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市場調査レポート
商品コード
1304441

ウエハース・ビスケットの世界市場- 2023年~2030年

Global Wafer Biscuits Market - 2023-2030


出版日
ページ情報
英文 122 Pages
納期
即日から翌営業日
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適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ウエハース・ビスケットの世界市場- 2023年~2030年
出版日: 2023年07月07日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

市場概要

ウエハース・ビスケットの世界市場は、2022年に985億米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にCAGR 5.1%で成長し、2030年には1,462億米ドルに達すると予測されます。

ウエハース・ビスケットには幅広いフレーバー、フィリング、テクスチャーがあり、バラエティとユニークな味覚体験を求める消費者にアピールしています。ウエハース・ビスケットはしばしば競合価格であるため、幅広い消費者層にとって身近で手頃なスナックの選択肢となっています。ウエハース・ビスケットの世界の広がりと入手可能性は、国際貿易の増大と世界化によって拡大し、消費者のアクセスと市場成長の拡大につながっています。

進化する健康志向の消費者の嗜好に合わせることで、ウエハース・ビスケット企業は新たな市場セグメントを開拓し、罪悪感のない嗜好品を求める健康志向の消費者を引きつけることができます。さらに、国内外を問わず、未開拓の市場や新興市場に進出することは、ウエハース・ビスケット・メーカーが顧客ベースを拡大し、市場シェアを拡大する新たな機会となります。

市場力学

新製品の発売と生産性の向上が市場成長を牽引

ウエハース・ビスケット市場は、ベンダーの多さが際立っています。市場参入企業は、世界のプレゼンスと生産性を高めるため、事業拡大や新製品のイントロダクションなどの戦略を採用しています。同市場における国際的なトップ・ライバルは、Nestle SA、Mondelez International、The Hershey Companyなどです。広範な製品の提供、広範なプレゼンス、継続的な市場活動により、世界プレーヤーは現在、市場のかなりの部分を占めています。

主要企業の中には、事業拡大のために新製品を市場に投入した企業もあります。例えば、2021年4月2日、製菓会社のJack and Jill Lausanneは、TWO-TONEブランドと初のコーティングされていないウエハーを発売しました。2種類の濃厚なクリーム味とサクサクのウエハース・ビスケットを組み合わせた、食べ応えのある一品です。

ウエハース・ビスケットにおける消費者の嗜好の変化が市場成長を牽引

消費者の嗜好の変化により、ウエハース・ビスケットには常に新しいフレーバーが求められています。ウエハース市場の需要を高めるため、大手ビスケット・メーカーはフレーバーの選択肢を広げています。世界中の消費者が最も好むフレーバーは、チョコレート・バニラとミックスフルーツ(パイナップル、マンゴー、オレンジ、ストロベリー)です。国際市場で発売された新フレーバーのウエハーには、フルーツとナッツ風味のウエハー、ココナッツ・ウエハー、ヘーゼルナッツ・ウエハー、ダークマジック・チョコレート・ウエハース・ビスケット、Hunny Choco Flavors Biscuitsなどがあります。

ウエハース・ビスケットの新製品発売の増加は、予測期間中の市場成長を後押しします。例えば、2022年08月03日、チョコレート会社のLoveRaw社は、ビーガンキャラメリゼビスケットcre&mウエハースを市場に投入しました。この新製品は、ビスケットクリームとキャラメルの薄い層が詰まったサクサクした食感のウエハースです。さらに、ヘルシーなスナックに対する需要の高まりから、多くのメーカーが、主にタンパク質、食物繊維、ビタミンなどの栄養素を強化したビスケットを発売しており、これが市場の成長を促進しています。

原材料価格の変動と健康懸念の高まりが市場成長の妨げになる可能性

ウエハース・ビスケットに使用される砂糖、小麦粉、ココアなどの主原料は、天候の変化、地政学的問題、その他の要因によって価格が変動しやすいです。これは生産コストに影響を与え、メーカーの利益率に影響を与える可能性があります。さらに、ウエハース・ビスケットは糖分と脂肪分が多く、肥満、糖尿病、心臓病などの健康問題につながる可能性があります。その結果、消費者の健康志向が高まり、より健康的な代替スナックへの需要が高まっており、ウエハース・ビスケットの売上にマイナスの影響を与える可能性があります。

COVID-19の影響

パンデミック(世界的大流行)の最中、消費者は必需品を買いだめしたため、包装された保存可能な食品の需要が急増しました。この中には、保存期間が長く便利なスナックとされるウエハース・ビスケットも含まれていました。パッケージ食品の需要増はウエハース・ビスケット市場にプラスの影響を与えました。パンデミックは、ウエハース・ビスケット製造のための原材料の入手や輸送を含む世界のサプライ・チェーンの混乱につながっています。移動の制限、国境の閉鎖、製造施設や物流業務における労働力の減少は、原材料の調達や完成品のタイムリーな納入に影響を及ぼし、ウエハース・ビスケット・メーカーにとってサプライ・チェーン上の課題となっています。

