デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1247420

リモートセンシングの世界市場-2023-2030

Global Remote Sensing Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 191 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
リモートセンシングの世界市場-2023-2030
出版日: 2023年03月28日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 191 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

世界のリモートセンシング市場は、予測期間中(2023-2030年)、CAGR15.2%で成長しています。

リモートセンシングとは、物体や地域、現象に直接触れることなく、その情報を取得し解釈することです。リモートセンシングは通常、可視光線、赤外線、マイクロ波など、さまざまな形態の電磁波を使用して行われます。

リモートセンシングは、地域、地質、農業、環境科学など、さまざまな分野で応用されています。土地の利用や被覆の調査、地表の経年変化の監視、山火事や石油流出などの潜在的な環境災害の特定が可能です。

市場力学

衛星を利用した画像・地図サービスの需要増

正確でリアルタイムのデータへの需要が高まる中、衛星を利用したイメージングとマッピングは、様々な産業やアプリケーションに不可欠なツールとなっており、そのため、企業は市場の成長見通しを立てるためにリモートセンシングに投資しています。

例えば、2023年1月、Dragonfly Aerospace社は、最初のImaging衛星であるEOS SAT-1を打ち上げました。この衛星は、農業用に特別に設計された最初のコンステレーションで、南アフリカのステレンボッシュにあるDragonfly Aerospaceがすべて生産しています。農業や林業の分野では、EOS SAT-1の効果的なデータにより、持続可能な実践を改善し、収益性を保証することができます。さらに、この衛星は、リモートセンシングを利用して農業分野を再構築し、国連の持続可能な開発目標に沿わせることで、農業分野に直接影響を与えます。

同様に、防衛・安全保障分野でも、リモートセンシングデータは国境監視、脅威評価、災害管理などに活用されています。このデータは、軍事・安全保障組織が資源配分について十分な情報を得た上で意思決定を行い、潜在的な脅威に対してより効果的に対応するのに役立っています。

リモートセンシング機器とサービスの高額なコスト

リモートセンシング機器が高額になる主な理由のひとつに、高度な技術の利用があります。リモートセンシングに使用されるセンサーは、高解像度のデータを収集するように設計されています。また、そのデータを処理・伝送するための電子機器も非常に高価であるため、製造コストが高くなり、それが消費者に転嫁されます。

また、リモートセンシング機器が特殊なものであることも、コスト高を招いています。家電製品のように大量生産はできないです。そのため、製造コストが高くなり、それが機器の価格に反映されるのです。

COVID-19影響度分析

COVID-19分析では、COVID前シナリオ、COVIDシナリオ、COVID後シナリオに加え、価格力学(パンデミック時やCOVID前シナリオとの比較による価格変動を含む)、需要-供給スペクトラム(取引制限、封鎖、その後の問題による需要と供給のシフト)、政府の取り組み(政府機関による市場、セクター、産業の活性化に関する取り組み)、メーカーの戦略的取り組み(COVID問題を軽減するためのメーカーの取り組み)についても解説しています。

目次

第1章 調査手法とスコープ

  • 調査手法
  • 調査目的および調査範囲について

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 技術別スニペット
  • プラットフォーム別スニペット
  • アプリケーション別スニペット
  • 地域別スニペット

第4章 ダイナミックス

  • インパクトのあるファクター
    • ドライバ
      • 衛星を利用した画像・地図サービスの需要増
    • 抑制要因
      • リモートセンシングの機器やサービスが高額であること
    • 機会
    • 影響度分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格アナリシス
  • レギュラトリー・アナリシス

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の解析について
    • COVID-19シナリオ前
    • 現在のCOVID-19シナリオ
    • ポストCOVID-19またはフューチャーシナリオ
  • COVIDの中での価格ダイナミクス-19
  • 需給スペクトル
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • 結論

第7章 テクノロジー別

  • アクティブ
  • パッシブ

第8章 プラットフォーム別

  • 衛星
  • エアリアルシステムズ

第9章 アプリケーション別

  • 農業・生活資源
  • ディザスターマネジメント
  • インフラストラクチャー
  • ミリタリー&インテリジェンス
  • 天気予報
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢について

  • 競合シナリオ
  • 市況分析・シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • DigitalGlobe
    • 会社概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 財務概要
    • 主な展開
  • Northrop Grumman Corporation
  • Esri
  • General Dynamics Mission Systems, Inc
  • Lumasense Technologies, Inc
  • Thales Group
  • Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB
  • Lockheed Martin Corporation
  • Orbital Insight
  • Planet Labs Inc

第13章 付録

目次
Product Code: ICT6318

Market Overview

The global remote sensing market reached US$ XX million in 2022 and is projected to witness lucrative growth by reaching up to US$ XX million by 2030. The market is growing at a CAGR of 15.2% during the forecast period (2023-2030).

Remote sensing is acquiring and interpreting information about an object, area or phenomenon without coming into direct contact with it. Remote sensing is typically accomplished using various forms of electromagnetic radiation, such as visible light, infrared and microwave radiation.

Remote sensing has many applications across multiple fields, including geography, geology, agriculture, environmental science, etc. It can study land use and cover, monitor Earth's surface changes over time and identify potential environmental hazards such as wildfires or oil spills.

Market Dynamics

The increase in demand for satellite-based imaging and mapping services

With the increasing demand for accurate and real-time data, satellite-based imaging and mapping have become essential tools for various industries and applications; therefore, companies are investing in remote sensing to create growth prospects for market growth.

