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市場調査レポート
商品コード
1529447

ライドオンバイク(乗用バイク玩具)の世界市場規模調査:年齢層別、推進別、販売チャネル別、地域別予測、2022年~2032年

Global Ride on Bikes Market Size study, by Age Group (1 to 6 years, 7 to 12 years, Greater than 12 years), by Propulsion (Non-motorized, Motorized), by Sales Channel (Offline, Online), and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
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ライドオンバイク(乗用バイク玩具)の世界市場規模調査:年齢層別、推進別、販売チャネル別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年08月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のライドオンバイク市場は、2023年に約85億6,000万米ドルと評価され、予測期間2024~2032年には7.56%の健全な成長率で成長すると予測されています。

ライドオンバイクは、レクリエーションや競合ライドを目的として設計・装備されたバイクです。これらのバイクは多くの場合、軽量で機敏であり、道路、トレイル、オフロードなど様々な地形に適した機能を備えています。ライドオンバイクには、ロードバイク、マウンテンバイク、ハイブリッドバイク、グラベルバイクやツーリングバイクなどの特殊モデルなどのカテゴリーがあります。ライドオンバイクは、協調性、バランス感覚、筋力など、子供の運動能力を高めるために不可欠なツールです。これらの自転車には、手動式、バッテリー式、エンジン式があり、モーターサイクル、スクーター、ダートバイク、電動バランスバイクなどさまざまなタイプがあります。さらに、技術の進歩、消費者の嗜好の変化、健康、持続可能性、都市モビリティニーズに対する意識の高まりといった動向は、2024~2032年の予測期間中、世界のライドオンバイク市場の成長をさらに後押しします。

市場成長の原動力となっているのは、レクリエーションと開発目的の両方におけるライドオンバイクの需要増加です。ライドオンバイクの先進機能のイントロダクションと軽量電動バランスバイクの人気の高まりが市場拡大に大きく貢献しています。さらに、子供の屋外運動へのシフトや、点滅ライト、音楽、ペアレンタルコントロールアプリなどの革新的な機能の統合は、有利な成長機会を提供します。しかし、子どものオンラインゲームの増加やバッテリー価格の上昇が市場成長の課題となっています。このような課題にもかかわらず、身体活動としての自転車というトレンドの継続とメーカーによる新製品の発売により、市場は大幅な成長を遂げようとしています。

ライドオンバイクの世界市場調査において考慮した主要地域は、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。2023年には、北米が、身体活動としてのバイクへの関心の高まりと主要メーカーの存在により、収益面で市場を独占すると予想されます。米国は、さまざまな自動車メーカーがオフロード走行やレース用に設計されたライドオンバイクを提供しており、この地域をリードしています。さらに、アジア太平洋地域は、低燃費車に対する消費者の傾向の高まりと電動バイクに対する政府の支援により、予測期間2024年から2032年にかけて最も高いCAGRを示すと予想されます。

目次

第1章 ライドオンバイクの世界市場エグゼクティブサマリー

  • ライドオンバイクの世界市場規模・予測(2022-2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 年齢層別
    • 推進別
    • 販売チャネル別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のライドオンバイク市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 ライドオンバイクの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • 子供の運動能力の発達
    • レースやオフロード走行の需要増加
    • ライドオンバイクの新機能イントロダクション
  • 市場の課題
    • 子供のオンラインゲーム人気の急上昇
    • バッテリー価格の上昇
  • 市場機会
    • 運動としてのバイク利用動向の高まり
    • 軽量電動バランスバイクの人気の高まり

第4章 世界のライドオンバイク市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 ライドオンバイクの世界市場規模と予測:年齢層別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • ライドオンバイクの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 1~6歳
    • 7~12歳
    • 12歳以上

第6章 ライドオンバイクの世界市場規模と予測:推進別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • ライドオンバイクの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 非モーター駆動
    • モーター駆動

第7章 ライドオンバイクの世界市場規模と予測:販売チャネル別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • ライドオンバイクの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • オフライン
    • オンライン

第8章 ライドオンバイクの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • TOBBI
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
    • KTM AG
    • Costzon
    • Huffy Corporation
    • Woom GmbH
    • Yamaha Motor Co., Ltd.
    • SUPER73
    • Kuberg Canada
    • Volcon Inc.
    • Torrot Electric Europa S.A.
    • Peg Perego
    • Razor USA LLC
    • Suzuki Motor Corporation
    • Honda Motor Co., Ltd.

第10章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

The Global Ride on Bikes Market was valued at approximately USD 8.56 billion in 2023 and is expected to grow at a healthy growth rate of 7.56% over the forecast period 2024-2032. Ride on Bikes are bicycles that are designed and equipped for recreational or competitive riding purposes. These bikes are often lightweight, agile, and built with features suitable for various terrains, including roads, trails, and off-road paths. Ride on Bikes can include categories such as road bikes, mountain bikes, hybrid bikes, and specialized models such as gravel bikes or touring bikes. Ride on bikes are essential tools for enhancing children's motor skills, such as coordination, balance, and strength. These bikes can be manually powered, battery-operated, or engine-propelled, encompassing various types, including motorcycles, scooters, dirt bikes, and electric balance bikes. Furthermore, trends such as technological advancements, changing consumer preferences, and a growing awareness of health, sustainability, and urban mobility needs further help in growth of the Global Ride on Bikes Market during the forecast period 2024-2032.

The market growth is driven by the increasing demand for ride on bikes for both recreational and developmental purposes. The introduction of advanced features in ride on bikes and the rising popularity of lightweight electric balance bikes contribute significantly to market expansion. Additionally, the shift toward outdoor physical activities for children and the integration of innovative features such as flashing lights, music, and parental control apps provide lucrative growth opportunities. However, the rise in online gaming among children and increasing battery prices pose challenges to market growth. Despite these challenges, the market is poised for substantial growth due to the ongoing trend of biking as a physical activity and the launch of new products by manufacturers.

The key regions considered for the Global Ride on Bikes Market study include North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. In 2023, North America is expected to dominate the market in terms of revenue due to the growing interest in biking as a physical activity and the presence of major manufacturers. The U.S. leads the region with various automakers providing ride on bikes designed for off-road driving and racing. Furthermore, the Asia-Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR during the forecast period 2024-2032, driven by increasing consumer inclination toward fuel-efficient vehicles and government support for electric vehicles.

Major market players included in this report are:

  • Razor USA LLC
  • TOBBI
  • Suzuki Motor Corporation
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
  • KTM AG
  • Costzon
  • Huffy Corporation
  • Woom GmbH
  • Yamaha Motor Co., Ltd.
  • SUPER73
  • Kuberg Canada
  • Volcon Inc.
  • Torrot Electric Europa S.A.
  • Peg Perego

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Age Group:

  • 1 to 6 years
  • 7 to 12 years
  • Greater than 12 years

By Propulsion:

  • Non-motorized
  • Motorized

By Sales Channel:

  • Offline
  • Online

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecasts from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional analysis for each market segment.
  • Detailed geographical landscape analysis with country-level insights.
  • Competitive landscape analysis and information on major players.
  • Analysis of key business strategies and recommendations for future market approach.
  • Competitive structure analysis of the market.
  • Demand-side and supply-side analysis.

Table of Contents

Chapter 1. Global Ride on Bikes Market Executive Summary

  • 1.1. Global Ride on Bikes Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Age Group
    • 1.3.2. By Propulsion
    • 1.3.3. By Sales Channel
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Ride on Bikes Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Ride on Bikes Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Development of Gross and Motor Skills in Children
    • 3.1.2. Increasing Demand for Racing and Off-Road Driving
    • 3.1.3. Introduction of New Features in Ride on Bikes
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Surge in Popularity of Online Games Among Kids
    • 3.2.2. Increase in Battery Prices
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Rising Trend of Biking as a Physical Activity
    • 3.3.2. Growth in Popularity of Lightweight Electric Balance Bikes

Chapter 4. Global Ride on Bikes Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Ride on Bikes Market Size & Forecasts by Age Group 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Ride on Bikes Market: Age Group Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. 1 to 6 years
    • 5.2.2. 7 to 12 years
    • 5.2.3. Greater than 12 years

Chapter 6. Global Ride on Bikes Market Size & Forecasts by Propulsion 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Ride on Bikes Market: Propulsion Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Non-motorized
    • 6.2.2. Motorized

Chapter 7. Global Ride on Bikes Market Size & Forecasts by Sales Channel 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Ride on Bikes Market: Sales Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Offline
    • 7.2.2. Online

Chapter 8. Global Ride on Bikes Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Ride on Bikes Market
    • 8.1.1. U.S. Ride on Bikes Market
      • 8.1.1.1. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Propulsion breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Sales Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Ride on Bikes Market
  • 8.2. Europe Ride on Bikes Market
    • 8.2.1. U.K. Ride on Bikes Market
    • 8.2.2. Germany Ride on Bikes Market
    • 8.2.3. France Ride on Bikes Market
    • 8.2.4. Spain Ride on Bikes Market
    • 8.2.5. Italy Ride on Bikes Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Ride on Bikes Market
  • 8.3. Asia-Pacific Ride on Bikes Market
    • 8.3.1. China Ride on Bikes Market
    • 8.3.2. India Ride on Bikes Market
    • 8.3.3. Japan Ride on Bikes Market
    • 8.3.4. Australia Ride on Bikes Market
    • 8.3.5. South Korea Ride on Bikes Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Ride on Bikes Market
  • 8.4. Latin America Ride on Bikes Market
    • 8.4.1. Brazil Ride on Bikes Market
    • 8.4.2. Mexico Ride on Bikes Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Ride on Bikes Market
  • 8.5. Middle East & Africa Ride on Bikes Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Ride on Bikes Market
    • 8.5.2. South Africa Ride on Bikes Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Ride on Bikes Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. TOBBI
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
    • 9.3.3. KTM AG
    • 9.3.4. Costzon
    • 9.3.5. Huffy Corporation
    • 9.3.6. Woom GmbH
    • 9.3.7. Yamaha Motor Co., Ltd.
    • 9.3.8. SUPER73
    • 9.3.9. Kuberg Canada
    • 9.3.10. Volcon Inc.
    • 9.3.11. Torrot Electric Europa S.A.
    • 9.3.12. Peg Perego
    • 9.3.13. Razor USA LLC
    • 9.3.14. Suzuki Motor Corporation
    • 9.3.15. Honda Motor Co., Ltd.

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes