表紙:化粧品・香水用ガラスびんパッケージの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146471

化粧品・香水用ガラスびんパッケージの世界市場-2022-2029

Global Cosmetics & Perfumery Glass Bottle Packaging Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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化粧品・香水用ガラスびんパッケージの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

市場力学

化粧品・香水用ボトルパッケージにおけるガラス需要の増加が市場成長を牽引

生活水準や支出の増加に伴い、より高級な化粧品へのニーズが高まっています。また、高級品であるガラスびんは、消費者からのニーズが高いです。それが、ガラス製香水びんの売上増加の主な要因の一つとなっています。香水びんの競争は激化しており、いかにして群衆の中で目立つかが重要です。化粧品や香水のガラスびんの発売が増えれば、ガラスびんの積極的な需要が生まれます。また、化学物質でできた包装材は、香水の液体に触れると溶けて結合してしまう可能性があります。しかし、ガラスは石灰岩と砂からなる天然物質です。香りの分子と反応するような危険な成分は含まれていないです。また、ガラスびんは頑丈にできているため、外からの薬品が内部に侵入することもないです。そのため、香水や化粧品を入れるのに、より安全性が高いとされています。消費者の健康志向の高まりは、ガラスびん包装の需要を高めています。また、最近では、製品を選ぶ際に「環境にやさしい」ということも考慮されるようになってきました。ガラスは環境に優しい包装材の一つであり、リサイクルも容易なため、市場での需要が高まっています。

さらに、ネイルケア製品にガラス製パッケージが使用されるようになったことも、化粧品分野でのガラスびんの普及を後押ししています。若い女性や働く女性の間では、小売店でネイルケア用品を購入し、自宅で新しいDIYを試したり、マニキュアやネイルスパに頻繁に通ったりする人が増えています。これらの要因が市場にプラスの影響を及ぼしています。

地理的浸透度。

予測期間中、アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占める

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高い市場シェアを生み出すと予想されます。この地域では、インドと中国が最大のシェア貢献国となっています。一部の主要プレイヤーは、インドや中国などの主要国で事業を展開しています。革新的な美容・パーソナルケア製品の需要と人気の高まりは、同地域の化粧品・香水用ガラスびん包装を促進します。一般的に、化粧品や香水用ガラスびんの包装市場のメーカーは、例えばインドや中国のような新興経済国の顧客基盤に焦点を当てています。インドでは化粧品や香水が多様化しており、ガラスびんの需要が生じています。さらに、美容基準の高まりや化粧品開発における継続的な技術革新と新製品の発売が、この地域の市場成長をさらに押し上げると思われます。インドや中国などの新興諸国は、美容剤、香水、束入れに積極的に参加しています。

競合情勢。

市場参入企業や現地メーカーが複数存在するため、市場は細分化されています。主要な市場参加者には、HEINZ-GLAS GmbH &Co.KGaA、SGD Pharma、Zignago Vetro、Piramal Glass Private Limited、Roma International PLC、Rockwood &Hines Glass Group、Gerresheimer AG、Lumson SpA、Baralan International SpAなどです。一部の主要なキープレイヤーは、売上高を増加させるために事業を拡大しています。例えば、2022年6月、医薬品グレードの成形ガラスバイアルのリーダーであるSGDファーマは、化粧品および美容分野で世界に拡大しました。SGDファーマは、スキンケア、栄養補助食品、美容クリームなど、さまざまな美容製品向けのさまざまなサイズのソリューションや、ブランドへのカスタムデザインや形状を含む化粧品用ガラスパッケージのConstellationsストックレンジを世界中の顧客に提供し、製品を瞬時に認知させることに成功しています。一部の主要なキープレイヤーは、ビジネスを成長させるためにM&A戦略に従っています。例えば、2020年12月、ブラックストーンはピラマルガラスを10億円で買収しました。今年初めには、PELの100%子会社である米国のDRGを米国のClarivate Analyticsに9億5000万米ドルで売却しました。Piramal Glassは香水、化粧品、飲食品、特殊食品、製薬業界向けの容器ガラス包装ソリューションを製造しており、インド、米国、スリランカなど65カ国に工場を持っています。2021年3月、ベルリンパッケージングはRoma International PLCを買収しました。この買収により、ベルリンパッケージングの欧州の化粧品およびパーソナルケア製品に関する能力は拡大します。Roma Internationalは、香水、スキンケア、アロマテラピー、その他のパーソナルケア製品用のマニキュアボトル、容器、クロージャーのサプライヤーです。同社は英国での事業拡大を続けています。2021年8月、ゲレスハイマーは化粧品パッケージングに特化したウェブページの新しい部分を立ち上げました。化粧品ページでは、ゲレスハイマーのデザインソリューションと装飾能力に関する洞察を提供しています。また、バーチャルカタログでは、ガラスやプラスチック製のパッケージの標準的な形状を幅広く紹介しました。さらに、消費者使用後のリサイクル素材(PCR)の使用、軽量化ソリューション、持続可能なパッケージング装飾のための最適なオプションなど、持続可能なパッケージングデザインについて深く掘り下げることができます。

COVID-19の影響:世界の化粧品・香水用ガラスびんパッケージ市場へのネガティブな影響

世界の物流、サプライチェーン、デマンドチェーン、貿易力学はすべてCOVID-19によって大きく変化しています。パンデミックはあらゆる業界のメーカーを直撃しました。パンデミックは、世界経済からローカル経済への移行を加速させました。マッキンゼー社は、今後数年間の経済について9つのシナリオを検討しました。彼らは、世界のCEOが最も懸念しているシナリオと既存の動向から、2020年には世界の美容業界の売上が20~30%減少する可能性があると予測しています。化粧品需要の減少に伴い、コビドパンデミック時には、ガラスパッケージの需要も減少しました。市場への悪影響は、個人的な接触、集会、旅行、オフィスの閉鎖のすべてが制限されることによるもので、化粧品市場に影響を及ぼします。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • 形態別市場内訳
  • 容量別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 タイプ別

  • 香水
  • ネイルケア
  • スキンケア
  • その他

第8章 形状別

  • 半透明
  • 透明
  • 不透明

第9章 容量別

  • 0~50ml
  • 50-150ミリリットル
  • >150ml以上
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • HEINZ-GLAS GmbH & Co. KGaA
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • SGD Pharma
  • Zignago Vetro
  • Piramal Glass Private Limited
  • Roma International PLC
  • Rockwood & Hines Glass Group
  • Gerresheimer AG
  • Lumson SpA
  • Baralan International SpA
  • Continental Bottle Company Ltd

第13章 DataM

目次
Product Code: DMCPG5959

Market Overview

Cosmetics & perfumery glass bottle packaging is very important for the attractive look of the product. Glass is the material of choice of the majority of perfume glass bottle manufacturers. Glass bottle packaging is regarded to be of high luxury standards due to their well-shaped curves and excellent reflection power. Glass bottles for perfume and cosmetic offers a very classic appearance and can deliver a luxurious feel due to these suppliers are coming into the market, and leading manufacturers prefer glass bottles for perfumes and cosmetics. Glass bottle doesn't have any expiry date, and their transparent nature enhances the products inside beauty. Glass bottles are more durable than other packaging material if used in the right way. Glass does not change its shape over a period of time. Glass is completely enviro-friendly and may be used or recycled to create new materials. The eco-friendly attribute of glass packaging propels the demand for cosmetic and perfumery glass bottle packaging.

The global cosmetics & perfumery glass bottle packaging market was growing at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2022-2029).

Market Dynamics: An increase demand of glass in cosmetics & perfumery bottle packaging drives the market growth

As living standards and expenditure have grown, the need for more luxury cosmetics has increased. Glass bottles, considered high quality, have high demand from consumers. That is one of the main reasons for the increase in the sales of glass perfume bottles. The perfume bottles are getting increasingly competitive, and finding a way to stand out from the throng is vital. Increasing cosmetics and perfumery glass bottle launches create positive demand for glass bottles. Another packaging material is made from chemicals that touch with perfume liquid and may melt and combine. However, glass is a natural substance composed of limestone and sand. It has no hazardous ingredients that might react with the scent molecules. Furthermore, because of their sturdy construction, glass bottles prohibit any type of exterior chemical from penetrating inside. As a result, they are considered safer for packing perfume and cosmetic products. Increasing the health consciousness of consumers increases the demand for glass bottle packaging. Moreover, nowadays, people consider Eco-friendliness when selecting a product. Glass is one of the eco-friendly packaging materials that are easily recyclable owing to increase demand in the market.

Moreover, the increased use of glass packaging in nail care products is helping to drive the rise of glass bottles in the cosmetics sector. An increasing number of young and working women have been spending more money on nail care products at retail stores experimenting with new DIY trends at home while also indulging in manicures and nail spas frequently. These factors positively impacted the market.

Market Segmentation: Perfumes segment accounted for the highest share in global cosmetics & perfumery glass bottle packaging market.

The perfume segment is highly dominated owing to increased consumer demand for enviro-friendly packaging material. Major Key players launched multiple options of luxurious, individually developed perfume flacons in brilliant cosmetics flint glass, including an unlimited range of feeder-colored glass perfumery glass bottles in the market that increase segment growth. In June 2020, Fairdale Packaging Group announced the launch of new concept perfume bottles at Cosmoprof Asia Digital Week. The new packaging solutions feature a new range of concept perfume bottles revealing new technology and design that creates a new opportunity for the packaging industry. These new concept perfume bottles are made from glass with a new design concept. These special and novel designs include a pocket perfume set, a capsule bottle, and an EGG bottle. These new concept perfume bottles are made from eco-friendly materials that help to sustain the environment. Moreover, key players add new sustainable solutions in a perfume bottle that helps to increase the demand for glass perfume bottles. For instance, in September 2021, Chanel launched a sustainable cap for perfume bottles. The cap will be used for all 125-milliliter bottles of the Les Eaux de Chanel collection of fragrances. The sustainable cap took two years and 47 previous prototypes before it was finalized, with the biodegradable cap made of 91 percent plant-based materials. Increasing perfume demand from working professionals drives segment growth in the forecast period.

Geographical Penetration: Asia Pacific is the dominating region during the forecast period

The Asia Pacific is expected to generate the highest market share in the forecast period. India and China are the largest share-contributed countries in the region. Some key players expand their business in major countries like India and China. Increasing the demand and popularity of innovative beauty and personal care products will promote cosmetic and perfumery glass bottle packaging in the region. Generally, manufacturers of the cosmetic and perfume glass packaging market focus on the client base in rising economies, for example, India and China. The variety in cosmetics and perfume products in India creates demand for glass bottle packaging. Moreover, rising beauty standards and continuous innovation in cosmetic product development, coupled with new product launches, will further boost the market's growth in this region. Developing countries like India and China are actively participated in beautifying agents, perfumery, and bundling

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Some major market players are HEINZ-GLAS GmbH & Co. KGaA, SGD Pharma, Zignago Vetro, Piramal Glass Private Limited, Roma International PLC, Rockwood & Hines Glass Group, Gerresheimer AG, Lumson SpA and Baralan International SpA among others. Some major key players expand their businesses to increase their sales. For instance, in June 2022, SGD Pharma, a leader in pharmaceutical-grade molded glass vials, expanded globally in the cosmetics and beauty segment. SGD Pharma offers its Constellations stock range of glass cosmetics packaging to customers globally, which includes solutions of different sizes for various beauty products, including skincare, nutraceuticals and beauty creams, as well as custom designs and shapes to brands, making their products instantly recognizable. Some major key players follow merger and acquisition strategies to grow their businesses. For instance, in December 2020, Blackstone acquired Piramal glass for 1 billion. Earlier this year, the group sold US-based DRG, a 100% subsidiary of PEL, to US-based Clarivate Analytics for $950 million. Piramal Glass manufactures container glass packaging solutions for perfumery, cosmetics, beverages, specialty food, and pharma industries and has factories across 65 nations, including India, the US, and Sri Lanka. In March 2021, Berlin packaging acquired Roma International PLC. This acquisition will expand Berlin Packaging's European cosmetics and personal care products capabilities. Roma International is a supplier of nail polish bottles, containers, and closures for perfumes, skincare, aromatherapy, and other personal care products. The company continues its expansion in the United Kingdom. In August 2021, Gerresheimer launched a new part of its webpage dedicated to cosmetic packaging. The cosmetic webpage offers insights into the design solutions and decoration capabilities of Gerresheimer. In addition, a virtual catalog offered a wide range of standard shapes for glass and plastic packaging. Interested visitors can dive deeper into sustainable packaging design aspects, such as using post-consumer recycled (PCR) materials, lightweight solutions and the best options for sustainable packaging decoration.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global cosmetics & perfumery glass bottle packaging market

Global logistics, supply and demand chains and trade dynamics have all been significantly altered by COVID-19. The pandemic has hit manufacturers from every industry. The pandemic has accelerated the shift from global to local economies. McKinsey Company has examined nine scenarios for the economy over the coming years. They predict that the global beauty industry's revenues could decline 20 to 30 percent in 2020, based on the scenarios that global CEOs are most concerned about and existing trends. As the demand for cosmetic products declined, demand for glass packaging also declined during the Covid pandemic. The negative impact on the market is due to restricting personal contacts, gathering, travel, and the closure of the offices all influence the cosmetics market.

The global cosmetics & perfumery glass bottle packaging market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 54 figures and 170 pages

Table of Contents

Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Form
  • 3.3. Market Snippet by Capacity
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. Perfumes *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Nail Care
  • 7.4. Skincare
  • 7.5. Others

8. By Form

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Form Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Form Segment
  • 8.2. Translucent *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Transparent
  • 8.4. Opaque

9. By Capacity

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Capacity Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Capacity Segment
  • 9.2. 0-50 ml*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. 50-150 ml
  • 9.4. >150 ml
  • 9.5. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Capacity
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Form
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Capacity

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. HEINZ-GLAS GmbH & Co. KGaA*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. SGD Pharma
  • 12.3. Zignago Vetro
  • 12.4. Piramal Glass Private Limited
  • 12.5. Roma International PLC
  • 12.6. Rockwood & Hines Glass Group
  • 12.7. Gerresheimer AG
  • 12.8. Lumson SpA
  • 12.9. Baralan International SpA
  • 12.10. Continental Bottle Company Ltd
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us