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市場調査レポート
商品コード
1527284

液体充填カプセルの世界市場規模調査:製品別、原材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別予測、2024年~2032年

Global Liquid Filled Capsule Market Size study, by Product, by Raw Material (Gelatin, Hypromellose Capsules ), by Application, by End-user and Regional Forecasts 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 285 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
液体充填カプセルの世界市場規模調査:製品別、原材料別、用途別、エンドユーザー別、地域別予測、2024年~2032年
出版日: 2024年08月02日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 285 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

液体充填カプセルの世界市場は、2023年に約15億4,237万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には2.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

液体充填カプセル(LFC)は、医薬品や栄養補助食品に使用されるカプセルの一種で、液体の薬やサプリメントが入っています。これらのカプセルは、固形剤と比較して、正確な投与、生物学的利用能の向上、飲み込みやすさを提供します。LFCはしばしば、難溶性、熱に弱い、または迅速な作用発現を必要とする薬物に使用されます。LFCは、疼痛管理、ビタミン、エッセンシャルオイル、その他の健康補助食品など様々な用途に使用され、カプセル化された物質の安定性と有効性を高めています。

健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まりと、栄養補助食品の利点とより健康的なライフスタイルに対する一般的な認識が、市場を促進しています。液体カプセルは錠剤よりも飲み込みやすく、体内への吸収も早いです。そのため、栄養補助食品業界では液体カプセルの人気が高まっています。

ヘルスケアコストの上昇、人口増加、液体充填カプセルの採用により、液体カプセル充填機市場はさらに急増すると予想されます。機械の低メンテナンス要件と可処分所得の増加が市場価値を後押しすると予想されます。健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まり、栄養補助食品の利点とより健康的なライフスタイルに対する一般的な認識が市場を後押ししています。液体カプセルは錠剤よりも飲み込みやすく、体内への吸収も早いです。そのため、栄養補助食品業界では液体カプセルの人気が高まっています。

さらに、液体充填カプセル市場の拡大に影響を与えるその他の要因には、製品の標準化に対する要求の高まり、許容可能な衛生に対するニーズ、自動化された高度な技術の使用の増加などがあります。さらに、液体充填カプセルの市場は、継続的な技術の進歩により上昇すると予測されています。液体充填カプセルの市場は、栄養補助食品産業の拡大の結果として成長しています。ビタミン、ミネラル、その他の栄養補助食品は液体充填カプセルの形態で提供されることが多く、これは健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まりと一致しています。

カプセル製造技術の進歩の中でも、カプセル化技術や品質管理手順の改善は、液体充填カプセルの生産性と信頼性を高めています。品質要件を達成し、生産能力を強化することで、市場の繁栄に役立っています。液体充填カプセルは、特定のドラッグデリバリー方法への要求と個別化医療への動きにより、広く使用されるようになった。これらのカプセルは、各患者の特定のニーズに応えるため、投与量、組み合わせ、放出プロファイルの点でカスタマイズが可能です。液体充填カプセルの高品質化は、カプセル製造技術の進歩によってもたらされたカプセル化プロセスの精度と効率の改善によってもたらされました。カプセル殻の代替材料の使用は、特にベジタリアンやビーガンの顧客のニーズを満たすために増加しています。植物由来のゼラチンなど、従来のゼラチンの代替素材が市場で人気を集めています。しかし、原材料の価格は、特に特殊なカプセル材料や代替カプセル材料である場合、液体充填カプセルの製造の最終コストに影響を与えるように設定されています。従来の固形剤形と比較して、液体充填カプセルの製造はより複雑になると推定され、製造上の困難が生じると思われます。新しい製剤が承認され、厳格な規制基準を満たすには時間がかかることが予想され、液体充填カプセル製品の発売が遅れることが予想されます。

液体充填カプセルの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他世界の地域です。北米は液体充填カプセル市場の収益の面で支配的な地域です。北米の液体充填カプセル市場の成長は、栄養補助食品需要の増加、カプセル充填技術の進歩、健康志向の高まり、サプリメント摂取の利便性への嗜好が原動力となっています。さらに、製薬業界の拡大とカプセル製剤の技術革新が市場の拡大を支えています。一方、アジア太平洋地域の市場は、予測期間2024年から2032年にかけて最も速い速度で成長すると予測されます。

