表紙:蜜蝋の世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1255869

蜜蝋の世界市場-2023-2030

Global Beeswax Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 118 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
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蜜蝋の世界市場-2023-2030
出版日: 2023年04月11日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 118 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

世界の蜜蝋市場は、予測期間(2023-2030年)にCAGR 3.6%で成長する見通しです。

ミツバチは、巣の中で天然ワックスの一種である蜜蝋を生産します。働き蜂の腹部にある8つの蝋生成腺によって蝋が鱗片状になり、この鱗片は巣の中や近くに捨てられます。蜜蝋はすべての種類のミツバチによって生産されますが、蜜蝋の物理的および化学的特性は種類によって若干異なります。

市場力学

農業分野における蜜蝋の様々な用途が、市場成長を牽引する

蜜蝋は、農業の分野で幅広い用途に使用されています。殺菌剤、殺虫剤、花粉媒介者誘引剤などとして利用されることがあります。さらに、キャンドルやリップクリームなどの製品の製造にも使用されます。ミツバチは、天然物である蜜蝋を生産します。ハニカム(蜂の巣)で構成され、ハニカムを天候から保護します。

食品業界における有機蜜蝋の需要の高まりが市場を牽引する

国際的な飲食品市場では、"オーガニック"という言葉が強く求められています。消費者の健康志向はかつてないほど高まっています。食品・飲料用のオーガニック原料の中で、最も純度の高いものひとつが蜜蝋です。そのため、飲食品業界では蜜蝋の需要が高まっています。さらに、消費者は飲食品やその他の商品の成分について非常に詳しくなっています。その結果、飲食品のメーカーは、完成品の成分として蜜蝋を使用することができるようになったのです。蜜蝋は、光を透過し、結果として熱源として機能する能力が最も有名であるにもかかわらず、食品香料や食品貯蔵などの料理用途を含む多くの用途で歴史的に評価されてきました。

COVID-19の影響度分析

COVID-19分析では、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加えて、価格力学(COVID前シナリオと比較したパンデミック中・後の価格変動を含む)、需要-供給スペクトラム(取引制限、ロックダウン、その後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業の活性化に関する取り組み)、メーカー戦略的取り組み(COVID問題を軽減するためのメーカーの取り組み)についても解説しています。

目次

第1章 調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲について

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別スニペット
  • 由来別スニペット
  • アプリケーション別スニペット
  • 地域別スニペット

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • 食品業界における蜜蝋の需要増が市場を牽引する
    • 抑制要因
      • 蜜蝋の過剰摂取別健康への悪影響が市場を阻害する可能性
    • 機会
      • 化粧品における蜜蝋の高い消費量が市場成長を促進する
    • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格アナリシス
  • レギュラトリー・アナリシス

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の解析について
    • COVID-19シナリオ前
    • 現在のCOVID-19シナリオ
    • ポストCOVID-19または未来シナリオ
  • COVID-19における価格ダイナミクス
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • 結論

第7章 タイプ別

  • イエロー
  • ホワイト
  • その他

第8章:由来別

  • オーガニック
  • コンベンショナル

第9章 アプリケーション別

  • コスメティック/パーソナルケア
  • 医薬品
  • 飲食品
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢について

  • 競合シナリオ
  • 市況分析・シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • Heavenly Organics
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な展開
  • Nature Nate's
  • YS organics
  • Manuka Health
  • Barkman Honey, LLC
  • Wedderspoon Organic
  • Rowse Honey
  • Hilltop Honey
  • Madhava Ltd.
  • GloryBee

第13章 付録

目次
Product Code: CPG6377

Market Overview

The global beeswax market US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 3.6% during the forecast period (2023-2030).

Bees produce beeswax, a type of natural wax, in their hives. The wax is formed into scales by eight wax-producing glands in the abdominal segments of worker bees, and these scales are then thrown away in or close to the hive. Beeswax is produced by all varieties of honeybees, but the physical and chemical characteristics of the wax vary slightly between species.

Market Dynamics

Various applications of beeswax in the agriculture industry drive the market growth

Beeswax is used in agriculture for a wide range of purposes. It may be utilized as a fungicide, insecticide, and pollinator attractant. Additionally, it can be used to create products like candles and lip balm. Bees produce beeswax, a natural product. It is constructed of honeycomb and protects the honeycomb from the weather.

Rising demand for organic beeswax in the food industry drives the market

In the international food and beverage market, the term "organic" is in high demand. Consumers are becoming more health-conscious than ever. One of the purest sources of organic ingredients for food and drink is beeswax. Therefore, the demand for beeswax is rising in the food and beverage industry. Additionally, consumers are very knowledgeable about the components of food, beverages, and other goods. As a result, manufacturers in the food, and beverage are now able to use beeswax as an ingredient in their finished goods. Beeswax has historically been valued for its many uses, including culinary uses like food flavoring and food storage, even though the fact that it is most famous for its capacity to transmit light and, consequently, serve as a source of heat.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario, and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it to pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown, and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

Segment Analysis

The global beeswax market is segmented based on type, nature, application, and region.

Increased consumption of beeswax with growing awareness among consumers

The cosmetics and personal care segment held the largest revenue share in the global beeswax market. The widespread use of beeswax in skin care products for eczema, acne, dry skin, and stretch mark reduction, as well as the growing awareness of beeswax in its natural and organic form, is a significant development in the cosmetics and personal care industry.

Geographical Analysis

Increase demand with high consumption in the pharmaceutical industry

Asia Pacific is expected to dominate the global beeswax market between 2023 and 2030. By 2030, xx % of the market share is anticipated to be held by Asia Pacific, because of the demand in the pharmaceutical industry. Due to rising disease consumption and high disposable income, developing nations in Asia Pacific will drive demand over the next few years. As a result, nations like China and India might develop more quickly.

Competitive Landscape

The major global players include: Heavenly Organics, Nature Nate's, YS organics, Manuka Health, Barkman Honey, LLC, Wedderspoon Organi, Rowse Honey, Hilltop Honey, Madhava Ltd., and GloryBee.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global beeswax market segmentation based on type, nature, application, and region and understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous beeswax market-level data points all for segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global beeswax market report would provide approximately 61 tables, 57 figures, and 118 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Nature
  • 3.3. Snippet by Application
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Raising demand for beeswax in the food industry drives the market
      • 4.1.1.2. XX
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Adverse health effects on excess consumption of beeswax may hamper the market
      • 4.1.2.2. XX
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. High consumption of beeswax in cosmetics drives the market growth
      • 4.1.3.2. XX
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Before COVID-19 Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Scenario
    • 6.1.3. PostCOVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Yellow*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. White
  • 7.4. Others

8. By Nature

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Nature
  • 8.2. Organic*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Conventional

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 9.2. Cosmetics/Personal Care*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Pharmaceuticals
  • 9.4. Food and Beverage
  • 9.5. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.6. Market Size Analysis andY-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Spain
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Heavenly Organics*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. ProductPortfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Key Developments
  • 12.2. Nature Nate's
  • 12.3. YS organics
  • 12.4. Manuka Health
  • 12.5. Barkman Honey, LLC
  • 12.6. Wedderspoon Organic
  • 12.7. Rowse Honey
  • 12.8. Hilltop Honey
  • 12.9. Madhava Ltd.
  • 12.10. GloryBee

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us