For instance, in January 2023, Dragonfly Aerospace launched its first Imaging satellite, EOS SAT-1. The satellite is the first constellation specifically designed for agriculture and is entirely produced by Dragonfly Aerospace in Stellenbosch, South Africa. The agriculture and forestry sectors will benefit from EOS SAT-1's effective data, which will improve sustainable practices and guarantee profitability. Additionally, the satellite will directly impact the agricultural sector by using remote sensing to reshape it and align it with the UN's Sustainable Development Goals.

Similarly, in the defense and security sector, remote sensing data is used for border surveillance, threat assessment and disaster management. The data helps military and security organizations make informed decisions about resource allocation and respond more effectively to potential threats.

The high cost of remote sensing equipment and services

One of the primary reasons for the high cost of remote sensing devices is the use of advanced technology. The sensors used in remote sensing are designed to collect high-resolution data. The electronics required to process and transmit this data are also very expensive; this results in high manufacturing costs, which are then passed on to the consumer.

Another factor contributing to the high cost of remote sensing devices is their specialized nature. These devices are not mass-produced like consumer electronics. Still, they are instead built in smaller quantities to meet specific requirements-the specialized production results in higher costs, which are reflected in the price of the devices.

COVID-19 Impact Analysis

The COVID-19 Analysis includes Pre-COVID Scenario, COVID Scenario and Post-COVID Scenario along with Pricing Dynamics (Including pricing change during and post-pandemic comparing it with pre-COVID scenarios), Demand-Supply Spectrum (Shift in demand and supply owing to trading restrictions, lockdown and subsequent issues), Government Initiatives (Initiatives to revive market, sector or Industry by Government Bodies) and Manufacturers Strategic Initiatives (What manufacturers did to mitigate the COVID issues will be covered here).

Segment Analysis

The global remote sensing market is segmented based on technology, platform, application and region.

The rising demand for surface roughness, texture and topography of an object or surface has escalated the demand for active remote sensing

Active remote sensing, a technology segment of global remote sensing, is expected to hold a significant share of the global market. Active remote sensing is a technique that involves transmitting a signal toward an object or surface and measuring the properties of the signal that is reflected. The method is used in various applications, including geography, geology and environmental science.

One of the key advantages of active remote sensing is its ability to penetrate through clouds, vegetation and other obstacles that may obstruct the view of a passive remote sensor. Active remote sensing can also provide information on an object's surface roughness, texture and topography, which can be used for various applications.

Geographical Analysis

Increasing demand for geospatial information and advances in satellite technology has escalated the demand for remote sensing in Asia-Pacific

The Asia-Pacific remote sensing market is a growing industry driven by factors such as the increasing demand for geospatial information, advances in satellite technology and the growing awareness of the benefits of remote sensing technology.

The market comprises various types of sensors and platforms, including aerial, terrestrial and satellite-based sensors. It is used across various industries, such as agriculture, forestry, environmental monitoring and urban planning.

One key driver of the Asia-Pacific remote sensing market is the increasing adoption of remote sensing technologies by governments and businesses across the region. Governments use remote sensing for disaster response and environmental monitoring applications, while businesses use it for asset management and resource exploration.

Competitive Landscape

The major global players in the market include DigitalGlobe, Northrop Grumman Corporation, Esri, General Dynamics Mission Systems, Inc, Lumasense Technologies, Inc., Thales Group, Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB, Lockheed Martin Corporation orbital Insight, Planet Labs Inc.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global remote sensing market segmentation based on technology, platform, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
  • Excel data sheet with numerous data points of remote sensing market-level with all segments.
  • PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
  • Product mapping available as excel consisting of key products of all the major players.

The global remote sensing market report would provide approximately 61 tables, 56 figures and 191 Pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Snippet by Technology
  • 3.2. Snippet by Platform
  • 3.3. Snippet by Application
  • 3.4. Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The increase in demand for satellite-based imaging and mapping services
      • 4.1.1.2. XX
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. The high cost of remote sensing equipment and services
      • 4.1.2.2. XX
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. XX
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Before COVID-19 Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Scenario
    • 6.1.3. Post COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Technology

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
  • 7.2. Active *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Passive

8. By Platform

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Platform
  • 8.2. Satellite *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Aerial Systems

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 9.2. Agriculture & Living Resources *
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Disaster Management
  • 9.4. Infrastructure
  • 9.5. Military & Intelligence
  • 9.6. Weather
  • 9.7. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
    • 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. Europe
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
    • 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. UK
      • 10.3.6.3. France
      • 10.3.6.4. Italy
      • 10.3.6.5. Russia
      • 10.3.6.6. Rest of Europe
  • 10.4. South America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Brazil
      • 10.4.6.2. Argentina
      • 10.4.6.3. Rest of South America
  • 10.5. Asia-Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Platform
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. DigitalGlobe *
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Financial Overview
    • 12.1.4. Key Developments
  • 12.2. Northrop Grumman Corporation
  • 12.3. Esri
  • 12.4. General Dynamics Mission Systems, Inc
  • 12.5. Lumasense Technologies, Inc
  • 12.6. Thales Group
  • 12.7. Leica Geosystems Holdings AGHexagon AB
  • 12.8. Lockheed Martin Corporation
  • 12.9. Orbital Insight
  • 12.10. Planet Labs Inc

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Services
  • 13.2. Contact Us