パンデミックは消費者の購買行動を変化させ、多くの人々が買い物のニーズをオンライン・チャネルに求めました。この変化は、コンビニエンスストアやスーパーマーケットでのウエハース・ビスケットの衝動買いなど、従来の実店舗での小売販売に影響を与えました。eコマース・プラットフォームの売上は増加したが、全体的な消費パターンには影響が及びました。

ロシア・ウクライナの影響分析

ロシアとウクライナの政治的緊張は、貿易制限、輸出入障壁、サプライ・チェーンの混乱をもたらしました。こうした混乱は、市場における原材料、包装材料、ウエハース・ビスケット完成品の入手可能性に影響を与える可能性があります。

両国で事業を展開する企業は、原材料の調達、製造、国境を越えた製品の流通において困難に直面する可能性があります。政情不安や経済の不確実性は、消費者の購買力や市場全体の需要に影響を与える可能性があります。為替レートの変動、インフレ、地政学的状況による消費者行動の変化は、ウエハース・ビスケットの消費パターンに影響を与える可能性があります。消費者は支出に慎重になり、ウエハース・ビスケットのような嗜好品よりも必需品を優先するかもしれないです。

政治的緊張は貿易関係や市場力学の変化につながる可能性があります。輸入制限や貿易障壁が国内メーカーに有利に働くため、企業は国内メーカーとの競争激化に直面する可能性があります。これは、ロシアとウクライナの市場における外国産ウエハース・ビスケット・ブランドの市場シェアと競争力に影響を与える可能性があります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 タイプ別

  • コーティング
  • クリーム充填

第8章 用途別

  • アイスクリームデコレーション
  • チョコレートバー
  • サンドイッチクッキー

第9章 流通チャネル別

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • オンライン販売
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • Nestle
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展
  • Mars
  • Bahlsen
  • Hershey Food Corp
  • Streit's
  • Cadbury
  • Greco BrOthers
  • Keebler Vanilla Wafers
  • Mondelez International
  • Pickwick

第13章 付録

目次
Product Code: FB6478

Market Overview

The Global Wafer Biscuits Market reached US$ 98.5 billion in 2022 and is expected to reach US$ 146.2 billion by 2030 growing with a CAGR of 5.1% during the forecast period 2023-2030.

The availability of a wide range of flavors, fillings, and textures in wafer biscuits appeals to consumers who seek variety and unique taste experiences. Wafer biscuits are often priced competitively, making them an accessible and affordable snack option for a wide consumer base. The global reach and availability of wafer biscuits have expanded with increased international trade and globalization, leading to greater consumer access and market growth.

By aligning with the evolving health-conscious consumer preferences, wafer biscuit companies can tap into a new market segment and attract health-conscious consumers who are looking for guilt-free indulgence. Additionally, expanding into untapped or emerging markets, both domestically and internationally, presents another opportunity for wafer biscuit manufacturers to expand their customer base and increase market share.

Market Dynamics

Increasing New Product Launches and Productivity Drive Market Growth

The wafer biscuit market stands out due to the abundance of vendors. The leading market participants have been employing strategies, such as expansions and the introduction of new products, to increase their global presence and productivity. The top international rivals on the market include Nestle SA, Mondelez International, and The Hershey Company. Due to their extensive product offerings, widespread presence, and ongoing market activity, global players now account for a sizeable portion of the market.

Some of the key players launched new products in the market to expand their business. For instance, On April 02 2021, Jack and Jill Lausanne, a confectionary company launched the TWO-TONE brand and the first non-coated wafer. For a filling bite, it combines two rich cream flavors with crunchy wafer biscuits.

Increasing Changes in Consumer Tastes and Preferences in Wafer Biscuits Drive Market Growth

There is a constant need for new wafer biscuit flavors due to shifting consumer tastes and preferences. To increase the market demand for wafers, major biscuit manufacturers are expanding their flavor selections. The flavors that consumers around the world prefer most are chocolate vanilla and mixed fruit (pineapple, mango, orange, and strawberry). Some of the new flavor wafers that have been released on the international market include fruit and nut-flavored wafers, coconut wafers, hazelnut wafers, Dark Magic chocolate wafer biscuits, and Hunny Choco Flavors Biscuits.

An increase in the new product launches of wafer biscuits in the market helps to boost market growth over the forecast period. For instance, on August 03, 2022, LoveRaw, a chocolate company launched a vegan caramelized biscuit cre&m wafer in the market. The new product is a crispy texture wafer filled with a biscuit cream and thin layers of caramel. Additionally, due to the rising demand for healthy snacks, many manufacturers have introduced biscuits that are made with fortified nutrients, primarily protein, fiber, and vitamins, which are driving the market growth.

Fluctuating Raw Material Prices and Increasing Health Concerns May Hamper the Market Growth

The main ingredients used in wafer biscuits such as sugar, flour, and cocoa are subject to price volatility due to changing weather patterns, geopolitical issues, and other factors. This can impact the cost of production and affect the profit margins of manufacturers. Moreover, wafer biscuits are high in sugar and fat content, which can lead to health problems such as obesity, diabetes, and heart disease. As a result, consumers are becoming increasingly health-conscious, and there is a growing demand for healthier snack alternatives, which could negatively impact the sales of wafer biscuits.

COVID-19 Impact

During the pandemic, there was a surge in demand for packaged and shelf-stable food products as consumers stocked up on essential items. This included wafer biscuits, which are considered convenient snacks with a longer shelf life. The increased demand for packaged foods positively impacted the wafer biscuits market. The pandemic led to disruptions in the global supply chain, including the availability and transportation of raw materials for wafer biscuit production. Restrictions on movement, border closures, and reduced workforce in manufacturing facilities and logistics operations affected the sourcing of ingredients and the timely delivery of finished products, leading to supply chain challenges for wafer biscuit manufacturers.

The pandemic altered consumer purchasing behavior, with many people turning to online channels for their shopping needs. This shift impacted traditional brick-and-mortar retail sales, including impulse purchases of wafer biscuits at convenience stores and supermarkets. While e-commerce platforms saw increased sales, overall consumption patterns were affected.

Russia-Ukraine Impact Analysis

The political tensions between Russia and Ukraine have resulted in trade restrictions, import/export barriers, and disruptions in the supply chain. These disruptions can affect the availability of raw materials, packaging materials, and finished wafer biscuits in the market.

Companies operating in both countries may face challenges in sourcing ingredients, manufacturing, and distributing their products across borders. Political instability and economic uncertainties can impact consumer purchasing power and overall market demand. Fluctuations in currency exchange rates, inflation, and changes in consumer behavior due to the geopolitical situation can affect the consumption patterns of wafer biscuits. Consumers may be more cautious about their spending and prioritize essential items over indulgent snacks like wafer biscuits.

The political tensions can lead to changes in trade relationships and market dynamics. Companies may face increased competition from domestic producers, as import restrictions and trade barriers may favor local manufacturers. This can impact the market share and competitiveness of foreign wafer biscuit brands in the Russian and Ukrainian markets.

Segment Analysis

The global wafer biscuits market is segmented based on type, application, distribution channel, and region.

Increased Demand for Various Cream Filled Wafer Biscuits is Expected to Drive the Segment's Growth

The global wafer biscuits market by type has been segmented by coated and cream filled.

The cream-filled wafer biscuits segment held the highest global wafer biscuits market share due to the increase in consumer demand for the different flavors of cream wafer biscuits. The cream-filled wafer, which is made from refined grains and baked afterward to create a tasty and healthy treat, is also a nutritious snack. The cream-filled wafer biscuits are a quick and easy snack that increases market share.

An increase in the new product launches with the cream-filled wafers helps to boost segment growth over the forecast period. On April 26, 2022, Voortman Cookies, a food manufacturing company launched two limited-time fruit-flavored wafers in the market. The two flavors consist of Raspberry Lemonade and Tropical Fruit which are easily available in the United States and Canada. These wafers consists of real lemons, raspberries, coconut and pineapple creamy fillings.

Geographical Analysis

The Increased Demand for Ready-to-Eat Snacks in North America

North America dominated the global wafer biscuits market as a result of urbanization and healthy eating practices. Customers looking for a distinctive healthy snack have been successfully attracted to the European market. Wafer biscuits are a grain-based raw food, gluten-free wafers and baked goods that set the wafer biscuit category apart from other bakery goods. The region's modern residents' quick and convenient lifestyles have raised public awareness of the nutritive advantages of snack foods.

The North American wafer biscuit market is a thriving industry characterized by the growing demand for convenient and indulgent snacks, with consumers appreciating the crispy and light texture of wafer biscuits. Some of the major key players in the market launched new products in the market. For instance, On February 17 2021, Nestle launched vegan kitkat crisp chocolate in the market. It is made by using 100% sustainable cocoa sourced via Nestle Cocoa Plan in conjunction with the Rainforest Alliance.

Competitive Landscape

The major global players include: Nestle, Mars, Bahlsen, Hershey Food Corp, Streit's, Cadbury, Greco BrOthers, Keebler Vanilla Wafers, Mondelez International and Pickwick.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global wafer biscuits market segmentation based on type, application, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
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The global wafer biscuits market report would provide approximately 61 tables, 61 figures and 122 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Application
  • 3.3. Snippet by Distribution Channel
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before Covid-19
    • 6.1.2. Scenario During Covid-19
    • 6.1.3. Scenario Post COVID-19
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Coated*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Cream-Filled

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 8.2. Ice Cream Decorations*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Chocolate Bars
  • 8.4. Sandwich Cookies

9. By Distribution Channel

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
  • 9.2. Supermarkets/Hypermarkets*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Convenience Stores
  • 9.4. Online Sales
  • 9.5. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. The U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. The U.K.
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Spain
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Nestle*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Key Developments
  • 12.2. Mars
  • 12.3. Bahlsen
  • 12.4. Hershey Food Corp
  • 12.5. Streit's
  • 12.6. Cadbury
  • 12.7. Greco BrOthers
  • 12.8. Keebler Vanilla Wafers
  • 12.9. Mondelez International
  • 12.10. Pickwick

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us