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市場調査レポート
商品コード
1268933

電気自動車におけるポリマーの世界市場-2023-2030

Global Polymers in Electric Vehicles Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 183 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
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電気自動車におけるポリマーの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年05月02日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

電気自動車におけるポリマーの世界市場は、予測期間(2023年~2030年)に69.5%のCAGRで成長する見通しです。

電気自動車産業では、規制や規格、性能基準があるため、特に内装にポリマーが不可欠です。電気自動車には軽量化と効率化が必要であり、より軽量な新型車の開発がポリマーの使用を促進しています。期待される効率が高ければ高いほど、車両の重量を軽くする必要があり、ポリマーは重要な部品となっています。

市場力学

EV市場におけるPUの採用拡大について

ポリウレタンは、電池パックや構造部品、断熱材など、EVのさまざまな部品に使用できる、強度が高く、軽量で耐久性に優れた素材です。そのため、EV部品の設計・製造に最適な素材といえます。さらに、PUは断熱性に優れているため、バッテリーパックの熱損失を抑え、EV全体の性能を向上させることができます。したがって、EV市場の消費者にとって重要な要素である車両のエネルギー効率を向上させることができます。このように、独自の特性を持つPUのEV市場での採用が拡大していることが、EVにおけるポリマーの世界市場の成長を後押ししています。

電気自動車におけるポリマーの高いコスト

電気自動車(EV)におけるポリマーの高コストが、市場の成長を抑制する大きな要因となっています。ポリウレタンやポリプロピレンなどの材料の生産コストが高いため、メーカーが競争力のある価格帯で生産することが難しくなっています。ひいては、メーカーが競争力のある価格帯でEVを生産することを困難にし、消費者のEV普及を制限しています。したがって、それぞれの要因が市場の成長を制限しています。

COVID-19の影響度分析

COVID-19の分析には、Pre-COVIDシナリオ、COVIDシナリオ、Post-COVIDシナリオがあり、価格ダイナミクス(パンデミック時およびパンデミック後の価格変動とCOVID前のシナリオとの比較)、需要-供給スペクトラム(取引制限、ロックダウンおよびその後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業の活性化に関する取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を軽減するためのメーカーの取り組み)についても解説する予定です。

目次

第1章 調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲について

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別スニペット
  • アプリケーション別スニペット
  • エンドユーザー別スニペット(Snippet by End-User
  • 地域別スニペット

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • EV市場におけるPUの採用拡大について
    • 抑制要因
      • 電気自動車に搭載されるポリマーの高コスト化
    • 機会
    • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の解析について
    • COVID-19シナリオ前
    • 現在のCOVID-19シナリオ
    • ポストCOVID-19または将来シナリオ
  • COVID-19 の中での価格ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • 結論

第7章 タイプ別

  • ポリウレタン
  • ポリプロピレン
  • ポリカーボネート
  • ポリエチレン
  • ABS
  • PVC
  • その他

第8章 アプリケーション別

  • インテリア
  • エクステリア

第9章 エンドユーザー別

  • 産業
  • バッテリー電気自動車(BEV)
  • ハイブリッド電気自動車(HEV)
  • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢について

  • 競合シナリオ
  • 市況分析・シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • BASF SE
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な展開
  • Celanese Corporation
  • Covestro AG
  • DuPont de Nemours, Inc.
  • Evonik Industries AG.
  • Asahi Kasei Corporation
  • Kumho Polychem
  • Lanxess AG.
  • Saudi Basic Industries Corporation
  • Solvay

第13章 付録

目次
Product Code: CH1718

Market Overview

The global polymers in electric vehicles market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 69.5% during the forecast period (2023-2030).

In the electric vehicle industry, polymers are essential, particularly for interiors, because of the regulations, standards, and performance criteria. Weight reduction and increased efficiency are necessary for electric vehicles, and the development of newer, lighter-weight vehicles is driving the use of polymers. The higher the efficiency expected, the lighter the weight of the vehicle should be, making polymers a crucial component.

