市場調査レポート
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1231841

東南アジアのオートバイ産業(2023年~2032年)

Research Report on Southeast Asia Motorcycle Industry 2023-2032

出版日: | 発行: China Research and Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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東南アジアのオートバイ産業(2023年~2032年)
出版日: 2023年03月01日
発行: China Research and Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、東南アジアのオートバイ産業について調査分析し、主な促進要因、課題と機会、COVID-19の影響などの情報を提供しています。

サンプルビュー

目次

第1章 シンガポールのオートバイ産業の分析

  • シンガポールのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • シンガポールの最低賃金
  • シンガポールのオートバイ産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • シンガポールの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第2章 タイのオートバイ産業の分析

  • タイのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • タイの最低賃金
  • タイのオートバイ産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • タイの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第3章 フィリピンのオートバイ産業の分析

  • フィリピンのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • フィリピンの最低賃金
  • フィリピンのオートバイ産業の活動(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • フィリピンの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第4章 マレーシアのオートバイ産業の分析

  • マレーシアのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • マレーシアの最低賃金
  • マレーシアのオートバイ産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • マレーシアの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第5章 インドネシアのオートバイ産業の分析

  • インドネシアのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • インドネシアの最低賃金
  • インドネシアのオートバイ産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • インドネシアの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第6章 ベトナムのオートバイ産業の分析

  • ベトナムのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ベトナムの最低賃金
  • ベトナムのオートバイ産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • ベトナムの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第7章 ミャンマーのオートバイ産業の分析

  • ミャンマーのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ミャンマーの最低賃金
  • ミャンマーのオートバイ産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • ミャンマーの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第8章 ブルネイのオートバイ産業の分析

  • ブルネイのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ブルネイの最低賃金
  • ブルネイのオートバイ産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • ブルネイの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第9章 ラオスのオートバイ産業の分析

  • ラオスのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ラオスの最低賃金
  • ラオスのオートバイ産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売状況
    • 輸出入状況
  • ラオスの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第10章 カンボジアのオートバイ産業の分析

  • カンボジアのオートバイ産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • カンボジアの最低賃金
  • カンボジアのオートバイ産業の経営(2023年~2032年)
    • 生産状況
    • 販売
    • 輸出入状況
  • カンボジアの主なオートバイのメーカーと商社の分析

第11章 東南アジアのオートバイ産業の見通し(2023年~2032年)

  • 東南アジアのオートバイ産業の発展に影響を与える要因の分析
    • 有利な要因
    • 不利な要因
  • 東南アジアのオートバイ産業の生産状況の分析(2023年~2032年)
  • 東南アジアのオートバイ産業の販売状況の分析(2023年~2032年)
  • 東南アジアのオートバイ産業の輸出入状況の分析(2023年~2032年)
  • オートバイ産業に対するCOVID-19の流行の影響
目次
Product Code: 2301780

Motorcycles are two- or three-wheeled vehicles driven by gasoline engines and steered by handgrips, which are light, flexible and fast. According to CRI's analysis, Southeast Asia is the world's highest per capita motorcycle ownership region, with Indonesia, Vietnam, Thailand, the Philippines and Malaysia occupying the major market share of the Southeast Asian motorcycle market.

SAMPLE VIEW

Most of the countries in Southeast Asia are mainly mountainous, with rugged terrain and narrow roads, and many of them lack perfect public transportation and have poor road conditions, making them more suitable for motorcycles as transportation. At the same time, in addition to Singapore, the rest of the Southeast Asian countries are developing countries, with low per capita disposable income, unable to afford expensive cars, and can only choose to buy more economical motorcycles, so there is still a lot of room for development in the Southeast Asian motorcycle industry.

Southeast Asia has an abundant labor force and lower production costs, attracting global motorcycle manufacturers to shift production capacity to the Southeast Asian region. According to CRI's analysis, Honda has successively built motorcycle production bases in Vietnam's Vinh Phuc and Ha Nam provinces with an annual production capacity of 2.5 million units for domestic consumption and export demand. Suzuki has also established a number of motorcycle production plants in Dong Nai Province, Vietnam.

Southeast Asia in this report includes 10 countries: Singapore, Thailand, Philippines, Malaysia, Indonesia, Vietnam, Myanmar, Brunei, Laos and Cambodia. With a total population of over 600 million by the end of 2021, Southeast Asia has an overall economic growth rate higher than the global average and is one of the key drivers of future global economic growth.

According to CRI's analysis, the economic levels of the 10 Southeast Asian countries vary greatly, with Singapore being the only developed country with a per capita GDP of about US$73,000 in 2021. While Myanmar and Cambodia will have a GDP per capita of less than US$2,000 in 2021. The population and minimum wage levels of each country also vary greatly. Brunei, which has the smallest population, will have a total population of less than 500,000 people in 2021, while Indonesia, which has the largest population, will have a population of about 275 million people in 2021.

CRI expects the motorcycle industry in Southeast Asia to continue to grow from 2023-2032.

Topics covered:

  • Southeast Asia Motorcycle Industry Status and Major Sources in 2018-2022
  • What is the Impact of COVID-19 on Southeast Asia Motorcycle Industry?
  • Which Companies are the Major Players in Southeast Asia Motorcycle Industry Market and What are their Competitive Benchmarks?
  • Key Drivers and Market Opportunities in Southeast Asia Motorcycle Industry
  • What are the Key Drivers, Challenges, and Opportunities for Southeast Asia Motorcycle Industry during 2023-2032?
  • What is the Expected Revenue of Southeast Asia Motorcycle Industry during 2023-2032?
  • What are the Strategies Adopted by the Key Players in the Market to Increase Their Market Share in the Industry?
  • What are the Competitive Advantages of the Major Players in Southeast Asia Motorcycle Industry Market?
  • Which Segment of Southeast Asia Motorcycle Industry is Expected to Dominate the Market in 2032?
  • What are the Major Adverse Factors Facing Southeast Asia Motorcycle Industry?

Table of Contents

1 Singapore Motorcycle Industry Analysis

  • 1.1 Singapore's Motorcycle Industry Development Environment
    • 1.1.1 Geography
    • 1.1.2 Population
    • 1.1.3 Economy
    • 1.1.4 Minimum Wage in Singapore
  • 1.2 Motorcycle Industry Operation in Singapore 2023-2032
    • 1.2.1 Production Status
    • 1.2.2 Sales Status
    • 1.2.3 Import and Export Status
  • 1.3 Analysis of Major Motorcycle Manufacturing and Trading Companies in Singapore

2 Analysis of the Motorcycle Industry in Thailand

  • 2.1 Development Environment of Thailand Motorcycle Industry
    • 2.1.1 Geography
    • 2.1.2 Population
    • 2.1.3 Economy
    • 2.1.4 Thailand Minimum Wage
  • 2.2 Thailand Motorcycle Industry Operation Status 2023-2032
    • 2.2.1 Production Status
    • 2.2.2 Sales Situation
    • 2.2.3 Import and Export Situation
  • 2.3 Analysis of Major Motorcycle Manufacturers and Traders in Thailand

3 Analysis of the Motorcycle Industry in the Philippines

  • 3.1 Development Environment of Motorcycle Industry in the Philippines
    • 3.1.1 Geography
    • 3.1.2 Population
    • 3.1.3 Economy
    • 3.1.4 Minimum Wage in the Philippines
  • 3.2 Motorcycle Industry Operation in the Philippines 2023-2032
    • 3.2.1 Production Status
    • 3.2.2 Sales Status
    • 3.2.3 Import and Export Situation
  • 3.3 Analysis of Major Motorcycle Manufacturers and Traders in the Philippines

4 Malaysia Motorcycle Industry Analysis

  • 4.1 Malaysia Motorcycle Industry Development Environment
    • 4.1.1 Geography
    • 4.1.2 Population
    • 4.1.3 Economy
    • 4.1.4 Minimum Wage in Malaysia
  • 4.2 Malaysia Motorcycle Industry Operation Status 2023-2032
    • 4.2.1 Production Status
    • 4.2.2 Sales Status
    • 4.2.3 Import and Export Status
  • 4.3 Analysis of Major Motorcycle Manufacturers and Traders in Malaysia

5 Indonesia Motorcycle Industry Analysis

  • 5.1 Indonesia Motorcycle Industry Development Environment
    • 5.1.1 Geography
    • 5.1.2 Population
    • 5.1.3 Economy
    • 5.1.4 Minimum Wage in Indonesia
  • 5.2 Indonesia Motorcycle Industry Operation Status 2023-2032
    • 5.2.1 Production Status
    • 5.2.2 Sales Status
    • 5.2.3 Import and Export Status
  • 5.3 Analysis of Major Motorcycle Manufacturers and Traders in Indonesia

6 Vietnam Motorcycle Industry Analysis

  • 6.1 Development Environment of Vietnam Motorcycle Industry
    • 6.1.1 Geography
    • 6.1.2 Population
    • 6.1.3 Economy
    • 6.1.4 Minimum Wage in Vietnam
  • 6.2 Vietnam Motorcycle Industry Operation in 2023-2032
    • 6.2.1 Production Status
    • 6.2.2 Sales Status
    • 6.2.3 Import and Export Situation
  • 6.3 Analysis of Major Motorcycle Manufacturers and Traders in Vietnam

7 Analysis of Motorcycle Industry in Myanmar

  • 7.1 Development Environment of Myanmar Motorcycle Industry
    • 7.1.1 Geography
    • 7.1.2 Population
    • 7.1.3 Economy
    • 7.1.4 Myanmar Minimum Wage
  • 7.2 Myanmar Motorcycle Industry Operation in 2023-2032
    • 7.2.1 Production Status
    • 7.2.2 Sales Situation
    • 7.2.3 Import and Export Situation
  • 7.3 Analysis of Major Motorcycle Manufacturers and Traders in Myanmar

8 Brunei Motorcycle Industry Analysis

  • 8.1 Brunei Motorcycle Industry Development Environment
    • 8.1.1 Geography
    • 8.1.2 Population
    • 8.1.3 Economy
    • 8.1.4 Brunei Minimum Wage
  • 8.2 Brunei Motorcycle Industry Operation Status 2023-2032
    • 8.2.1 Production Status
    • 8.2.2 Sales Status
    • 8.2.3 Import and Export Status
  • 8.3 Brunei Major Motorcycle Manufacturers and Traders Analysis

9 Analysis of the Motorcycle Industry in Laos

  • 9.1 Development Environment of the Motorcycle Industry in Laos
    • 9.1.1 Geography
    • 9.1.2 Population
    • 9.1.3 Economy
    • 9.1.4 Minimum Wage in Laos
  • 9.2 Motorcycle Industry Operation in Laos 2023-2032
    • 9.2.1 Production Status
    • 9.2.2 Sales Situation
    • 9.2.3 Import and Export Situation
  • 9.3 Analysis of Major Motorcycle Manufacturers and Traders in Laos

10 Analysis of the Motorcycle Industry in Cambodia

  • 10.1 Development Environment of Motorcycle Industry in Cambodia
    • 10.1.1 Geography
    • 10.1.2 Population
    • 10.1.3 Economy
    • 10.1.4 Minimum Wage in Cambodia
  • 10.2 Cambodia Motorcycle Industry Operation Status in 2023-2032
    • 10.2.1 Production Status
    • 10.2.2 Sales
    • 10.2.3 Import and Export Situation
  • 10.3 Analysis of Major Motorcycle Manufacturing and Trading Companies in Cambodia

11 Southeast Asia Motorcycle Industry Outlook 2023-2032

  • 11.1 Southeast Asia Motorcycle Industry Development Influencing Factors Analysis
    • 11.1.1 Favorable Factors
    • 11.1.2 Unfavorable Factors
  • 11.2 Southeast Asia Motorcycle Industry Production Status Analysis 2023-2032
  • 11.3 Southeast Asia Motorcycle Industry Sales Status Analysis 2023-2032
  • 11.4 Southeast Asia Motorcycle Industry Import and Export Status Analysis 2023-2032
  • 11.5 Impact of COVID -19 Epidemic on Motorcycle Industry