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市場調査レポート
商品コード
1247424

全地球測位システム(GPS)市場-2023-2030

Global Positioning System (GPS) Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 198 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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全地球測位システム(GPS)市場-2023-2030
出版日: 2023年03月28日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

世界測位システム(GPS)市場は、予測期間(2023-2030年)に18.4%のCAGRで成長しています。

GPSは、信号がGPS衛星から地上のGPSレシーバーに到達するまでの時間を測定することで機能します。複数の衛星からの信号の時間差を測定することで、受信機は地表上の位置を高い精度で計算することができます。受信機は、3次元(緯度、経度、高度)の位置を決定するために、少なくとも4つの衛星を遮るものなく見ることができる必要があります。

最近のGPS技術の進歩には、GPS、GLONASS(ロシア)、Galileo(欧州連合)、BeiDou(中国)など、複数の衛星システムからの信号を組み合わせて、より正確で信頼できる位置情報を提供するマルチコンステレーション・システムの開発があります。

また、GPSは、ナビゲーション、フィットネス・トラッキング、ジオロケーション・ベースの広告など、さまざまな位置情報サービスをサポートするために、スマートフォンやウェアラブル端末などのスマートデバイスに組み込まれることが増えています。GPSの普及により、GPSは日常生活に欠かせないツールとなり、世界中の何十億人もの人々に位置、時間、移動に関する正確な情報を提供しています。

市場力学

農場計画、フィールドマッピング、土壌サンプリングなど、農業における先端技術への需要の高まり

GPS技術は、さまざまなエンドユーザーの間で人気を博しており、これが市場成長の主要因となっています。GPS技術は、作物の収量を向上させ、コストを削減するために精密農業に使用されています。農家は、GPSを搭載したトラクター、コンバイン、その他の機器を使用して、マッピング、土壌サンプリング、作物散布を正確に実行します。リアルタイムでのデータ収集と正確な位置情報を結びつけるこれらの技術のおかげで、大量の地理的データを効果的に処理し、分析することができます。

農場計画、フィールドマッピング、土壌サンプリング、トラクター誘導、作物スカウティング、可変量アプリケーション、収穫量マッピングはすべて、精密農業のGPSベースの技術を使って行われます。農家は、GPSのおかげで、雨、埃、霧、暗闇など、視界の悪いフィールドでも労働できるようになりました。

企業も農業用アプリケーションのGPS技術に投資しているため、市場に収益がもたらされています。例えば、2022年8月24日、戦略的提携の一環として、TrimbleとCLAASは、CLAASトラクター、コンバイン、フォレージハーベスタ用の精密農業システムを開発しました。CLAAS CEMIS 1200スマートディスプレイ、GPS PILOTステアリングシステム、SAT 900 GNSSレシーバーは、すべて精密農業システムのコンポーネントです。

厳格なライセンス規制

GPS技術は民生用として広く利用されているため、ほとんどの国では、GPS技術の使用に関する厳しいライセンス規制はありません。しかし、特に米国では、GPSの技術や機器の輸出にいくつかの制限が存在します。

さらに、NASAは、衛星ナビゲーションにおけるGPSレシーバーの最低性能レベルを含む、宇宙アプリケーションにおけるGPSの使用に関する基準を設定しています。NASAが設定した規制は、GPSが宇宙船、衛星、その他の宇宙ミッションに正確で信頼できるナビゲーション情報を提供することを保証します。さらに、NASAは、深宇宙や高緯度地域などの極限環境も含め、宇宙アプリケーションの信号の可用性とカバレッジを確保するために、GPSの使用を規制しています。

COVID-19影響度分析

COVID-19分析では、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格力学(パンデミック時やCOVID前シナリオとの比較による価格変動を含む)、需要-供給スペクトラム(取引制限や封鎖、その後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業の活性化に関する取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を軽減するためのメーカーの取り組み)についても解説しています。

目次

第1章 調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲について

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別スニペット
  • デプロイメント別スニペット
  • アプリケーション別スニペット
  • 地域別スニペット

第4章 ダイナミックス

  • インパクトのあるファクター
    • 促進要因
      • 農場計画、フィールドマッピング、土壌サンプリングなど、農業における先端技術への需要の高まり
    • 抑制要因
      • ライセンス規制が厳しい
    • 機会
    • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格アナリシス
  • レギュラトリー・アナリシス

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の解析について
    • COVID-19シナリオ前
    • 現在のCOVID-19シナリオ
    • ポストCOVID-19またはフューチャーシナリオ
  • COVIDの中での価格ダイナミクス-19
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • 結論

第7章 タイプ別

  • A-GPS
  • S-GPS
  • D-GPS
  • 非差別的GPS
  • その他

第8章 デプロイメント別

  • スタンドアローントラッカー
  • ポータブルナビゲーションデバイス
  • オートモーティブ・テレマティクス・システム
  • コンシューマーデバイス
  • その他

第9章 アプリケーション別

  • 道路
  • アビエーション
  • マリン
  • 位置情報サービス
  • 測量・地図
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢について

  • 競合シナリオ
  • 市況分析・シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • Broadcom Inc
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な展開
  • Trimble Navigation Limited
  • MiTAC Digital Technology Corporation
  • Qualcomm Inc
  • Hexagon AB
  • TomTom N.V
  • Rockwell Collins Inc
  • Texas Instruments Inc
  • Garmin Ltd
  • Mio Technology Corporation

第13章 付録

目次
Product Code: ICT6319

Market Overview

The global positioning system (GPS) market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 18.4% during the forecast period (2023-2030).

