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市場調査レポート
商品コード
1529450

ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場規模調査:用途別、コンポーネント別、業界別、地域別予測、2022年~2032年

Global Big Data and Business Analytics Market Size Study, by Application, by Component, by Industry Vertical, and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場規模調査:用途別、コンポーネント別、業界別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年08月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のビッグデータおよびビジネスアナリティクス市場は、2023年に約2,522億5,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて11.66%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

ビッグデータ分析は、大規模なデータセットをリアルタイムで管理、処理、分析するツールを提供する、現代の企業にとって極めて重要な側面です。ビッグデータおよびビジネスアナリティクスとは、ビジネスにおける意思決定や戦略立案を支援するために、大量のデータを分析・解釈する高度なツールや技術の使用を指します。ビッグデータは、大量に生成され、さまざまな形式で提供され、急速に生成されるため、その量、多様性、速度が特徴です。さらにビジネスアナリティクスの目的は、企業が十分な情報に基づいた意思決定を行い、業務を改善し、競合優位性を獲得するのに役立つパターン、相関関係、競合考察を明らかにすることです。

ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場は、迅速でより多くの情報に基づいた意思決定プロセスを促進し、タイムリーな情報分析を通じて競争上の優位性を確保するために、企業によるビッグデータ分析ソフトウェアの利用が拡大していることが、ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場を大きく牽引しています。さらに、中小企業の間でクラウドベースのビッグデータ分析ソリューションに対する需要が高まっていることも、市場拡大にプラスの影響を与えています。さらに、ビジネス洞察の強化に対するニーズの高まりや、ソーシャルメディア分析などの動向の出現は、予測期間を通じて市場開拓の有利な機会をもたらしています。しかし、これらの技術の実装に関連する高コストと熟練した専門家の不足は、予測期間2024-2032の間に市場の全体的な需要を阻害しようとしています。

ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場調査において考慮した主要地域には、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他世界のその他の地域が含まれます。2023年には、北米がビッグデータおよびビジネスアナリティクス市場を独占し、スマートフォン、ウェアラブルデバイス、その他のスマート接続ガジェットの普及により、主導的地位を維持すると予測されます。さらに、アジア太平洋地域は、急速なデジタル化によって生成された膨大な量のデータと、さまざまな組織における電子機器やネットワークの利用の増加により、大きく成長する見込みです。

目次

第1章 ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場エグゼクティブサマリー

  • ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 用途別
    • コンポーネント別
    • 業界別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のビッグデータおよびビジネスアナリティクス市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のビッグデータおよびビジネスアナリティクス市場力学

  • 市場促進要因
    • コネクティビティに対する需要の増加
    • スマートフォンやコネクテッドデバイスの利用急増
    • クラウドベースの分析ソリューションの拡大
  • 市場の課題
    • 高い導入コスト
    • 熟練労働者の不足
  • 市場機会
    • より優れたビジネス洞察の必要性
    • ソーシャルメディア分析の新たな動向
    • 新興市場への進出

第4章 世界のビッグデータおよびビジネスアナリティクス市場の産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場規模と予測:用途別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 顧客分析
    • サプライチェーン分析
    • マーケティング分析
    • 価格分析
    • 空間アナリティクス
    • リスクとクレジット分析
    • 輸送アナリティクス
    • ワークフォース・アナリティクス

第6章 ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場規模と予測:コンポーネント別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • サービス
    • ソフトウェア
    • ハードウェア

第7章 ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場規模と予測:業界別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • BFSI
    • IT・通信
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • 政府機関
    • 小売・eコマース
    • 教育
    • その他
    • エネルギー・公益事業
    • 運輸

第8章 ビッグデータおよびビジネスアナリティクスの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Amazon Web Services, Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Oracle Corporation
    • Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • Teradata Corporation
    • Fair Isaac Corporation
    • SAP SE
    • TIBCO Software Inc.
    • IBM Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • Microsoft Corporation

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Big Data and Business Analytics Market is valued approximately at USD 252.25 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 11.66 % over the forecast period 2024-2032. Big data analytics is a crucial aspect of modern enterprises, providing tools to manage, process, and analyze large datasets in real time. Big Data and Business Analytics refer to the use of advanced tools and techniques to analyze and interpret large volumes of data to support decision-making and strategic planning in business. Big data is characterized by its volume, variety, and velocity, as it is generated in large quantities, comes in different formats, and is produced rapidly. In addition. The aim of business analytics is to uncover patterns, correlations, and insights that can help businesses make informed decisions, improve operations, and gain a competitive advantage.

The Global Big Data and Business Analytics Market is driven by growing utilization of big data analytics software by organizations to facilitate quicker and more informed decision-making processes and to secure competitive advantages through timely information analysis has substantially driven the global big data and business analytics market. Additionally, the rising demand for cloud-based big data analytics solutions among small and medium enterprises has positively influenced market expansion. Moreover, the increasing need for enhanced business insights and the emergence of trends such as social media analytics present lucrative opportunities for market development throughout the forecast period. However, the high costs associated with implementing these technologies and a lack of skilled professionals is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the Global Big Data and Business Analytics Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America dominated the big data and business analytics market and is expected to maintain its leading position due to the widespread use of smartphones, wearable devices, and other smart-connected gadgets. Furthermore, the Asia-Pacific region is poised for significant growth owing to the vast amounts of data generated by rapid digitization and the increased use of electronic devices and networks across various organizations.

