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市場調査レポート
商品コード
1672833

家庭用ワイプ市場:材料タイプ別、製品タイプ別、流通チャネル別、地域別

Household Wipes Market, By Material Type, By Product Type, By Distribution Channel, By Geography


出版日
ページ情報
英文 166 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
家庭用ワイプ市場:材料タイプ別、製品タイプ別、流通チャネル別、地域別
出版日: 2025年02月14日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 166 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

家庭用ワイプの世界市場は、2025年には51億3,000万米ドルと推定され、2032年には79億2,000万米ドルに達すると予測され、2025~2032年にかけてCAGR6.4%で成長すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2024年 2025年の市場規模 51億3,000万米ドル
実績データ 2020~2024年 予測期間 2025~2032年
予測期間:2025~2032年のCAGR 6.40% 2032年の金額予測 79億2,000万米ドル
図.家庭用ワイプ市場シェア(%)(2025年地域別)
Household Wipes Market-IMG1

家庭用ワイプの世界市場は、健康、衛生、除菌に対する意識の高まりにより、ここ数年で大きく成長しています。家庭用ワイプは、主に表面の迅速な洗浄と消毒に使用されます。家庭用ウェットティッシュの便利で簡単、かつ迅速な洗浄機能は、世界の人気を高めています。市場は、木部用ワイパー、ガラス用ワイパー、カウンター用ワイパー、マルチサーフェス用ワイパーなど、革新的な製品の導入により拡大しています。健康志向の高まり、人口の増加、オンライン小売プラットフォームの普及に伴い、家庭用ワイプの需要は予測期間中に大幅に増加すると予想されます。

市場力学

可処分所得水準の上昇とともに、消費者の間で健康と衛生に関する関心が高まっていることが、家庭用ウェットティッシュ市場の成長を促す主要要因となっています。ペースの速いライフスタイルが、家庭用ウェットティッシュのような便利で使いやすいクリーニング製品の需要を促進しています。ウイルスや疾病の蔓延は、クリーニングや除菌を目的とした家庭用消毒ワイプの採用を増加させています。都市化率の上昇と女性労働力の増加が、家庭用ウェットティッシュの世界の売上をさらに押し上げています。しかし、洗浄スプレーのような代用品が入手可能であることや、一部の天然・有機ワイプの価格が高いことが、市場の成長を抑制する可能性があります。環境に優しく、天然でオーガニックなワイプの採用は、今後数年間、メーカーに多くの機会を記載しています。

本調査の主要特徴

  • 本レポートでは、世界の家庭用ワイプ市場を詳細に分析し、2024年を基準年とした予測期間(2025~2032年)の市場規模と複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域による展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界の家庭用ウェットティッシュ市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートから洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にします。
  • 世界の家庭用ワイプ市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この産業の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の家庭用ウェットティッシュ市場分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • PEST分析
    • ポーターのファイブフォース分析
    • 市場機会
    • 規制シナリオ
    • 産業動向
    • 合併と買収

第4章 世界の家庭用ワイプ市場-コロナウイルス(COVID-19)パンデミックの影響

  • イントロダクション
  • 世界の家庭用ワイプ市場に影響を与える要因
  • 影響分析

第5章 世界の家庭用ワイプ市場、材料別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 抗菌
  • 非抗菌

第6章 世界の家庭用ワイプ市場、製品タイプ別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 消毒用ワイプ
  • ダスティングワイプ
  • キッチン&バスルーム用ワイプ
  • 木材・ラミネート用ワイプ
  • ガラスクリーナーワイプ
  • ステンレススチールワイプ
  • その他

第7章 世界の家庭用ワイプ市場、流通チャネル別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
  • 百貨店
  • オンラインストア
  • その他(食料品店、コンビニエンスストアなど)

第8章 世界の家庭用ワイプ市場、地域別、2020~2032年

  • イントロダクション
  • 北米
  • ラテンアメリカ
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • KCWW
    • Unilever
    • Johnson & Johnson Consumer Inc.
    • TLC International
    • WipesPlus
    • The Honest Company, Inc.
    • Procter & Gamble
    • Himalaya Wellness Company
    • SC Johnson &Son Inc.
    • Procter & Gamble Co.
    • Nice-Pak Products Inc.
    • The Clorox Company
    • Weiman Products LLC
    • Colgate-Palmolive Company
    • Reckitt Benckiser Group plc.
    • Amway Corporation
    • 3M Company
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Kao Corporation
    • Rockline Industries

第10章 アナリストの推奨事項

  • 隆盛と衰退
  • 一貫型機会マップ

第11章 セクション

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI2344

Global Household Wipes Market is estimated to be valued at USD 5.13 Bn in 2025 and is expected to reach USD 7.92 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.4% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 5.13 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 6.40% 2032 Value Projection: USD 7.92 Bn
Figure. Household Wipes Market Share (%), By Region 2025
Household Wipes Market - IMG1

The global household wipes market has witnessed significant growth in the past few years due to the rising awareness about health, hygiene, and sanitization. Household wipes are mostly used for quick cleaning and disinfecting of surfaces. The convenient, easy, and quick cleaning functionality associated with household wipes has increased their popularity globally. The market has been expanding with the introduction of innovative product varieties including wood wipes, glass wipes, counter wipes, and multi-surface wipes. With growing health consciousness, rising population and proliferating online retail platforms, the demand for household wipes is expected to boost significantly during the forecast period.

Market Dynamics:

Growing concerns regarding health and hygiene among consumers along with rising disposable income levels are the major factors driving the growth of household wipes market. The fast-paced lifestyle has fueled the demand for convenient and easy usage cleaning products like household wipes. Spread of viruses and diseases are increasing the adoption of household disinfecting wipes for cleaning and sanitization purposes. Rising urbanization rate along with increasing female workforce is further propelling the sales of household wipes globally. However, the availability of substitute products like cleaning sprays and high prices of some natural and organic wipes may restrain the market growth. Introduction of eco-friendly, natural, and organic wipes variants present numerous opportunities for manufacturers in the coming years.

Key Features of the Study:

  • This report provides in-depth analysis of the global household wipes market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global household wipes market based on the following parameters company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include KCWW, Unilever, Johnson & Johnson Consumer Inc., TLC International, WipesPlus, The Honest Company, Inc., Procter & Gamble, Himalaya Wellness Company, S. C. Johnson & Son Inc., Procter & Gamble Co., Nice-Pak Products Inc., The Clorox Company, Weiman Products LLC, Colgate-Palmolive Company, Reckitt Benckiser Group plc., Amway Corporation, 3M Company, Kimberly-Clark Corporation, Kao Corporation, and Rockline Industries
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global household wipes market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global household wipes market

Detailed Segmentation-

  • By Material Type:
    • Antibacterial
    • Non-Antibacterial
  • By Product Type:
    • Disinfecting Wipes
    • Dusting Wipes
    • Kitchen & Bathroom Wipes
    • Wood & laminate Wipes
    • Glass cleaner Wipes
    • Stainless Steel Wipes
    • Others
  • By End-Use Industry
    • Hypermarket/Supermarket
    • Departmental Stores
    • Online Stores
    • Others (Grocery Stores, Convenience Store etc.)
  • By Region:
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • KCWW
    • Unilever
    • Johnson & Johnson Consumer Inc.
    • TLC International
    • WipesPlus
    • The Honest Company, Inc.
    • Procter & Gamble
    • Himalaya Wellness Company
    • S. C. Johnson & Son Inc.
    • Procter & Gamble Co.
    • Nice-Pak Products Inc.
    • The Clorox Company
    • Weiman Products LLC
    • Colgate-Palmolive Company
    • Reckitt Benckiser Group plc.
    • Amway Corporation
    • 3M Company
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Kao Corporation
    • Rockline Industries

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Material Type
    • Market Snippet, By Product Type
    • Market Snippet, By Distribution Channel
    • Market Snippet, By Region

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • PEST Analysis
    • PORTER's Five Forces Analysis
    • Market Opportunities
    • Regulatory Scenario
    • Industry Trend
    • Mergers and Acquisitions

4. Global Household Wipes Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • Overview
  • Factors Affecting the Global Household Wipes Market
  • Impact Analysis

5. Global Household Wipes Market, By Material Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Antibacterial
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Non-Antibacterial
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

6. Global Household Wipes Market, By Product Type, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Disinfecting Wipes
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Dusting Wipes
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Kitchen & Bathroom Wipes
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Wood & Laminate Wipes
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Glass Cleaner Wipes
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Stainless Steel Wipes
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

7. Global Household Wipes Market, By Distribution Channel, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2021 - 2032
    • Segment Trends
  • Hypermarket/Supermarket
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Departmental Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Online Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends
  • Others (Grocery Stores, Convenience Store etc.)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Segment Trends

8. Global Household Wipes Market, By Region, 2020-2032, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2025, 2028 and 2032 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Region, 2021-2032
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Material Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • U.S.
      • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Material Type, 2020 - 2032, (US$ Bn))
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • Brazil
      • Argentina
      • Mexico
      • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Material Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • U.K.
      • Germany
      • Italy
      • France
      • Spain
      • Russia
      • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Material Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • China
      • India
      • Japan
      • ASEAN
      • Australia
      • South Korea
      • Rest of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Material Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Product Type, 2020 - 2032, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Distribution Channel, 2020 - 2032 (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2020 - 2032, (US$ Bn)
      • GCC Countries
      • Israel
      • Rest of Middle East & Africa

9. Competitive Landscape

  • Market Share Analysis
  • Company Profiles
    • KCWW
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Unilever
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Johnson & Johnson Consumer Inc.
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • TLC International
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • WipesPlus
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • The Honest Company, Inc.
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Procter & Gamble
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Himalaya Wellness Company
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • S. C. Johnson & Son Inc.
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Procter & Gamble Co.
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Nice-Pak Products Inc.
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • The Clorox Company
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Weiman Products LLC
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Colgate-Palmolive Company
      • Company Overview
      • Material Type Portfolio
      • Recent Developments/Updates
    • Reckitt Benckiser Group plc.
    • Amway Corporation
    • 3M Company
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Kao Corporation
    • Rockline Industries

10. Analyst Recommendations

  • Wheel of Fortune
  • Analyst View
  • Coherent Opportunity Map

11. Section

  • References
  • Research Methodology
  • About Us and Sales Contact