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市場調査レポート
商品コード
1522804

グランピングの世界市場規模調査:用途別、年齢層別、サイズ別、エンドユーザー別、流通チャネル別、製品タイプ別、地域別予測、2022年~2032年

Global Glamping Market Size Study, by Application, by Age Group, by Size, by End User, by Distribution Channel, by Product Type, and Regional Forecasts 2022-2032


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
グランピングの世界市場規模調査:用途別、年齢層別、サイズ別、エンドユーザー別、流通チャネル別、製品タイプ別、地域別予測、2022年~2032年
出版日: 2024年07月28日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

世界のグランピング市場は2023年に約32億7,000万米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には10.5%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

グランピングはしばしば「近代的なキャンプ」と呼ばれ、ベッド、Wi-Fi、スパ、バー、トイレ、電源、清掃サービス、屋内水道の利用など、豪華な設備と利便性を提供します。このような宿泊形態は自然環境を生かし、環境に優しい環境を育み、持続可能な観光を促進します。その結果、観光企業は、季節による業績への影響を緩和し、競争力を維持するために、ユニークで独創的な宿泊施設を絶えず求めています。このような自然環境での快適さを求める動きは、技術的に進歩したリゾートと相まって、現代のグランピング・サイトの世界市場にプラスの影響を与えています。

グランピングは、豪華で快適なキャンプ体験に対する需要の増加、コンサートや大規模な音楽フェスティバルの急増、グランピングの利点に対する意識の高まりなど、いくつかの主要な促進要因の影響を受けています。グランピングに対する需要の高まりは、快適で贅沢なキャンプ体験を好む顧客によってもたらされています。個人が快適なライフスタイルを受け入れ、自然の中でのグランピングの利点に対する認識が高まるにつれ、そのような宿泊施設への需要が急増しています。さらに、コンサートや大規模な音楽フェスティバルの世界の普及は、グランピング市場のシェアを押し上げる重要な要因になると予想されます。さらに、市場プレイヤーによる地理的な足跡の拡大や、新しく革新的なグランピング宿泊施設の開拓は、予測される年月の間に様々な有利な機会を提示します。しかし、グランピング宿泊施設に関連する高コストとグランピング市場の季節的性質は、2024年から2032年の予測期間を通じて市場成長に課題しています。

世界のグランピング市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他欧州地域です。北米は世界グランピング市場において収益面で圧倒的な地域です。同地域の市場成長は、独特でハイエンドな体験に対する需要の高まりを含む要因に起因しています。エコツーリズムの台頭も、持続可能で環境に優しいアウトドアの楽しみ方を提供するグランピングに多くの人々を押し上げています。一方、アジア太平洋地域の市場は、豊かな文化や料理がグランピングのユニークな体験を提供していることから、予測期間中に最も速い速度で成長すると予想されています。また、可処分所得の高い中間所得層の拡大も、この地域の美しい自然を探索する贅沢な方法を求める人々のグランピング需要を後押ししています。

目次

第1章 グランピングの世界市場エグゼクティブサマリー

  • グランピングの世界市場規模・予測(2022年~2032年)
  • 地域別概要
  • セグメント別概要
    • 用途別
    • 年齢層別
    • サイズ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 製品タイプ別
  • 主要動向
  • 景気後退の影響
  • アナリストの結論・提言

第2章 世界のグランピング市場の定義と調査前提条件

  • 調査目的
  • 市場の定義
  • 調査前提条件
    • 包含と除外
    • 制限事項
    • 供給サイドの分析
      • 入手可能性
      • インフラ
      • 規制環境
      • 市場競争
      • 経済性(消費者の視点)
    • 需要サイド分析
      • 規制の枠組み
      • 技術の進歩
      • 環境への配慮
      • 消費者の意識と受容
  • 調査手法
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 世界のグランピング市場力学

  • 市場促進要因
    • 豪華で快適なキャンプ体験への需要の高まり
    • コンサートや大規模音楽フェスティバルの急増
    • グランピングの利点に対する意識の高まり
  • 市場の課題
    • グランピング宿泊に伴う高コスト
    • グランピング市場の季節性
  • 市場機会
    • 市場参入企業による地理的拡大
    • 新しく革新的なグランピング宿泊施設の開発
    • 環境に優しく持続可能な観光の人気の高まり

第4章 世界のグランピング市場産業分析

  • ポーターのファイブフォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • ポーターのファイブフォースモデルへの未来的アプローチ
    • ポーターのファイブフォースの影響分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 グランピングの世界市場規模と予測:用途別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グランピングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 家族旅行
    • 企業旅行

第6章 グランピングの世界市場規模と予測:年齢層別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グランピングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 18-32歳
    • 33-50歳
    • 51-65歳
    • 65歳以上

第7章 グランピングの世界市場規模と予測:サイズ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グランピングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 2人用
    • 4人用
    • その他

第8章 グランピングの世界市場規模と予測:エンドユーザー別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グランピングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • 消費者
    • イベント

第9章 グランピングの世界市場規模と予測:流通チャネル別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グランピングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • 専門店
    • eコマース
    • その他

第10章 グランピングの世界市場規模と予測:製品タイプ別、2022年~2032年

  • セグメントダッシュボード
  • グランピングの世界市場:収益動向分析、2022年・2032年
    • キャンピングポッドとキャビン
    • ユルト
    • テント
    • ツリーハウス
    • その他

第11章 グランピングの世界市場規模と予測:地域別、2022年~2032年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第12章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Hilleberg Ab.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 市場戦略
    • Johnson Outdoors Inc.
    • The North Face Inc.
    • AMG GROUP
    • Newell Brands Inc.
    • Oase Outdoors
    • The Coleman Company
    • Simex Outdoor International
    • Kampa
    • Exxel Outdoors
    • Bushtec Safari(South Africa)
    • Sawday's Canopy & Stars Ltd.(UK)
    • Huttopia(France)
    • Wigwam Holidays Ltd(UK)
    • Arena Campsites(Europe)

第13章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
目次

Global Glamping Market is valued at approximately USD 3.27 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.5% over the forecast period 2024-2032. Glamping, often referred to as "modern camping," offers luxurious amenities and conveniences such as beds, Wi-Fi, spas, bars, restrooms, power, cleaning services, and access to indoor plumbing. This form of accommodation capitalizes on the natural surroundings, fostering an eco-friendly environment and promoting sustainable tourism. Consequently, tourism firms continually seek unique and inventive accommodations to mitigate the impact of seasonality on business performance and stay competitive. This drive for comfort in natural settings, coupled with technologically advanced resorts, positively impacts the global market for contemporary glamping sites.

Glamping is influenced by several key drivers, including increasing demand for luxury and comfortable camping experiences, the surge in the number of concerts and large-scale music festivals and growing awareness of the benefits of glamping. The increasing demand for glamping is driven by customers' preference for comfortable and luxury camping experiences. As individuals embrace a comfortable lifestyle with growing awareness of glamping's benefits in nature, the demand for such accommodations has surged. Furthermore, the proliferation of concerts and large-scale music festivals globally is anticipated to be a significant factor driving the glamping market share. Furthermore, the expansion of the geographical footprint by market players and the development of new and innovative glamping accommodations present various lucrative opportunities over the forecast years. However, the high cost associated with glamping accommodations and the seasonal nature of the glamping market are challenging the market growth throughout the forecast period of 2024-2032.

The key regions considered for the Global Glamping Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is a dominating region in the Global Glamping Market in terms of revenue. The market growth in the region is being attributed to factors including the escalating demand for distinctive, high-end experiences. Eco-tourism's rise is also pushing more people toward glamping, as it offers a sustainable and environmentally friendly way to enjoy the outdoors. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period fueled by the region's rich cultures and cuisines offer a unique experience for glampers. The expanding middle class, with more disposable income, is also driving demand for glamping as people seek luxurious ways to explore the region's natural beauty.

Major market players included in this report are:

  • Hilleberg Ab.
  • Johnson Outdoors Inc.
  • The North Face Inc.
  • AMG GROUP
  • Newell Brands Inc.
  • Oase Outdoors
  • The Coleman Company
  • Simex Outdoor International
  • Kampa
  • Exxel Outdoors
  • Bushtec Safari (South Africa)
  • Sawday's Canopy & Stars Ltd. (UK)
  • Huttopia (France)
  • Wigwam Holidays Ltd (UK)
  • Arena Campsites (Europe)

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Application:

  • Family Travel
  • Enterprise Travel

By Age Group:

  • 18-32 years
  • 33-50 years
  • 51-65 years
  • Above 65 years

By Size:

  • 2-Person
  • 4-Person
  • Others

By End User:

  • Consumers
  • Events

By Distribution Channel:

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Specialty Stores
  • E-commerce
  • Others

By Product Type:

  • Camping Pods and Cabins
  • Yurts
  • Tents
  • Treehouses
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Glamping Market Executive Summary

  • 1.1. Global Glamping Market Size & Forecast (2022- 2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Application
    • 1.3.2. By Age Group
    • 1.3.3. By Size
    • 1.3.4. By End User
    • 1.3.5. By Distribution Channel
    • 1.3.6. By Product Type
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Glamping Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Glamping Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increasing demand for luxury and comfortable camping experiences
    • 3.1.2. Surge in the number of concerts and large-scale music festivals
    • 3.1.3. Growing awareness of the benefits of glamping
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High cost associated with glamping accommodations
    • 3.2.2. Seasonal nature of the glamping market
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Expansion of geographical footprint by market players
    • 3.3.2. Development of new and innovative glamping accommodations
    • 3.3.3. Increasing popularity of eco-friendly and sustainable tourism

Chapter 4. Global Glamping Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Glamping Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Glamping Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Family Travel
    • 5.2.2. Enterprise Travel

Chapter 6. Global Glamping Market Size & Forecasts by Age Group 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Glamping Market: Age Group Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. 18-32 years
    • 6.2.2. 33-50 years
    • 6.2.3. 51-65 years
    • 6.2.4. Above 65 years

Chapter 7. Global Glamping Market Size & Forecasts by Size 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Glamping Market: Size Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. 2-Person
    • 7.2.2. 4-Person
    • 7.2.3. Others

Chapter 8. Global Glamping Market Size & Forecasts by End User 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Glamping Market: End User Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Consumers
    • 8.2.2. Events

Chapter 9. Global Glamping Market Size & Forecasts by Distribution Channel 2022-2032

  • 9.1. Segment Dashboard
  • 9.2. Global Glamping Market: Distribution Channel Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 9.2.1. Supermarkets and Hypermarkets
    • 9.2.2. Specialty Stores
    • 9.2.3. E-commerce
    • 9.2.4. Others

Chapter 10. Global Glamping Market Size & Forecasts by Product Type 2022-2032

  • 10.1. Segment Dashboard
  • 10.2. Global Glamping Market: Product Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 10.2.1. Camping Pods and Cabins
    • 10.2.2. Yurts
    • 10.2.3. Tents
    • 10.2.4. Treehouses
    • 10.2.5. Others

Chapter 11. Global Glamping Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 11.1. North America Glamping Market
    • 11.1.1. U.S. Glamping Market
      • 11.1.1.1. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 11.1.1.2. Age Group breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 11.1.1.3. Size breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 11.1.1.4. End User breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 11.1.1.5. Distribution Channel breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 11.1.1.6. Product Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 11.1.2. Canada Glamping Market
  • 11.2. Europe Glamping Market
    • 11.2.1. U.K. Glamping Market
    • 11.2.2. Germany Glamping Market
    • 11.2.3. France Glamping Market
    • 11.2.4. Spain Glamping Market
    • 11.2.5. Italy Glamping Market
    • 11.2.6. Rest of Europe Glamping Market
  • 11.3. Asia-Pacific Glamping Market
    • 11.3.1. China Glamping Market
    • 11.3.2. India Glamping Market
    • 11.3.3. Japan Glamping Market
    • 11.3.4. Australia Glamping Market
    • 11.3.5. South Korea Glamping Market
    • 11.3.6. Rest of Asia Pacific Glamping Market
  • 11.4. Latin America Glamping Market
    • 11.4.1. Brazil Glamping Market
    • 11.4.2. Mexico Glamping Market
    • 11.4.3. Rest of Latin America Glamping Market
  • 11.5. Middle East & Africa Glamping Market
    • 11.5.1. Saudi Arabia Glamping Market
    • 11.5.2. South Africa Glamping Market
    • 11.5.3. Rest of Middle East & Africa Glamping Market

Chapter 12. Competitive Intelligence

  • 12.1. Key Company SWOT Analysis
  • 12.2. Top Market Strategies
  • 12.3. Company Profiles
    • 12.3.1. Hilleberg Ab.
      • 12.3.1.1. Key Information
      • 12.3.1.2. Overview
      • 12.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 12.3.1.4. Product Summary
      • 12.3.1.5. Market Strategies
    • 12.3.2. Johnson Outdoors Inc.
    • 12.3.3. The North Face Inc.
    • 12.3.4. AMG GROUP
    • 12.3.5. Newell Brands Inc.
    • 12.3.6. Oase Outdoors
    • 12.3.7. The Coleman Company
    • 12.3.8. Simex Outdoor International
    • 12.3.9. Kampa
    • 12.3.10. Exxel Outdoors
    • 12.3.11. Bushtec Safari (South Africa)
    • 12.3.12. Sawday's Canopy & Stars Ltd. (UK)
    • 12.3.13. Huttopia (France)
    • 12.3.14. Wigwam Holidays Ltd (UK)
    • 12.3.15. Arena Campsites (Europe)

Chapter 13. Research Process

  • 13.1. Research Process
    • 13.1.1. Data Mining
    • 13.1.2. Analysis
    • 13.1.3. Market Estimation
    • 13.1.4. Validation
    • 13.1.5. Publishing
  • 13.2. Research Attributes