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市場調査レポート
商品コード
1538620

食物アレルギーの世界市場規模調査:食品原料別、診断別、治療タイプ別、流通チャネル別、地域別予測、2022年~2032年

Global Food Allergy Market Size study, by Food Source, by Diagnosis, by Treatment Type, by Distribution Channel and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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食物アレルギーの世界市場規模調査:食品原料別、診断別、治療タイプ別、流通チャネル別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年08月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

食物アレルギーの世界市場は、2023年には約369億米ドルと評価され、予測期間2024-2034年には5.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

食物アレルギーは、身体が特定の食物タンパク質を有害なものと誤って認識することで起こる免疫系反応です。この誤った免疫反応は、じんましんやかゆみといった軽度のものから、アナフィラキシー(呼吸困難、血圧低下、意識消失を特徴とする生命を脅かす可能性のある状態)といった重篤なものまで、さまざまな症状を引き起こします。一般的なアレルゲン食品には、ピーナッツ、木の実、牛乳、卵、大豆、小麦、魚、貝類などがあります。食物アレルギーは年齢に関係なく発症し、生涯続くこともあれば、時間の経過とともに消失することもあります。食物アレルギーの管理には、原因となる食品を厳格に避け、食品ラベルを注意深く読み、エピネフリンのような緊急用医薬品を携帯し、偶発的な暴露に対処することが必要です。

食物アレルギーの世界市場の急成長は、主に18歳以下の患者数の増加と、アレルゲンとなる食品の摂取に起因する喘息の症例の増加によってもたらされます。さまざまな政府機関や民間団体が、食物アレルギーに対する治療薬を考案するために多額の資金援助を行っています。食物アレルギーとは、特定の食物物質に対する免疫系の反応を指し、気道の腫れや消化器系の問題などの症状を引き起こす可能性があります。重篤な場合、食物アレルギーはアナフィラキシーのような生命を脅かす反応につながる可能性があります。アレルギー治療に対する資金援助の増加は、研究の進歩と革新的な治療法へのアクセスの改善に拍車をかけています。例えば、2022年9月、COUR Pharmaceuticals社は、革新的な免疫修飾ナノ粒子技術プラットフォームの拡大を支援するため、3,000万米ドル相当の資金調達ラウンドを完了しました。

食物アレルギー市場で事業を展開する企業は、特にアレルゲンとなる食品に偶発的に暴露された場合の食物アレルギーに対処するため、注射薬および経口薬の開発に注力しています。これらの企業はまた、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカの未開拓地域を開拓し、市場でのプレゼンスを拡大しようとしています。

本調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカが含まれます。北米地域は、世界の食物アレルギー市場をリードし、最も急速に成長している地域です。この成長の原動力は、食物アレルギーの有病率の高さ、認知度と診断の向上、高度なアレルギー検査と治療オプションをサポートする強固なヘルスケアシステムです。米国とカナダでは、小児と成人の両方で食物アレルギーの罹患率が上昇しているため、アレルゲン免疫療法や高度な診断ツールなどの革新的な治療法に対する需要が高まっています。さらに、食物アレルギーに関する国民の意識向上キャンペーンや教育プログラムが市場の成長に寄与しています。食品表示と安全基準に関する規制支援が市場拡大をさらに促進し、北米を食物アレルギー市場の主要プレーヤーにしています。

目次

第1章 食物アレルギーの世界市場エグゼクティブサマリー

  • 食物アレルギーの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
  • 主要動向
  • 不況の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界の食物アレルギー市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 食物アレルギーの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • 喘息の発生率の増加
    • 小児における食物アレルギーの発生率の増加
  • 市場の課題
    • アレルギー治療の高コスト
    • 新興市場における認識不足
  • 市場機会
    • 未開発地域への進出
    • アレルギー検査・治療の技術進歩

第4章 食物アレルギーの世界市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 食物アレルギーの世界市場規模と予測:食品原料別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 食物アレルギーの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 乳製品
    • 家禽製品
    • 木の実
    • ピーナッツ
    • 貝類
    • 小麦
    • その他

第6章 食物アレルギーの世界市場規模と予測:診断別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 食物アレルギーの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 皮膚プリックテスト
    • 血液検査
    • 除去食
    • その他

第7章 食物アレルギーの世界市場規模と予測:治療タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 食物アレルギーの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • エピネフリン
    • 抗ヒスタミン薬
    • 経口免疫療法
    • その他

第8章 食物アレルギーの世界市場規模と予測:流通チャネル別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • 食物アレルギーの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 病院薬局
    • 小売薬局
    • オンライン薬局

第9章 食物アレルギーの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Akorn Operating Company LLC
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Pfizer Inc.
    • GSK plc
    • Novartis AG
    • Mylan N.V.
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Sanofi S.A.
    • Boehringer Ingelheim
    • AstraZeneca plc
    • Bayer AG
    • Merck & Co., Inc.
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • EpiPen(owned by Mylan)
    • Sierra Allergy
    • Pharmaxis Ltd

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

The Global Food Allergy Market was valued at approximately USD 36.9 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.9% over the forecast period 2024-2034. Food allergy is an immune system reaction that occurs when the body mistakenly identifies a specific food protein as harmful. This erroneous immune response triggers a range of symptoms, which can vary from mild, such as hives and itching, to severe, such as anaphylaxis, a potentially life-threatening condition characterized by difficulty breathing, a drop in blood pressure, and loss of consciousness. Common allergenic foods include peanuts, tree nuts, milk, eggs, soy, wheat, fish, and shellfish. Food allergies can develop at any age and may persist throughout life or resolve over time. Managing food allergies involves strict avoidance of the offending foods, careful reading of food labels, and carrying emergency medication like epinephrine to treat accidental exposures.

The exponential growth of the Global Food Allergy Market is primarily driven by the rise in the number of patients aged 18 and below coupled with increasing cases of asthma resulting from the intake of allergenic foods. Various government and private entities are providing substantial monetary support to devise medications against food allergies. Food allergy refers to an immune system reaction to certain food substances, which can trigger symptoms such as swollen airways or digestive issues. In severe cases, food allergies can lead to life-threatening reactions like anaphylaxis. The rise in funding for allergy treatments is catalyzing advancements in research and improving access to innovative therapies. For instance, in September 2022, COUR Pharmaceuticals completed a financing round worth USD 30 million to support the expansion of its innovative immune-modifying nanoparticles technology platform.

Companies operating in the food allergy market are focused on developing injectable as well as oral drugs to combat food allergies, especially in cases of accidental exposure to allergenic foods. These companies are also exploring untapped geographies in Asia Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa to expand their market presence.

The key regions considered in the study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Middle East and Africa. The North American region is the leading and fastest-growing region in the global food allergy market. This growth is driven by the high prevalence of food allergies, increased awareness and diagnosis, and a robust healthcare system that supports advanced allergy testing and treatment options. In the United States and Canada, rising rates of food allergies among both children and adults have led to greater demand for innovative therapies, including allergen immunotherapy and advanced diagnostic tools. Additionally, public awareness campaigns and educational programs about food allergies contribute to the growth of the market. Regulatory support for food labeling and safety standards further enhances market expansion, making North America a key player in the food allergy market.

Major market players included in this report are:

  • Akorn Operating Company LLC
  • Pfizer Inc.
  • GSK plc
  • Novartis AG
  • Mylan N.V.
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Sanofi S.A.
  • Boehringer Ingelheim
  • AstraZeneca plc
  • Bayer AG
  • Merck & Co., Inc.
  • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
  • EpiPen (owned by Mylan)
  • Sierra Allergy
  • Pharmaxis Ltd.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Food Source:

  • Dairy Products
  • Poultry Products
  • Tree Nuts
  • Peanuts
  • Shellfish
  • Wheat
  • Others

By Diagnosis:

  • Skin-prick Tests
  • Blood Test
  • Elimination Diet
  • Others

By Treatment Type:

  • Epinephrine
  • Antihistamines
  • Oral Immunotherapy
  • Others

By Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacy
  • Retail Pharmacy
  • Online Pharmacy

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Middle East
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East and Africa

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Food Allergy Market Executive Summary

  • 1.1. Global Food Allergy Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Food Source
    • 1.3.2. By Diagnosis
    • 1.3.3. By Treatment Type
    • 1.3.4. By Distribution Channel
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Food Allergy Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Food Allergy Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Rise in Incidence of Asthma
    • 3.1.2. Increase in Incidence of Food Allergy in Children
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Cost of Allergy Treatments
    • 3.2.2. Lack of Awareness in Emerging Markets
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Expansion into Untapped Geographies
    • 3.3.2. Technological Advancements in Allergy Testing and Treatment

Chapter 4. Global Food Allergy Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Food Source 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Food Allergy Market: Food Source Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Dairy Products
    • 5.2.2. Poultry Products
    • 5.2.3. Tree Nuts
    • 5.2.4. Peanuts
    • 5.2.5. Shellfish
    • 5.2.6. Wheat
    • 5.2.7. Others

Chapter 6. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Diagnosis 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Food Allergy Market: Diagnosis Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Skin-prick Tests
    • 6.2.2. Blood Test
    • 6.2.3. Elimination Diet
    • 6.2.4. Others

Chapter 7. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Treatment Type 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Food Allergy Market: Treatment Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Epinephrine
    • 7.2.2. Antihistamines
    • 7.2.3. Oral Immunotherapy
    • 7.2.4. Others

Chapter 8. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Food Allergy Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Hospital Pharmacy
    • 8.2.2. Retail Pharmacy
    • 8.2.3. Online Pharmacy

Chapter 9. Global Food Allergy Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 9.1. North America Food Allergy Market
    • 9.1.1. U.S. Food Allergy Market
      • 9.1.1.1. Food Source breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.2. Diagnosis breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.3. Treatment Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.4. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.1.2. Canada Food Allergy Market
  • 9.2. Europe Food Allergy Market
    • 9.2.1. U.K. Food Allergy Market
    • 9.2.2. Germany Food Allergy Market
    • 9.2.3. France Food Allergy Market
    • 9.2.4. Italy Food Allergy Market
    • 9.2.5. Spain Food Allergy Market
    • 9.2.6. Rest of Europe Food Allergy Market
  • 9.3. Asia-Pacific Food Allergy Market
    • 9.3.1. China Food Allergy Market
    • 9.3.2. India Food Allergy Market
    • 9.3.3. Japan Food Allergy Market
    • 9.3.4. Australia Food Allergy Market
    • 9.3.5. Rest of Asia Pacific Food Allergy Market
  • 9.4. Latin America Food Allergy Market
    • 9.4.1. Brazil Food Allergy Market
    • 9.4.2. Mexico Food Allergy Market
    • 9.4.3. Rest of Latin America Food Allergy Market
  • 9.5. Middle East & Africa Food Allergy Market
    • 9.5.1. Saudi Arabia Food Allergy Market
    • 9.5.2. South Africa Food Allergy Market
    • 9.5.3. Rest of Middle East & Africa Food Allergy Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. Akorn Operating Company LLC
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Market Strategies
    • 10.3.2. Pfizer Inc.
    • 10.3.3. GSK plc
    • 10.3.4. Novartis AG
    • 10.3.5. Mylan N.V.
    • 10.3.6. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 10.3.7. Sanofi S.A.
    • 10.3.8. Boehringer Ingelheim
    • 10.3.9. AstraZeneca plc
    • 10.3.10. Bayer AG
    • 10.3.11. Merck & Co., Inc.
    • 10.3.12. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • 10.3.13. EpiPen (owned by Mylan)
    • 10.3.14. Sierra Allergy
    • 10.3.15. Pharmaxis Ltd

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes