表紙:ホットチョコレートの世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1285080

ホットチョコレートの世界市場-2023-2030

Global Hot Chocolate Market - 2023-2030


出版日
ページ情報
英文 195 Pages
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即日から翌営業日
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適宜更新あり
価格
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ホットチョコレートの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年06月05日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 195 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

市場の概要

世界のホットチョコレート市場は、2022年に37億8,920万米ドルに達し、2030年には最大57億7,120万米ドルに達することで有利な成長を遂げると予測されます。同市場は予測期間(2023年~2030年)にCAGR 5.4%で成長しています。

乳製品不使用、ビーガン、低糖質など、より健康的で代替的なホットチョコレートの選択肢が増加する傾向にあります。また、消費者は生カカオや有機甘味料などの天然素材を使用したホットチョコレートを求めており、これがホットチョコレート市場規模を押し上げています。高品質な原材料を使用し、独特の風味を持つプレミアム・ホットチョコレートや職人技を駆使したホットチョコレートの市場も拡大しています。これらの製品は高価格帯であることが多いのですが、より高度で贅沢なホットチョコレート体験を提供します。

全米菓子業協会の調査によると、季節限定のチョコレートの売上は、360億米ドルの米国チョコレート市場の25%を占めており、バレンタインデーとハロウィンが最も売れている季節となっています。売上の大半はホットチョコレートが占めており、これが市場成長の原動力となっています。

市場力学

ホットチョコレート製品に関連する健康効果の高まり

生カカオやオーガニックミルクなどの高品質な素材を使用したホットチョコレートは、カルシウム、マグネシウム、鉄などの栄養素を摂取することができます。例えば、USDAによると、100グラムのダークチョコレートで、1日の推奨摂取量の70%に相当する鉄分を摂取することができます。

また、ココアに含まれるフラボノイドが認知機能や記憶力の向上に役立つとする研究もあります。例えば、高齢者を対象とした研究では、ココアフラバノールを摂取することで認知能力が向上し、脳血流が増加することがわかりました。例えば、2021年1月21日、キャドバリーは栄養価の高い「ホットチョコレート」を発売しました。キャドバリーのホットチョコレート100g中のカロリーは349kcalで、脂質8%、炭水化物86%、タンパク質6%です。

売上を伸ばすために広告にお金を使う主要プレイヤーたち

ここ数年、プレミアムチョコレート市場には大きな変化が起きています。買い物客の意思決定プロセスにおけるソーシャルメディアの重要性が高まった結果、消費者の注目を集めるために、企業はさまざまな流通チャネルで広告や推薦の戦略を適応させ、強化しています。プレミアム・チョコレートメーカーは、広告や製品推奨に多額の資金を費やしています。例えば、Mondelezは2021年に15億6,400万米ドル、2020年に13億7,600万米ドルを広告に費やしており、広告に対する戦略的コミットメントの大きさを示しています。

人工知能による分析

カカオ豆やミルクなど、ホットチョコレートの製造に使用される原材料の品質分析にAIを活用することが考えられます。水分や脂肪分などのデータを分析することで、高品質の原料のみを製造工程に使用することを可能にします。テクノロジーとAIの活用が進めば、個人の嗜好や食事制限に基づいたパーソナライズされたホットチョコレート製品を提供することが可能になるかもしれません。

例えば、モバイルアプリを使って、特定の材料やフレーバーでホットチョコレートをカスタマイズすることができます。また、ホットチョコレートの製造工程を最適化するために、温度、圧力、混合時間などのデータを分析し、製品が安定して高品質であることを確認するなど、AIを活用することも可能です。また、廃棄物の削減や効率化にもつながる可能性があります。

目次

第1章 調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別スニペット
  • スニペット:流通チャネル別
  • スニペット:地域別

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 法規制の分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の分析
    • COVID-19の前のシナリオ
    • COVID-19期間中のシナリオ
    • COVID-19後のシナリオ、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格・ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • サマリー

第7章 タイプ別

  • オリジナルテイスト
  • フレーバーテイスト

第8章 流通チャネル別

  • オフライン
  • オンライン

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第11章 企業プロファイル

  • Cadbury
    • 会社概要
    • グレードのポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な発展状況
  • W.T Lynch Foods
  • Starbucks
  • Chocomize
  • Land O"Lakes
  • Chek Hup Sdn. Bhd
  • The Hershey Company
  • Nestle S.A.
  • Swiss Miss
  • GODIVA Chocolaiter

第12章 付録

目次
Product Code: FB5075

Market Overview

The global hot chocolate market reached US$ 3,789.2 million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ 5,771.2 million by 2030. The market is growing at a CAGR of 5.4% during the forecast period (2023-2030).

There has been a growing trend towards healthier and alternative hot chocolate options, such as dairy-free, vegan, and low-sugar varieties. Consumers are also looking for hot chocolate made with natural ingredients, such as raw cacao and organic sweeteners, which drives the hot chocolate market size. There is a growing market for premium and artisanal hot chocolate, which are made with high-quality ingredients and have unique flavor profiles. These products often come at a higher price point but offer a more elevated and indulgent hot chocolate experience.

According to a survey by the National Confectioners Association, seasonal chocolate sales make up 25% of the $36 billion U.S. chocolate market, with Valentine's Day and Halloween being the top-selling seasons. The majority of the sales are from hot chocolates, which drives the market growth.

Market Dynamics

The Increasing Health Benefits Associated With Hot Chocolate Products.

Hot chocolate made with high-quality ingredients, such as raw cacao and organic milk, can provide a source of nutrients, including calcium, magnesium, and iron. For instance, a 100-gram serving of dark chocolate can provide up to 70% of the recommended daily intake of iron according to USDA.

Some studies have suggested that the flavonoids in cocoa may help improve cognitive function and memory. For example, a study of older adults found that consuming cocoa flavanols improved cognitive performance and increased cerebral blood flow. For instance, on January 21, 2021, Cadbury launched "Hot Chocolate" which is having high nutrional values. There are 349 calories in 100 g of Cadbury Hot Chocolate and 8% fat, 86% carbs, 6% proteins.

The Key Players Spending Money On Advertising To Boost Sales.

Over the past few years, there has been a significant change in the premium chocolate market. Companies are adapting and stepping up their advertising and endorsement strategies across different distribution channels to attract consumer attention as a result of the growing significance of social media in a shopper's decision-making process. Premium chocolate producers spend a lot of money on advertising and product endorsements. For instance, Mondelez spent USD 1,564 million on advertising in 2021 and USD 1,376 million in 2020, indicating a sizeable strategic commitment to advertising.

Artificial Intelligence Analysis

AI could be used to analyze the quality of the raw materials used in hot chocolate production, such as cocoa beans and milk. By analyzing data on factors such as moisture content and fat content, AI could help ensure that only high-quality ingredients are used in the manufacturing process. With the increasing use of technology and AI, it may be possible for companies to offer personalized hot chocolate products based on individual preferences and dietary restrictions.

For instance, a customer could use a mobile app to customize their hot chocolate with specific ingredients and flavors. AI could be used to optimize the hot chocolate production process, such as by analyzing data on temperature, pressure, and mixing time to ensure that the product is consistent and of high quality. This could also help reduce waste and increase efficiency.

Segment Analysis

The global hot chocolate market is segmented based on type, distribution channel and region.

Flavor Taste Segment Accounts Sizable Share In The Global Hot Chocolate Market

Hot chocolate can have a range of flavor profiles, from rich and creamy to bitter and earthy. According to a survey by Mintel, the most popular flavor profiles for hot chocolate in the US are classic chocolate (39%), followed by chocolate with caramel (14%), chocolate with mint (10%), and chocolate with marshmallow (8%). The sweetness level of hot chocolate can vary based on the amount of sugar or sweeteners used. According to the same Mintel survey, 56% of US consumers prefer their hot chocolate to be moderately sweet, while 25% prefer it to be very sweet and 19% prefer it to be not very sweet.

For instance, on December 7, 2022, Hames Chocolates launched a new hot chocolate range. Hames Chocolates' new range includes Hot Chocolate drinks made with Hot Chocolate Bombes, real chocolate shavings packed in pouches, and Hot Chocolate Stirrer spoons completing the line-up.

Geographical Analysis

North America Holds The Largest Share In The Global Hot Chocolate Market

By region, the global hot chocolate market is segmented into North America, South America, Europe, Asia-Pacific, Middle-east and America.

North America is projected to expand at a CAGR of 8.9% from 2023 to 2030. The demand for chocolates, including hot chocolate, is predicted to decline due to the rise in chronic diseases in the area, including diabetes, cardiovascular disease, and obesity. However, recent research has shown that eating chocolate lowers the risk of cardiovascular diseases because it contains flavonoids, which make arteries and veins more flexible. This has increased the demand for hot chocolate in the area.

For instance, on November 21, 2021, Dunkin' and Frankford Candy launched a new hot chocolate bomb. The two varieties are the Dunkin' Mint Hot Chocolate Bomb and the Dunkin' Hot Chocolate Bomb, both of which have an exterior made of Belgian milk chocolate and a mint flavoring. Both are filled with miniature marshmallows.

Competitive Landscape

The major global players include: Cadbury, W.T Lynch Foods, Starbucks, Chocomize, Land O" Lakes, Chek Hup Sdn. Bhd, The Hershey Company, Nestle S.A., Swiss Miss, and GODIVA Chocolaiter.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global hot chocolate market segmentation based on type, distribution channel, and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of Hot chocolate market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
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The global Hot chocolate market report would provide approximately 53 tables, 46 figures and 195 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Distribution Channel
  • 3.3. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID-19
    • 6.1.2. Scenario During COVID-19
    • 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Original Taste*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Flavor Taste

8. By Distribution Channel

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
  • 8.2. Offline *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Online

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel
    • 9.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. The U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel
    • 9.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Germany
      • 9.3.5.2. The U.K.
      • 9.3.5.3. France
      • 9.3.5.4. Italy
      • 9.3.5.5. Spain
      • 9.3.5.6. Rest of Europe
  • 9.4. South America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Brazil
      • 9.4.5.2. Argentina
      • 9.4.5.3. Rest of South America
  • 9.5. Asia-Pacific
  • 9.6. Introduction
  • 9.7. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.7.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.7.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel
    • 9.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.7.3.1. China
      • 9.7.3.2. India
      • 9.7.3.3. Japan
      • 9.7.3.4. Australia
      • 9.7.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.8. Middle East and Africa
    • 9.8.1. Introduction
    • 9.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution channel

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Cadbury *
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Grade Portfolio and Description
    • 11.1.3. Financial Overview
    • 11.1.4. Key Developments
  • 11.2. W.T Lynch Foods
  • 11.3. Starbucks
  • 11.4. Chocomize
  • 11.5. Land O" Lakes
  • 11.6. Chek Hup Sdn. Bhd
  • 11.7. The Hershey Company
  • 11.8. Nestle S.A.
  • 11.9. Swiss Miss
  • 11.10. GODIVA Chocolaiter

LIST NOT EXHAUSTIVE

12. Appendix

  • 12.1. About Us and Services
  • 12.2. Contact Us