![]() |
市場調査レポート
商品コード
1729704
ソーシャルメディアサブスクリプション市場:サブスクリプションタイプ別、地域別Social Media Subscription Market, By Subscription Type (Customize, Refill, and Membership), By Geography (North America, Latin America, Asia Pacific, Europe, Middle East, and Africa) |
||||||
カスタマイズ可能
|
ソーシャルメディアサブスクリプション市場:サブスクリプションタイプ別、地域別 |
出版日: 2025年04月11日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のソーシャルメディアサブスクリプション市場は、2025年には302億6,000万米ドルと推定され、2032年には1,103億4,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2032年までのCAGRは20.3%で成長する見込みです。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
---|---|---|---|
基準年 | 2024年 | 2025年の市場規模 | 302億6,000万米ドル |
実績データ | 2020年から2024年まで | 予測期間 | 2025年から2032年 |
予測期間:2025年~2032年 CAGR: | 20.30% | 2032年の価値予測 | 1,103億4,000万米ドル |
世界のソーシャルメディアサブスクリプション市場は、近年著しい成長を遂げています。インターネットとスマートフォンの普及率が世界的に上昇する中、ソーシャルメディアプラットフォームを利用するオンライン時間が増加しています。様々なソーシャルメディアサイトは、プレミアム機能やコンテンツにアクセスするための購読プランをユーザーに提供しています。ユーチューブ、ツイッター、フェイスブックなどのプラットフォームは、増え続けるユーザーベースを収益化するために、さまざまな購読層を導入しています。有名人のページやインフルエンサーも、持続可能な収益源を構築するために、ソーシャルメディア上で加入者を獲得しています。さらに、ソーシャルメディアの購読によって、出版社やコンテンツ制作者は、忠実なファンのフォローから直接収入を得ることができます。デジタル決済ソリューションの進歩により、購読はユーザーにとってよりシームレスで便利なものになりました。デジタルコンテンツとサービスの消費パターンの急速な変化は、予測期間中、世界のソーシャルメディア購読市場の需要を促進すると予想されます。
世界のソーシャルメディアサブスクリプション市場は、インフルエンサー主導のサブスクリプションモデルの人気の高まり、大手ソーシャルメディア企業によるプレミアム機能とサービスの拡大、マイクロインフルエンサーの台頭などの要因によって牽引されています。しかし、無料のプラットフォームやコンテンツが利用可能であることや、ソーシャルメディアプラットフォームに関連するプライバシーやデータセキュリティの懸念により、市場の成長は制限される可能性があります。プラス面では、消費者直販のサブスクリプション・モデルに対する嗜好の高まりや、ソーシャル・スペースにおけるAI、ブロックチェーン、拡張現実などの先端技術の統合が、この業界の企業に大きなビジネスチャンスをもたらすと予想されます。市場参入企業は、既存の需要シナリオを活用するため、戦略的提携や新製品の投入に注力しています。
本レポートでは、世界のソーシャルメディアサブスクリプション市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025年~2032年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のソーシャルメディアサブスクリプション市場の主要企業をプロファイルしています。
主要企業には、Meta Platforms Inc.、ByteDance Ltd.、Snap Inc.、Reddit Inc.、OnlyFans、YouTube、Pinterest、LinkedIn、X Corp(旧Twitter)、Tencent Music Entertainment Group、iQIYI Inc.、Bilibili Inc.、JOYY Inc.、DouYu International Holdings Ltd.、Spotify Technology S.A.などが含まれます。
本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
この調査レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。
利害関係者は、世界のソーシャルメディアサブスクリプション市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。
Global Social Media Subscription Market is estimated to be valued at USD 30.26 Bn in 2025 and is expected to reach USD 110.34 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 20.3% from 2025 to 2032.
Report Coverage | Report Details | ||
---|---|---|---|
Base Year: | 2024 | Market Size in 2025: | USD 30.26 Bn |
Historical Data for: | 2020 To 2024 | Forecast Period: | 2025 To 2032 |
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: | 20.30% | 2032 Value Projection: | USD 110.34 Bn |
The global social media subscription market has been witnessing significant growth in the recent times. With rising internet and smartphone penetration worldwide, people are spending increasing amount of time online engaging with social media platforms. Various social media sites offer subscription plans to their users for accessing premium features and contents. Platforms, such as YouTube, Twitter, Facebook, etc., have introduced different subscription tiers to monetize their ever-growing user base. Celebrity pages and influencers are also signing up subscribers on social media to build sustainable revenue streams. Furthermore, social media subscription allows publishers and content creators to earn direct income from their loyal fan follows. Advancements in digital payment solutions have made subscriptions more seamless and convenient for users. The rapid changes in consumption pattern of digital content and services is expected to drive the demand in the global social media subscription market during the forecast period.
The global social media subscription market is driven by factors such as growing popularity of influencer-led subscription models, expansion of premium features & services by large social media companies, and rise of micro-influencers. However, market growth can be restricted due to the availability of free platforms and contents as well as privacy & data security concerns associated with social media platforms. On the positive side, growing preference for direct-to-consumer subscription models and integration of advanced technologies such as AI, Blockchain and augmented reality in the social space are expected to create significant opportunities for players in this industry. The market participants are focusing on strategic collaborations and new product launches to capitalize on the existing demand scenarios.
This report provides in-depth analysis of the global social media subscription market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global social media subscription market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Meta Platforms Inc., ByteDance Ltd., Snap Inc., Reddit Inc., OnlyFans, YouTube, Pinterest, LinkedIn, X Corp (formerly Twitter), Tencent Music Entertainment Group, iQIYI Inc., Bilibili Inc., JOYY Inc., DouYu International Holdings Ltd., and Spotify Technology S.A.
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global social media subscription market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global social media subscription market