表紙:NFT(非代替性トークン)の世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1176613

NFT(非代替性トークン)の世界市場-2023-2030

Global Non-Fungible Tokens Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 201 Pages | 納期: 約2営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
NFT(非代替性トークン)の世界市場-2023-2030
出版日: 2022年12月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 201 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

NFT(非代替性トークン)の世界市場は、予測期間(2023-2030年)にCAGR37.70%で成長し、著しい成長を記録すると予測されます。

暗号通貨はカンジブル、つまり、互いに売却や交換が可能です。NFTは、各トークンをユニークで交換不可能なものにすることで暗号モデルを変更し、NFT(非代替性トークン)と他のトークンを比較することを難しくしています。トークンは、デジタルIDと呼ばれる資産のデジタル表現で、各トークンは他のトークンと区別されるユニークで譲渡不可能なIDを持っています。

NFT(非代替性トークン)は、ブロックチェーンに基づく暗号資産で、識別番号コードとメタデータを持ち、互いに区別されています。これらは暗号通貨と同等に取引やスワップができません。暗号通貨などのfungibleトークンとは対照的で、互いに同一であるため、経済取引の媒体として利用することができます。

NFT(非代替性トークン)は、主にイーサリアム、マティック、フロー、ワックスなど、特定のブロックチェーン上に保持される、容易に交換可能で個々に異なるデジタル資産です。NFTはデジタル領域に存在するだけでなく、あらゆる形態の物理的資産を表すことができ、現実世界に存在するあらゆるもの「デジタルツイン」のようなものとして動作し、デジタルマーケットプレース内での物理的な所有、所有権、交換を可能にすることができます。

デジタルアート作品、スポーツカード、レア物などのコレクティブルは、NFTの市場の大半を占めています。NBAトップショットは、非代替性のトークン化されたNBAの瞬間をデジタルカード形式で収集する場所であり、おそらく最も注目されているスペースです。一部のカードはオークションで数百万米ドルの値がつきました。真の所有権は、NFTを定義する重要な要素の1つです。デジタル経済諸国が発展を続ける中、NFTはデジタルとリアルの世界をより近づける重要な役割を果たす可能性が高いのです。

市場力学

NFT導入の機運を盛り上げる著名人の影響力の高まり、ゲーム業界の変革、デジタルアート作品に対する需要の緩やかながらも着実な高まりが、NFT市場を推進する主な要因となっています。しかし、著作権保護に関する懸念が市場の成長を阻害する可能性があります。

デジタルで作成されたコンテンツの所有権を持つという考え方の台頭

デジタルアートはNFT市場拡大の主要な原動力となっています。NFTはデジタルアーティストが自分の作品の所有権を確保するのを支援します。NFTの販売後、NFTが交換されるたびにロイヤリティが支払われるため、より多くの収益を上げることができます。NFTの記念品市場は、ファンとの交流が盛んになるにつれ、大きく成長するでしょう。例えば、レブロン・ジェームズを起用したNBAの「トップシュート」ブロックチェーン製品は20万米ドルで販売されました。

メタバース、仮想不動産、トレーディングは投影時間中に大きく成長します。ゲーム業界では、Strategy Role-Playing Gamingのような斬新で高度なゲームが開発されています。プレイヤーはゲームキャラクターを作成し、NFTを利用して生成されたキャラクターの所有権を取得し、それを売却することができます。

ゲーム産業の変貌

NFTの需要が急増している大きな理由の一つは、NFTが音楽、映画、スポーツにとどまらず、メタバース、特にゲームなど他のストリームに範囲を広げていることです。Enjinは、ブロックチェーン技術を自社のインフラに統合した最初の著名なゲーム会社の1つで、日本で使用するためにシステムに正式に登録されたゲーム用暗号通貨ENJをリリースしています。さらに、Play-to-Earn(P2E)により、ユーザーはゲーム内で獲得したアイテムを購入、販売、取引することができます。例えば、「Axie Infinity」や「Splinterlands」などのゲームでは、ユーザーがゲーム内のレアアセットをNFTに変換することができ、ゲーム関連資産の売買が積み重なります。

DappRadarの統計によると、2021年8月7日、8日、9日にSplinterlandsだけで1日あたり約400万件の取引が発生したのに対し、イーサリアムネットワークは1日あたり平均120万件の取引が発生しました。ゲーム内資産をNFTに変換することで、ゲーマーはそこから現金を得ることができます。フォーブスによると、フィリピンではパンデミック時にゲーマーに別の収入源を提供したことで、Axie Infinityのユーザー数が急増したとのことです。その結果、ゲーム分野、特にプレイ・トゥ・アーンのブロックチェーンゲームモデルが、NFTの大規模な成長見通しとして浮上しています。

著作権保護に関連する懸念

現在、NFT市場には、NFTの真の所有権と関連する著作権の証拠を確認するための専門的な法的構造と法律がありません。その結果、写真、映像、音楽作品などのオリジナル作品は、複製される危険性があります。

このような複製された資産は、作成者の許可なく簡単に個人化され、オンラインで拡散される可能性があります。NFTはオリジナル製作者に完全な所有権を提供し、作品から収益を上げることを可能にするので、デジタルアーティストにとって有用である、というNFT市場の基本を制限しているのです。

COVID-19インパクト分析

NFTは比較的難解なテーマで、多くの理論がありますが、COVID-19はNFT技術や他の多くの確立した市場、特に芸術と関連したNFTの利用を加速させました。パンデミック開始時のロックダウンにより、アートギャラリーやその他のNFT関連資産が閉鎖されたため、アートベンダーやコレクターはインターネットアリーナを利用せざるを得なくなったのです。COVID-19の流行による世界のロックダウンのため、人口がより定住化したのです。

年齢も出身もさまざまな人々が、監禁によって否定された社会的なつながりに代わるものを探さなければならなくなったのです。その結果、これらのユーザーは、社会的な交流を増やし、NFTの露出を増やすために、さまざまなオンラインMetaversesプラットフォームに参加しました。例えば、ブロックチェーンベースのデジタルペット宇宙であるAxieInfinityは、COVIDパンデミックの間、新鮮な収入源を求める貧困国からブロックチェーン技術の初心者数千人を引き寄せました。NonFungible.comによると、2020年のNFT市場は2019年と比較して299%上昇しました。

目次

第1章 NFT(非代替性トークン)の世界市場の調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 調査目的・調査範囲

第2章 NFT(非代替性トークン)の世界市場-市場の定義と概要

第3章 NFT(非代替性トークン)の世界市場- エグゼクティブサマリー

  • オファリング別市場内訳
  • エンドユーザー別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 NFT(非代替性トークン)の世界市場-市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
      • デジタルで作成されたコンテンツの所有権を持つという考え方の台頭
      • ゲーム業界における変革
    • 抑制要因
      • 著作権保護に関する懸念
    • ビジネスチャンス
    • 影響分析

第5章 NFT(非代替性トークン)の世界市場- 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格設定分析
  • 規制分析

第6章 NFT(非代替性トークン)の世界市場-COVID-19分析

  • COVID-19の市場に関する分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19以降、または今後のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み
  • まとめ

第7章 NFT(非代替性トークン)の世界市場- オファリング別

  • 事業戦略策定
  • NFTの作成と管理
  • NFTプラットフォーム- マーケットプレース

第8章 NFT(非代替性トークン)の世界市場-エンドユーザー別

  • メディア・エンターテイメント
  • オンラインゲームと関連コレクターズアイテム
  • その他

第9章 NFT(非代替性トークン)の世界市場-地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東とアフリカ

第10章 NFT(非代替性トークン)の世界市場- 競争情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況分析/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第11章 NFT(非代替性トークン)の世界市場-企業プロファイル

  • Cloudflare
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Gemini Trust
  • OpenSea
  • Semidot Infotech
  • Dapper Labs
  • The Sandbox
  • Axie Infinity
  • Art Blocks
  • Larva Labs
  • Onchain Labs

第12章 NFT(非代替性トークン)の世界市場- 重要考察

第13章 NFT(非代替性トークン)の世界市場-DataM

目次
Product Code: DMICT6081

Market Overview

The global non-fungible tokens market reached US$ XX million in 2022 and is expected to record significant growth by reaching up to US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of 37.70% during the forecast period (2023-2030).

Cryptocurrencies are fungible, i.e., they can be sold or swapped for one another. NFTs change the crypto model by making each token unique and irreplaceable, making it difficult to compare one non-fungible token to another. Tokens are digital representations of assets referred to as digital ids since each token has a unique, non-transferable identity that distinguishes it from other tokens.

Non-fungible tokens (NFTs) are blockchain-based cryptographic assets having identification number codes and metadata that separate them from one another. They cannot be traded or swapped at par with cryptocurrencies. It contrasts with fungible tokens, such as cryptocurrencies, which are identical to one another and can thus be used as a medium for economic transactions.

Non-fungible Tokens are easily exchangeable and individually distinct digital assets maintained on certain blockchains, primarily Ethereum, Matic, Flow, Wax, etc. NFTs not only exist in a digital domain but may also represent any form of a physical asset, operating as a kind of "digital twin" to anything existing in the real world and enabling physical possession, ownership and exchange within digital marketplaces.

Collectibles such as digital artwork, sports cards and rarities dominate the market for NFTs. NBA Top Shot, a location to collect non-fungible tokenized NBA moments in digital card form, is perhaps the most touted space. Some of the cards have fetched millions of dollars at auction. True ownership is one of the important defining components of any NFT. As digital economies continue to develop, there is a strong possibility that NFT may play a significant role in bringing the digital and physical worlds closer.

Market Dynamics

The growing influence of celebrities in fueling the momentum of NFT adoption, transforming the gaming industry and the slow but steady rise in demand for digital artworks are the primary reasons propelling the NFT market. However, concerns over copyright protection may stifle market growth.

The rising idea of having ownership of digitally created content

Digital art is the primary engine of the NFT market's expansion. NFTs aid digital artists in securing ownership of their work. They can make more money with NFTs since they are paid a royalty each time the NFT is exchanged after the original sale. The market for NFT memorabilia will grow significantly as fan interaction grows. For example, the NBA's Top Shoot blockchain product featuring LeBron James sold for US$200,000.

The Metaverse, virtual real estate and trading will grow significantly during the projection time. Gaming industries are developing novel advanced games such as Strategy Role-Playing Gaming. The player can create a game character and utilize NFT to obtain ownership of the generated character, which can then be sold.

Transformation in the gaming industry

One of the key reasons for the exponential surge in demand for NFTs is that NFTs have expanded their range beyond music, films and sports to include other streams such as Metaverse and, in particular, gaming. Enjin was one of the first prominent gaming firms to integrate blockchain technology into its infrastructure, releasing ENJ, a gaming cryptocurrency officially registered in the system for use in Japan. Furthermore, Play-to-Earn (P2E) allows users to purchase, sell and trade items earned in-game. For example, games like Axie Infinity and Splinterlands allow users to convert rare in-game assets into NFT and the buying & selling of the gaming-related asset transactions add up.

Splinterlands alone generated approximately 4 million transactions per day on August 7, 8 and 9, 2021, according to DappRadar statistics, whereas the Ethereum network created an average of 1.2 million transactions per day. By transforming in-game assets into NFTs, gamers can gain cash from them. According to Forbes, Axie Infinity spiked in user growth in the Philippines when it provided gamers with another source of income during the pandemic. As a result, the gaming sector, particularly the play-to-earn blockchain gaming model, has emerged as a massive growth prospect for NFT.

Concerns related to copyright protection

Currently, the NFT market lacks a specialized legal structure and laws to confirm the genuine ownership of an NFT and the related copyright evidence. As a result original works such as photos, photographs, music pieces and so on are at risk of being copied.

Such replicated assets can be easily personalized and disseminated online without the creator's permission. It is limiting the baseline of the NFT market, viz. NFTs are helpful for digital artists since they provide total ownership to the original producers and allow them to make money from their work.