GPS works by measuring the time it takes for a signal to travel from a GPS satellite to a GPS receiver on the ground. By measuring the time difference between signals from multiple satellites, the receiver can calculate its position on the Earth's surface with a high degree of accuracy. The receiver must have an unobstructed view of at least four satellites to determine its position in three dimensions (latitude, longitude and altitude).

Recent advancements in GPS technology include the development of multi-constellation systems, which combine signals from multiple satellite systems, such as GPS, GLONASS (Russia), Galileo (European Union) and BeiDou (China), to provide more accurate and reliable positioning information.

GPS is also increasingly being integrated into smart devices, such as smartphones and wearable devices, to support a wide range of location-based services, including navigation, fitness tracking and geolocation-based advertising. The widespread availability of GPS has made it an essential tool for everyday life, providing precise information about location, time and movement to billions of people worldwide.

Market Dynamics

Rising demand for advanced technology in agriculture for farm planning, field mapping and soil sampling

GPS technology has gained popularity among various end-user, which is the leading driver for market growth. GPS technology is used in precision agriculture to improve crop yields and reduce costs. Farmers use GPS-powered tractors, combines and other equipment to accurately perform mapping, soil sampling and crop spraying. Large volumes of geographic data may be effectively handled and analyzed due to these technologies' ability to connect real-time data collecting with precise position data.

Farm planning, field mapping, soil sampling, tractor guidance, crop scouting, variable rate applications and yield mapping are all done using GPS-based technologies in precision farming. Farmers can now labor in low visibility field situations like rain, dust, fog and darkness due to GPS.

Companies are also investing in GPS technology for agriculture applications, thus creating revenues for the market. For instance, on August 24, 2022, As part of a strategic alliance, Trimble and CLAAS developed a precision farming system for CLAAS tractors, combines and forage harvesters. The CLAAS CEMIS 1200 smart display, GPS PILOT steering system and SAT 900 GNSS receiver are all components of the precision farming system.

Stringent licensing regulations

Most countries have no stringent licensing regulations for using GPS technology, as it is widely available for civilian use. However, some restrictions exist on the export of GPS technology and equipment, particularly in U.S.

Furthermore, NASA sets standards for using GPS in space applications, including the minimum performance levels for GPS receivers in satellite navigation. The regulations set by NASA ensure that GPS provides accurate and reliable navigation information for spacecraft, satellites and other space missions. Furthermore, NASA regulates the use of GPS to ensure signal availability and coverage for space applications, including in extreme environments such as deep space and high-latitude regions.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

Segment Analysis

The global positioning system (GPS) market is segmented based on type, deployment, application and region.

The growing demand for more accurate positioning technology has increased the market share for A-GPS

A-GPS, a type segment of global positioning system (GPS), is expected to hold a significant share of the global market. A-GPS or Assisted Global Positioning System, is a technology that improves the accuracy and speed of GPS location services by using additional information from cellular networks. A-GPS is commonly used in smartphones and other mobile devices.

Traditional GPS receivers rely on signals from satellites to determine their location. Still, they can be slow to acquire a GPS lock in areas with poor satellite visibility, such as urban canyons or indoors. A-GPS addresses this problem by using information from nearby cell towers to determine an approximate location quickly and then using that information to speed up the GPS lock process.

Geographical Analysis

North America rules the market as a result of an increase in the usage of GPS technology in the logistics, transportation and healthcare sectors

North America now rules the market due to an increase in the usage of GPS technology in the logistics, transportation and healthcare sectors. Additionally, increasing mobile device penetration and high regional government and regulatory agency military spending penetration are factors influencing the growth of the GPS market.

U.S. government's growing funding in boosting GPS technology is creating future growth prospects for the market. For instance, On March 28, 2022, the White House released the Fiscal Year 2023 budget proposal. The document lists the FY 2023 funding amounts requested, authorized and appropriated for each element of the nation's GPS program and other related budget items. The government approved the funding of US$ 1.84 Billion for the Department of Defense GPS program.

Competitive Landscape

The major global players in the market include Broadcom Inc., Trimble Navigation Limited, MiTAC Digital Technology Corporation, Qualcomm Inc., Hexagon AB, TomTom N.V, Rockwell Collins Inc., Texas Instruments Inc., Garmin Ltd. and Mio Technology Corporation.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global positioning system (GPS) market segmentation based on type, deployment, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of positioning system (GPS) market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global positioning system (GPS) market report would provide approximately 61 tables, 60 figures and 198 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Type
  • 3.2. Snippet by Deployment
  • 3.3. Snippet by Application
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rising demand for advanced technology in agriculture for farm planning, field mapping and soil sampling
      • 4.1.1.2. XX
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Stringent licensing regulations
      • 4.1.2.2. XX
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. XX
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Before COVID-19 Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Scenario
    • 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. A-GPS *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. S-GPS
  • 7.4. D-GPS
  • 7.5. Non-differential GPS
  • 7.6. Others

8. By Deployment

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Deployment
  • 8.2. Standalone Trackers *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Portable Navigation Devices
  • 8.4. Automotive Telematics Systems
  • 8.5. Consumer Devices
  • 8.6. Others

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 9.2. Road *
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Aviation
  • 9.4. Marine
  • 9.5. Location-Based Services
  • 9.6. Surveying and Mapping
  • 9.7. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Deployment
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Broadcom Inc*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Key Developments
  • 12.2. Trimble Navigation Limited
  • 12.3. MiTAC Digital Technology Corporation
  • 12.4. Qualcomm Inc
  • 12.5. Hexagon AB
  • 12.6. TomTom N.V
  • 12.7. Rockwell Collins Inc
  • 12.8. Texas Instruments Inc
  • 12.9. Garmin Ltd
  • 12.10. Mio Technology Corporation

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us