デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1543696

ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場規模調査:コンポーネント別、ヘルスケア技術別、用途別、地域別予測:2022-2032年

Global Immersive Technology in Healthcare Market Size Study, by Component, by Healthcare Technology (Mixed Reality, Virtual Reality, Augmented Reality, 360 Film), by Application and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.06円
ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場規模調査:コンポーネント別、ヘルスケア技術別、用途別、地域別予測:2022-2032年
出版日: 2024年08月25日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場規模は2023年に約12億1,000万米ドルで、予測期間2024-2032年のCAGRは18.59%と堅調です。

ヘルスケアにおけるイマーシブ技術には、医療トレーニング、治療手法、患者ケアを強化するための仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、複合現実(MR)の統合が含まれます。これらの先端技術は、現実世界のシナリオを再現するインタラクティブな3D環境の作成を容易にし、手術計画、リハビリテーション、患者教育に役立っています。例えば、VR環境は患者に苦痛を和らげる体験を提供し、ARは手術中に重要な情報を重ね合わせて精度を高めることができます。さらに、イマーシブ技術は、医療専門家が手技を練習するための安全で管理された環境を提供し、それによってヘルスケアの成果を大幅に向上させる。

ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場成長の原動力は、医療専門家向けのリアルなシミュレーションを通じて提供されるトレーニングや教育機能の強化であり、これにより患者の転帰が改善されます。VRやARなどの技術は、外科手術の精度、疼痛管理、リハビリテーションを支援するため、革新的なヘルスケアソリューションの採用増加を促進します。さらに、この市場は、遠隔診察や治療を強化する遠隔医療の拡大、患者の関与を高める個別化医療計画、医療提供における革新的なアプリケーションにつながる継続的な研究開発など、いくつかの有利な機会を提示しています。しかし、これらの技術の導入やメンテナンスに伴う高コスト、既存システムとの統合に関する技術的課題、厳格な医療規制や患者データプライバシー法への対応など、市場は一定の抑制要因に直面しています。

市場調査の対象とした主な地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他世界のその他の地域です。2023年には、イマーシブ医療技術アプリケーションを開拓している数多くのトップIT企業や学術センターが牽引して、北米がヘルスケアにおけるイマーシブ技術市場を独占しました。この地域のイノベーションと採用は、学界、産業界、ヘルスケアプロバイダーの協力によってさらに促進されています。北米では米国が最大の市場シェアを占め、カナダが急成長市場として浮上しています。アジア太平洋地域は、2022年から2032年にかけて最も速いCAGRが見込まれます。

目次

第1章 ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場エグゼクティブサマリー

  • ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • コンポーネント別
    • ヘルスケア技術別
    • 用途別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場力学

  • 市場促進要因
    • トレーニングと教育の強化
    • 患者転帰の改善
    • 革新的ヘルスケアソリューションの採用拡大
  • 市場の課題
    • 高コスト
    • 技術的課題
    • 規制上のハードル
  • 市場機会
    • 遠隔医療の拡大
    • 個別化ヘルスケア
    • 新しいアプリケーションの研究開発

第4章 ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場規模・予測:コンポーネント別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • ハードウェア
    • ソフトウェア/プラットフォーム
    • サービス

第6章 ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場規模・予測:ヘルスケア技術別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 複合現実(MR)
    • バーチャルリアリティ(VR)
    • 拡張現実(AR)
    • 360フィルム

第7章 ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場規模・予測:用途別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • トレーニング&学習
    • 緊急サービス
    • 製品開発
    • セールス&マーケティング

第8章 ヘルスケアにおけるイマーシブ技術の世界市場規模・予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Acer Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Atheer, Inc.
    • AVEVA Group PLC
    • Barco NV
    • Blippar Ltd.
    • Carl Zeiss AG
    • CM Labs Simulations Inc.
    • EON Reality, Inc.
    • FAAC Incorporated
    • Google, LLC
    • HCL Technologies Limited
    • Honeywell International, Inc.
    • HTC Corporation
    • Oculus VR
    • Microsoft Corporation

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Immersive Technology in Healthcare Market is valued at approximately USD 1.21 billion in 2023 with a robust CAGR of 18.59% over the forecast period 2024-2032. Immersive technology in healthcare encompasses the integration of virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR) to augment medical training, treatment methodologies, and patient care. These advanced technologies facilitate the creation of interactive, 3D environments that replicate real-world scenarios, which are instrumental in surgical planning, rehabilitation, and patient education. For instance, VR environments can provide patients with calming experiences to manage pain, while AR can overlay critical information during surgeries to enhance precision. Furthermore, immersive technology offers safe and controlled settings for medical professionals to practice procedures, thereby significantly improving healthcare outcomes.

The Global Immersive Technology in Healthcare Market growth is driven by enhanced training and educational capabilities provided through realistic simulations for medical professionals, which lead to improved patient outcomes. Technologies such as VR and AR aid in surgical precision, pain management, and rehabilitation, thus fostering increased adoption of innovative healthcare solutions. Moreover, the market presents several lucrative opportunities, such as the expansion of telemedicine, which enhances remote consultations and treatments, personalized healthcare plans that boost patient engagement, and ongoing research and development leading to innovative applications in healthcare delivery. However, the market faces certain restraints, such as the high costs associated with the implementation and maintenance of these technologies, technical challenges related to integration with existing systems, and compliance with stringent medical regulations and patient data privacy laws.

The key regions considered for the market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America dominated the immersive technology in healthcare market in 2023, driven by numerous top IT firms and academic centers that are pioneering immersive medical technology applications. Innovation and adoption in this region are further fueled by collaborations between academia, industry, and healthcare providers. Within North America, the U.S. held the largest market share, while Canada emerged as the fastest-growing market. The Asia-Pacific region is expected to witness the fastest CAGR from 2022 to 2032.

Major market players included in this report are:

  • Acer Inc.
  • Atheer, Inc.
  • AVEVA Group PLC
  • Barco NV
  • Blippar Ltd.
  • Carl Zeiss AG
  • CM Labs Simulations Inc.
  • EON Reality, Inc.
  • FAAC Incorporated
  • Google, LLC
  • HCL Technologies Limited
  • Honeywell International, Inc.
  • HTC Corporation
  • Oculus VR
  • Microsoft Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component:

  • Hardware
  • Software/Platform
  • Services

By Healthcare Technology:

  • Mixed Reality (MR)
  • Virtual Reality (VR)
  • Augmented Reality (AR)
  • 360 Film

By Application:

  • Training & Learning
  • Emergency Services
  • Product Development
  • Sales & Marketing

By Region:

North America:

  • U.S.
  • Canada

Europe:

  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE

Asia Pacific:

  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC

Latin America:

  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA

Middle East & Africa:

  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Immersive Technology in Healthcare Market Executive Summary

  • 1.1. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Component
    • 1.3.2. By Healthcare Technology
    • 1.3.3. By Application
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Immersive Technology in Healthcare Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory Frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Immersive Technology in Healthcare Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Enhanced Training and Education
    • 3.1.2. Improved Patient Outcomes
    • 3.1.3. Growing Adoption of Innovative Healthcare Solutions
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Costs
    • 3.2.2. Technical Challenges
    • 3.2.3. Regulatory Hurdles
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Telemedicine Expansion
    • 3.3.2. Personalized Healthcare
    • 3.3.3. Research and Development in New Applications

Chapter 4. Global Immersive Technology in Healthcare Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecasts by Component 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Immersive Technology in Healthcare Market: Component Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Hardware
    • 5.2.2. Software/Platform
    • 5.2.3. Services

Chapter 6. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecasts by Healthcare Technology 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Immersive Technology in Healthcare Market: Healthcare Technology Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Mixed Reality (MR)
    • 6.2.2. Virtual Reality (VR)
    • 6.2.3. Augmented Reality (AR)
    • 6.2.4. 360 Film

Chapter 7. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Immersive Technology in Healthcare Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Training & Learning
    • 7.2.2. Emergency Services
    • 7.2.3. Product Development
    • 7.2.4. Sales & Marketing

Chapter 8. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.1.1. U.S. Immersive Technology in Healthcare Market
      • 8.1.1.1. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Healthcare Technology breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Immersive Technology in Healthcare Market
  • 8.2. Europe Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.1. UK Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.2. Germany Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.3. France Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.4. Spain Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.5. Italy Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Immersive Technology in Healthcare Market
  • 8.3. Asia-Pacific Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.1. China Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.2. India Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.3. Japan Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.4. Australia Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.5. South Korea Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Immersive Technology in Healthcare Market
  • 8.4. Latin America Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.4.1. Brazil Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.4.2. Mexico Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Immersive Technology in Healthcare Market
  • 8.5. Middle East & Africa Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.5.2. South Africa Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Immersive Technology in Healthcare Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Acer Inc.
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Atheer, Inc.
    • 9.3.3. AVEVA Group PLC
    • 9.3.4. Barco NV
    • 9.3.5. Blippar Ltd.
    • 9.3.6. Carl Zeiss AG
    • 9.3.7. CM Labs Simulations Inc.
    • 9.3.8. EON Reality, Inc.
    • 9.3.9. FAAC Incorporated
    • 9.3.10. Google, LLC
    • 9.3.11. HCL Technologies Limited
    • 9.3.12. Honeywell International, Inc.
    • 9.3.13. HTC Corporation
    • 9.3.14. Oculus VR
    • 9.3.15. Microsoft Corporation

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes