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市場調査レポート
商品コード
1304374

ブランドジェネリック市場:医薬品クラス別、製剤別、適応症別、流通チャネル別、地域別- 市場規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年

Branded Generics Market, By Drug Class By Formulation, By Indication, Distribution Channel and By Region - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 176 Pages | 納期: 2~3営業日

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ブランドジェネリック市場:医薬品クラス別、製剤別、適応症別、流通チャネル別、地域別- 市場規模、シェア、展望、機会分析、2023年~2030年
出版日: 2023年06月14日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 176 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ブランドジェネリックとは、先発医薬品の特許が切れた後、先発医薬品メーカーが製造するジェネリック医薬品、または後発医薬品メーカーが製造するジェネリック医薬品のことです。ブランドジェネリックは、販売される前に簡略新薬承認申請(ANDA)プロセスを経なければなりません。ブランドジェネリックは、ブランド品よりも安価ですが、ジェネリック医薬品よりも高価な場合があります。ブランドジェネリックとは、特許切れのブランド医薬品の新規剤形であり、オリジネーターとは異なる製造業者によって製造された製品、または特許切れの製品に商品名を付けた分子コピーと定義されています。ブランドジェネリックは、FDAが承認したブランド名の医薬品の異なる塩であることもあります。

ブランドジェネリックとオーソライズドジェネリックは混同されがちですが、同じではありません。ブランドジェネリックは、先発医薬品の特許が切れた後、他のジェネリックと同じFDAの承認プロセスを経ます。一方、オーソライズドジェネリックは、先発医薬品と同じNDA(新薬承認)の認可のもと、先発医薬品メーカーによって製造され、医薬品の特許が切れる前に販売される可能性があります。

市場力学

ANDA承認の増加は、市場の成長を支える大きな要因です。デリー薬科大学(Delhi Pharmaceutical Sciences &Research University)が2023年3月7日に発表した記事によると、2022年暦年中に承認されたANDA(Abbreviated New Drug Application)は742件で、前年比17%増を記録しました。また、仮承認は136件で、これも最終承認(117件)と同様に2021年比の伸びとなっています。今年の承認件数は昨年より88件多く、インド勢の貢献が大きいです。また、ブランドジェネリック医薬品の価格が手頃になったことで、ジェネリック医薬品の需要が急増しています。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のブランドジェネリック医薬品市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023~2030年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR)7.30%を示しています。
  • さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する重要な考察も提供しています。
  • 世界のブランドジェネリック市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいてプロファイルしています。
  • 本調査の対象となる主要企業には、Mylan N.V, Novartis AG, Teva Pharmaceutical Industries Ltd., Pfizer Inc., Sun Pharmaceutical Industries Ltd., Aspen Pharmacare Holding Ltd., Abbott Laboratories, and Valeant Pharmaceuticals International, Inc.が含まれます。
  • 本レポートから得られる洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関して、情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • ブランドジェネリックの世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のブランドジェネリック市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査の目的と前提

  • 調査の目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • コヒーレント・オポチュニティー・マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 市場機会
  • 影響分析
  • 最近の製品発売
  • 疫学
  • 合併、買収、およびコラボレーション
  • 規制シナリオ
  • 主な発展
  • PEST分析

第4章 ブランドジェネリックの世界市場:COVID-19の影響分析

  • 経済的影響
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の疫学
  • 需要と供給への影響

第5章 ブランドジェネリックの世界市場:医薬品クラス別、2018~2030年

  • アルキル化剤
  • 代謝拮抗物質
  • ホルモン
  • 降圧剤
  • 脂質低下薬
  • 抗うつ薬
  • 抗精神病薬
  • 抗てんかん薬
  • その他

