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市場調査レポート
商品コード
1736603

柑橘類フレーバー市場:用途別、原料別、地域別

Citrus Flavors Market, By Application, By Ingredients, By Geography


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.36円
柑橘類フレーバー市場:用途別、原料別、地域別
出版日: 2025年04月23日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

柑橘類フレーバー市場は、2025年に21億6,000万米ドルと推定され、2032年には30億2,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年までのCAGRは4.9%を示すと予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 21億6,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年 CAGR: 4.90% 2032年の価値予測 30億2,000万米ドル
図.柑橘類フレーバー市場シェア(%)、2025年地域別
Citrus Flavors Market-IMG1

柑橘類フレーバーは、さまざまな飲料、スナック、その他の菓子にさわやかでフレッシュな味をもたらし、必ずしも季節限定ではなく、国際的な魅力を持っています。柑橘類フレーバーは当初、トロピカル飲料やミカンなどの柑橘類そのものに使用するために開発されました。その結果、独特の匂いを持つ柑橘類の香りを提供するフラボノイドが生まれました。その後、オレンジ、グレープフルーツ、タンジェリン、パッションフルーツ、レモンなどの柑橘類フレーバーの人気は世界中に広がりました。

市場力学

研究開発への投資の増加は、予測期間中の世界の柑橘類フレーバー市場の成長を促進すると予想されます。例えば、2021年6月、Symrise AGは、ドバイに最先端の開発、応用、官能研究所を開設し、主要な飲食品ブランド向けに味覚ソリューションの解読、設計、提供を開始しました。

世界の柑橘類フレーバー市場の主要企業は、市場シェアを高めるためにM&A戦略の採用に注力しています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界の柑橘類フレーバー市場を詳細に分析し、2024年を基準年として、2025~2032年の予測期間における市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案のマトリックスについて説明しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の柑橘類フレーバー市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にするでしょう。
  • この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界の柑橘類フレーバー市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場の展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • ポーターのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 業界動向
    • 合併と買収

第4章 世界の柑橘類フレーバー市場- コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • 世界の柑橘類フレーバー市場に影響を与える要因-COVID-19
  • 影響分析

第5章 世界の柑橘類フレーバー市場、原料別、2020~2032年

  • 天然成分

第6章 世界の柑橘類フレーバー市場、用途別、2020~2032年

  • 飲料

第7章 世界の柑橘類フレーバー市場、地域別、2020~2032年

  • 北米
      • 米国
      • カナダ
  • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
  • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
  • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • ASEAN
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ
      • 中東
      • アフリカ

第8章 競合情勢

  • ヒートマップ分析
  • 市場シェア分析(3x3マトリックス)
  • 企業プロファイル
    • Kerry Group Plc.
    • Takasago International Corporation
    • Sensient Technologies Corporation
    • Symrise AG
    • Givaudan SA
    • Firmenich International SA
    • Frutarom Industries Ltd.
    • Citromax Flavors, Inc.
    • International Flavors &Fragrances Inc.

第9章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI2112

Citrus Flavors Market is estimated to be valued at USD 2.16 Bn in 2025 and is expected to reach USD 3.02 Bn in 2032, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 4.9% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 2.16 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 4.90% 2032 Value Projection: USD 3.02 Bn
Figure. Citrus Flavors Market Share (%), By Region 2025
Citrus Flavors Market - IMG1

Citrus flavors possess international appeal, drawing crisp, fresh taste to many different beverages, snacks and other confections, and not necessarily on a seasonally basis. Citrus flavors were initially developed for use in tropical beverages and citrus fruits themselves, such as tangerines. This led to flavonoids that provide a citrus aroma with a distinctive odor. Citrus flavors, including orange, grapefruit, tangerine, passion fruit and lemon have spread all over the world.

Market Dynamics:

Increasing investment in R&D is expected to propel growth of the global citrus flavors market over the forecast period. For instance, in June 2021, Symrise AG started its state-of-the-art development, application, and sensory laboratories in Dubai to decode, design, and deliver winning taste solutions for leading food and beverages brands.

Major players in the global citrus flavors market are focused on adopting M&A strategies to enhance their market share. For instance, in September 2021, Kerry Group plc acquired Hare Topco, Inc. (trading as Niacet Corp.), a provider of technologies for preservation.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global citrus flavors market, and provides market size (US$ Million) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period 2025-2032, considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global citrus flavors market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Kerry Group plc, Takasago International Corporation, Sensient Technologies Corporation, Symrise AG, Givaudan SA, Firmenich International SA, Frutarom Industries Ltd., Citromax Flavors, Inc., and International Flavors & Fragrances Inc.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global citrus flavors market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global citrus flavors market

Detailed Segmentation:

  • Global Citrus Flavours Market, By Ingredients:
    • Natural Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Lime
    • Grapefruit
    • Artificial Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Others
  • Global Citrus Flavours Market, By Application:
    • Beverages
    • Alcoholic beverages
    • Coffee and tea
    • Soft drinks
    • Nutritional beverages
    • Savoury
    • Snacks
    • Soups
    • Sauces
    • Confectionery
    • Sweets and candies
    • Cereals
    • Dairy
  • Global Citrus Flavours Market, By Region:
    • North America
    • By Ingredients
    • Natural Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Lime
    • Grapefruit
    • Artificial Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Others
    • By Application
    • Beverages
    • Alcoholic beverages
    • Coffee and tea
    • Soft drinks
    • Nutritional beverages
    • Savoury
    • Snacks
    • Soups
    • Sauces
    • Confectionery
    • Sweets and candies
    • Cereals
    • Dairy
    • By Country
    • Canada
    • U.S.
    • Europe
    • By Ingredients
    • Natural Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Lime
    • Grapefruit
    • Artificial Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Others
    • By Application
    • Beverages
    • Alcoholic beverages
    • Coffee and tea
    • Soft drinks
    • Nutritional beverages
    • Savoury
    • Snacks
    • Soups
    • Sauces
    • Confectionery
    • Sweets and candies
    • Cereals
    • Dairy
    • By Country
    • U.K.
    • France
    • Germany
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • By Ingredients
    • Natural Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Lime
    • Grapefruit
    • Artificial Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Others
    • By Application
    • Beverages
    • Alcoholic beverages
    • Coffee and tea
    • Soft drinks
    • Nutritional beverages
    • Savoury
    • Snacks
    • Soups
    • Sauces
    • Confectionery
    • Sweets and candies
    • Cereals
    • Dairy
    • By Country
    • China
    • India
    • ASEAN
    • Australia
    • Rest of Asia Pacific
    • Latin America
    • By Ingredients
    • Natural Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Lime
    • Grapefruit
    • Artificial Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Others
    • By Application
    • Beverages
    • Alcoholic beverages
    • Coffee and tea
    • Soft drinks
    • Nutritional beverages
    • Savoury
    • Snacks
    • Soups
    • Sauces
    • Confectionery
    • Sweets and candies
    • Cereals
    • Dairy
    • By Country
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Middle East & Africa
    • By Ingredients
    • Natural Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Lime
    • Grapefruit
    • Artificial Ingredients
    • Orange
    • Lemon
    • Others
    • By Application
    • Beverages
    • Alcoholic beverages
    • Coffee and tea
    • Soft drinks
    • Nutritional beverages
    • Savoury
    • Snacks
    • Soups
    • Sauces
    • Confectionery
    • Sweets and candies
    • Cereals
    • Dairy
    • By Region
    • Middle East
    • Africa
  • Company Profiles:
    • Kerry Group Plc.
    • Takasago International Corporation
    • Sensient Technologies Corporation
    • Symrise AG
    • Givaudan SA
    • Firmenich International SA
    • Frutarom Industries Ltd.
    • Citromax Flavors, Inc.
    • International Flavors & Fragrances Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, Ingredients
    • Market Snippet, Application
    • Market Snippet, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Citrus Flavours Market - Impact of Coronavirus (Covid-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting Global Citrus Flavours Market - COVID-19
  • Impact Analysis

5. Global Citrus Flavours Market, By Ingredients, 2020-2032 (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2020, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Natural Ingredients
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • By Sub-segment
      • Orange
      • Lemon
      • Lime
      • Grapefruit
      • Artificial Ingredients
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • By Sub-segment
      • Orange
      • Lemon
      • Others

6. Global Citrus Flavours Market, By Application, 2020-2032 (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2020, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Beverages
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • By Sub-segment
      • Alcoholic beverages
      • Coffee and tea
      • Soft drinks
      • Nutritional beverages
      • Savoury
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • By Sub-segment
      • Snacks
      • Soups
      • Sauces
      • Confectionery
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • By Sub-segment
      • Sweets and candies
      • Cereals
      • Dairy
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)

7. Global Citrus Flavours Market, By Region, 2020-2032 (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2020-2032
  • North America
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2025 - 2032
    • Market Share Analysis, By Ingredients, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Market Share Analysis, By Application, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • By Country
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2025 - 2032
    • Market Share Analysis, By Ingredients, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Market Share Analysis, By Application, 2020, 2025 and 2032 (%)
    • By Country
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2025 - 2032
    • Market Share Analysis, By Ingredients, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Market Share Analysis, By Application, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • By Country
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Country, 2025 - 2032
    • Market Share Analysis, By Ingredients, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Market Share Analysis, By Application, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • By Country
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Market Share Analysis, By Sub-Region, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, By Sub-Region, 2025 - 2032
    • Market Share Analysis, By Ingredients, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • Market Share Analysis, By Application, 2025, 2025 and 2032 (%)
    • By Region
      • Middle East
      • Africa

8. Competitive Landscape

  • Heat Map Analysis
  • Market Share Analysis (3x3 Matrix)
  • Company Profiles
    • Kerry Group Plc.
      • Company Overview
      • Component Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Takasago International Corporation
      • Company Overview
      • Component Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Sensient Technologies Corporation
      • Company Overview
      • Component Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Symrise AG
      • Company Overview
      • Component Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Givaudan SA
      • Company Overview
      • Component Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Firmenich International SA
      • Company Overview
      • Component Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Frutarom Industries Ltd.
      • Company Overview
      • Component Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • Citromax Flavors, Inc.
      • Company Overview
      • Component Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates
    • International Flavors & Fragrances Inc.
      • Company Overview
      • Component Portfolio
      • Financial Performance
      • Recent Developments/Updates

9. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact