市場調査レポート
商品コード
1247425

ワイヤレスオーディオデバイスの世界市場-2023-2030

Global Wireless Audio Devices Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 205 Pages | 納期: 約2営業日

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価格
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ワイヤレスオーディオデバイスの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年03月28日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 205 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

世界のワイヤレスオーディオ機器市場は、予測期間中(2023-2030年)、CAGR18.2%で成長しています。

ワイヤレスオーディオ機器は、スマートフォンやタブレットなどのオーディオソースから、BluetoothやWi-fiを使用した電源付きサウンドシステム(ラジカセ、ステレオレシーバー、カーシステムなど)へのステレオ信号伝送を容易にします。スピーカー、ヘッドフォン、マイク、サウンドバーなどのオーディオ機器のニーズが非常に高まっており、それが市場を後押ししています。オーディオシステムの販売が増加し、消費者の嗜好の変化に対応することが可能になっています。

市場力学

高まるモビリティデバイスへのニーズ

近年、シームレスな接続性や情報やリソースへの容易なアクセスにより、モビリティサービスに対する消費者の需要が高まっています。クラウドサービス、BYOD運動、モバイル機器、ワイヤレスサービスなどのモビリティソリューションは、人々の間でますます人気が高まっています。ワイヤレスオーディオ機器は、携帯性、管理の容易さ、オーディオコミュニケーションのための遠距離アクセス性など、充実した機能により、その普及が拡大しています。また、ワイヤレスオーディオは、ワイヤレス操作、高速・簡単な音声伝送、簡単な設置により、顧客の体験を向上させます。その結果、ワイヤレスオーディオ機器の市場は、消費者のモバイルサービスに対する需要の高まりによって牽引されています。

業務用分野でもワイヤレスオーディオ機器の用途が広がっている

ビジネスシーンでは、会議、ミーティング、スポーツイベント、ニュース放送、オークションなどのイベントをはじめ、メディアやエンターテインメント、教育、企業などで、ワイヤレスオーディオ機器が頻繁に活用されています。市場には、ワイヤレススピーカーシステム、ヘッドホン、マイクなどのワイヤレス製品があふれています。ワイヤレスオーディオデバイスの市場拡大の大きな要因となっています。

COVID-19影響度分析

COVID-19分析では、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格力学(パンデミック時やCOVID前シナリオとの比較による価格変動を含む)、需要-供給スペクトラム(取引制限や封鎖、その後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業の活性化に関する取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を軽減するためのメーカーの取り組み)についても解説しています。

目次

第1章 調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲について

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別スニペット
  • 技術別スニペット
  • アプリケーション別スニペット
  • 地域別スニペット

第4章 ダイナミックス

  • インパクトのあるファクター
    • 促進要因
      • スマートフォンの需要の高まり
      • 高まるモビリティデバイスへのニーズ
    • 抑制要因
      • インフォテインメントデバイスの普及が進むこと
    • 機会
    • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格アナリシス
  • レギュラトリー・アナリシス

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の解析について
    • COVID-19シナリオ前
    • 現在のCOVID-19シナリオ
    • ポストCOVID-19またはフューチャーシナリオ
  • COVIDの中での価格ダイナミクス-19
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • 結論

第7章 タイプ別

  • ブルートゥーススピーカー
  • ワイヤレスマルチルームオーディオシステム
  • サウンドバー
  • その他

第8章 テクノロジー別

  • ブルートゥース
  • Wi-Fi
  • その他

第9章 アプリケーション別

  • オートモーティブ
  • コンシューマー
  • コマーシャル
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢について

  • 競合シナリオ
  • 市況分析・シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • Apple Inc.(Beats)
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Bose Corporation
  • Harman International Industries(JBL)
  • LG Electronics
  • Philips Electronics
  • Samsung
  • Sennheiser Electronic GmbH & Co.
  • Sonos Inc.
  • Sony Corporation
  • Vizio, Inc.

第13章 付録

目次
Product Code: FMCG387

Market Overview

The global wireless audio devices market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 18.2% during the forecast period (2023-2030).

Wireless audio devices facilitate stereo signal transmission from smartphones, tablets or other audio sources to a powered sound system using Bluetooth or wi-fi (boombox, stereo receiver, car system, etc.). The need for speakers, headphones, microphones, sound bars and other audio equipment has grown tremendously, which has helped the market. Audio system sales have increased, enabling the audio business to adapt to shifting consumer tastes.

Market Dynamics

The growing need for mobility devices

In recent years, there has been a growth in consumer demand for mobility services due to seamless connectivity and easy access to information and resources. Cloud services, the BYOD movement, mobile devices, wireless services and other mobility solutions are becoming increasingly popular with people. The enhanced features of wireless audio devices, such as portability, ease of management and distant accessibility for audio communication, have expanded their uptake. Customers' experiences are improved by wireless operation, rapid & simple audio transmission and simple installation of wireless audio equipment. As a result, the market for wireless audio devices is driven by rising consumer demand for mobile services.

Applications for wireless audio equipment are expanding in the commercial sector

In the business world, wireless audio devices are frequently utilized for events, including conferences, meetings, sporting events, news broadcasts and auctions, as well as in the media and entertainment, educational and corporate sectors. The market is flooded with wireless products like wireless speaker systems, headphones and microphones. It is a significant driver of the market expansion for wireless audio devices.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

Segment Analysis

The global wireless audio devices market is segmented based on type, technology, application and region.

Owing to their versatility and cost-effectiveness, the sodium gluconate product

The use of Bluetooth is a widely recognized standard. The fact that it works with practically every gadget is the main factor in the technology's superior performance compared with other products in the market. 94% of speakers have Bluetooth technology, which indicates that consumers have a lot of faith in wireless audio, according to the Bluetooth 2020 Report. Approximately 423 million Bluetooth speakers are anticipated to be supplied in 2025, up from 350 million units in 2021. It's believed that most of them will be smart speakers. Consumer speakers' capacity to wirelessly broadcast audio material and improve wired and wireless listening experiences is the main factor driving consumer speaker adoption.

Geographical Analysis

The growing automakers in Asia-Pacific

The rising demand for electric vehicles in the region is expected to promote wireless audio devices over the forecast period. For instance, the IEA reports that China sold the most electric cars in Asia-Pacific in 2021. (more than 3.33 million units). Comparatively, 10,3000 electric vehicles were sold in New Zealand in 2021. The market in the area is anticipated to grow rapidly due to the sales of electric vehicles. The nation's rising demand for wireless audio devices is mostly due to its expanding economy, high per capita income, adoption of high-quality, global wireless audio systems and their supporting eco-system.

Competitive Landscape

The major global players in the market include Apple Inc. (Beats), Bose Corporation, Harman International Industries (JBL), LG Electronics, Philips Electronics, Samsung, Sennheiser Electronic GmbH & Co., Sonos Inc., Sony Corporation and Vizio, Inc.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global wireless audio devices market segmentation based on type, technology, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of wireless audio devices market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global wireless audio devices market report would provide approximately 61 tables, 59 figures and 205 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet By Type
  • 3.2. Snippet By Technology
  • 3.3. Snippet By Application
  • 3.4. Snippet By Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The increasing demand for smartphones
      • 4.1.1.2. The growing need for mobility devices
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. The rising penetration of infotainment devices
      • 4.1.2.2. XX
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. XX
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Before COVID-19 Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Scenario
    • 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Bluetooth Speakers*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Wireless Multiroom Audio Systems
  • 7.4. Sound-bars
  • 7.5. Others

8. By Technology

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
  • 8.2. Bluetooth*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Wi-Fi
  • 8.4. Others

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 9.2. Automotive*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Consumer
  • 9.4. Commercial
  • 9.5. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. UK
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia-Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Apple Inc. (Beats)
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Bose Corporation
  • 12.3. Harman International Industries (JBL)
  • 12.4. LG Electronics
  • 12.5. Philips Electronics
  • 12.6. Samsung
  • 12.7. Sennheiser Electronic GmbH & Co.
  • 12.8. Sonos Inc.
  • 12.9. Sony Corporation
  • 12.10. Vizio, Inc.

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us