第6章 ブランドジェネリックの世界市場:製剤別、2018~2030年

  • 経口
  • 非経口
  • 話題性
  • その他

第7章 ブランドジェネリックの世界市場:適応症別、2018~2030年

  • 腫瘍学
  • 心血管疾患
  • 糖尿病
  • 神経内科
  • 消化器疾患
  • 皮膚科の病気
  • 鎮痛剤および抗炎症剤
  • その他

第8章 ブランドジェネリックの世界市場:流通チャネル別、2018~2030年

  • 病院薬局
  • 小売薬局
  • オンライン薬局
  • ドラッグストア

第9章 ブランドジェネリックの世界市場:地域別、2018~2030年

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • メキシコ
  • アルゼンチン
  • その他ラテンアメリカ
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • イタリア
  • フランス
  • スペイン
  • ロシア
  • その他欧州
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • ASEAN
  • オーストラリア
  • 韓国
  • その他アジア太平洋地域
  • 中東
  • GCC
  • イスラエル
  • その他中東
  • アフリカ
  • 北アフリカ
  • 中央アフリカ
  • 南アフリカ

第10章 競合情勢

  • Mylan N.V
    • Novartis AG
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd
  • Pfizer Inc.
  • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Aspen Pharmacare Holding Ltd.
  • Abbott Laboratories
  • Valeant Pharmaceuticals International, Inc.

第11章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI3391

Branded generic is a generic drug, which is manufactured by either original manufacturer after patent expiry of the brand, or is manufactured by a generic manufacturer. Branded generic has to go through abbreviated new drug application (ANDA) process before it can be marketed. Branded generic are cheaper than their branded counterparts but can be costlier than generic versions of the drug. Branded generic is defined as a product that is a novel dosage form of a branded off-patent medicine, and is manufactured by a different manufacturer than originator, or a molecule copy of an off-patent product with a trade name. Branded generics can also be different salts of an FDA-approved brand name drug.

It is easy to confuse branded generics with authorized generics, but they are not the same. Branded generics go through the same FDA approval process as other generics after branded drug patents expire. Authorized generics, however, are created by makers of branded drugs, under the same NDA (New Drug Approval) authorization as the original branded drug, and they may be sold before drug patents expire.

Market Dynamics

Rising ANDA approvals is a major factor which is supporting the market growth. According to an article published by Delhi Pharmaceutical Sciences & Research University on March 7 2023, a total of 742 Abbreviated New Drug Application (ANDA) approvals were granted during the calendar year 2022, registering a growth of 17% over last year. Additionally, 136 Tentative Approvals were also granted, again a similar growth over 2021 numbers (117) as seen for final ANDA approvals. Indian players contributed a large proportion of the incremental number of approvals this year with 88 more approvals than last year. Additionally, demand for generic medications is in surge owing to the affordable prices of branded generics.

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global branded generics market and provides market size (US$ Million) and compound annual growth rate (CAGR) of 7.30% for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year.
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
  • It profiles key players in the global branded generics market based on the following parameters-Company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
  • Key companies covered as a part of this study include Mylan N.V, Novartis AG, Teva Pharmaceutical Industries Ltd., Pfizer Inc., Sun Pharmaceutical Industries Ltd., Aspen Pharmacare Holding Ltd., Abbott Laboratories, and Valeant Pharmaceuticals International, Inc.
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
  • Global branded generics market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global branded generics market.

Detailed Segmentation:

  • Global Branded Generics Market, By Drug Class:
    • Alkylating Agents
    • Antimetabolites
    • Hormones
    • Anti-Hypertensive
    • Lipid Lowering Drugs
    • Anti-Depressants
    • Anti-Psychotics
    • Anti-Epileptics
    • Others
  • Global Branded Generics Market, By Formulation:
    • Oral
    • Parenteral
    • Topical
    • Others
  • Global Branded Generics Market, By Indication:
    • Oncology
    • Cardiovascular Diseases
    • Diabetes
    • Neurology
    • Gastrointestinal Diseases
    • Dermatology Diseases
    • Analgesics and Anti-inflammatory
    • Others
  • Global Branded Generics Market, By Distribution Channel:
    • Hospital Pharmacies
    • Retail Pharmacies
    • Online Pharmacies
  • Drug Stores Global Branded generics Market, By Region:
    • North America
      • By Country:
    • U.S.
    • Canada
    • Latin America
      • By Country:
    • Brazil
    • Mexico
    • Argentina
    • Rest of Latin America
    • Europe
      • By Country:
    • Germany
    • U.K.
    • France
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Rest of Europe
    • Asia Pacific
      • By Country
    • China
    • India
    • Japan
    • Australia
    • South Korea
    • ASEAN
    • Rest of Asia Pacific
    • Middle East
      • By Country:
    • GCC
    • Israel
    • Rest of Middle East
    • Africa
      • By Country/Region:
    • South Africa
    • Central Africa
    • North Africa
  • Company Profiles
    • Mylan N.V*
      • Company Highlights
      • Products Portfolio
      • Key Highlights
      • Financial Performance
      • Strategies
    • Novartis AG
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Pfizer Inc.
    • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Aspen Pharmacare Holding Ltd.
    • Abbott Laboratories
    • Valeant Pharmaceuticals International, Inc

"*" marked represents similar segmentation in other categories in the respective section.

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Drug Class
    • Market Snapshot, By Formulation
    • Market Snapshot, By Indication
    • Market Snapshot, By Distribution Channel
    • Market Snapshot, By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
  • Drivers
  • Restraints
  • Market Opportunities
  • Impact Analysis
  • Recent Product Launches
  • Epidemiology
  • Merger, Acquisition, and Collaborations
  • Regulatory Scenario
  • Key Developments
  • PEST Analysis

4. Global Branded Generics Market- COVID-19 Impact Analysis

  • Economic Impact
  • COVID-19 Epidemiology
  • Impact on Supply and Demand

5. Global Branded Generics Market, By Drug Class, 2018 - 2030, (US$ Million)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018-2030
    • Segment Trends
  • Alkylating Agents
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Antimetabolites
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Hormones
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Anti-Hypertensive
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Lipid Lowering Drugs
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Anti-Depressants
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Anti-Psychotics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Anti-Epileptics
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)

6. Global Branded Generics Market, By Formulation, 2018 - 2030, (US$ Million)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018-2030
    • Segment Trends
  • Oral
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Parenteral
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Topical
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)

7. Global Branded Generics Market, By Indication, 2018 - 2030, (US$ Million)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018-2030
    • Segment Trends
  • Oncology
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Cardiovascular Diseases
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Diabetes
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Neurology
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Gastrointestinal Diseases
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Dermatology Diseases
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Analgesics and Anti-inflammatory
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Others
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)

8. Global Branded Generics Market, By Distribution Channel, 2018 - 2030, (US$ Million)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018-2030
    • Segment Trends
  • Hospital Pharmacies
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Retail Pharmacies
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Online Pharmacies
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)
  • Drug Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2018 - 2030, (US$ Mn)

9. Global Branded Generics Market, By Region, 2018 - 2030, (US$ Million)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Region, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Regions, 2018-2030
    • Regional Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Drug Class, 2018 - 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Formulation: , 2018 - 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2018 - 2030, (US$ Million)
  • U.S.
  • Canada
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Drug Class, 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Formulation: , 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2018- 2030, (US$ Million)
  • Brazil
  • Mexico
  • Argentina
  • Rest of Latin America
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Drug Class, 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Formulation: , 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2018- 2030, (US$ Million)
  • U.K.
  • Germany
  • Italy
  • France
  • Spain
  • Russia
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Drug Class, 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Formulation: , 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2018- 2030, (US$ Million)
  • China
  • India
  • Japan
  • ASEAN
  • Australia
  • South Korea
  • Rest of Asia Pacific
  • Middle East
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Drug Class, 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Formulation: , 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2018- 2030, (US$ Million)
  • GCC
  • Israel
  • Rest of Middle East
  • Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Drug Class, 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Formulation: , 2018- 2030, (US$ Million)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Country, 2018- 2030, (US$ Million)
  • North Africa
  • Central Africa
  • South Africa

10. Competitive Landscape

  • Mylan N.V
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Market Strategies
    • Novartis AG
  • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Market Strategies
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Market Strategies
  • Pfizer Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Market Strategies
  • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Market Strategies
  • Aspen Pharmacare Holding Ltd.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Market Strategies
  • Abbott Laboratories
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Market Strategies
  • Valeant Pharmaceuticals International, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Market Strategies

11. Section

  • Research Methodology
  • About Us