市場調査レポート
商品コード
1176613
NFT(非代替性トークン)の世界市場-2023-2030Global Non-Fungible Tokens Market - 2023-2030 |
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NFT(非代替性トークン)の世界市場-2023-2030 |
出版日: 2022年12月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 201 Pages
納期: 即日から翌営業日
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NFT(非代替性トークン)の世界市場は、予測期間(2023-2030年)にCAGR37.70%で成長し、著しい成長を記録すると予測されます。
暗号通貨はカンジブル、つまり、互いに売却や交換が可能です。NFTは、各トークンをユニークで交換不可能なものにすることで暗号モデルを変更し、NFT(非代替性トークン)と他のトークンを比較することを難しくしています。トークンは、デジタルIDと呼ばれる資産のデジタル表現で、各トークンは他のトークンと区別されるユニークで譲渡不可能なIDを持っています。
NFT(非代替性トークン)は、ブロックチェーンに基づく暗号資産で、識別番号コードとメタデータを持ち、互いに区別されています。これらは暗号通貨と同等に取引やスワップができません。暗号通貨などのfungibleトークンとは対照的で、互いに同一であるため、経済取引の媒体として利用することができます。
NFT(非代替性トークン)は、主にイーサリアム、マティック、フロー、ワックスなど、特定のブロックチェーン上に保持される、容易に交換可能で個々に異なるデジタル資産です。NFTはデジタル領域に存在するだけでなく、あらゆる形態の物理的資産を表すことができ、現実世界に存在するあらゆるもの「デジタルツイン」のようなものとして動作し、デジタルマーケットプレース内での物理的な所有、所有権、交換を可能にすることができます。
デジタルアート作品、スポーツカード、レア物などのコレクティブルは、NFTの市場の大半を占めています。NBAトップショットは、非代替性のトークン化されたNBAの瞬間をデジタルカード形式で収集する場所であり、おそらく最も注目されているスペースです。一部のカードはオークションで数百万米ドルの値がつきました。真の所有権は、NFTを定義する重要な要素の1つです。デジタル経済諸国が発展を続ける中、NFTはデジタルとリアルの世界をより近づける重要な役割を果たす可能性が高いのです。
NFT導入の機運を盛り上げる著名人の影響力の高まり、ゲーム業界の変革、デジタルアート作品に対する需要の緩やかながらも着実な高まりが、NFT市場を推進する主な要因となっています。しかし、著作権保護に関する懸念が市場の成長を阻害する可能性があります。
デジタルアートはNFT市場拡大の主要な原動力となっています。NFTはデジタルアーティストが自分の作品の所有権を確保するのを支援します。NFTの販売後、NFTが交換されるたびにロイヤリティが支払われるため、より多くの収益を上げることができます。NFTの記念品市場は、ファンとの交流が盛んになるにつれ、大きく成長するでしょう。例えば、レブロン・ジェームズを起用したNBAの「トップシュート」ブロックチェーン製品は20万米ドルで販売されました。
メタバース、仮想不動産、トレーディングは投影時間中に大きく成長します。ゲーム業界では、Strategy Role-Playing Gamingのような斬新で高度なゲームが開発されています。プレイヤーはゲームキャラクターを作成し、NFTを利用して生成されたキャラクターの所有権を取得し、それを売却することができます。
NFTの需要が急増している大きな理由の一つは、NFTが音楽、映画、スポーツにとどまらず、メタバース、特にゲームなど他のストリームに範囲を広げていることです。Enjinは、ブロックチェーン技術を自社のインフラに統合した最初の著名なゲーム会社の1つで、日本で使用するためにシステムに正式に登録されたゲーム用暗号通貨ENJをリリースしています。さらに、Play-to-Earn(P2E)により、ユーザーはゲーム内で獲得したアイテムを購入、販売、取引することができます。例えば、「Axie Infinity」や「Splinterlands」などのゲームでは、ユーザーがゲーム内のレアアセットをNFTに変換することができ、ゲーム関連資産の売買が積み重なります。
DappRadarの統計によると、2021年8月7日、8日、9日にSplinterlandsだけで1日あたり約400万件の取引が発生したのに対し、イーサリアムネットワークは1日あたり平均120万件の取引が発生しました。ゲーム内資産をNFTに変換することで、ゲーマーはそこから現金を得ることができます。フォーブスによると、フィリピンではパンデミック時にゲーマーに別の収入源を提供したことで、Axie Infinityのユーザー数が急増したとのことです。その結果、ゲーム分野、特にプレイ・トゥ・アーンのブロックチェーンゲームモデルが、NFTの大規模な成長見通しとして浮上しています。
現在、NFT市場には、NFTの真の所有権と関連する著作権の証拠を確認するための専門的な法的構造と法律がありません。その結果、写真、映像、音楽作品などのオリジナル作品は、複製される危険性があります。
このような複製された資産は、作成者の許可なく簡単に個人化され、オンラインで拡散される可能性があります。NFTはオリジナル製作者に完全な所有権を提供し、作品から収益を上げることを可能にするので、デジタルアーティストにとって有用である、というNFT市場の基本を制限しているのです。
NFTは比較的難解なテーマで、多くの理論がありますが、COVID-19はNFT技術や他の多くの確立した市場、特に芸術と関連したNFTの利用を加速させました。パンデミック開始時のロックダウンにより、アートギャラリーやその他のNFT関連資産が閉鎖されたため、アートベンダーやコレクターはインターネットアリーナを利用せざるを得なくなったのです。COVID-19の流行による世界のロックダウンのため、人口がより定住化したのです。
年齢も出身もさまざまな人々が、監禁によって否定された社会的なつながりに代わるものを探さなければならなくなったのです。その結果、これらのユーザーは、社会的な交流を増やし、NFTの露出を増やすために、さまざまなオンラインMetaversesプラットフォームに参加しました。例えば、ブロックチェーンベースのデジタルペット宇宙であるAxieInfinityは、COVIDパンデミックの間、新鮮な収入源を求める貧困国からブロックチェーン技術の初心者数千人を引き寄せました。NonFungible.comによると、2020年のNFT市場は2019年と比較して299%上昇しました。
The global non-fungible tokens market reached US$ XX million in 2022 and is expected to record significant growth by reaching up to US$ XX million by 2030, growing at a CAGR of 37.70% during the forecast period (2023-2030).
Cryptocurrencies are fungible, i.e., they can be sold or swapped for one another. NFTs change the crypto model by making each token unique and irreplaceable, making it difficult to compare one non-fungible token to another. Tokens are digital representations of assets referred to as digital ids since each token has a unique, non-transferable identity that distinguishes it from other tokens.
Non-fungible tokens (NFTs) are blockchain-based cryptographic assets having identification number codes and metadata that separate them from one another. They cannot be traded or swapped at par with cryptocurrencies. It contrasts with fungible tokens, such as cryptocurrencies, which are identical to one another and can thus be used as a medium for economic transactions.
Non-fungible Tokens are easily exchangeable and individually distinct digital assets maintained on certain blockchains, primarily Ethereum, Matic, Flow, Wax, etc. NFTs not only exist in a digital domain but may also represent any form of a physical asset, operating as a kind of "digital twin" to anything existing in the real world and enabling physical possession, ownership and exchange within digital marketplaces.
Collectibles such as digital artwork, sports cards and rarities dominate the market for NFTs. NBA Top Shot, a location to collect non-fungible tokenized NBA moments in digital card form, is perhaps the most touted space. Some of the cards have fetched millions of dollars at auction. True ownership is one of the important defining components of any NFT. As digital economies continue to develop, there is a strong possibility that NFT may play a significant role in bringing the digital and physical worlds closer.
The growing influence of celebrities in fueling the momentum of NFT adoption, transforming the gaming industry and the slow but steady rise in demand for digital artworks are the primary reasons propelling the NFT market. However, concerns over copyright protection may stifle market growth.
Digital art is the primary engine of the NFT market's expansion. NFTs aid digital artists in securing ownership of their work. They can make more money with NFTs since they are paid a royalty each time the NFT is exchanged after the original sale. The market for NFT memorabilia will grow significantly as fan interaction grows. For example, the NBA's Top Shoot blockchain product featuring LeBron James sold for US$200,000.
The Metaverse, virtual real estate and trading will grow significantly during the projection time. Gaming industries are developing novel advanced games such as Strategy Role-Playing Gaming. The player can create a game character and utilize NFT to obtain ownership of the generated character, which can then be sold.
One of the key reasons for the exponential surge in demand for NFTs is that NFTs have expanded their range beyond music, films and sports to include other streams such as Metaverse and, in particular, gaming. Enjin was one of the first prominent gaming firms to integrate blockchain technology into its infrastructure, releasing ENJ, a gaming cryptocurrency officially registered in the system for use in Japan. Furthermore, Play-to-Earn (P2E) allows users to purchase, sell and trade items earned in-game. For example, games like Axie Infinity and Splinterlands allow users to convert rare in-game assets into NFT and the buying & selling of the gaming-related asset transactions add up.
Splinterlands alone generated approximately 4 million transactions per day on August 7, 8 and 9, 2021, according to DappRadar statistics, whereas the Ethereum network created an average of 1.2 million transactions per day. By transforming in-game assets into NFTs, gamers can gain cash from them. According to Forbes, Axie Infinity spiked in user growth in the Philippines when it provided gamers with another source of income during the pandemic. As a result, the gaming sector, particularly the play-to-earn blockchain gaming model, has emerged as a massive growth prospect for NFT.
Currently, the NFT market lacks a specialized legal structure and laws to confirm the genuine ownership of an NFT and the related copyright evidence. As a result original works such as photos, photographs, music pieces and so on are at risk of being copied.
Such replicated assets can be easily personalized and disseminated online without the creator's permission. It is limiting the baseline of the NFT market, viz. NFTs are helpful for digital artists since they provide total ownership to the original producers and allow them to make money from their work.
Although NFT is a relatively esoteric topic with many theories, COVID-19 has accelerated the use of NFT technology and many other established markets, particularly NFT connected to art. Because art galleries and other NFT-related assets were shuttered due to the lockdown at the start of the pandemic, art vendors and collectors were compelled to use the internet arena. Because of global lockdowns caused by the COVID-19 epidemic, populations have become more sedentary.
The population of all ages and origins has had to seek alternatives to the social connection that captivity denied them. As a result, these users joined various online Metaverses platforms to increase social interaction and gain exposure for NFTs. For example, AxieInfinity, a blockchain-based digital pet universe, has attracted thousands of newbies to blockchain technology from impoverished countries seeking fresh income streams during the COVID pandemic. According to NonFungible.com, the NFT market rose 299 percent in 2020 compared to 2019.
By end-user, the non-fungible token market is segmented into media & entertainment, online gaming & collectibles and others.
NFTs have the potential to alter the way films are generated, produced and distributed in the media and entertainment sector, democratizing this monopolistic industry in the process. To demonstrate the future of NFTs around the world, the NFT community Arabian Camels is producing Antara, a US$50 million Hollywood blockbuster. NFT is especially beneficial for aspiring filmmakers and artists underrepresented in the industry. NFTs present a unique chance for huge production and elite film franchises with millions of followers to strengthen their following in the Metaverse.
Several studios, notably Disney and Lionsgate, are already developing their own NFT marketplace. Incorporating NFTs into the entertainment business can allow users to engage actively in all film production and dissemination stages. NFTs will enable viewers and artists to engage beyond the screen, propelling the industry to previously unfathomable heights.
Various businesses in Asia Pacific are developing with NFT markets, such as Animoca Brands, a Hong Kong-based blockchain gaming company now valued at US$5 billion. In addition to NFTs for its games, Animoca is a major investor in Axie Infinity. Though Chinese authorities are wary about NFT adoption, the Chinese government will pursue a better business model for NFT development than the rest of the world to avoid scams and fraud. NFTs such as Bored Apes and Phanta Bear are popular in China.
NFT Asia is a Discord community for Asian NFT artists, with over 2,700 followers and over 9,000 followers on Twitter. The Play-To-Earn 'Axie Infinity' game by Vietnamese business Sky Mavis saw rapid growth in Asia-Pacific. When the epidemic struck the Philippines, nearly 4.5 million Filipinos lost their employment and Axie Infinity became a source of income for many of them. According to the gaming analytics portal ActivePlayer.IO, the number of daily active Axie players climbed from over 10,000 in January 2020 to over two million in 2021.
The market for non-fungible tokens is competitive, with several major and medium-sized firms present. Mergers and acquisitions, regional growth, increased manufacturing capacity, partnerships and collaborations are all important approaches for market participants to stay competitive. Introducing more advanced technological solutions that allow players to create new and efficient non-fungible tokens will propel the company forward.
Tapinator Inc., a producer and publisher of category-leading mobile games, stated in March 2021 that it is working on NFT500, a subscription casting service and collection platform centered on blue-chip NFTs. "Casting" refers to presenting digital art on a physical display as NFTs.
Hall of Fame Resort & Entertainment Company launched its first non-fungible token offering in April 2021, collaborating with Dolphin Entertainment, Inc.
Major global non-fungible token market companies include Cloudflare, Gemini Trust, OpenSea, Semidot Infotech, Dapper Labs, The Sandbox, Axie Infinity, Art Blocks, Larva Labs and Onchain Labs.
The global non-fungible tokens market report would provide access to an approx. 53 market data table, 42 figures and 201 pages.
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