表紙:動物栄養学におけるエッセンシャルオイルの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146433

動物栄養学におけるエッセンシャルオイルの世界市場-2022-2029

Global Essential Oils in Animal Nutrition Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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動物栄養学におけるエッセンシャルオイルの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場力学

機能的特性によるエッセンシャルオイルの需要増加

エッセンシャルオイルは、抗菌性、抗寄生虫性、抗酸化性、免疫賦活性、抗炎症性などの特性を持ち、動物の栄養補給に有効です。エッセンシャルオイルは一般的に芳香剤や香料として使用されていますが、抗菌作用も持っています。チモールやカルバクロルは、活性化合物の親油性に関連した抗菌活性を持ち、細菌の細胞膜やミトコンドリアを破壊し、プロトンポンプを崩壊させATPプールを流出させるエネルギー代謝や膜結合型電子流を阻害します。エッセンシャルオイルの抗菌特性は、グラム陰性微生物としてグラム陽性より食品腐敗微生物に非常に有効です。エッセンシャルオイルは、抗コクシジウム薬の耐性が優勢なため、養鶏業でコクシジオスタットとして使用されています。Dichroa febrifugaやSophora flavescensなどの植物種は、コクシジウム症に作用するアルカロイドを豊富に含んでいます。Carvacrol、thymol、oreganoの精油が異なる寄生虫に対して有効な抗コクシジウム作用を持つことが判明しています。エッセンシャルオイルは、動物に寄生する寄生虫をコントロールするための代替品となる可能性があります。エッセンシャルオイルは天然の抗酸化剤として働き、動物の酸化ストレスに対して健康効果を発揮します。エッセンシャルオイルには免疫賦活作用があり、家畜に良い影響を与えます。鶏の飼料にニンニクを入れると、Salmonella Enteritidis、Pasteurella multocida、Leptospira Pomonaに対する抗体産生が増加します。ブロイラーの飼料にニンニクを使用すると、新城病と伝染性滑液包病ウイルスに対する抗体価が上昇します。また、精油には抗炎症作用があります。精油の抗炎症作用は、活性酸素を消去する能力に起因すると考えられ、組織の酸化的損傷を減少させ、それによって炎症を抑えることができます。精油の主成分であるテルペノイドやフラボノイドは、抗炎症作用を有する物質です。

しかし、原料の不足と植物抽出物の価格変動が市場成長を阻害する主な要因となっています。

地理的浸透度

予測期間中、欧州が主要地域となる

スペイン、ドイツ、フランスなど、この地域の主要国でのエッセンシャルオイルの需要の増加が、予測期間中の北米地域の成長を牽引しています。スペインは、動物飼料製造の主要国です。2019年の配合飼料工業生産量は26,278,430トンで、2018年から3.8%増加し、スペインは欧州最大の動物飼料生産国となりました。さらに、消費者の動物用天然成分飼料に対する需要の高まりが、欧州地域の市場成長を後押ししています。飼料添加物として完全に禁止されている抗生物質成長促進剤の代替により、欧州地域でのエッセンシャルオイルの動向を増加させる。反芻動物のエッセンシャルオイルの摂取による消化の改善は、メタン生成と窒素排泄の減少につながりました。エッセンシャルオイル化合物の抗酸化作用は、動物飼料の安定性と嗜好性に寄与しています。これらの要因は、この地域での前向きな市場成長を示しています。

競合情勢

この業界には複数の既存参入企業と地元メーカーが存在するため、市場は断片的です。いくつかの主要な市場参加者は、Cargill Incorporated、ADM、Dupont、Evonik、BASF SE、DSM、味の素株式会社、Novozymes、Chr. Hansen Holding A/S、TEGASA、Kemin Industries Inc.などの企業です。一部の主要なキープレイヤーは、製品ポートフォリオを拡大するために、市場で新製品を発売しました。例えば、2021年10月、Cargill Incorporatedは、卵の生産を最大化するためにエッセンシャルオイルで作られた新しい家禽飼料を発売しました。これらの養鶏用飼料は、Nutrena、およびNaturewise poultry feedsと命名されています。これらの製品は、健康な腸を維持し、免疫システムを強化するのに役立つFlockShield独自の成分ミックスを提供しています。プレバイオティクス、プロバイオティクス、酵母培養物が含まれており、消化と栄養吸収をサポートします。また、ビタミンD3がカルシウムの吸収を促進し、丈夫な卵殻を作ります。一部の主要なプレーヤーは、ビジネスを拡大するために合併や買収戦略に従っています。例えば、2022年9月、DSMはprodapというブラジルの動物栄養と技術会社を買収しました。プロダップは、畜産の効率性と持続可能性を高めるためのコンサルティングサービスとカスタマイズされた栄養ソリューションを提供する、有名な動物栄養・技術会社です。DSMは、プロダップ社のデジタルソリューションを活用することで、デジタルソリューションを強化・発展させ、より多くの市場に参入していきます。