Major market players included in this report are:

  • Amazon Web Services, Inc.
  • Oracle Corporation
  • Hewlett Packard Enterprise Development LP
  • Teradata Corporation
  • Fair Isaac Corporation
  • SAP SE
  • TIBCO Software Inc.
  • IBM Corporation
  • SAS Institute Inc.
  • Microsoft Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Application:

  • Customer Analytics
  • Supply Chain Analytics
  • Marketing Analytics
  • Pricing Analytics
  • Spatial Analytics
  • Risk and Credit Analytics
  • Transportation Analytics
  • Workforce Analytics

By Component:

  • Service
  • Software
  • Hardware

By Industry Vertical:

  • BFSI
  • IT and Telecom
  • Manufacturing
  • Healthcare
  • Government
  • Retail and E-commerce
  • Education
  • Others
  • Energy and Utilities
  • Transportation

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Big Data and Business Analytics Market Executive Summary

  • 1.1. Global Big Data and Business Analytics Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Application
    • 1.3.2. By Component
    • 1.3.3. By Industry Vertical
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Big Data and Business Analytics Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Big Data and Business Analytics Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increasing Demand for Connectivity
    • 3.1.2. Surge in Use of Smartphones and Connected Devices
    • 3.1.3. Expansion of Cloud-Based Analytics Solutions
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Implementation Cost
    • 3.2.2. Dearth of Skilled Workforce
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Need for Better Business Insights
    • 3.3.2. Emerging Trends in Social Media Analytics
    • 3.3.3. Expansion into Emerging Markets

Chapter 4. Global Big Data and Business Analytics Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Big Data and Business Analytics Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Big Data and Business Analytics Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Customer Analytics
    • 5.2.2. Supply Chain Analytics
    • 5.2.3. Marketing Analytics
    • 5.2.4. Pricing Analytics
    • 5.2.5. Spatial Analytics
    • 5.2.6. Risk and Credit Analytics
    • 5.2.7. Transportation Analytics
    • 5.2.8. Workforce Analytics

Chapter 6. Global Big Data and Business Analytics Market Size & Forecasts by Component 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Big Data and Business Analytics Market: Component Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Service
    • 6.2.2. Software
    • 6.2.3. Hardware

Chapter 7. Global Big Data and Business Analytics Market Size & Forecasts by Industry Vertical 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Big Data and Business Analytics Market: Industry Vertical Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. BFSI
    • 7.2.2. IT and Telecom
    • 7.2.3. Manufacturing
    • 7.2.4. Healthcare
    • 7.2.5. Government
    • 7.2.6. Retail and E-commerce
    • 7.2.7. Education
    • 7.2.8. Others
    • 7.2.9. Energy and Utilities
    • 7.2.10. Transportation

Chapter 8. Global Big Data and Business Analytics Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Big Data and Business Analytics Market
    • 8.1.1. U.S. Big Data and Business Analytics Market
      • 8.1.1.1. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Industry Vertical breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Big Data and Business Analytics Market
  • 8.2. Europe Big Data and Business Analytics Market
    • 8.2.1. U.K. Big Data and Business Analytics Market
    • 8.2.2. Germany Big Data and Business Analytics Market
    • 8.2.3. France Big Data and Business Analytics Market
    • 8.2.4. Spain Big Data and Business Analytics Market
    • 8.2.5. Italy Big Data and Business Analytics Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Big Data and Business Analytics Market
  • 8.3. Asia-Pacific Big Data and Business Analytics Market
    • 8.3.1. China Big Data and Business Analytics Market
    • 8.3.2. India Big Data and Business Analytics Market
    • 8.3.3. Japan Big Data and Business Analytics Market
    • 8.3.4. Australia Big Data and Business Analytics Market
    • 8.3.5. South Korea Big Data and Business Analytics Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Big Data and Business Analytics Market
  • 8.4. Latin America Big Data and Business Analytics Market
    • 8.4.1. Brazil Big Data and Business Analytics Market
    • 8.4.2. Mexico Big Data and Business Analytics Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Big Data and Business Analytics Market
  • 8.5. Middle East & Africa Big Data and Business Analytics Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Big Data and Business Analytics Market
    • 8.5.2. South Africa Big Data and Business Analytics Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Big Data and Business Analytics Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Amazon Web Services, Inc.
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Oracle Corporation
    • 9.3.3. Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • 9.3.4. Teradata Corporation
    • 9.3.5. Fair Isaac Corporation
    • 9.3.6. SAP SE
    • 9.3.7. TIBCO Software Inc.
    • 9.3.8. IBM Corporation
    • 9.3.9. SAS Institute Inc.
    • 9.3.10. Microsoft Corporation

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes