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市場調査レポート
商品コード
1681354

膀胱鏡の世界市場:市場規模の分析 (製品別、用途別、最終用途別、種類別、地域別) と将来予測 (2022~2032年)

Global Cystoscope Market Size Study, by Product, by Application, by End Use, by Type, and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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膀胱鏡の世界市場:市場規模の分析 (製品別、用途別、最終用途別、種類別、地域別) と将来予測 (2022~2032年)
出版日: 2025年03月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の膀胱鏡の市場規模は2023年に約11億2,000万米ドルで、2024年から2032年にかけてCAGR 9.99%で成長すると予測されています。

泌尿器科および婦人科疾患の有病率の増加、高齢者人口の増加、膀胱鏡機器の技術進歩が市場を牽引する主な要因です。

膀胱鏡は、尿路疾患、膀胱がん、尿失禁、尿路感染症(UTI)の診断と治療に広く使用されています。Elsevier Inc.が発表した2024年の調査によると、女性の50%から60%が生涯に少なくとも1回は尿路結石を経験しており、膀胱鏡検査の需要が大幅に増加しています。さらに、WHOの報告書(2024年)によると、2030年までに世界人口の約16.66%が60歳以上になり、前立腺肥大症(BPH)、膀胱結石、膀胱がんなどの泌尿器科疾患の有病率が高くなると推定されています。

膀胱がんの罹患率の上昇も、膀胱鏡市場の主要な成長要因です。国際がん研究機関(2022)は、世界で60万人以上が膀胱がんと診断され、22万人以上が死亡したと報告しています。膀胱鏡検査は膀胱がんの主要な診断ツールであるため、疾病負担の増加は予測期間中の市場需要を促進すると予想されます。

技術革新は膀胱鏡検査の手順を変革し、患者の快適性と診断精度を向上させています。例えば、UroViu Corpは、2023年4月にUro-GHDを発表しました。これは、柔軟性を高め、患者の快適性を向上させるために設計されたシングルユースの無菌膀胱鏡です。さらに、Ambu Inc.は2021年にaScope 4 CystoのFDA承認を取得し、ビデオ膀胱鏡ソリューションの利用可能性を拡大しました。シングルユース膀胱鏡の採用は、感染管理上の懸念から増加しており、交差汚染や医療関連感染(HAI)のリスクを低減しています。

地域別では、北米が2023年に最大の市場シェアを占めました。これは、先進的な医療インフラ、膀胱がんの罹患率の増加、Olympus Corporation、Boston Scientific Corporation、Ambu Inc.などの主要市場プレイヤーの強力なプレゼンスに牽引されたものです。一方、アジア太平洋地域は、医療投資の増加、泌尿器科疾患に対する意識の高まり、中国、インド、日本などの国々における診断施設へのアクセス拡大が原動力となり、最も速い成長を遂げると予測されています。

当レポートに含まれる主な市場参入企業

  • Olympus Corporation
  • Boston Scientific Corporation
  • Ambu Inc.
  • KARL STORZ
  • Advin Health Care
  • Intuitive Surgical (SCHOLLY FIBEROPTIC GMBH)
  • Stryker
  • UroViu Corporation
  • NeoScope Inc.
  • OTU Medical
  • HOYA Corporation (Pentax Medical)

目次

第1章 世界の膀胱鏡市場:エグゼクティブサマリー

  • 世界の膀胱鏡の市場規模と予測 (2022~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 製品別
    • 用途別
    • 最終用途別
    • 種類別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの提言と結論

第2章 世界の膀胱鏡市場:定義と分析の前提

  • 分析目的
  • 市場の定義
  • 分析の前提
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイド分析
      • 可用性
      • インフラ
      • 規制枠組み
      • 市場競争
      • 経済性 (消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制枠組み
      • 技術進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 分析手法
  • 分析対象期間
  • 通貨換算レート

第3章 世界の膀胱鏡市場の力学

  • 市場促進要因
    • 泌尿器科および婦人科疾患の増加
    • 高齢者人口の増加と尿失禁の増加
    • 膀胱鏡デバイスの技術的進歩
  • 市場の課題
    • 高度な膀胱鏡デバイスの高コスト
    • 厳格な規制遵守と安全基準
  • 市場機会
    • 低侵襲手術の需要増加
    • 使い捨て膀胱鏡の採用増加

第4章 世界の膀胱鏡市場:産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの将来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治的要因
    • 経済的要因
    • 社会的要因
    • 技術的要因
    • 環境的要因
    • 法的要因
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • ディスラプションの動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの提言と結論

第5章 世界の膀胱鏡の市場規模と予測:製品別 (2022~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の膀胱鏡市場:収益動向分析、製品別 (2022年・2032年)
    • 軟性膀胱鏡
    • 硬性膀胱鏡

第6章 世界の膀胱鏡の市場規模と予測:用途別 (2022~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の膀胱鏡市場:収益動向分析、用途別 (2022年・2032年)
    • 泌尿器科
    • 婦人科

第7章 世界の膀胱鏡の市場規模と予測:最終用途別 (2022~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の膀胱鏡市場:収益動向分析、最終用途別 (2022年・2032年)
    • 病院
    • 画像診断センター
    • 外来手術センター
    • その他

第8章 世界の膀胱鏡の市場規模と予測:種類別 (2022~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 世界の膀胱鏡市場:収益動向分析、種類別 (2022年・2032年)
    • ビデオ膀胱鏡
    • ファイバースコープ膀胱鏡

第9章 世界の膀胱鏡の市場規模と予測:地域別 (2022~2032年)

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • デンマーク
    • スウェーデン
    • ノルウェー
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • タイ
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • クウェート
    • その他中東・アフリカ

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
    • Olympus Corporation
    • Boston Scientific Corporation
    • Ambu Inc.
  • 主要企業の市場戦略
  • 企業プロファイル
    • KARL STORZ
    • Advin Health Care
    • Intuitive Surgical(SCHOLLY FIBEROPTIC GMBH)
    • Stryker
    • UroViu Corporation
    • NeoScope Inc.
    • OTU Medical
    • HOYA Corporation(Pentax Medical)

第11章 分析プロセス

  • 分析プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場予測
    • 検証
    • 刊行
  • 分析の属性
目次

The global cystoscope market was valued at approximately USD 1.12 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of 9.99% from 2024 to 2032. The increasing prevalence of urological and gynecological disorders, a growing geriatric population, and technological advancements in cystoscope devices are key factors driving the market.

Cystoscopes are widely used for the diagnosis and treatment of urinary tract disorders, bladder cancer, urinary incontinence, and urinary tract infections (UTIs). According to a 2024 study published by Elsevier Inc., 50%-60% of women experience at least one UTI in their lifetime, significantly increasing the demand for cystoscopic procedures. Additionally, a WHO report (2024) estimates that by 2030, around 16.66% of the global population will be aged 60 or older, contributing to a higher prevalence of urological conditions such as benign prostatic hyperplasia (BPH), bladder stones, and bladder cancer.

The rising incidence of bladder cancer is also a major growth driver for the cystoscope market. The International Agency for Research on Cancer (2022) reported that over 600,000 people worldwide were diagnosed with bladder cancer, leading to more than 220,000 deaths. Since cystoscopy is the primary diagnostic tool for bladder cancer, the increasing disease burden is expected to propel market demand over the forecast period.

Technological innovations are transforming cystoscopy procedures, improving patient comfort and diagnostic accuracy. For instance, UroViu Corp introduced the Uro-GHD in April 2023, a single-use, sterile cystoscope designed for enhanced flexibility and improved patient comfort. Additionally, Ambu Inc. received FDA approval for the aScope 4 Cysto in 2021, expanding the availability of video cystoscopy solutions. The adoption of single-use cystoscopes is rising due to infection control concerns, reducing the risk of cross-contamination and healthcare-associated infections (HAIs).

From a regional perspective, North America held the largest market share in 2023, driven by advanced healthcare infrastructure, increasing incidence of bladder cancer, and strong presence of key market players such as Olympus Corporation, Boston Scientific Corporation, and Ambu Inc.. Meanwhile, the Asia Pacific region is projected to witness the fastest growth, fueled by rising healthcare investments, increasing awareness of urological disorders, and expanding access to diagnostic facilities in countries such as China, India, and Japan.

Major Market Players Included in This Report:

  • Olympus Corporation
  • Boston Scientific Corporation
  • Ambu Inc.
  • KARL STORZ
  • Advin Health Care
  • Intuitive Surgical (SCHOLLY FIBEROPTIC GMBH)
  • Stryker
  • UroViu Corporation
  • NeoScope Inc.
  • OTU Medical
  • HOYA Corporation (Pentax Medical)

The Detailed Segments and Sub-Segments of the Market are Explained Below:

By Product:

  • Flexible Cystoscopes
  • Rigid Cystoscopes

By Application:

  • Urology
  • Gynecology

By End Use:

  • Hospitals
  • Diagnostic Imaging Centers
  • Ambulatory Surgery Centers
  • Others

By Type:

  • Video Cystoscopes
  • Fiberoptic Cystoscopes

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Denmark
  • Sweden
  • Norway
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Australia
  • South Korea
  • Thailand
  • Rest of Asia Pacific
  • Latin America
  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • South Africa
  • Kuwait
  • Rest of Middle East & Africa

Years Considered for the Study Are as Follows:

  • Historical Year - 2022
  • Base Year - 2023
  • Forecast Period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years (2022-2032).
  • Annualized revenue projections and regional analysis for each market segment.
  • Comprehensive geographical landscape analysis with country-level insights.
  • Competitive landscape review, including leading market players.
  • Strategic recommendations for future market approaches.
  • Detailed analysis of market structure and competitive dynamics.
  • In-depth demand-side and supply-side market assessments.

Table of Contents

Chapter 1. Global Cystoscope Market Executive Summary

  • 1.1. Global Cystoscope Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Product
    • 1.3.2. By Application
    • 1.3.3. By End Use
    • 1.3.4. By Type
  • 1.4. Key Market Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Cystoscope Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory Frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Cystoscope Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increasing Prevalence of Urological and Gynecological Disorders
    • 3.1.2. Growing Geriatric Population and Rising Cases of Urinary Incontinence
    • 3.1.3. Technological Advancements in Cystoscope Devices
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Cost of Advanced Cystoscope Devices
    • 3.2.2. Stringent Regulatory Compliance & Safety Standards
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Rising Demand for Minimally Invasive Procedures
    • 3.3.2. Increasing Adoption of Single-Use Cystoscopes

Chapter 4. Global Cystoscope Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's Five Forces Model
    • 4.1.7. Porter's Five Forces Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political Factors
    • 4.2.2. Economic Factors
    • 4.2.3. Social Factors
    • 4.2.4. Technological Factors
    • 4.2.5. Environmental Factors
    • 4.2.6. Legal Factors
  • 4.3. Investment & Funding Landscape
  • 4.4. Top Investment Opportunities
  • 4.5. Competitive Landscape & Key Market Strategies
  • 4.6. Regulatory & Policy Framework
  • 4.7. Industry Expert Perspective
  • 4.8. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Cystoscope Market Size & Forecasts by Product (2022-2032)

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Market Revenue Trend Analysis (2022 & 2032)
    • 5.2.1. Flexible Cystoscopes
    • 5.2.2. Rigid Cystoscopes

Chapter 6. Global Cystoscope Market Size & Forecasts by Application (2022-2032)

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Market Revenue Trend Analysis (2022 & 2032)
    • 6.2.1. Urology
    • 6.2.2. Gynecology

Chapter 7. Global Cystoscope Market Size & Forecasts by End Use (2022-2032)

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Market Revenue Trend Analysis (2022 & 2032)
    • 7.2.1. Hospitals
    • 7.2.2. Diagnostic Imaging Centers
    • 7.2.3. Ambulatory Surgery Centers
    • 7.2.4. Others

Chapter 8. Global Cystoscope Market Size & Forecasts by Type (2022-2032)

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Market Revenue Trend Analysis (2022 & 2032)
    • 8.2.1. Video Cystoscopes
    • 8.2.2. Fiberoptic Cystoscopes

Chapter 9. Global Cystoscope Market Size & Forecasts by Region (2022-2032)

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Mexico
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. UK
    • 9.2.2. Germany
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Denmark
    • 9.2.7. Sweden
    • 9.2.8. Norway
    • 9.2.9. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. Japan
    • 9.3.2. China
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Australia
    • 9.3.5. South Korea
    • 9.3.6. Thailand
    • 9.3.7. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Latin America
    • 9.4.1. Brazil
    • 9.4.2. Argentina
    • 9.4.3. Rest of Latin America
  • 9.5. Middle East & Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. South Africa
    • 9.5.4. Kuwait
    • 9.5.5. Rest of Middle East & Africa

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
    • 10.1.1. Olympus Corporation
    • 10.1.2. Boston Scientific Corporation
    • 10.1.3. Ambu Inc.
  • 10.2. Market Strategies of Leading Players
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. KARL STORZ
    • 10.3.2. Advin Health Care
    • 10.3.3. Intuitive Surgical (SCHOLLY FIBEROPTIC GMBH)
    • 10.3.4. Stryker
    • 10.3.5. UroViu Corporation
    • 10.3.6. NeoScope Inc.
    • 10.3.7. OTU Medical
    • 10.3.8. HOYA Corporation (Pentax Medical)

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes