市場調査レポート
商品コード
1304487
固体高分子形燃料電池の世界市場-2023年~2030年Global Proton-Exchange Membrane Fuel Cell Market - 2023-2030 |
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固体高分子形燃料電池の世界市場-2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月07日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 約2営業日
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固体高分子形燃料電池の世界市場は、2022年に35億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 17.1%で成長し、2030年には123億米ドルに達すると予測されています。
世界の固体高分子形燃料電池(PEMFC)事業に影響を与える主な要因の1つは、非従来型エネルギー源に対するニーズの高まりです。燃料電池の燃料として水素を使用することが、急拡大の要因のひとつです。燃料電池の製品別は水だけであるため、PEMFCは持続可能な燃料です。世界中の政府がPEMFCの使用を奨励するインセンティブ・プログラムを実施しています。PEMFCは従来の燃料に代わる持続可能な燃料であるため、二酸化炭素排出量を削減しようとする国々にとって実現可能なソリューションです。
加えて、米国をはじめとする新興経済諸国は、排出量削減をますます重視するようになっており、技術がよりクリーンな技術へと移行する傾向にあるため、市場開拓が促進されることになります。日本はアジア太平洋における固体高分子形燃料電池の最大消費国のひとつであり、"エネファーム・プログラム"と名付けられたプログラムを開始しました。このプログラムの下で、政府はマイクロCHP用途の燃料電池システムを構築し、2020年までに140万ユニット、2030年までに530万ユニットを導入する予定です。
クリーンエネルギー代替エネルギーへの需要を牽引している主な要因のひとつは、温室効果ガス排出量の削減が急務となっていることです。石炭・石油・天然ガスといった従来のエネルギー源は、二酸化炭素排出やその他の汚染物質の主な原因となっています。
発電や輸送のためのこれらの化石燃料の燃焼は、大気の質を損ない、気候変動を悪化させる。その結果、政府、組織、個人は、こうした環境問題を軽減するために、よりクリーンな代替燃料を積極的に模索しています。
世界各国は、環境問題に対処し気候変動目標を達成するために、PEMFCを含むクリーンな代替エネルギーに投資することの重要性を認識しています。多くの政府が、こうした技術の採用や展開を支援するための政策やインセンティブを実施しています。こうした取り組みには、クリーンエネルギー・ソリューションの開発と利用を奨励するための財政的インセンティブ、税制優遇措置、研究助成金、補助金などが含まれます。
触媒材料は、PEMFCの高コストをもたらしている主要部品です。さらに、プロトン交換膜、バイポーラプレート、ガス拡散層など、その他のコンポーネントも全体のコストに寄与しています。
これらの部品は特殊な製造工程と材料を必要とするため、燃料電池システムの製造コストを押し上げることになります。製造工程を合理化し、これらのコンポーネントの費用対効果の高い材料を見つけることは、システム全体のコストを削減するための現在進行中の研究分野です。
プロトン交換膜は通常ポリマー材料でできており、これも重要なコスト 促進要因です。これらの膜は高いプロトン伝導性を持ち、化学的に安定でなければならず、しばしば高価な材料を必要とします。現在、プロトン交換膜の性能向上とコスト削減を目指した開発が進められています。
ウイルスの蔓延を抑えるために実施された封鎖措置、渡航制限、工場閉鎖により、PEMFCとその部品の世界のサプライチェーンは大きく混乱しました。この混乱は、燃料電池メーカーにとって生産の遅れ、原材料の入手可能性の低下、リードタイムの増加という結果をもたらしました。その結果、PEMFC市場はサプライチェーン上の問題に見舞われ、需要を満たすことが困難になっています。
The Global Proton-Exchange Membrane Fuel Cell Market reached US$ 3.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 12.3 billion by 2030, growing with a CAGR of 17.1% during the forecast period 2023-2030.
One of the main factors affecting the Global Proton-Exchange Membrane Fuel Cell (PEMFC) business is the rising need for unconventional energy sources. The use of hydrogen as a fuel for fuel cells is one of the factors contributing to their rapid expansion. PEMFC is a sustainable fuel because the fuel cell's only byproduct is water. Governments worldwide have implemented incentive programs to encourage the use of PEMFC. It is a feasible solution for nations trying to lower carbon emissions because it is a sustainable substitute for traditional fuels.
Additionally, the U.S. and other developed economies are placing increasing emphasis on reducing emissions, and there is a tendency for technology to move in favor of cleaner technologies, which will promote market growth. Japan is one of the largest consumers of proton-exchange membrane fuel cells in the Asia-Pacific and the country initiated a program named "Ene farm program." Under this program, the government will establish fuel cell systems for micro CHP applications, with 1.4 Million Units by 2020 and 5.3 Million Units by 2030.
One of the key factors driving the demand for clean energy alternatives is the urgent need to reduce greenhouse gas emissions. Traditional energy sources, such as coal, oil and natural gas, are major contributors to carbon dioxide emissions and other pollutants.
The combustion of these fossil fuels for electricity generation and transportation harms air quality and exacerbates climate change. As a result, governments, organizations and individuals are actively seeking cleaner alternatives to help mitigate these environmental challenges.
Countries worldwide recognize the importance of investing in clean energy alternatives, including PEMFCs, to address environmental concerns and achieve their climate goals. Many governments have implemented policies and incentives to support the adoption and deployment of these technologies. These initiatives include financial incentives, tax breaks, research grants and subsidies to encourage the development and use of clean energy solutions.
Catalyst materials are a major component adding to the high cost of PEMFCs. Furthermore, other components in, such as the proton-exchange membrane, bipolar plates and gas diffusion layers, contribute to the overall cost.
These components require specialized manufacturing processes and materials, which can add to the production cost of the fuel cell system. Streamlining manufacturing processes and finding cost-effective materials for these components are areas of ongoing research to reduce the overall system cost.
The proton-exchange membrane, typically made of a polymer material, is another significant cost driver. These membranes must have high proton conductivity and be chemically stable, often requiring expensive materials. Development efforts are underway to enhance the performance and reduce the cost of proton-exchange membranes.
The global supply chains for PEMFCs and their components were severely disrupted due to lockdown measures, travel restrictions and factory closures implemented to curb the spread of the virus. The disruption resulted in production delays, reduced availability of raw materials and increased lead times for fuel cell manufacturers. As a result, the PEMFC market experienced supply chain challenges and faced difficulties in meeting demand.
The Global Proton-Exchange Membrane Fuel Cell Market is segmented based on type, component, application, end-user and region.
Transportation application holds most of the Global Proton-Exchange Membrane Fuel Cell Market share. Various developing countries are investing in fuel-cell electric vehicles thus boosting the transportation segment in the PEMFC market. For instance, in 2022, Along with other officials, Union Minister for Road Transport and Highways Shri Nitin Gadkari unveiled the Toyota Mirai, the world's most technologically advanced green hydrogen fuel cell electric vehicle (FCEV).
The world's most advanced fuel cell electric vehicle (FCEV), the Toyota Mirai, which runs on hydrogen, is being studied and evaluated on Indian roads and environmental circumstances as part of a pilot project being carried out by Toyota Kirloskar Motor Pvt Ltd and the International Centre for Automotive Technology (ICAT). This pioneering project in India intends to develop an ecosystem based on green hydrogen by raising awareness of the special benefits of green hydrogen and FCEV technology.
European companies and organizations are actively collaborating to accelerate the development and commercialization of PEMFCs. Partnerships between fuel cell manufacturers, automotive companies, energy providers and research institutions foster knowledge exchange, technological advancements and market expansion.
For instance, on March 30th, 2023, The HyEkoTank project was launched in Lysaker, Norway, by eight project partners from three European nations (Norway, Sweden and the Netherlands), who also discussed the procedures the consortium will follow during the project's implementation period as well as the work to be done in the upcoming period. A project with a 36-month lifespan, the HyEkoTank is supported by the European Union through the Horizon Europe program.
The HyEkoTank consortium has recognized a need for efficient hydrogen PEM fuel cell technologies for maritime applications. The collaboration was established to combine considerable expertise and understanding in fuel cells, hydrogen and the marine sector and to offer a solution to refit fleets cost-effectively to cut their GHG emissions drastically.
The major global players include: Nedstack Fuel Cell Technology BV, AVL, PowerCell, 3M, Ballard Power Systems, PLUG POWER INC., Showa Denko K.K (SDK), W.L. Gore & Associates, Inc., Bing Energy Inc and Freudenberg SE.
The Global Proton-Exchange Membrane Fuel Cell Market Report Would Provide Approximately 72 Tables, 70 Figures And 200 pages.
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