目次

第1章 液体充填カプセルの世界市場エグゼクティブサマリー

  • 液体充填カプセルの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 製品別
    • 原料別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
  • 主要動向
  • 不況の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 液体充填カプセルの世界市場定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 液体充填カプセルの世界市場力学

  • 市場促進要因
    • 健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まり
    • カプセル化技術の進歩
    • 栄養補助食品産業の拡大
  • 市場の課題
    • 高い原料コスト
    • 複雑な製造工程
    • 厳しい規制承認
  • 市場機会
    • 個別化医療への需要の高まり
    • ビーガンおよび植物由来製品の成長
    • カプセル製造技術の革新

第4章 液体充填カプセルの世界市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 液体充填カプセルの世界市場規模・予測:製品別(2022年~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 液体充填カプセルの世界市場製品収益動向分析、2022年・2032年
    • ハードジェルカプセル
    • ソフトジェルカプセル

第6章 液体充填カプセルの世界市場規模・予測:原材料別(2022年~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 液体充填カプセルの世界市場原材料収益動向分析、2022年・2032年
    • ゼラチン
    • ヒプロメロースカプセル(HPMC)

第7章 液体充填カプセルの世界市場規模・予測:用途別(2022年~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 液体充填カプセルの世界市場用途別収益動向分析、2022年・2032年
    • 咳・風邪薬
    • 心血管治療薬
    • 健康サプリメント
    • ビタミン・栄養補助食品
    • その他の治療用途

第8章 液体充填カプセルの世界市場規模・予測:エンドユーザー別(2022年~2032年)

  • セグメントダッシュボード
  • 液体充填カプセルの世界市場エンドユーザー別収益動向分析(2022年・2032年)
    • 製薬会社
    • 栄養補助食品企業
    • 化粧品会社
    • 受託製造企業

第9章 液体充填カプセルの世界市場規模・予測:地域別(2022年~2032年)

  • 北米の液体充填カプセル市場
    • 米国
      • 製品の内訳サイズと予測、2022年~2032年
      • 原材料の内訳サイズ・予測、2022年~2032年
      • 用途別内訳:市場規模&予測、2022年~2032年
      • エンドユーザーの内訳:市場規模&予測、2022年~2032年
    • カナダの液体充填カプセル市場
  • 液体充填カプセルの欧州市場
    • 英国液体充填カプセル市場
    • ドイツの液体充填カプセル市場
    • フランス液体充填カプセル市場
    • スペイン液体充填カプセル市場
    • イタリアの液体充填カプセル市場
    • その他欧州液体充填カプセル市場
  • アジア太平洋液体充填カプセル市場
    • 中国液体充填カプセル市場
    • インド液体充填カプセル市場
    • 日本液体充填カプセル市場
    • オーストラリア液体充填カプセル市場
    • 韓国液体充填カプセル市場
    • その他アジア太平洋液体充填カプセル市場
  • ラテンアメリカ液体充填カプセル市場
    • ブラジル液体充填カプセル市場
    • メキシコ液体充填カプセル市場
    • その他ラテンアメリカの液体充填カプセル市場
  • 中東・アフリカ液体充填カプセル市場
    • サウジアラビアの液体充填カプセル市場
    • 南アフリカ液体充填カプセル市場
    • その他中東とアフリカの液体充填カプセル市場

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Lonza Capsules & Health Ingredients
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Aenova Group
    • Fuji Capsule Co., Ltd
    • Catalent, Inc.
    • EuroCaps Ltd
    • Guangdong Yichao Biotechnology Co., Ltd.
    • Captek Softgel International Inc.
    • Soft Gel Technologies Inc.
    • Thermo Fisher Scientific Inc.(Patheon)
    • Delpharm Evreux
    • Curtis Health Caps
    • CapsCanada
    • Altasciences
    • Fermentis Life Sciences
    • ACG

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

The Global Liquid Filled Capsule Market is valued approximately USD 1,542.37 million in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 2.9% over the forecast period 2024-2032. A Liquid Filled Capsule (LFC) is a type of capsule used in pharmaceuticals and nutraceuticals, containing liquid medication or supplements. These capsules provide precise dosing, improved bioavailability, and ease of swallowing compared to solid forms. LFCs are often employed for drugs that are poorly soluble, heat-sensitive, or require a quick onset of action. They are used in various applications, including pain management, vitamins, essential oils, and other health supplements, enhancing the stability and effectiveness of the encapsulated substances.

Growing consumer attention on health & wellness and general awareness of the benefits of dietary supplements and healthier lifestyles are propelling the market. Liquid capsule formulations are easier to swallow and absorb more quickly in the body than tablet formulations. Hence, liquid-filled capsules are becoming increasingly popular as dietary supplements in the nutraceutical industry.

The market for liquid capsule-filling machines is further expected to surge due to rising healthcare costs, population growth, and adoption of liquid-filled capsules. The machines' low maintenance requirements and rising disposable income are anticipated to help fuel the market value. Growing consumer attention on health & wellness and general awareness of the benefits of dietary supplements and healthier lifestyles are propelling the market. Liquid capsule formulations are easier to swallow and absorb more quickly in the body than tablet formulations. Hence, liquid-filled capsules are becoming increasingly popular as dietary supplements in the nutraceutical industry.

Moreover, other factors influencing liquid-filled capsule market expansion include the growing requirement for product standardization, the need for acceptable hygiene, and the increasing use of automated & sophisticated technology. Furthermore, the market for liquid-filled capsules is projected to rise due to ongoing technological advancements. The market for liquid-filled capsules has grown as a result of the expansion of the nutraceutical industry. Vitamins, minerals, and other nutritional supplements are frequently delivered in liquid-filled capsule form, which is in line with the rising consumer interest in health & wellness.

Improvements in encapsulation techniques and quality control procedures, among other advancements in capsule manufacturing technology, have increased the productivity and dependability of creating liquid-filled capsules. By achieving quality requirements and enhancing production capacities, this has helped the market to flourish. Liquid-filled capsules have become widely used due to the requirement for specific drug delivery methods and the movement toward personalized medicine. These capsules provide customization in terms of dosages, combinations, and release profiles to cater to the specific needs of each patient. Higher-quality liquid-filled capsules have resulted from improvements in the accuracy and efficiency of the encapsulation process brought about by advancements in capsule manufacturing technologies. The use of substitute materials for capsule shells has increased, particularly to satisfy the needs of vegetarian and vegan customers. Alternatives to conventional gelatin, such as plant-based gelatin, are gaining traction in the market. However, the price of raw materials is set to affect the final cost of producing liquid-filled capsules, particularly if they are specialized or alternative capsule materials. Compared to conventional solid dosage forms, producing liquid-filled capsules is estimated to be more complex, which is set to provide manufacturing difficulties. Getting new formulations approved and meeting strict regulatory criteria is anticipated to take time, which is anticipated to delay the release of liquid-filled capsule products.

The key regions considered for the Global Liquid Filled Capsule Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is a dominating region in the Liquid Filled Capsule Market in terms of revenue. The growth of the Liquid Filled Capsule Market in North America is driven by increasing demand for dietary supplements, advances in capsule filling technology, rising health consciousness, and a preference for convenience in supplement intake. Additionally, the expanding pharmaceutical industry and innovation in capsule formulations support market expansion. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period 2024-2032

Major market players included in this report are:

  • Lonza Capsules & Health Ingredients
  • Aenova Group
  • Fuji Capsule Co., Ltd
  • Catalent, Inc.
  • EuroCaps Ltd
  • Guangdong Yichao Biotechnology Co., Ltd.
  • Captek Softgel International Inc.
  • Soft Gel Technologies Inc.
  • Thermo Fisher Scientific Inc. (Patheon)
  • Delpharm Evreux
  • Curtis Health Caps
  • CapsCanada
  • Altasciences
  • Fermentis Life Sciences
  • ACG

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product:

  • Hardgel Capsules
  • Softgel Capsules

By Raw Material:

  • Gelatin
  • Hypromellose Capsules (HPMC)

By Application:

  • Cough and Cold Preparations
  • Cardiovascular Therapy Drugs
  • Health Supplements
  • Vitamin and Dietary Supplements
  • Other Therapeutic Applications

By End-user:

  • Pharmaceutical Companies
  • Nutraceutical Companies
  • Cosmeceutical Companies
  • Contract Manufacturing Organizations

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Liquid Filled Capsule Market Executive Summary

  • 1.1. Global Liquid Filled Capsule Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Product
    • 1.3.2. By Raw Material
    • 1.3.3. By Application
    • 1.3.4. By End-user
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Liquid Filled Capsule Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Liquid Filled Capsule Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Growing Consumer Attention on Health & Wellness
    • 3.1.2. Advancements in Encapsulation Technology
    • 3.1.3. Expansion of the Nutraceutical Industry
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Raw Material Costs
    • 3.2.2. Complex Manufacturing Processes
    • 3.2.3. Stringent Regulatory Approvals
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Increasing Demand for Personalized Medicine
    • 3.3.2. Growth in Vegan and Plant-based Products
    • 3.3.3. Innovations in Capsule Manufacturing Technologies

Chapter 4. Global Liquid Filled Capsule Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top Investment Opportunity
  • 4.4. Top Winning Strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Liquid Filled Capsule Market Size & Forecasts by Product (2022-2032)

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Liquid Filled Capsule Market: Product Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
    • 5.2.1. Hardgel Capsules
    • 5.2.2. Softgel Capsules

Chapter 6. Global Liquid Filled Capsule Market Size & Forecasts by Raw Material (2022-2032)

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Liquid Filled Capsule Market: Raw Material Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
    • 6.2.1. Gelatin
    • 6.2.2. Hypromellose Capsules (HPMC)

Chapter 7. Global Liquid Filled Capsule Market Size & Forecasts by Application (2022-2032)

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Liquid Filled Capsule Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
    • 7.2.1. Cough and Cold Preparations
    • 7.2.2. Cardiovascular Therapy Drugs
    • 7.2.3. Health Supplements
    • 7.2.4. Vitamin and Dietary Supplements
    • 7.2.5. Other Therapeutic Applications

Chapter 8. Global Liquid Filled Capsule Market Size & Forecasts by End-user (2022-2032)

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Liquid Filled Capsule Market: End-user Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
    • 8.2.1. Pharmaceutical Companies
    • 8.2.2. Nutraceutical Companies
    • 8.2.3. Cosmeceutical Companies
    • 8.2.4. Contract Manufacturing Organizations

Chapter 9. Global Liquid Filled Capsule Market Size & Forecasts by Region (2022-2032)

  • 9.1. North America Liquid Filled Capsule Market
    • 9.1.1. U.S. Liquid Filled Capsule Market
      • 9.1.1.1. Product breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.2. Raw Material breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.4. End-user breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.1.2. Canada Liquid Filled Capsule Market
  • 9.2. Europe Liquid Filled Capsule Market
    • 9.2.1. U.K. Liquid Filled Capsule Market
    • 9.2.2. Germany Liquid Filled Capsule Market
    • 9.2.3. France Liquid Filled Capsule Market
    • 9.2.4. Spain Liquid Filled Capsule Market
    • 9.2.5. Italy Liquid Filled Capsule Market
    • 9.2.6. Rest of Europe Liquid Filled Capsule Market
  • 9.3. Asia-Pacific Liquid Filled Capsule Market
    • 9.3.1. China Liquid Filled Capsule Market
    • 9.3.2. India Liquid Filled Capsule Market
    • 9.3.3. Japan Liquid Filled Capsule Market
    • 9.3.4. Australia Liquid Filled Capsule Market
    • 9.3.5. South Korea Liquid Filled Capsule Market
    • 9.3.6. Rest of Asia Pacific Liquid Filled Capsule Market
  • 9.4. Latin America Liquid Filled Capsule Market
    • 9.4.1. Brazil Liquid Filled Capsule Market
    • 9.4.2. Mexico Liquid Filled Capsule Market
    • 9.4.3. Rest of Latin America Liquid Filled Capsule Market
  • 9.5. Middle East & Africa Liquid Filled Capsule Market
    • 9.5.1. Saudi Arabia Liquid Filled Capsule Market
    • 9.5.2. South Africa Liquid Filled Capsule Market
    • 9.5.3. Rest of Middle East & Africa Liquid Filled Capsule Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. Lonza Capsules & Health Ingredients
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Market Strategies
    • 10.3.2. Aenova Group
    • 10.3.3. Fuji Capsule Co., Ltd
    • 10.3.4. Catalent, Inc.
    • 10.3.5. EuroCaps Ltd
    • 10.3.6. Guangdong Yichao Biotechnology Co., Ltd.
    • 10.3.7. Captek Softgel International Inc.
    • 10.3.8. Soft Gel Technologies Inc.
    • 10.3.9. Thermo Fisher Scientific Inc. (Patheon)
    • 10.3.10. Delpharm Evreux
    • 10.3.11. Curtis Health Caps
    • 10.3.12. CapsCanada
    • 10.3.13. Altasciences
    • 10.3.14. Fermentis Life Sciences
    • 10.3.15. ACG

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes