表紙:プラントレザーの世界市場-2023-2030
市場調査レポート
商品コード
1176546

プラントレザーの世界市場-2023-2030

Global Plant Based Leather Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 約2営業日

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価格
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プラントレザーの世界市場-2023-2030
出版日: 2022年12月26日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

プラントレザー市場は、予測期間(2023年~2030年)のCAGRは7.5%で成長すると予測されています。

プラントレザーが人気を集めているのは、レザーが人と環境の両方に与える悪影響のためです。動物性レザーの生産過程で数多くの化学物質が放出され、深刻な健康被害や土壌・大気・水質汚染を引き起こしています。欧州委員会によると、欧州では年間約10億足の靴が生産され、その内アッパーの70%は革で作られています。そのため、植物性の需要が急速に高まっているのです。動物愛護や動物用皮革産業が環境に与える影響への懸念の高まりから、お客様の行動も変化しています。プラントレザーの市場は、倫理的で環境に優しく、残酷でない製品に対する現在の需要の急増に対応し、業界参入企業が動物性レザーを植物性代替品に置き換えることで拡大しています。

市場力学:ビーガンやアニマルフリー製品への消費者需要の高まりが市場拡大の原動力

気候変動、地球温暖化、天然資源の枯渇などの環境問題は、若者に影響を与え、彼らの態度や行動を変化させています。そうした行動変化のひとつが、ベジタリアンになることです。持続可能でビーガン、生分解性、倫理的、環境に優しい植物由来の製品への需要は、気候変動との戦いの主要な担い手である若者たちから寄せられています。環境に優しい製品に対する需要の高まりにより、従来の動物性レザーの代わりにプラントレザーを使用するメーカーが市場の拡大を牽引しています。

しかし、プラントレザーは研究開発やUSDA、PETA、REACHなど多くの機関からの認証取得に多額の資金を必要とし、製品のコストを引き上げています。プラントレザーの価格上昇により、市場の拡大が抑制されることが予想されます。

市場セグメンテーション:世界のプラントレザー市場では、フットウェア部門が最も高いシェアを占めている

持続可能なライフスタイルへの嗜好の高まりは、フットウェア産業に大きな影響を与えています。天然素材や合成素材で作られたフットウェアは、革靴やウール靴に代わる、残酷な扱いを受けない代替品です。ウール、毛皮、シルク、レザー、シアリングなど、動物に由来する素材を一切使用せずに生産されています。ほとんどのヴィーガンレザーは、リサイクルプラスチック、マイクロファイバー、ポリウレタンを使用して生産されています。ファッション性の高いヴィーガンフットウェアは、従来と同様に強度、柔軟性、快適性、品質に優れています。靴、スニーカー、ブーツ、サンダル、ヒール、ローファーなどのヴィーガン・フットウェアの需要は、近年急速に高まってきています。世界のヴィーガン人気の高まりや、ヴィーガン商品の宣伝のためにソーシャルメディアが広く活用されていることもあり、ヴィーガンフットウェアはミレニアル世代の間で人気が高まっています。その結果、多くの靴メーカーが、高まる消費者の需要に応えるため、環境に配慮したプレミアムな靴の製造に力を注いでいます。

一方、予測期間中は、オンラインストアのセグメントがかなり大きな収益シェアを占めると予想されます。これは、急速に拡大するeコマース・プラットフォーム、ライフスタイル・トレンドの変化に伴う植物由来の製品に対する高い需要、インターネットの高い普及率、様々なブランドのビーガンおよび持続可能なフットウェアが様々なeコマース・プラットフォームで入手可能、宅配による商品を低価格で簡単に入手できる、などの多くの要因によるものです。

地理的浸透:予測期間中、アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占める

アジアにおけるプラントレザー市場の開拓は、インドとバングラデシュの確立された皮革産業と豊富な原材料に後押しされています。農業廃棄物をリサイクルしてプラントレザーを作ることを考えると、毎年何トンもの農業廃棄物を生産しているアジア太平洋地域は、この産業が急速に拡大する大きなチャンスとなります。パイナップルの最大生産国の1つは東南アジアの国であるフィリピンであり、この地域でパイナップルレザー市場が成長する巨大な機会を提供しています。アジア太平洋地域のプラントレザー市場は、国内外の多数のプレーヤーが市場シェアを争っており、非常に競争が激しいです。

一方、北米は、この地域のビーガン人口の増加、環境に優しく動物虐待のない商品に対する消費者の関心の高まり、フットウェアなどのビーガン対応商品の需要増加、合成素材の急速な開発などにより、予測地域中最も急速に成長している地域となっています。北米の市場収益拡大に貢献すると予想されるその他の要素としては、大手履物メーカーの存在、様々なブランドによる様々なタイプのビーガン履物がオンライン・オフライン両方の店舗で入手可能であること、ビーガン製品をサポートするeコマース部門やソーシャルメディアプラットフォームが急速に成長していること、皮革製品の使用に関する政府の厳しい規制などが挙げられます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品タイプ別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的な取り組み

第7章 製品タイプ別

  • マッシュルームレザー
  • パイナップルレザー
  • サボテンレザー
  • その他

第8章 用途別

  • フットウェア
  • 衣料品
  • アクセサリー
  • 自動車
  • その他

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第11章 企業プロファイル

  • Ananas Anam
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Beyond Leather Materials
  • Bioleather
  • BZ Leather
  • Fruitleather Rotterdam
  • Mabel SRL
  • Peel Lab
  • Pangaia Grado Zero SRL
  • Nupelle
  • Nova Milan

第12章 DataM

目次
Product Code: DMCPG6043

Market Overview

Plant Based Leather Market was valued at USD XX million in 2021. It is forecasted to reach USD XX million by 2029, growing at a CAGR of 7.5% during the forecast period (2023-2030).

Plant-based leather is becoming more popular because of the negative effects leather has on both people and the environment. Numerous chemicals are released during the production of animal leather, causing serious health effects as well as soil, air, and water pollution. According to the European Commission, approximately 1000 million pairs of shoes are produced in Europe yearly, with 70% of the uppers made of leather. So, the demand for plant-based is rapidly increasing. Customer behavior has changed due to growing concerns about animal welfare and animal leather industries' impact on the environment. The market for plant-based leather is growing due to industry participants replacing animal leather with a plant-based alternative in response to the current surge in demand for ethical, environmentally friendly, and cruelty-free products.

Market Dynamics: Growing consumer demand for vegan and animal-free products drives the market expansion

Environmental issues like climate change, global warming, and the depletion of natural resources are influencing young people and changing their attitudes and behaviors. One such behavior change is becoming a vegetarian. The demand for plant-based products that are sustainable, vegan, biodegradable, ethical, and environmentally friendly is coming from young people who are major players in the fight against climate change. The expanding market is being driven by manufacturers using plant-based leather instead of traditional animal leather due to the rising demand for environmentally friendly products.

However, plant-based leather requires a significant financial outlay for research and development and certification from many organizations, including the USDA, PETA, and REACH, which raises the cost of the product. The market's expansion is expected to be constrained by the rising price of plant-based leather.

Market Segmentation: The footwear segment accounted for the highest share of the global plant-based leather market

The growing preference for sustainable lifestyles is having a significant impact on the footwear industry. Footwear made from natural or synthetic materials is a cruelty-free alternative to leather or wool shoes. It is produced without the use of any materials derived from animals, including wool, fur, silk, leather, or shearling. Most vegan leather is produced using recycled plastic, microfiber, and polyurethane. Fashionable vegan footwear is as strong, flexible, comfortable, and high-quality as conventional. Demand for vegan footwear, such as shoes, sneakers, boots, sandals, heels, and loafers, has risen quickly in recent years. Due to the rising popularity of veganism worldwide and the extensive use of social media to advertise vegan goods, vegan footwear is becoming increasingly popular among millennials. As a result, many shoe companies are concentrating on creating premium eco-friendly footwear to meet the growing consumer demand.

On the other hand, during the forecast period, the segment of online stores is anticipated to account for a significantly larger revenue share. This can be attributed to many factors, including a rapidly expanding e-commerce platform, high demand for plant-based products as a result of changing lifestyle trends, high internet penetration, the availability of a variety of vegan and sustainable footwear from various brands on various e-commerce platforms, and simple access to goods via home delivery at reduced prices.

Geographical Penetration: Asia Pacific the dominating region during the forecast period

The development of the plant-based leather market in Asia is fueled by the well-established leather industries in India and Bangladesh, as well as an abundance of raw materials. Given that agricultural waste is recycled to make plant-based leather, Asia and the Pacific region, which annually produces tonnes of agro-waste, presents a significant opportunity for the industry to expand quickly. One of the biggest producers of pineapples is the Philippines, a nation in South-East Asia, which presents an enormous opportunity for the pineapple leather market to grow in this region. The market for plant-based leather in the Asia Pacific region is highly competitive, with numerous domestic and international players vying for market share.

On the other hand, North America is the fastest growing region during the forecast region due to the region's growing vegan population, rising consumer interest in environmentally friendly and animal cruelty-free goods, rising demand for vegan-friendly goods like footwear, and the rapid development of synthetic materials. Other elements that are anticipated to contribute to the market revenue growth in North America include the presence of major footwear manufacturers, the accessibility of various types of vegan footwear by various brands in both online and offline stores, the rapidly growing e-commerce sector and social media platforms that support vegan products, and strict governmental restrictions on the use of leather products.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Some major key players are Ananas Anam, Desserto, Nuppele, Natural Fiber Welding, Inc., PEEL Lab, Nova Milan, Mabel SRL, Bioleather, BZ Leather, Ecovative LLC, Beyond Leather Materials, among others. Some important business strategies these main market players use are mergers and acquisitions (M&A), affiliations, collaborations, and contraction to maintain their position in the market. For instance, on 19th March 2021, a popular brand-named collection certified Lug launched its first-ever vegan Leather collection innovative as PETA-approved vegan by PETA. On the other hand, on 12th August 2022, vegan warehouse launched an expansion of its best-selling range of beautiful vegan handbags in a variety of bright and eye-catching colors that are all made with materials that are 100% free of animal ingredients like animal hides and glues.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global plant-based leather market

The COVID-19 pandemic harmed manufacturing production globally. Several manufacturers have shut down or slowed down their activities to stop the spread of the disease. The COVID-19 outbreak has slowed the growth of the plant-based leather market due to decreased demand, store and mall closures, and operational difficulties. The pandemic hampered supply chains, and employment levels dropped. A decrease in market demand resulted from the COVID-19 outbreak, which hurt industries like textile, footwear, and clothing. A decrease in the supply of raw materials, restrictions on the movement of goods, particularly from the Asia-Pacific region, and a halt in import and export activities are additional factors limiting market growth during the pandemic. Supportive government regulations, favorable environmental policies, and the opening of distribution channels are anticipated to drive the market after the pandemic.

The global plant-based leather market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 53 figures and 114 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Product Type
  • 3.2. Market Snippet by Application
  • 3.3. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Product Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Type
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Type
  • 7.2. Mushroom Leather*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Pineapple Leather
  • 7.4. Cactus Leather
  • 7.5. Others

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Application
  • 8.2. Footwear *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Clothing
  • 8.4. Accessories
  • 8.5. Automotive
  • 8.6. Others

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key region-specific dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Germany
      • 9.4.5.2. U.K.
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Italy
      • 9.4.5.6. Rest of Europe
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive scenario
  • 10.2. Competitor strategy analysis
  • 10.3. Market positioning/share analysis
  • 10.4. Mergers and acquisitions analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Ananas Anam*
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. Beyond Leather Materials
  • 11.3. Bioleather
  • 11.4. BZ Leather
  • 11.5. Fruitleather Rotterdam
  • 11.6. Mabel SRL
  • 11.7. Peel Lab
  • 11.8. Pangaia Grado Zero SRL
  • 11.9. Nupelle
  • 11.10. Nova Milan
  • List not Exhaustive*

12. DataM

  • 12.1. Appendix
  • 12.2. About us and services
  • 12.3. Contact us