COVID-19の影響世界の動物栄養学におけるエッセンシャルオイル市場に対するネガティブな影響

COVIDの大流行により、国内外のサプライチェーンが混乱し、世界のほとんどの地域で消費者の消費能力が低下したため、2020年の動物栄養学におけるエッセンシャルオイルの市場成長は減少しました。動物栄養分野のエッセンシャルオイルの成長は、ワクチン接種によりパンデミック後に回復すると予想されますが、COVID-19のパンデミックが動物栄養分野のエッセンシャルオイル市場に与える影響は、購買力が低いため新興国で最も深刻であると予想されます。移動制限や病気により労働力が不足し、原料の供給が減少します。供給ルートの混乱は、さらに飼料供給の遅れにつながっています。

動物栄養学におけるエッセンシャルオイルの世界市場レポートでは、約56の市場データ表、49の図と170ページの構成で提供しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • タイプ別市場内訳
  • アプリケーション別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場の力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 特許分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 タイプ別

  • レモン
  • オレンジ
  • ニンニク
  • ペパーミント
  • ユーカリ
  • オレガノ
  • タイム
  • その他

第8章 用途別

  • 家禽
  • 豚肉
  • 反芻動物
  • その他

第9章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第10章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第11章 企業プロファイル

  • Cargill Incorporated
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • ADM
  • Dupont
  • Evonik
  • BASF SE
  • DSM
  • Ajinomoto Co., Inc.
  • Novozymes
  • Chr. Hansen Holding A/S
  • TEGASA
  • KEMIN INDUSTRIES INC

第12章 DataM

目次
Product Code: DMAG5937

Market Overview

Essential Oils in Animal Nutrition Market were growing at a CAGR of 7.4% during the forecast period (2022-2029).

Essential oils are a mixture of volatile lipophilic secondary metabolites. Essential oils are extracted from plant material by boiling water and steam distillation, but other methods include solvent extraction, supercritical CO2 extraction, and expression extraction. Essential oils also known as ethereal oils used in food flavoring and feed production. Essential oils are used for their therapeutic properties to help with health issues such as insomnia, stress, and anxiety-related digestive disorders such as irritable bowel syndrome and constipation. Essential oil improves the quality characteristics of products and protects consumers against oxidation and bacterial spoilage effects. The rising adoption of plant-based feed additives drives the market growth of essential oils in animal nutrition in the forecast period.

Market Dynamics: Increasing demand for essential oils due to their functional properties

The essential oil has antimicrobial, anti-parasitic, antioxidant, immuno-stimulating, and anti-inflammatory properties, which are beneficial for animal nutrition. Essential oils are commonly used as aromatic and flavoring agents but also have antimicrobial properties. Thymol and Carvacrol have an antimicrobial activity related to the lipophilic nature of the active compounds, which disrupt bacterial cell membrane and mitochondria, inhibit the energy metabolism and membrane-bound electron flow that disintegrates the proton pump and drains out the ATP pool. The antimicrobial properties of the essential oil are very effective against gram-positive than gram-negative food spoiling microorganism as gram-negative microorganisms. Essential oils are used in the poultry industry as coccidiostat due to the prevailing resistance of anticoccidial drugs. Plant species like Dichroa febrifuga and Sophora flavescens are rich in alkaloids that act against coccidiosis. It has been found that essential oils from Carvacrol, thymol and oregano have effective anticoccidial action against different paracites. Essential oils are a possible alternative to control parasitic load in the animal. Essential oil act as natural antioxidants, providing health benefits against animal oxidative stress. The essential oil has Immuno-stimulating properties, which is good for the animal. Including garlic in chicken diets increases the antibody production against Salmonella enteritidis, Pasteurella multocida and Leptospira Pomona. The use of garlic in the diet of broiler increases antibody titer against new castle disease and infectious bursal disease virus. Also, the essential oil has anti-inflammatory properties. The anti-inflammatory effect of essential oils can be attributable to their ability to scavenge reactive oxygen species, which decreases oxidative damage in tissue and thereby reduces inflammation. Terpenoids and flavonoids are major substances of essential oil that possess anti-inflammatory activities.

However, the shortage of raw materials and price volatility in plant extracts are the major factors that hamper the market growth.

Market Segmentation: Thyme segment accounted for the highest share in global essential oils in animal nutrition market

Thyme segment dominates the market due to its stimulating effect on the animals digestive system which is responsible for improving animals productivity. Thyme is and evergreen herb which is used as medicinal purpose. Thyme essential oil has antibacterial, antimicrobial, and antiseptic properties which inhibit the growth of yeast and fungi and making animal healthy and disease free. It also stimulates animal's appetite which is crucial for the young animals. Thyme essential oil increase the protein in the animals which is essential to animal growth. Due to its aromatic properties feed intake of the animal is also increased. These health benefits of the consumption of thyme essential oil increase the segment growth in forecast period.

On the basis of application, ruminant segment has significant market share in the forecast period. The use of antibiotics is increased in ruminant due to the emerging antibiotic resistance and its transmission to human. Essential oils can be used as alternatives to antibiotics due to their antimicrobial properties and its consumption at the rate of 0.2 to 2g/kg of feed improves nitrogen and energy utilization in ruminants. Increase the application of essential oils in the ruminant feed drives segment growth.

Geographical Penetration: Europe is the dominating region during the forecast period

Increased demand for essential oils in the region's major countries, such as Spain, Germany, and France, drives the North America regional growth in the forecast period. Spain is the leading animal feed manufacturer. The industrial production of compound animal feed was 26,278,430 tons in 2019, which is a 3.8% increase from 2018 and made Spain the largest animal feed producer in Europe. Moreover, the increasing demand of consumers for natural ingredients feed for their animal's drives the market growth in the European region. Increase the trend of essential oils in the European region due to substitute antibiotic growth promoters, which have been completely banned as feed additives. An improvement in digestion due to essential oils feed consumption in ruminants resulted in reduced methanogenesis and nitrogen excretion. The antioxidative activity of essential oil compounds contributes to the stability and palatability of animal feed. These factors show positive market growth in the region.

Competitive Landscape:

There are several established participants in the industry and local manufacturers; hence, the market is fragmented. Some major market players are Cargill Incorporated, ADM, Dupont, Evonik, BASF SE, DSM, Ajinomoto Co., Inc., Novozymes, Chr. Hansen Holding A/S, TEGASA and Kemin Industries Inc., among others. Some major key players launched a new product in the market to expand their product portfolio. For instance, in October 2021, Cargill Incorporated launched a new poultry feed made with essential oils to maximize egg production. These poultry feeds are named Nutrena, and Naturewise poultry feeds. These products offer FlockShield proprietary ingredient mix that helps maintain a healthy gut and strengthen the immune system. It contains prebiotics, probiotics and yeast culture to support digestion and nutrient absorption. Vitamin D3 in the product promotes more calcium absorption and strong eggshells. Some key players follow merger and acquisition strategies to expand their business. For instance, in September 2022, DSM acquired an animal nutrition and Technology Company in Brazil named prodap. Prodap is a well-known animal nutrition and technology company that offers consulting services and customized nutritional solutions to grow the efficiency and sustainability of animal farming. By utilizing Prodaps, these digital solutions, DSM strengthen and further develop its digital solutions to reach more markets globally.

COVID-19 Impact: Negative impact on the global essential oils in animal nutrition market

The Covid pandemic resulted in a decrease in the market growth of essential oils in animal nutrition in 2020 because of the disruption of national and international supply chains and lower consumer spending capacity in most parts of the world. Though the growth of essential oils in the animal nutrition market is expected to recover after the pandemic due to the vaccination, the impact of the COVID-19 pandemic on the essential oils in the animal nutrition market is expected to be most severe in developing countries because of low purchasing power. The movement restrictions and illnesses result in labor shortages and a reduced supply of raw materials. The disruption in supply routes has further led to delays in feed supply.

The global essential oils in animal nutrition market report would provide an access to approximately 56 market data tables, 49 figures and 170 pages.

Table of Contents

Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Application
  • 3.3. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Patent Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Type Segment
  • 7.2. Lemon *
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Orange
  • 7.4. Garlic
  • 7.5. Peppermint
  • 7.6. Eucalyptus
  • 7.7. Oregano
  • 7.8. Thyme
  • 7.9. Others

8. By Application

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Application Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Application Segment
  • 8.2. Poultry *
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Swine
  • 8.4. Ruminant
  • 8.5. Others

9. By Region

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Key region-specific dynamics
    • 9.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.2.5.1. U.S.
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Introduction
    • 9.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Introduction
    • 9.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.4.5.1. Germany
      • 9.4.5.2. U.K.
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Italy
      • 9.4.5.6. Rest of Europe
  • 9.5. Asia Pacific
    • 9.5.1. Introduction
    • 9.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 9.5.5.1. China
      • 9.5.5.2. India
      • 9.5.5.3. Japan
      • 9.5.5.4. Australia
      • 9.5.5.5. Rest of Asia Pacific
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Introduction
    • 9.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 9.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 9.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Capacity

10. Competitive Landscape

  • 10.1. Competitive scenario
  • 10.2. Competitor strategy analysis
  • 10.3. Market positioning/share analysis
  • 10.4. Mergers and acquisitions analysis

11. Company Profiles

  • 11.1. Cargill Incorporated *
    • 11.1.1. Company Overview
    • 11.1.2. Product Portfolio and Description
    • 11.1.3. Key Highlights
    • 11.1.4. Financial Overview
  • 11.2. ADM
  • 11.3. Dupont
  • 11.4. Evonik
  • 11.5. BASF SE
  • 11.6. DSM
  • 11.7. Ajinomoto Co., Inc.
  • 11.8. Novozymes
  • 11.9. Chr. Hansen Holding A/S
  • 11.10. TEGASA
  • 11.11. KEMIN INDUSTRIES INC
  • List not Exhaustive*

12. DataM

  • 12.1. Appendix
  • 12.2. About us and services
  • 12.3. Contact us