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市場調査レポート
商品コード
1461400

データ管理広告ソフトウェア市場:コンポーネント別、データソース別、エンドユーザー別、地域別

Data Management Advertising Software Market, By Component, By Data Source, By End User, By Geography


出版日
ページ情報
英文 164 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
データ管理広告ソフトウェア市場:コンポーネント別、データソース別、エンドユーザー別、地域別
出版日: 2024年02月29日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 164 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

データ管理広告ソフトウェア市場の2024年の市場規模は23億9,000万米ドルと推定され、2031年には49億米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは10.8%で推移すると予測されます。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2023 2023/2024年の市場規模 23億9,000万米ドル
実績データ 2019年~2023年 予測期間 2024年から2031年
予測期間2023/2024~2030/2031 CAGR: 10.80% 2030/2031年の予測値 49億米ドル
データ管理広告ソフトウェア市場シェア(%)、地域別、2024年
Data Management Advertising Software Market-IMG1

データ管理広告ソフトウェア市場は、デジタル化の進展と企業によるデータ主導型マーケティング戦略の重視により、近年著しい成長を遂げています。オンラインとオフラインのさまざまなチャネルを通じて毎日膨大な量の消費者データが生成される中、企業は広告やマーケティングキャンペーンを改善するためにこのデータを収集、分析、活性化することの価値を認識し始めています。データ・マネジメント・プラットフォームによって、企業は消費者プロファイルを収集し、行動パターンを分析し、ターゲット・オーディエンスを特定し、高度にカスタマイズされ、パーソナライズされたプロモーション活動を開始することができます。これにより、エンゲージメントレベルが向上し、マーケティング投資に対するリターンが最大化されています。データ管理広告ソフトウェア市場は、データからより深い消費者インサイトを引き出すことができるAI、機械学習、予測分析のような先進技術の採用拡大により、さらに拡大すると予想されます。

市場力学:

データ管理広告ソフトウェア市場は、各分野におけるデジタルトランスフォーメーションの拡大、モバイルやインターネットの普及率の上昇、デジタルマーケティングへの支出の増加、顧客体験の向上に対する需要といった要因によって牽引されています。しかし、データ使用に関するプライバシー規制やセキュリティ侵害の増加が、この業界のプレーヤーに課題を突きつけています。一方、さまざまなデータソースを統合して統一された顧客プロファイルを構築し、超パーソナライズされたマルチチャネルキャンペーンを展開し、さまざまな業界向けにカスタマイズされたデータ管理ソリューションを提供することにビジネスチャンスがあります。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のデータ管理広告ソフトウェア市場を詳細に分析し、2023年を基準年とした予測期間(2024年~2031年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにわたる潜在的な収益機会を明らかにし、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のデータ管理広告ソフトウェア市場の主要企業をプロファイルしています。
  • このレポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • 世界のデータ管理広告ソフトウェア市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のデータ管理広告ソフトウェア市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件

第2章 市場概要

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • 市場機会マップ

第3章 市場力学とトレンド分析

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • 影響分析
  • PEST分析
  • ポーター分析
  • 規制シナリオ
  • COVID-19の影響分析
  • 新製品の承認
  • 国別の市場の魅力
  • 市場セグメント別の市場の魅力
  • 主な発展と取引
  • トレンド分析- 過去および将来のトレンド評価
  • 主な発展

第4章 世界のデータ管理広告ソフトウェア市場、展開別、2019年-2031年

  • クラウド
  • オンプレミス

第5章 世界のデータ管理広告ソフトウェア市場、データソース別、2019年-2031年

  • ファーストパーティ
  • セカンドパーティ
  • サードパーティ

第6章 世界のデータ管理広告ソフトウェア市場、エンドユーザー、2019年-2031年

  • 広告代理店
  • 出版社

第7章 世界のデータ管理広告ソフトウェア市場、地域別、2019年-2031年

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • イタリア
  • フランス
  • スペイン
  • ロシア
  • その他欧州
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • オーストラリア
  • 韓国
  • ASEAN
  • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ
  • 湾岸協力会議
  • イスラエル
  • その他中東
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • メキシコ
  • アルゼンチン
  • その他ラテンアメリカ

第8章 企業プロファイル-世界データ管理広告ソフトウェア市場

  • IBM
    • 会社概要
    • 製品/サービスポートフォリオ
    • 財務実績
    • 最近の開発/更新
    • 戦略概要
  • Oracle
  • Lotame Solutions, Inc.
  • Adobe
  • Hitachi, Ltd.
  • Innovid
  • Salesforce
  • Teradata
  • The Nielsen Company(US), LLC.
  • SAS Institute Inc.
  • Neustar
  • Actian Corporation.
  • LiveRamp
  • Eulerian
  • MediaMath
  • Flashtalking
  • Cloudera, Inc.
  • Crux Informatics, Inc.

第9章 参考文献と調査手法

  • 参考文献
  • 調査手法
目次
Product Code: CMI6696

The Data Management Advertising Software Market is estimated to be valued at USD 2.39 Bn in 2024 and is expected to reach USD 4.90 Bn by 2031, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 10.8% from 2024 to 2031.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2023 Market Size in 2023/2024: US$ 2.39 Bn
Historical Data for: 2019 to 2023 Forecast Period: 2024 to 2031
Forecast Period 2023/2024 to 2030/2031 CAGR: 10.80% 2030/2031 Value Projection: US$ 4.90 Bn
Data Management Advertising Software Market Share (%), By Region, 2024
Data Management Advertising Software Market - IMG1

The data management advertising market has seen significant growth in recent years owing to increased digitalization and focus on data-driven marketing strategies by companies. With a huge amount of consumer data being generated every day through various online and offline channels, businesses have started recognizing the value of collecting, analyzing and activating this data to improve their advertising and marketing campaigns. Data management platforms allow companies to gather consumer profiles, analyze behavior patterns, identify target audiences and launch highly customized and personalized promotional efforts. This has helped boost engagement levels and maximize returns on marketing investments. The data management advertising market is anticipated to further expand with growing adoption of advanced technologies like AI, machine learning and predictive analytics that can unlock deeper consumer insights from data.

Market Dynamics:

The data management advertising market is driven by factors such as growing digital transformation across sectors, rising mobile and internet penetration, increasing spending on digital marketing and demand for enhanced customer experiences. However, privacy regulations around data usage and rising security breaches pose challenges for player in this industry. Meanwhile, opportunities lie in integrating varied data sources to build unified customer profiles, launching hyper-personalized multichannel campaigns and offering customized data management solutions for different industry verticals.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global data management advertising market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2024-2031), considering 2023 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global data management advertising market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Oracle, Adobe, SAP, Neustar, Rocket Fuel and Turn
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global data management advertising market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global data management advertising market.

Market Segmentation:

  • By Component
    • Cloud
    • On-premise
  • By Data Source
    • First-party Data
    • Second-party Data
    • Third-party Data
  • By End User
    • Ad Agencies
    • Publishers
  • By Regional
    • North America
    • Latin America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Middle East & Africa
  • Key Players Insights
    • IBM
    • Oracle
    • Lotame Solutions, Inc.
    • Adobe
    • Hitachi, Ltd.
    • Innovid
    • Salesforce
    • Teradata
    • The Nielsen Company (US), LLC.
    • SAS Institute Inc.
    • Neustar
    • Actian Corporation.
    • LiveRamp
    • Eulerian
    • MediaMath
    • Flashtalking
    • Cloudera, Inc.
    • Crux Informatics, Inc.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions

2. Market Overview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot By Deployment
    • Market Snapshot By Data Source
    • Market Snapshot End User
    • Market Snapshot By Region
    • Market Scenario - Conservative, Like, Opportunistic
  • Market Opportunity Map

3. Market Dynamics and Trend Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Restraints
    • Opportunities
  • Impact Analysis
  • Pest Analysis
  • Porters Analysis
  • Regulatory Scenario
  • COVID-19 Impact Analysis
  • New product approvals
  • Market Attractiveness By Country
  • Market Attractiveness By Market Segment
  • Key Developments & Deals
  • Trend Analysis - Historic and Future Trend Assessment
  • Key Developments

4. Global Data Management Advertising Software Market, By Deployment, 2019 - 2031 (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2024, 2027 & 2031
    • Market Y-o-Y Growth Comparison (%), 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • Cloud, 2019 - 2031 (US$ Billion)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019 - 2031, (US$ Billion)
  • On-premise, 2019 - 2031 (US$ Billion)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019 - 2031, (US$ Billion)

5. Global Data Management Advertising Software Market, By Data Source, 2019 - 2031 (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2024, 2027 & 2031
    • Market Y-o-Y Growth Comparison (%), 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • First-party Data, 2019 - 2031 (US$ Billion)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019 - 2031, (US$ Billion)
  • Second-party Data, 2019 - 2031 (US$ Billion)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019 - 2031, (US$ Billion)
  • Third-party Data, 2019 - 2031 (US$ Billion)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019 - 2031, (US$ Billion)

6. Global Data Management Advertising Software Market, End User, 2019 - 2031 (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2024, 2027 & 2031
    • Market Y-o-Y Growth Comparison (%), 2019 - 2031
    • Segment Trends
  • Ad Agencies, 2019 - 2031 (US$ Billion)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019 - 2031, (US$ Billion)
  • Publishers, 2019 - 2031 (US$ Billion)
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, 2019 - 2031, (US$ Billion)

7. Global Data Management Advertising Software Market, By Region, 2019 - 2031 (US$ Billion)

  • Introduction
    • Market Share (%) Analysis, 2024, 2027 & 2031, (US$ Billion)
    • Market Y-o-Y Growth Comparison (%), 2024 - 2031, (US$ Billion)
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Data Source, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, End User, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Billion)
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Data Source, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, End User, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Billion)
  • U.K.
  • Germany
  • Italy
  • France
  • Spain
  • Russia
  • Rest Of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Data Source, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, End User, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Billion)
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • Asean
  • Rest Of Asia Pacific
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Data Source, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, End User, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Billion)
  • GCC
  • Israel
  • Rest Of Middle East
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, By Deployment, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Data Source, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, End User, 2019 - 2031, (US$ Billion)
    • Market Size and Forecast, By Country, 2019 - 2031, (US$ Billion)
  • Brazil
  • Mexico
  • Argentina
  • Rest of Latin America

8. Company Profiles - Global Data Management Advertising Software Market

  • IBM
    • Company Overview
    • Product/Service Portfolio
    • Financial Performance
    • Recent Developments/Updates
    • Strategic Overview
  • Oracle
  • Lotame Solutions, Inc.
  • Adobe
  • Hitachi, Ltd.
  • Innovid
  • Salesforce
  • Teradata
  • The Nielsen Company (US), LLC.
  • SAS Institute Inc.
  • Neustar
  • Actian Corporation.
  • LiveRamp
  • Eulerian
  • MediaMath
  • Flashtalking
  • Cloudera, Inc.
  • Crux Informatics, Inc.

9. References and Research Methodology

  • References
  • Research Methodology
  • About us and Sales Contact