COVID-19 Impact Analysis

Although NFT is a relatively esoteric topic with many theories, COVID-19 has accelerated the use of NFT technology and many other established markets, particularly NFT connected to art. Because art galleries and other NFT-related assets were shuttered due to the lockdown at the start of the pandemic, art vendors and collectors were compelled to use the internet arena. Because of global lockdowns caused by the COVID-19 epidemic, populations have become more sedentary.

The population of all ages and origins has had to seek alternatives to the social connection that captivity denied them. As a result, these users joined various online Metaverses platforms to increase social interaction and gain exposure for NFTs. For example, AxieInfinity, a blockchain-based digital pet universe, has attracted thousands of newbies to blockchain technology from impoverished countries seeking fresh income streams during the COVID pandemic. According to NonFungible.com, the NFT market rose 299 percent in 2020 compared to 2019.

Segment Analysis

By end-user, the non-fungible token market is segmented into media & entertainment, online gaming & collectibles and others.

Rising demand for NFT in film production

NFTs have the potential to alter the way films are generated, produced and distributed in the media and entertainment sector, democratizing this monopolistic industry in the process. To demonstrate the future of NFTs around the world, the NFT community Arabian Camels is producing Antara, a US$50 million Hollywood blockbuster. NFT is especially beneficial for aspiring filmmakers and artists underrepresented in the industry. NFTs present a unique chance for huge production and elite film franchises with millions of followers to strengthen their following in the Metaverse.

Several studios, notably Disney and Lionsgate, are already developing their own NFT marketplace. Incorporating NFTs into the entertainment business can allow users to engage actively in all film production and dissemination stages. NFTs will enable viewers and artists to engage beyond the screen, propelling the industry to previously unfathomable heights.

Geographical Analysis

The rising adoption of NFTs in Asia-Pacific

Various businesses in Asia Pacific are developing with NFT markets, such as Animoca Brands, a Hong Kong-based blockchain gaming company now valued at US$5 billion. In addition to NFTs for its games, Animoca is a major investor in Axie Infinity. Though Chinese authorities are wary about NFT adoption, the Chinese government will pursue a better business model for NFT development than the rest of the world to avoid scams and fraud. NFTs such as Bored Apes and Phanta Bear are popular in China.

NFT Asia is a Discord community for Asian NFT artists, with over 2,700 followers and over 9,000 followers on Twitter. The Play-To-Earn 'Axie Infinity' game by Vietnamese business Sky Mavis saw rapid growth in Asia-Pacific. When the epidemic struck the Philippines, nearly 4.5 million Filipinos lost their employment and Axie Infinity became a source of income for many of them. According to the gaming analytics portal ActivePlayer.IO, the number of daily active Axie players climbed from over 10,000 in January 2020 to over two million in 2021.

Competitive Landscape

The market for non-fungible tokens is competitive, with several major and medium-sized firms present. Mergers and acquisitions, regional growth, increased manufacturing capacity, partnerships and collaborations are all important approaches for market participants to stay competitive. Introducing more advanced technological solutions that allow players to create new and efficient non-fungible tokens will propel the company forward.

Tapinator Inc., a producer and publisher of category-leading mobile games, stated in March 2021 that it is working on NFT500, a subscription casting service and collection platform centered on blue-chip NFTs. "Casting" refers to presenting digital art on a physical display as NFTs.

Hall of Fame Resort & Entertainment Company launched its first non-fungible token offering in April 2021, collaborating with Dolphin Entertainment, Inc.

Major global non-fungible token market companies include Cloudflare, Gemini Trust, OpenSea, Semidot Infotech, Dapper Labs, The Sandbox, Axie Infinity, Art Blocks, Larva Labs and Onchain Labs.

Gemini Trust

  • Overview: Gemini Trust Company, LLC (Gemini) is a cryptocurrency exchange and custodian that allows consumers to purchase, sell and store digital assets, including bitcoin and ether. Gemini is a New York trust firm subject to the strictest fiduciary obligations, capital reserve requirements and banking compliance norms. Cameron and Tyler Winklevoss created Gemini in 2014 to construct a bridge to the future of money.
  • Product Portfolio: The company now offers NFTs or non-fungible tokens, representing assets such as art, collectibles and real estate and are unique because no two NFTs are the same.
  • Key Development: Gemini entered into Non-Fungible Tokens (NFTs) in 2019 with the acquisition of Nifty GatewayTM. Cryptocurrency is not only ushering in the future of money; it is also paving the way for the future of digital products and collectibles. The company is constructing bridges into the new digital economies as part of its goal to develop the future of money. The business has acquired Nifty GatewayTM, a well-known platform for purchasing and managing non-fungible tokens (NFTs). Nifty Gateway makes it simple to buy with your credit or debit card.

Why Purchase the Report?

  • Visualize the composition of the non-fungible tokens market segmentation by offering, end-user and region, highlighting the critical commercial assets and players.
  • Identify commercial opportunities in the non-fungible token market by analyzing trends and co-development deals.
  • Excel data sheet with thousands of non-fungible tokens market-level 4/5 segmentation points.
  • Pdf report with the most relevant analysis cogently put together after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
  • Product mapping in excel for the key product of all major market players

The global non-fungible tokens market report would provide access to an approx. 53 market data table, 42 figures and 201 pages.

Target Audience 2022

  • Non-Fungible Tokens Service Providers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Education & Research Institutes
  • Emerging Companies
  • Non-Fungible Tokens Manufacturers

Table of Contents

1. Global Non-Fungible Tokens Market Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Global Non-Fungible Tokens Market - Market Definition and Overview

3. Global Non-Fungible Tokens Market - Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet By Offering
  • 3.2. Market Snippet By End-User
  • 3.3. Market Snippet By Region

4. Global Non-Fungible Tokens Market-Market Dynamics

  • 4.1. Market Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. The rising idea of having ownership of digitally created content
      • 4.1.1.2. Transformation in the gaming industry
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Concerns related to copyright protection
      • 4.1.2.2. XX
    • 4.1.3. Opportunity
      • 4.1.3.1. XX
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Global Non-Fungible Tokens Market - Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. Global Non-Fungible Tokens Market - COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. Global Non-Fungible Tokens Market - By Offering

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Offering
  • 7.2. Business Strategy Formulation*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. NFT Creation And Management
  • 7.4. NFT Platform - Marketplace

8. Global Non-Fungible Tokens Market - By End-User

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User.
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User
  • 8.2. Media And Entertainment*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Online Gaming & Related Collectibles
  • 8.4. Others

9. Global Non-Fungible Tokens Market - By Region

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 9.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.4. North America
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 9.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. U.S.
      • 9.4.5.2. Canada
      • 9.4.5.3. Mexico
  • 9.5. Europe
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 9.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. Germany
      • 9.5.5.2. UK
      • 9.5.5.3. France
      • 9.5.5.4. Italy
      • 9.5.5.5. Spain
      • 9.5.5.6. Rest of Europe
  • 9.6. South America
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 9.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.6.5.1. Brazil
      • 9.6.5.2. Argentina
      • 9.6.5.3. Rest of South America
  • 9.7. Asia-Pacific
    • 9.7.1. Introduction
    • 9.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 9.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
    • 9.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.7.5.1. China
      • 9.7.5.2. India
      • 9.7.5.3. Japan
      • 9.7.5.4. Australia
      • 9.7.5.5. Rest of Asia-Pacific
  • 9.8. The Middle East and Africa
    • 9.8.1. Introduction
    • 9.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Offering
    • 9.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User

10. Global Non-Fungible Tokens Market - Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive Scenario
  • 10.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 10.3. Mergers and Acquisitions Analysis

11. Global Non-Fungible Tokens Market - Company Profiles

  • 11.1. Cloudflare
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. Gemini Trust
  • 11.3. OpenSea
  • 11.4. Semidot Infotech
  • 11.5. Dapper Labs
  • 11.6. The Sandbox
  • 11.7. Axie Infinity
  • 11.8. Art Blocks
  • 11.9. Larva Labs
  • 11.10. Onchain Labs

LIST NOT EXHAUSTIVE

12. Global Non-Fungible Tokens Market - Premium Insights

13. Global Non-Fungible Tokens Market - DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About Us and Services
  • 13.3. Contact Us