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市場調査レポート
商品コード
1672926

消費者向け電子機器市場:製品別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別

Consumer Electronics Market, By Product, By Distribution Channel, By End User, By Geography


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
消費者向け電子機器市場:製品別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別
出版日: 2025年02月19日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

消費者向け電子機器の世界市場は、2025年には7,858億3,000万米ドルと推定され、2032年には1兆2,381億3,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年までの年間平均成長率(CAGR)は6.7%で成長すると予測されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 7,858億3,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 6.70% 2032年の金額予測 1兆2,381億3,000万米ドル
図.消費者向け電子機器市場の地域別シェア(%)(2025年)
Consumer Electronics Market-IMG1

急速な都市化、可処分所得の増加、ライフスタイルの進化、スマート技術の採用拡大により、消費者向け電子機器の需要が世界的に高まっています。消費者向け電子機器には、スマートフォン、ノートパソコン、タブレット端末、パソコン、テレビ、ゲーム機、その他などが含まれます。技術革新の高まりは、より新しく先進的なデバイスの採用につながり、これが市場成長の原動力となっています。

市場力学

世界の消費者向け電子機器市場の成長は、インターネットや接続性の普及、コンテンツやサービスのデジタル化の進展、スマートで多機能な機器への嗜好の高まりといった要因によって牽引されています。しかし、革新的な機器の高コスト、サプライチェーンの混乱、主要市場の景気減速といった要因が市場成長の妨げとなる可能性があります。成長機会は、eコマースチャネルの拡大、IoT技術の普及、ウェアラブルデバイスの需要増にあります。

本調査の主要特徴

本レポートでは、世界の消費者向け電子機器市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。

また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリックスについて解説しています。

また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。

企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の消費者向け電子機器市場における主要企業をプロファイルしています。

本調査の対象となる主要企業には、Amazon.com, Inc.、Apple Inc.、Dell Inc.、Electrolux AB、Google LLC、Haier Group、Hewlett Packard Enterprise Company、Koninklijke Philips N.V.、LG Electronics Inc.、Microsoft Corporation、Panasonic Corporation、Robert Bosch GmbH、Samsung Electronics Co.があります。

このレポートから洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。

消費者向け電子機器の世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者に対応しています。

利害関係者は、世界の消費者向け電子機器市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 影響分析
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • ポーター分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 世界の消費者向け電子機器市場、製品別、2020~2032年(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • スマートフォン
  • テレビ
  • ノートパソコンとデスクトップ
  • ウェアラブル
  • オーディオデバイス
  • その他

第5章 世界の消費者向け電子機器市場、流通チャネル別、2020~2032年(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • オフライン(小売店、スーパーマーケット、専門店)
  • オンライン(eコマースプラットフォーム)

第6章 世界の消費者向け電子機器市場、エンドユーザー別、2020~2032年(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • 家庭用
  • 業務用
  • 産業

第7章 世界の消費者向け電子機器市場、地域別、2020~2032年(10億米ドル)

  • イントロダクション
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東
  • アフリカ

第8章 競合情勢

  • Amazon.com, Inc.
  • Apple Inc.
  • Dell Inc.
  • Electrolux AB
  • Google LLC
  • Haier Group
  • Hewlett Packard Enterprise Company
  • Koninklijke Philips N.V.
  • LG Electronics Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Panasonic Corporation
  • Robert Bosch GmbH
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Sony Corporation
  • Xiaomi Corporation

第9章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第10章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI4722

Global Consumer Electronics Market is estimated to be valued at USD 785.83 Bn in 2025 and is expected to reach USD 1,238.13 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.7% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 785.83 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 6.70% 2032 Value Projection: USD 1,238.13 Bn
Figure. Consumer Electronics Market Share (%), By Region 2025
Consumer Electronics Market - IMG1

Rapid urbanization, rising disposable incomes, evolving lifestyles and growing adoption of smart technologies boosts demand for consumer electronic devices globally. Consumer electronics include devices such as smartphones, laptops, tablets, personal computers, television sets, gaming consoles and other home appliances. Rising technological innovation leads to introduction of newer and more advanced devices, and this drives the market growth.

Market Dynamics:

Global consumer electronics market growth is driven by factors like growing penetration of internet and connectivity, increasing digitization of content and services, and rising preference for smart and multifunctional devices. However, factors such as high costs of innovative devices, supply chain disruptions and economic slowdowns in major markets can hamper the market growth. Growth opportunities lie in expanding e-commerce channels, proliferation of IoT technologies and rising demand for wearable devices.

Key features of the study:

This report provides in-depth analysis of the global consumer electronics market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year

It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market

This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players

It profiles key players in the global consumer electronics market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies

Key companies covered as a part of this study include Amazon.com, Inc., Apple Inc., Dell Inc., Electrolux AB, Google LLC, Haier Group, Hewlett Packard Enterprise Company, Koninklijke Philips N.V., LG Electronics Inc., Microsoft Corporation, Panasonic Corporation, Robert Bosch GmbH, Samsung Electronics Co., Ltd., Sony Corporation, and Xiaomi Corporation

Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics

Global consumer electronics market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts

Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global consumer electronics market

Detailed Segmentation-

  • Product Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Smartphones
    • Televisions
    • Laptops and Desktops
    • Wearables
    • Audio Devices
    • Others
  • Distribution Channel Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Offline (Retail Stores, Supermarkets, Specialty Stores)
    • Online (E-commerce Platforms)
  • End User Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • Residential
    • Commercial
    • Industrial
  • By Regional Insights (Revenue, USD Bn, 2020 - 2032)
    • North America
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
    • Brazil
    • Argentina
    • Mexico
    • Rest of Latin America
    • Europe
    • Germany
    • U.K.
    • Spain
    • France
    • Italy
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
    • GCC Countries
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
    • South Africa
    • North Africa
    • Central Africa
  • Key Players Insights
    • Amazon.com, Inc.
    • Apple Inc.
    • Dell Inc.
    • Electrolux AB
    • Google LLC
    • Haier Group
    • Hewlett Packard Enterprise Company
    • Koninklijke Philips N.V.
    • LG Electronics Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Robert Bosch GmbH
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Sony Corporation
    • Xiaomi Corporation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Global Consumer Electronics Market, By Product
    • Global Consumer Electronics Market, By Distribution Channel
    • Global Consumer Electronics Market, By End User
    • Global Consumer Electronics Market, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product Launches/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Consumer Electronics Market, By Product, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Smartphones
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Televisions
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Laptops and Desktops
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Wearables
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Audio Devices
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Consumer Electronics Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Offline (Retail Stores, Supermarkets, Specialty Stores)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Online (E-commerce Platforms)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Consumer Electronics Market, By End User, 2020-2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Residential
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Commercial
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)
  • Industrial
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020-2032, (USD Bn)

7. Global Consumer Electronics Market, By Region, 2020 - 2032, (USD Bn)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2025,2028 & 2032, (USD Bn)
    • Market Y-o-Y Growth Analysis (%), 2021 - 2032, (USD Bn)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
      • Germany
      • U.K.
      • Spain
      • France
      • Italy
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • Australia
      • South Korea
      • ASEAN
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (USD Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Product, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By End User, 2020 - 2032, (USD Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country/Region, 2020 - 2032, (USD Bn)
      • South Africa
      • North Africa
      • Central Africa

8. Competitive Landscape

  • Amazon.com, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Apple Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Dell Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Electrolux AB
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Google LLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Haier Group
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Hewlett Packard Enterprise Company
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Koninklijke Philips N.V.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • LG Electronics Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Microsoft Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Panasonic Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Robert Bosch GmbH
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Sony Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Xiaomi Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies

9. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

10. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us