表紙:3Dフードプリンティングの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146467

3Dフードプリンティングの世界市場-2022-2029

Global 3D Food Printing Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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3Dフードプリンティングの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場力学

カスタマイズ需要と栄養豊富な食品イノベーションが市場拡大を牽引

カスタマイズの需要は、3Dプリンターによる時間と労力の節約につながるため、3Dプリンターの世界市場を牽引しています。栄養素のパーソナライズが可能なため、顧客は自分の栄養ニーズに合った食品を利用することができます。患者の食事要件に合わせた処方で、簡単に噛める食品を作ることが、3Dプリンターによって可能になります。これによって、高齢の患者さんにも、その人に合った栄養豊富な特別食を簡単に与えることができるようになるのではないでしょうか。さらに、健全な食品への革新は、産業を世界のレベルにまで拡大させています。クラッカーに似た酵母の構造体には胞子や種子が入っていて、やがて発芽するものが3Dフードプリンターで作られています。

一方、食の安全と相まって健康への関心が高まり、消耗品の無駄を省く必要性が高まり、食習慣が変化したことで、世界の3次元消耗品印刷産業は拡大しました。また、植物由来の肉製品を作るために、食品技術業界の多くの企業が消費財の3次元印刷を活用しています。いくつかの市場参加者は、栄養価の高い、低カロリー、有機、グルテンフリーの製品に対する消費者の需要の高まりに対応するため、栄養成分を改善した健康的なオプションをリリースしています。

しかし、3Dプリントで使用される多くの材料はペースト状になります。ペースト状に加工できる食品はごくわずかです。さらに時間がかかるため、3Dフードプリンティング市場では、食品が食べられるようになるまでに数回の冷却サイクルが必要です。3Dフードプリンティング市場で成功するには、製造コストが高くない一方で、効果的でない食品カスタマイズ技術の現在の傾向を逆転させることができなければなりません。

地理的浸透

予測期間中、アジア太平洋地域が圧倒的なシェアを占める

予測期間中、アジア太平洋地域は、3Dフードプリンティング市場で最も速い成長を遂げると予想されます。アジア太平洋地域は人口が多いため消費者が多く、また世界的に見ても技術的な成長率が最も高い地域です。3D食品プリンタは、栄養素の正確な要件に基づいて柔らかい噛み応えのある印刷食品を提供できるため、世界最大の高齢化人口を抱える中国では、従来の食品よりも優れていることが証明されるでしょう。予測期間中、アジア太平洋地域は、人口の高齢化、貧困、人口を養うための食糧不足により、市場が最も速く成長すると予想されます。3Dプリンティングにより、栄養組成を調整した噛みやすい食事を作ることができます。これにより、特殊で栄養価の高い食品を必要とする高齢の患者への給食が容易になるはずです。

競合情勢

市場参入企業は複数存在し、ローカルメーカーも存在するため、市場は断片的です。これらの企業は、顧客基盤を拡大し、業界内での地位を固めるために、さまざまな地域に進出し、新興国市場の新規参入を進めています。また、消費者ニーズの高まりに対応するため、斬新で最先端の製品を発売しています。例えば、2021年10月、オランダの3DフードプリンティングスタートアップbyFlowは、アントワープで開催されたWorld's 50 Best Restaurants Awardsの式典で、カスタマイズした3Dチョコレートを印刷する全く新しい、特許取得済みの方法を実演しました。主要なプレーヤーは、予測期間中にビジネスを拡大するためにこれらの戦略を使用しています。

COVID-19の影響:世界の3Dフードプリンティング市場へのネガティブな影響

COVID-19の発生により、世界のサプライチェーンは影響を受けています。3D消耗品印刷の業界は、原材料の不足と労働力の縮小によって深刻な影響を受けています。世界の人と物の移動の制限により、配達の減少、交通渋滞、その他の物流問題が発生し、市場の拡大が遅れています。政府による移動規制やロックダウン、ロックダウンによるレストランや消耗品販売店の閉鎖、労働力不足などが、市場の成長に影響を与えています。

しかし、世界の3Dフードプリンティング市場は、様々な理由により、ロックダウン後に大きく成長し始めています。パンデミック後、消費者は健康への関心を高め、健康的な食品を好むようになりました。藻類、ビートの葉、昆虫などのタンパク質を風味の良い食品に変えることができるため、この技術は健康的で環境にも良いのです。さらに、食品を修正するための新しい技術を開発し、各人の要件や好みに適応させることができます。

世界の3Dフードプリンティング市場レポートでは、約61の市場データ表、57の図、170ページの構成で提供しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 成分別市場内訳
  • 技術別市場内訳
  • エンドユーザー産業別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 成分別

  • 生地
  • 果実・野菜
  • プロテイン
  • ソース
  • 炭水化物

第8章 技術別

  • インクジェットプリンティング
  • エクストルージョン印刷
  • バインダージェット
  • 選択的レーザー焼結

第9章 エンドユーザー産業別

  • 政府機関
  • 商業
  • 住宅用

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • 3D Systems
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Barilla
  • Candyfab
  • Natural Machines
  • The Sugar Lab
  • TNO
  • Wiiboox
  • Zmorph
  • 3Desserts Graphiques
  • Aniwaa Pte. Ltd

第13章 DataM

目次
Product Code: DMFB5963

Market Overview

A cutting-edge technique for layer-by-layer development and structuring is 3D printing. The software is programmed the same way as the computer, the same way the computer is, along with the product design. Small granules of the raw materials are fed into the machinery, where the robot arm releases them to create the 3D shape. The production of food products uses similar technology. In addition to helping create 3D shapes, 3D printers can also be used to create food that has a delicious flavor and a pleasing appearance. Technology has significantly altered the food industry, with numerous businesses around the globe attempting to 3D-print food. In the additive manufacturing method used by 3D printing technology, layers of material are gradually deposited, one on top of the other, until a product is formed. By delivering a potent blend of the right nutrients, 3D printers, which use lasers, powdery materials, and nozzles to manufacture and create food, are opening up new possibilities for the customization of food products.

The global 3D food printing market was growing at a CAGR of 22.3% during the forecast period (2022-2029).

Market Dynamics: Demand for customization and nutrient-dense food innovation drives market expansion

The demand for customization drives the global market for 3D printers because 3D printing saves time and effort. Customers can benefit from food specifically suited to their nutritional needs thanks to the nutrients' personalizability. The creation of simple-to-chew food with a formula catered to the patient's dietary requirements is made possible by 3D printing. This will probably make it easier to feed elderly patients special, nutrient-rich foods tailored to their needs. Additionally, innovations in wholesome food have expanded the industry to a global level. Yeast structures that resemble crackers and contain spores and seeds that eventually sprout are created using 3D food printers.

On the other hand, the global three-dimension consumables printing industry has expanded due to rising health concerns coupled with food safety, a greater need to reduce consumable wastage, and changing eating habits. In addition, to create plant-based meat products, many businesses in the food technology industry are utilizing three-dimensional printing of consumer goods. Several market players are releasing healthier options with improved nutritional content to meet the rising consumer demand for nutritious, low-calorie, organic, and gluten-free products.

However, many materials used in 3D printing are turned into paste. Only a small number of foods can be processed into a paste. Additionally time-consuming, the 3D food printing market requires several cooling cycles before the food is ready for consumption. It must be able to reverse the current trend of less effective food customization techniques while not having a high manufacturing cost to succeed in the 3D food printing market.

Market Segmentation: Fused Deposition Modelling (FDM) segment accounted for the highest share in global 3D food printing market

The plastic filament is fed into a hot end of a typical FDM 3D printer, which is melted and deposited on the print bed in layers. The finished part will eventually be formed due to the layers being fused together and building up throughout the print. Various materials, including the most popular thermoplastics, chocolate, pastes, and even "exotic" materials like thermoplastic that has been infused with metal or wood, can be used with FDM techniques.

On the other hand, proteins, dairy products, carbohydrates, dough, sugar, sauce, yard, fruits and vegetables, and other items make up the ingredient segment. Over the course of the forecast period, the carbohydrates segment is anticipated to grow to be the largest. Due to the potential for high precision in carbohydrate-based 3D food, extrusion-based 3D printing is appropriate for producing food that contains carbohydrates, such as bread, pizza, cookies, etc., which is fueling the market growth.

Geographical Penetration: Asia Pacific is the dominating region during the forecast period

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to have the fastest growth in the 3D food printing market. The Asia Pacific is the region with the most consumers because of its large population, and it also has the fastest technological growth rates worldwide. The ability of 3D food printers to deliver soft chewable printed food based on the precise requirements of the nutrients would prove superior to traditional food in China, which has the world's largest aging population. Throughout the projection period, Asia Pacific is anticipated to experience the market's fastest growth due to aging populations, poverty, and a lack of food to feed the population. Easy-to-chew meals with a nutritionally-tailored composition can be made thanks to 3D printing. This should make it easier to feed elderly patients who need specialized, nutrient-rich foods.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Some major key players include 3D Systems, Barilla, Candyfab, Natural Machines, The Sugar Lab, TNO, Wiiboox, Zmorph, 3Desserts Graphiques and Aniwaa Pte. Ltd. In order to increase their customer base and solidify their position in the industry, these players are extending their reach across a variety of geographies and entering new markets in developing areas. In addition, businesses are launching fresh, cutting-edge products to meet the escalating consumer demands. For instance, On January 15, 2021, Sugar Lab, the world's first true digital bakery, run by a small team of rogue chefs, architects-turned-designers, and tech geeks, launched a new line of 3D printed chocolate truffles and bonbons. Utilizing three-dimensional printing, these upscale desserts were created and personalized. Candy, cupcake decorations, cocktail garnishes, and pastry shells were also included in the product line. In order to diversify its industry offerings and meet the rising consumer demand for individualized food products, the company plans to create culinary innovations using three-dimensional printing technology. On the other hand, In October 2021, The Netherlands-based 3D food printing startup byFlow demonstrated a brand-new, patented method for printing customized 3D chocolate at the World's 50 Best Restaurants Awards ceremony in Antwerp. Key players are using these strategies to expand their business in the forecast period.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global 3D food printing market

The global supply chain has been affected by the COVID-19 outbreak. The industry for 3D consumable printing has been severely impacted by the lack of raw materials and the shrinking workforce. Worldwide restrictions on the movement of people and goods have slowed the market's expansion by causing fewer deliveries, traffic jams, and other logistical problems. Government restrictions on movement and lockdowns, the closure of restaurants and stores selling consumables as a result of lockdowns, and a labor shortage have all had an impact on the market's growth.

However, the global 3D food printing market has started growing significantly after the lockdown due to various reasons. Following the pandemic, consumers developed a greater concern for their health and began to favor wholesome foods. Because it can aid in the transformation of ingredients like proteins from algae, beet leaves, or insects into savory foods, this technology is both healthy and good for the environment. Additionally, it develops novel techniques for modifying food and adapts to each person's requirements and preferences.

The global 3D food printing market report would provide an access to approximately 61 market data tables, 57 figures and 170 pages.

Table of Contents

Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Ingredients
  • 3.2. Market Snippet by Technology
  • 3.3. Market Snippet by End Use Industry
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Ingredients

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Ingredients
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Ingredients
  • 7.2. Dough*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Fruits and Vegetables
  • 7.4. Proteins
  • 7.5. Sauces
  • 7.6. Carbohydrates

8. By Technology

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Technology Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Technology Segment
  • 8.2. Inkjet Printing*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Extrusion Based Printing
  • 8.4. Binder Jetting
  • 8.5. Selective Laser Sintering

9. By End Use Industry

    • 9.1.1. Introduction
    • 9.1.2. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By End Use Industry Segment
    • 9.1.3. Market attractiveness index, By End Use Industry Segment
  • 9.2. Government *
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Commercial
  • 9.4. Residential

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End Use Industry
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End Use Industry
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End Use Industry
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End Use Industry
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Ingredients
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Technology
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By End Use Industry

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. 3D Systems *
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Barilla
  • 12.3. Candyfab
  • 12.4. Natural Machines
  • 12.5. The Sugar Lab
  • 12.6. TNO
  • 12.7. Wiiboox
  • 12.8. Zmorph
  • 12.9. 3Desserts Graphiques
  • 12.10. Aniwaa Pte. Ltd
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us