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市場調査レポート
商品コード
1169153

食物不耐症製品市場:製品タイプ別、ラベルタイプ別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年

Food Intolerance Products Market, By Product Type, By Labeling Type, By Geography - Size, Share, Outlook, and Opportunity Analysis, 2022 - 2030

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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食物不耐症製品市場:製品タイプ別、ラベルタイプ別、地域別- 規模、シェア、展望、機会分析、2022年~2030年
出版日: 2022年11月02日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

食物不耐症とは、消化器官が特定の食物を適切に消化できない状態を指します。食物不耐症の人は通常、グルテンフリー製品や乳製品の代替品など、症状を緩和するための製品を使用します。これらの製品は、スーパーマーケットやコンビニエンスストア、インターネットなどで購入することができます。また、糖尿病患者やグルテン不耐症の人のための特別なミルクも市場に出回っています。これらの製品はラクトースフリーで、炎症を抑え、抗がん作用をもたらすイソフラボンを含んでいます。

市場力学

食物不耐症製品の市場は、セリアック病の有病率の上昇と公衆衛生意識の高まりによって牽引されています。また、食物アレルギーの蔓延やビーガン食品の人気も市場成長の原動力となっています。さらに、消費者はこれらの食品を日常の食生活に取り入れることを選択するようになってきており、栄養価の高い製品を求める傾向も見られます。さらに、グルテンフリーの朝食の動向の高まりは、近い将来、市場に有利な成長機会をもたらすと予測されます。

一方で、グルテンフリー食品の価格が高いことが市場成長の妨げになると予測されます。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、食物不耐症製品の世界市場を詳細に分析し、2021年を基準年とした予測期間(2022-2030年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を提供しています。
  • 異なるセグメントにわたる潜在的な収益機会を解明し、この市場の魅力的な投資提案マトリクスを説明します。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の発売または承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競合戦略などに関する重要な考察を提供しています。
  • 世界の食物不耐症製品市場における主要企業のプロファイルを、企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて紹介しています。
  • この調査の一部としてカバーされている主要企業は、General Mills Inc., Conagra Brands Inc., Chobani LLC, Hain Celestial Group Inc., Danone SA, Amy's Kitchen Inc., Doves Farm Foods Ltd, Monde Nissin, Dr. Schar, Ecotone(Mrs Crimbles Ltd), and Arla Foods Amba
  • このレポートからの洞察は、マーケティング担当者や企業の経営陣が、将来の製品の発売、タイプのアップグレード、市場の拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことを可能にするでしょう。
  • 世界の食物不耐症製品市場のレポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者に対応しています。
  • 利害関係者は、世界の食物不耐症製品市場の分析に使用される様々な戦略マトリクスを通じて、意思決定を容易にすることができます。

目次

第1章 調査目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語の説明

第2章 市場の展望

  • レポート内容
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
    • 市場内訳:製品タイプ別
    • 市場内訳:ラベリングタイプ別
    • 市場内訳、地域別
  • コヒーレントオポチュニティマップ(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • 乳糖不耐症の有病率の上昇
  • クリーンラベル食品に対する需要の高まり
    • 抑制要因
  • ラベリングにおける透明性
  • グルテンフリー製品の価格の高さ
    • 機会
  • グルテンフリーやグレインフリーの小麦粉の入手可能性の増加
  • 複数のアレルゲンを含まない製品への高い需要
  • 影響度分析
  • 主なハイライト
  • 規制のシナリオ
  • 製品の発売と承認
  • PEST分析
  • PORTERの分析
  • 合併・買収シナリオ

第4章 食物不耐症製品の世界市場-コロナウイルス(COVID-19)の大流行の影響

  • COVID-19の疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済的影響

第5章 食物不耐症製品の世界市場:製品タイプ別、2017年~2030年

  • ベーカリー製品
  • 菓子類
  • 乳製品および乳製品代替品
  • 肉類・魚介類
  • ソース、調味料、ドレッシング
  • その他の製品タイプ

第6章 食物不耐症製品の世界市場:ラベリングタイプ別、2017年~2030年

  • ラクトースフリー食品
  • グルテンフリー食品
  • その他のラベリングタイプ

第7章 食物不耐症製品の世界市場:地域別、2017年~2030年

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
  • 世界のその他の地域

第8章 競合情勢

  • General Mills Inc.
  • Conagra Brands Inc.
  • Chobani LLC
  • Hain Celestial Group Inc.
  • Danone SA
  • Amy's Kitchen Inc.
  • Doves Farm Foods Ltd
  • Monde Nissin
  • Schar
  • Others

第9章 セクション

  • 調査手法の紹介
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5310

Food intolerance is a condition in which the digestive system unable to digest certain food properly. People with food intolerance typically use products to alleviate their symptoms, including gluten-free products and dairy alternatives. These products can be purchased from supermarkets, convenience stores, and online. Special milk formulas for diabetics and people with gluten intolerances are also exist in the market. These products are lactose-free and contain isoflavones, which reduce inflammation and provide anti-cancer effects.

Market Dynamics:

The market of food intolerance products is being driven by the rising prevalence of celiac disease and increased public health awareness. The prevalence of food allergies and the popularity of vegan foods are also driving market growth. Moreover, consumers are increasingly choosing to incorporate these foods into their everyday diets, and are also looking for products that are rich in nutrients. Furthermore, growing trend of gluten-free breakfast is projected to present lucrative growth opportunities for market in the near future.

On the other hand, high price of gluten-free food products is projected to hamper the market growth.

Key features of the study:

  • This report provides in-depth analysis of the global food intolerance products market, and provides market size (US$ Million) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2022-2030), considering 2021 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global food intolerance products market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include General Mills Inc., Conagra Brands Inc., Chobani LLC, Hain Celestial Group Inc., Danone SA, Amy's Kitchen Inc., Doves Farm Foods Ltd, Monde Nissin, Dr. Schar, Ecotone (Mrs Crimbles Ltd), and Arla Foods Amba
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global food intolerance products market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global food intolerance products market

Detailed Segmentation:

  • Global Food Intolerance Products Market, By Product Type:
    • Bakery Products
    • Confectionery Products
    • Dairy and Dairy Alternatives
    • Meat and Seafood
    • Sauces, Condiments, and Dressings
    • Other Product Types
  • Global Food Intolerance Products Market, By Labeling Type:
    • Lactose-free Food
    • Gluten-free Food
    • Other Labeling Types
  • Global Food Intolerance Products Market, By Geography:
    • North America
    • Europe
    • Asia-Pacific South America
    • Middle East & Africa
  • Company Profiles:
    • General Mills Inc.
    • Conagra Brands Inc.
    • Chobani LLC
    • Hain Celestial Group Inc.
    • Danone SA
    • Amy's Kitchen Inc.
    • Doves Farm Foods Ltd
    • Monde Nissin
    • Schar
    • Ecotone (Mrs Crimbles Ltd)
    • Arla Foods Amba

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet, By Product Type
    • Market Snippet, By Labeling Type
    • Market Snippet, By Geography
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Rise in prevalence of lactose intolerance
  • Growing demand for clean-label food products
    • Restraints
  • Transparency in terms of labeling
  • High price of gluten-free products
    • Opportunities
  • Increasing availability of gluten-free and grain-free flour
  • High demand for products free from multiple allergens
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Global Food Intolerance Products Market- Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Global Food Intolerance Products Market, By Product Type, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Bakery Products
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Confectionery Products
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Dairy and Dairy Alternatives
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Meat and Seafood
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Sauces, Condiments, and Dressings
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Other Product Types
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Mn)

6. Global Food Intolerance Products Market, By Labeling Type, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2017 - 2030
    • Segment Trends
  • Lactose-free Food
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Gluten-free Food
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)
  • Other Labelling Types
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030,(US$ Million)

7. Global Food Intolerance Products Market, By Region, 2017-2030, (US$ Mn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2022 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2017-2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)
  • Rest of World
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Product Type, 2017-2030,(US$ Mn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By End User, 2017-2030,(US$ Mn)

8. Competitive Landscape

  • General Mills Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Conagra Brands Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Chobani LLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Hain Celestial Group Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Danone SA
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Amy's Kitchen Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Doves Farm Foods Ltd
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Monde Nissin
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Schar
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Others
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

9. Section

  • Research Methodology
  • About us