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市場調査レポート
商品コード
1271195

オメガ3製品市場:製品タイプ別、流通チャネル別、ソース別、地域別-規模、シェア、展望、機会分析、2023~2030年

Omega-3 Products Market, By Product Type, By Distribution Channel, By Source, By Region - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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オメガ3製品市場:製品タイプ別、流通チャネル別、ソース別、地域別-規模、シェア、展望、機会分析、2023~2030年
出版日: 2023年04月11日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

オメガ3脂肪酸のエイコサペンタエン酸(EPA)とドコサヘキサエン酸(DHA)は、正常な成長・発達に必要な必須栄養素です。主に脂のった魚に多く含まれますが、植物やベリー類からも摂取することができます。EPAとDHAは心臓の健康に重要であり、これらの脂肪を多く含む健康的な食事をすることは、心臓病の発症リスクを低減するのに役立ちます。サプリメントは、これらの必須脂肪の日常的な摂取量を増やす簡単な方法であり、いくつかの疾患の治療に効果的です。オメガ3製品は、カプセル、ソフトジェル、液体、錠剤など、さまざまな形態で提供されています。

市場力学:

オメガ3製品の人気が高まっているのは、心血管疾患の予防に役立つという事実に起因しています。また、炎症を抑え、皮膚や認知機能を改善する効果も期待できます。オメガ3脂肪酸の消費量の増加や健康志向の高まりから、市場の拡大が期待されています。

一方、オメガ3脂肪酸の認知度と使用量のギャップが市場成長の妨げになると予想されます。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のオメガ3製品市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023-2030年)の市場規模および年間平均成長率(CAGR%)を提供しています。
  • さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を解明し、この市場に対する魅力的な投資提案マトリクスを解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売または承認、市場動向、地域展望、主要企業が採用する競争戦略に関する重要な考察を提供します。
  • 本書では、オメガ3製品の世界市場における主要企業を、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要なハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいてプロファイルしています。
  • この調査の一部としてカバーされている主要企業:Nestle SA, Unilever PLC, Amway Corp., Aker BioMarine, Blackmores Group, Herbalife Nutrition Ltd, Glanbia PLC, Reckitt Benckiser Group PLC, Natrol LLC, Nordic Naturals Inc., Now Foods, and Pharmacare Laboratories Pty Ltd
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にするでしょう。
  • オメガ3製品の世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界のさまざまな利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界のオメガ3製品市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポート概要
    • 市場の定義とスコープ
  • エグゼクティブサマリー
    • 市場スナップショット:製品タイプ別
    • 市場スナップショット:流通チャネル別
    • 市場スナップショット:ソース別
    • 市場スナップショット:地域別
  • コヒーレント・オポチュニティ・マップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • オメガ3がもたらす健康効果
    • オメガ3製品の使用に関する認知度の低さ
    • 個別栄養学におけるオメガ3への需要の高まり
  • インパクト分析
  • 主なハイライト
  • 規制のシナリオ
  • 製品発売/承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併・買収シナリオ

第4章 オメガ3製品の世界市場-コロナウイルス(COVID-19)のパンデミック別影響

  • COVID-19の疫学調査
  • 供給サイドと需要サイドの分析
  • 経済的影響

第5章 オメガ3製品の世界市場:製品タイプ別、2017年~2030年

  • 機能性食品
  • 栄養補助食品
  • 乳幼児向け栄養食品
  • ペットフード・飼料
  • 医薬品

第6章 オメガ3製品の世界市場、流通チャネル別、2017年~2030年

  • 食料品小売店
  • 薬局・ドラッグストア
  • インターネット通販
  • その他の流通チャネル

第7章 オメガ3製品の世界市場、供給元別、2017年~2030年

  • 植物性
  • 動物由来

第8章 オメガ3製品の世界市場、地域別、2017-2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ地域

第9章 競合情勢

  • Nestle SA
  • Unilever PLC
  • Amway Corp.
  • Aker BioMarine
  • Blackmores Group
  • Herbalife Nutrition Ltd
  • Glanbia PLC
  • Reckitt Benckiser Group PLC
  • Natrol LLC
  • Others

第10章 セクション

  • 調査手法について
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5626

The omega-3 fatty acids eicosapentaenoic acid (EPA) and docosahexaenoic acid (DHA) are essential dietary nutrients, meaning they are needed for normal growth and development. They can be found mainly in oily fish, but can also be sourced from plants and berries. EPA and DHA are important for heart health, and eating a healthy diet high in these fats can help reduce risk of developing heart disease. Supplements are an easy way to boost daily intake of these essential fats, and they can be effective in treating several conditions. Omega-3 products can be found in a variety of forms, including capsules, soft gels, liquids and tablets.

Market Dynamics:

The increasing popularity of the omega-3 product is attributed to the fact that it can aid in preventing cardiovascular disease. It can also help in reducing inflammation and improving skin and cognitive functions. The market is expected to expand due to growing consumption of omega-3 fatty acids along with the rise in health conscious consumers worldwide.

On the other gap between the awareness and usage of omega-3 is expected to hamper the market growth.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global omega-3 products market, and provides market size (US$ Million) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global omega-3 products market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Nestle SA, Unilever PLC, Amway Corp., Aker BioMarine, Blackmores Group, Herbalife Nutrition Ltd, Glanbia PLC, Reckitt Benckiser Group PLC, Natrol LLC, Nordic Naturals Inc., Now Foods, and Pharmacare Laboratories Pty Ltd
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global omega-3 products market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global omega-3 products market

Detailed Segmentation:

  • Global Omega-3 Products Market, By Product Type
    • Functional Food
    • Dietary Supplements
    • Infant Nutrition
    • Pet Food and Feed
    • Pharmaceutical
  • Global Omega-3 Products Market, By Distribution Channel
    • Grocery Retailers
    • Pharmacies and Drug Stores
    • Internet Retailing
    • Other Distribution Channels
  • Global Omega-3 Products Market, By Source
    • Plant-based
    • Animal-based
  • Global Omega-3 Products Market, By Geography
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles
    • Nestle SA
    • Unilever PLC
    • Amway Corp.
    • Aker BioMarine
    • Blackmores Group
    • Herbalife Nutrition Ltd
    • Glanbia PLC
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Natrol LLC
    • Nordic Naturals Inc.
    • Now Foods
    • Pharmacare Laboratories Pty Ltd

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snapshot, By Product Type
    • Market Snapshot, By Distribution Channel
    • Market Snapshot, By Source
    • Market Snapshot, By Geography
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Health benefits associated with omega-3
    • Low awareness regarding the omega-3 products usage
    • Growing demand for omega-3 in personalized nutrition
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Omega-3 Products Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Omega-3 Products Market , By Product Type, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Functional Food
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Dietary Supplements
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Infant Nutrition
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Pet Food and Feed
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Pharmaceutical
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)

6. Global Omega-3 Products Market , By Distribution Channel, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Grocery Retailers
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Pharmacies and Drug Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Internet Retailing
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Other Distribution Channels
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)

7. Global Omega-3 Products Market , By Source, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Plant-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Animal-based
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)

8. Global Omega-3 Products Market , By Region, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2017-2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Source, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Source, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Source, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Source, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Distribution Channel, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Source, 2017-2030,(US$ Mn)

9. Competitive Landscape

  • Nestle SA
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Unilever PLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Amway Corp.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Aker BioMarine
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Blackmores Group
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Herbalife Nutrition Ltd
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Glanbia PLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Natrol LLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Others
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

10. Section

  • Research Methodology
  • About us