Market Dynamics

The growing adoption of PU in the EV market

Polyurethane is a strong, lightweight, and durable material that can be used to make various components in EVs such as battery packs, structural parts, and insulation materials. It makes it an ideal material for use in the design and production of EV parts. Moreover, PU is a good insulator, which helps to reduce the heat loss in the battery pack and improve the overall performance of the EV. Therefore, it improves the vehicle's energy efficiency, which is an important factor for consumers in the EV market. Thus, the growing adoption of PU in the EV market owing to its exclusive properties is driving the growth of global polymers in the EV market.

The high cost of polymers in electric vehicles

The high cost of polymers in electric vehicles (EVs) is a significant factor restraining the market growth. The high cost of producing materials, such as polyurethane and polypropylene, makes it difficult for manufacturers to produce them at a competitive price point. In turn, it makes it difficult for manufacturers to produce EVs at a competitive price point, limiting consumer adoption of these vehicles. Therefore, the respective factor restricts the market growth.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with pricing dynamics (including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), demand-supply spectrum (shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), government initiatives (initiatives to revive market, sector or industry by government bodies) and manufacturers strategic initiatives (what manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

Segment Analysis

The global polymers in electric vehicles market is segmented based on type, application, end-user and region.

The rising demand for battery electric vehicles ( BEVs)

Battery electric vehicles segment is the largest end-user of global polymers in the electric vehicles market due to their growing popularity and demand. BEVs heavily rely on polymers for several aspects, including battery packs, structural pieces, and insulation materials. Therefore, battery electric vehicles (BEVs) are the key factor driving the growth of the global polymers market for electric vehicles.

Geographical Analysis

The rising regional popularity of electric vehicles

Asia-Pacific has a leading regional share in the global polymers in the electric vehicles market, owing to the rising regional popularity of electric vehicles. The market share is the highest due to the region's significant emerging markets, including China, India, Japan, and South Korea. Due to the country's increasing manufacturing of electric vehicles, China is the world's biggest consumer of polymers for these vehicles. Recently, the Chinese government engorged the adoption of electric vehicles in their own countries. The Indian government created a plan for India Net Zero Emission 2070, making India the largest electric vehicle consumer in the upcoming years.

Competitive Landscape

The major global players include: BASF SE, Celanese Corporation, Covestro AG, DuPont de Nemours, Inc., Evonik Industries AG, Asahi Kasei Corporation, Kumho Polychem, Lanxess AG, Saudi Basic Industries Corporation, and Solvay.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global polymers in electric vehicles market segmentation based on type, application, end-user and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of polymers in electric vehicles market-level with all segments.
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  • Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.

The global polymers in electric vehicles market report would provide approximately 61 tables, 62 figures and 183 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Application
  • 3.3. Snippet by End-User
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The growing adoption of PU in the EV market
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. The high cost of polymers in electric vehicles
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Before COVID-19 Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Scenario
    • 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Polyurethane*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Polypropylene
  • 7.4. Polycarbonate
  • 7.5. Polyethylene
  • 7.6. ABS
  • 7.7. PVC
  • 7.8. Others

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 8.2. Interior*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Exterior

9. By End-User

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 9.2. Industrial*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Battery Electric Vehicles (BEV)
  • 9.4. Hybrid Electric Vehicles (HEV)
  • 9.5. Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV)
  • 9.6. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. The U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.5.1. Germany
      • 10.3.5.2. The U.K.
      • 10.3.5.3. France
      • 10.3.5.4. Italy
      • 10.3.5.5. Russia
      • 10.3.5.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.5.1. Brazil
      • 10.4.5.2. Argentina
      • 10.4.5.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. BASF SE*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Key Developments
  • 12.2. Celanese Corporation
  • 12.3. Covestro AG
  • 12.4. DuPont de Nemours, Inc.
  • 12.5. Evonik Industries AG.
  • 12.6. Asahi Kasei Corporation
  • 12.7. Kumho Polychem
  • 12.8. Lanxess AG.
  • 12.9. Saudi Basic Industries Corporation
  • 12.10. Solvay

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us