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市場調査レポート
商品コード
1550702
マウンテンバイクの世界市場:バイクタイプ別、販売チャネル別、エンドユーザー別、地域別Mountain Bike Market, By Bike Type, By Sales Channel, By End User, By Geography |
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カスタマイズ可能
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マウンテンバイクの世界市場:バイクタイプ別、販売チャネル別、エンドユーザー別、地域別 |
出版日: 2024年08月13日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のマウンテンバイクの市場規模は、2024年の114億2,000万米ドルから、2031年までに231億4,000万米ドルに達し(2024年~2031年)の間にCAGR10.6%で成長すると予測されています。
レポート範囲 | レポート詳細 | ||
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基準年 | 2023年 | 2024年の市場規模 | 114億2,000万米ドル |
実績データ | 2019年~2023年 | 予測期間 | 2024年~2031年 |
予測期間2024年~2031年 CAGR: | 10.60% | 2031年の価値予測 | 231億4,000万米ドル |
マウンテンバイク市場は、過去数十年にわたって着実な成長を遂げてきました。マウンテンバイクは単なるニッチセグメントとして始まりましたが、今日ではサイクリング業界における著名なカテゴリの1つとしての地位を確立しています。マウンテンバイクの需要はCOVID-19の大流行時に急増し、人々はソーシャルディスタンスを確保することができる野外レクリエーション活動を求めました。マウンテンバイクは、冒険、運動、自然を楽しむ手段を提供するため、世界中のさまざまな年齢層の幅広い消費者層を魅了しています。フレーム、サスペンション、ギアの技術的進歩により、さまざまな技量レベルや走行目的に合わせて自転車を利用できるようになりました。技術革新は、健康志向の高まりとともに市場の関心を高め続けています。主流スポーツとして受け入れられつつあることが、世界のマウンテンバイク産業の拡大をさらに後押ししています。
世界のマウンテンバイク市場は、アドベンチャースポーツやレクリエーションサイクリングアクティビティに参加する若者の増加によって牽引されています。発展途上国における人口増加、生活水準の向上、可処分所得が売上に拍車をかけています。複数のオフラインおよびオンライン流通チャネルを通じて簡単に入手できるため、マウンテンバイクはより身近なものとなっています。しかし、初期費用が高く、メンテナンスも必要なため、市場はある程度抑制されています。一方、Eマウンテンバイクは、ライディング体験を向上させ、高齢者層を惹きつけることができるため、有利な機会をもたらしています。軽量フレームを開発し、サスペンション性能を向上させるための継続的な研究開発も一役買っています。COVID-19の流行は、市民がロックダウンの中でフィットネスやレジャーのためにアウトドアスポーツを取り入れたことから、強い需要につながりました。
本レポートでは、世界のマウンテンバイク市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024年~2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場の魅力的な投資提案マトリクスについて解説しています。
また市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
世界のマウンテンバイク市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、業績、戦略などのパラメータに基づいてプロファイルしています。
本調査の対象となる主要企業には、Beistegui Hermanos SA、Cannondale、CUBE Bikes、Cycling Sports Group Inc.、Dorel Industries Inc.、Derby Cycle Holding GmbH、Giant Bicycles、GT Bicycles、Merida Industry Co.Ltd.、Norco Bicycles、Pivot Cycles、SCOTT Sports、Santa Cruz Bicycles LLC、Trek Bicycle Corporation、TRINXなどがあります。
このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品の発売、タイプアップグレード、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
マウンテンバイクの世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
世界のマウンテンバイク市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、利害関係者は意思決定が容易になります。
The Global Mountain Bike Market is estimated to be valued at US$ 11.42 Billion in 2024 and is expected to reach US$ 23.14 Billion by 2031, exhibiting a compound annual growth rate (CAGR) of 10.6% from 2024 to 2031.
Report Coverage | Report Details | ||
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Base Year: | 2023 | Market Size in 2024: | US$ 11.42 Bn |
Historical Data for: | 2019 To 2023 | Forecast Period: | 2024 To 2031 |
Forecast Period 2024 to 2031 CAGR: | 10.60% | 2031 Value Projection: | US$ 23.14 Bn |
The mountain bike market has witnessed steady growth over the past few decades. Mountain biking started as merely a niche segment but has established itself as one of the prominent categories in the cycling industry today. The demand for mountain bikes surged during the COVID-19 pandemic as people sought outdoor recreational activities that allowed for social distancing. Mountain biking provides adventure, exercise and a means to enjoy nature, hence attracting a wide consumer base across different age groups worldwide. Technological advancements in frames, suspension, and gears have made bikes accessible to various skill levels and ride purposes. Innovation continues to drive market interest along with rising health consciousness. Growing acceptance as a mainstream sport further aids the global mountain bike industry's expansion.
The global mountain bike market is driven by increasing youth involvement in adventure sports and recreational cycling activities. Population growth, improving living standards, and disposable incomes in developing nations are fueling sales. Easy availability through multiple offline and online distribution channels has made mountain bikes more accessible. However, high initial costs and maintenance requirements restrain the market to a certain extent. Meanwhile, e-mountain bikes present lucrative opportunities with their ability to enhance riding experience and attract older audience. Ongoing R&D to develop lightweight frames and improve suspension performance also plays a role. The COVID-19 pandemic translated into strong demand as citizens embraced outdoor sports for fitness and leisure amid lockdowns.
This report provides in-depth analysis of the global mountain bike market, and provides market size (US$ Bn) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
It profiles key players in the global mountain bike market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
Key companies covered as a part of this study include Beistegui Hermanos SA, Cannondale, CUBE Bikes, Cycling Sports Group Inc., Dorel Industries Inc., Derby Cycle Holding GmbH, Giant Bicycles, GT Bicycles, Merida Industry Co. Ltd., Norco Bicycles, Pivot Cycles, SCOTT Sports, Santa Cruz Bicycles LLC, Trek Bicycle Corporation, and TRINX
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
The global mountain bike market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global mountain bike market
Detailed Segmentation-