表紙:緑豆タンパク質の世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1176566

緑豆タンパク質の世界市場-2023-2030

Global Mung Bean Protein Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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緑豆タンパク質の世界市場-2023-2030
出版日: 2022年12月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

緑豆タンパク質市場は、予測期間(2023年~2030年)にCAGR3.67%で成長すると予測されています。

緑豆は、世界中で栽培されているマメ科の植物の一種である緑豆から得られる植物性タンパク質です。緑豆タンパク質は、健康を改善し、体内のタンパク質含有量を高めることが広く認識されている新興の植物性タンパク質の1つです。緑豆タンパク質はグルテンフリーで、大豆、エンドウ豆、その他の代替タンパク質よりも消化が良く、風味が良いなどの利点があります。さらに、飲食品業界における有機食品使用の増加や、合成品よりも従来品への嗜好の高まりは、予測期間を通して緑豆タンパク質の世界市場シェアを押し上げると予想されます。

市場力学:生タンパク食品への嗜好の高まりが市場成長の原動力となる見込み

緑豆は100g中24gのタンパク質が含まれており、高タンパクです。その結果、緑豆のタンパク質は天然タンパク質含有量の80%以上を分離します。緑豆のタンパク質は、高いタンパク質含有量と異なる風味を含むため、植物性食品や卵の代替品を製造するために高度に利用されています。また、World Vegetable Centerによると、緑豆は暑さや乾燥のストレスに比較的強く、穀物は人間の栄養に適したタンパク質と鉄の供給源であるため、将来の人口を養うのに大きな可能性を持っているとのことです。東アジアや東南アジアでは、栄養価の高いもやしとして食べられています。南アジアではダールとして食され、東アジアでは透明な麺や月餅などの菓子に詰めるペーストにも利用されています。

Good Food InstituteとPlant-Based Foods Associationによると、米国における植物性食品の市場規模は2021年に74億米ドルに達し、同国の植物性食品の小売販売額は2020年から6.2%の成長を記録しています。一方、DuPont Nutrition and Healthの調査によると、調査に参加した米国の顧客1000人のうち52%がより多くの植物性食品を食べており、緑豆は最も広く消費されている植物性食品の一つでもあるため、緑豆タンパク質業界の前向きな成長見通しが描かれています。

しかし、エンドウ豆や大豆タンパク質など、多種多様な緑豆タンパク質の代替品が入手可能であることが、市場の拡大を妨げています。

市場セグメンテーション:緑豆タンパク質の世界市場では、栄養補助食品分野が最大の市場シェアを占めている

緑豆タンパク質市場は、栄養補助食品におけるプロテインパウダー、免疫補助食品、体重増加補助食品での利用により成長が見込まれています。栄養補助食品に対する需要の高まりや、消化器系や免疫系の健康に対する消費者の知識の向上は、将来的にカテゴリーの成長を促進することが期待されます。米国保健社会福祉省によると、植物由来の食事は、健康を増進し、様々な慢性疾患のリスクを低減するために不可欠な方法です。緑豆を食べることは、人の食生活に植物由来の食品をより多く取り入れる良い方法となり得るのです。緑豆は栄養、ビタミン、ミネラルの優れた供給源ですが、他の植物性食品を食べることも重要です。緑豆は人が必要とするすべての栄養を含んでいます。様々な植物性食品を食べることは、健康的な食生活を実現するための最良の方法なのです。

全米健康栄養統計によると、20歳以上の米国成人のうち、2020年に57.6%が何らかの栄養補助食品を使用し、使用率は男性(50.8%)より女性(63.8%)の方が高いです。栄養補助食品の使用率は、全体でも男女でも年齢とともに増加し、60歳以上の女性で最も高かった(80.2%)。栄養補助食品を2種類、3種類、4種類以上使用している人は年齢とともに増加し、使用していない人の割合は減少しています。このように、栄養補助食品の使用量の増加に伴い、緑豆タンパク質の市場は成長すると予想されます。

地理的浸透度。予測期間中、アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占める

アジア太平洋地域の緑豆タンパク質市場は、予測期間を通じて世界の緑豆タンパク質市場の支配的な地位を確立すると予想されます。この地域は、その気候のため、作物の主要な生産者の一つです。それはまた、緑豆は、多くの伝統的なレシピの一部であることに起因することができます。したがって、そのタンパク質市場の既存の採用は、緑豆タンパク質は、食品サプリメントとして、スポーツ栄養のために広く使用されている北米、によって続いています。緑豆タンパク質市場はまた、判明菜食主義者の増加のために地域で強い足場を持つことが期待されます。

World Vegetable Centerによると、緑豆の作物は主に南、東、東南アジアと東アフリカで生産されています。それでも、西アフリカ、中南米では拡大の可能性があります。世界の緑豆栽培面積は約730万ヘクタール、世界生産量は約530万トンで、インドとミャンマーがその約30%を、中国が16%を、インドネシアが5%を供給しています。緑豆は熱や乾燥のストレスに比較的強く、穀物は人間の栄養源となるタンパク質や鉄分を多く含むため、将来の人口を養うのに大きな可能性を持っています。東アジアや東南アジアでは、栄養価の高いもやしとして食べられています。南アジアではダールとして食され、東アジアでは透明な麺や月餅などの菓子に入れるペーストにも利用されています。

世界野菜センターによると、緑豆は一般的にほとんどの地域でマイナーな作物とされています。世界的には約730万ヘクタールにしか作付けされておらず、2020年の世界生産量は約5.3トンでした。しかし、ミャンマーではそうではなく、緑豆は約63万7000世帯の零細農家の生活を支える国の主要作物の1つです。ミャンマーは2020年の世界の緑豆生産量の30%を占め、緑豆の最大の輸出国です。この作物は、同国の米を中心とした作付体系に適しており、生産物は国内で消費されるよりも、主にインドに販売されています。これらの要因が、アジア太平洋地域の需要を示しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 性質別市場内訳
  • 製品別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場に関する分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 性質別

  • オーガニック
  • 従来型

第8章 製品別

  • 濃縮物
  • アイソレート
  • 加水分解物

第9章 用途別

  • 飲食品
  • 栄養補助食品
  • スポーツニュートリション
  • 動物飼料
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • FUJI Plant Protein Labs
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Henry Broch Foods
  • Equinom
  • Organicway Inc
  • Prinova Group LLC
  • ET-chem Natural Ingredients
  • 3B Keto
  • Bulk Powders
  • ETprotein
  • Laybio

第13章 DataM

目次
Product Code: DMFB6057

Market Overview

Mung Bean Protein Market was valued at USD YY million in 2022. It is forecasted to reach USD YY million by 2030, growing at a CAGR of 3.67% during the forecast period (2023-2030).

Mung bean is a plant-based protein derived from the mung bean, a type of legume grown across the globe. Mung bean protein is one of the emerging plant-based proteins widely recognized to improve health and enhance the protein content in the body. Mung bean protein is gluten-free and offers benefits, including easing digestibility and providing a better flavor than soy, pea and other protein alternatives. Moreover, the increasing use of organic food items in the food and beverage industry and the rising preference for conventional goods over synthetic ones are expected to boost the global mung bean protein market share throughout the projected period.

Market Dynamics: Increasing preference towards raw protein food is expected to drive the market growth

Mung bean is high in protein, as 100 g of the bean contains 24 g of protein. As a result, mung protein isolates more than 80% of natural protein content. Mung bean protein is highly utilized for producing plant-based and egg substitutes due to comprising high protein content and different flavors. Moreover, according to the World Vegetable Center, mung bean has much potential to feed future populations because it is relatively tolerant of heat and drought stress, and the grains are a good source of protein and iron for human nutrition. In East and Southeast Asia, it is consumed as nutritious bean sprouts. In South Asia, it is eaten as dahl, while in East Asia, it is also used for making transparent noodles and paste to fill pastries such as mooncakes.

According to the Good Food Institute and the Plant-Based Foods Association, the plant-based food market value in the U.S. reached USD 7.4 billion in 2021, with retail plant-based foods sales in the country recording a growth of 6.2% since 2020. On the other hand, a study by DuPont Nutrition and Health suggested that 52% of the 1000 U.S. customers that took part in the survey were eating more plant-based foods, depicting a positive growth outlook for the mung bean protein industry, as mung bean is also one of the most widely consumed plant based foods.

However, the availability of a large variety of mung bean protein replacements, such as pea and soy protein, is stifling the expansion of the market.

Market Segmentation: The dietary supplements segment had the largest market share in the global mung bean protein market

Mung bean protein market is expected to grow through usage in protein powders, immune supplements, and weight-gain supplements in dietary supplements. Growing demand for dietary supplements, as well as increased consumer knowledge of digestive and immunological health, are expected to drive category growth in the future years. According to the U.S. Department of Health and Human Services, plant-based diets are a vital way to improve health and reduce the risk of various chronic illnesses. Eating mung beans can be a good way of getting more plant-based food into a person's diet. While mung beans are an excellent source of nutrients, vitamins, and minerals, it is also vital to eat other plant-based foods. Mung beans contain all the nutrition a person needs. Eating various plant-based food is the best way to achieve a healthful diet.

According to the National Health and Nutrition Statistics, among U.S. adults aged 20 and over, 57.6% used any dietary supplement in the year 2020, and use was higher among women (63.8%) than men (50.8%). Dietary supplement use increased with age, overall and in both sexes, and was highest among women aged 60 and over (80.2%). The use of two, three, and four or more dietary supplements increased with age, while the percentage of adults not using any dietary supplement decreased. Thus, with increase in usage of dietary supplements, the market for mung bean protein is expected to grow.

Geographical Penetration: Aisa Pacific is the dominating region during the forecast period

The Asia Pacific mung bean protein market is expected to establish a dominant global mung bean protein market throughout the forecasted period. The region is one of the prime producers of the crop because of its climate. It can also be attributed to the mung bean being a part of many traditional recipes. Therefore, the existing adoption of its protein market is followed by North America, where mung bean protein is used extensively as a food supplement and for sports nutrition. mung bean protein market is also expected to have a strong foothold in the region because of the increased number of turned vegans.

According to World Vegetable Center, the mung bean crop is mostly produced in South, East and Southeast Asia and East Africa. Still, there is potential for expansion in West Africa, Central Asia and South America. The global mungbean area is about 7.3 million ha, and global output is about 5.3 million tons, with India and Myanmar supplying about 30% of this, China 16%, and Indonesia 5%. Mungbean has much potential to feed future populations because it is relatively tolerant of heat and drought stress, and the grains are a good source of protein and iron for human nutrition. In East and Southeast Asia, it is consumed as nutritious bean sprouts. In South Asia, it is eaten as dahl, while in East Asia, it is also used for making transparent noodles and paste to fill pastries such as mooncakes.

According to World Vegetable Center, Mungbean is generally considered a minor crop in most places. Globally, the crop is planted only on about 7.3 million hectares, and global production was about 5.3 tons in 2020. But not so in Myanmar, where mungbean is one of the country's main crops supporting the livelihoods of about 637,000 smallholder farm households. Myanmar accounts for 30% of the 2020 global mungbean production and is the largest export of this green bean. The crop fits well in the country's rice-based cropping systems, and the output is largely sold to India rather than consumed in-country. These factors shows the demand for Asia Pacific region.

Competitive Landscape:

Some key players in the mung bean protein market are Laybionatural, Plantvita, Henry Proeon, Equinom, Organicway Inc., Prinova Group LLC, ET-chem Natural Ingredients, 3B Keto, Bulk Powders, ETprotein, and Laybio are implementing various marketing strategies, such as new product launches, geographical expansion, merger and acquisitions, partnerships and collaboration, to identify potential buyers. For instance, on 19 May 2020, German ingredients company Emsland Group has partnered with US start-up JUST Inc to process mung bean protein for the latter plant-based scrambled egg alternative Just egg. Once JUST has produced the mung bean protein isolate, the powder is transported to downstream partners for manufacturing and distribution into retail and food service.

COVID-19 Impact: Positive impact on the global mung bean protein market

COVID-19 has different effects in different countries, depending on cultural norms, mitigation measures, and health infrastructure. The COVID-19 pandemic has changed global market dynamics in manufacturing, supply chains, and financial markets. The rising popularity of veganism and vegetarian diets has accelerated industry growth over the past few years. Mainstream adoption of dietary supplements and nutraceuticals amidst the COVID-19 pandemic owing to their ability to boost immunity and provide holistic nutrition, has augmented market expansion during the pandemic. Mungbean could be a healthy and nutritive part of the daily human diet. Mungbean can be consumed in various forms, commonly in the form of germinated seeds or sprouts. In particular, mungbean is a highly beneficial recommended diet in the current lockdown situation due to COVID-19 worldwide.

The COVID-19 pandemic led to a wave of health and fitness amongst populations worldwide. Individuals across all age groups actively invest in health and fitness products and supplements. Mung bean protein extract has proven to be an effective and cheap additive to various health proteins and processed foods owing to its high protein percentage and overall nutrition benefits.

The global mung bean protein market report would provide access to approximately 61 market data tables, 53figures and 170 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Nature
  • 3.2. Market Snippet by Product
  • 3.3. Market Snippet by Application
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Nature

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Nature Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Nature Segment
  • 7.2. Organic*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Conventional

8. By Product

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Product Segment
  • 8.2. Concentrated*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Isolate
  • 8.4. Hydrolyzed

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 9.2. Food and Beverages*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Dietary Supplements
  • 9.4. Sports Nutrition
  • 9.5. Animal Feed
  • 9.6. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Nature
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. FUJI Plant Protein Labs*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Henry Broch Foods
  • 12.3. Equinom
  • 12.4. Organicway Inc
  • 12.5. Prinova Group LLC
  • 12.6. ET-chem Natural Ingredients
  • 12.7. 3B Keto
  • 12.8. Bulk Powders
  • 12.9. ETprotein
  • 12.10. Laybio

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us