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市場調査レポート
商品コード
1472153
紫外線空気清浄機の世界市場:市場規模・予測 - 搭載タイプ別、電力別、流通チャネル別、最終用途別、地域別分析、2023~2030年Global UV Air Purifier Market Size study & Forecast, by Mounting Type, by Power, by Distribution Channel, by End-use and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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紫外線空気清浄機の世界市場:市場規模・予測 - 搭載タイプ別、電力別、流通チャネル別、最終用途別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2024年04月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の紫外線空気清浄機の市場規模は、2022年に約16億米ドルに達し、2023~2030年の予測期間中に10.70%以上の健全な成長率で推移すると予測されています。
紫外線空気清浄機は、紫外線殺菌照射(UVGI)空気清浄機としても知られ、紫外線(UV)を使用して空気中に存在する細菌、ウイルス、その他の微生物を殺菌または不活性化する装置です。これらの空気清浄機は通常、UV-C光を放射するUVランプで構成されており、微生物の遺伝物質を破壊し、繁殖や感染症を引き起こさないようにする効果があります。紫外線空気清浄機は、HEPAフィルターなど他の空気ろ過技術と組み合わせて使用されることが多く、室内環境の包括的な空気浄化を実現します。
紫外線空気清浄機市場は、製品発売の増加、消費者の可処分所得の増加、製品認知度の向上により、大きな発展が見込まれています。家庭、企業、カフェ、その他の空間で利用される紫外線空気清浄機のニーズを煽っている良い理由の一つは、顧客の健康意識の高まりです。呼吸器疾患、喘息、慢性閉塞性肺疾患などの慢性疾患が一般的になるにつれて、空気の質の重要性が高まっています。患者の肺の性能や呼吸時の快適さは空気の質に影響されるため、空気中の粒子状物質を除去する空気清浄機が使用されています。米国疾病予防管理センター(CDC)は、ストレスの多いライフスタイルの選択、汚染レベルの上昇、環境変数がすべて米国における喘息患者の増加につながっているというデータを発表しました。呼吸器系の問題に関連した病気に苦しむ人の増加により、空気清浄機のニーズは高まると予想されます。規制は紫外線空気清浄機に大きな影響を与えます。紫外線空気清浄機の生産、販売促進、小売は、いくつかの国内および国際的な規則によって管理されています。国際標準化機構(International Standard Organisation)は、紫外線空気清浄機を含む空気清浄製品の認証と規格の設定を行っています。空気清浄機に使用されるUVランプを評価するための測定は、ISO 15727:2020で規定されています。市場への浸透を高めるため、紫外線空気清浄機メーカーは合弁事業、合併、買収、新製品開発、地理的拡大など様々な戦術を駆使しています。例えば、2022年11月、Havells IndiaはUV-CとUV-Aランプを搭載した空気清浄機Meditateを発売しました。この商品はAmazon website.com.で購入できます。しかし、紫外線空気清浄機の高コストは、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
紫外線空気清浄機の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。アジア太平洋は2022年に市場を独占し、同地域の大規模な消費者基盤により最大の収益シェアを占めました。アジア太平洋は世界人口の半分以上を占めています。国連は、世界人口の60%以上がアジア太平洋に居住していると推定しています。アジア太平洋の製造業と工業部門は、世界の製造業に大きく貢献しています。同地域の定評ある大手企業と大規模な消費者基盤が、最大の市場シェアを占めていると評価されています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global UV Air Purifier Market is valued at approximately USD 1.60 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.70% during the forecast period 2023-2030. UV air purifiers, also known as Ultra-Violet Germicidal Irradiation (UVGI) air purifiers, are devices that use Ultraviolet (UV) light to kill or deactivate bacteria, viruses, and other microorganisms present in the air. These purifiers typically consist of a UV lamp that emits UV-C light, which is effective at destroying the genetic material of microorganisms, rendering them unable to reproduce or cause infection. UV air purifiers are often used in conjunction with other air filtration technologies, such as HEPA filters, to provide comprehensive air purification in indoor environments.
The UV air purifier market is expected to develop significantly due to increased product launches, rising consumer disposable income, and growing product awareness. One of the good reasons fueling the need for UV air purifiers utilised in homes, businesses, cafes, and other spaces is the growing health consciousness among customers. The relevance of air quality is growing as chronic ailments like respiratory illnesses, asthma, and chronic obstructive pulmonary disease become more common. The performance of patients' lungs and their comfort when breathing are impacted by the quality of the air, which is why air purifiers are being used to eliminate particulate matter from the air. The Centres for Disease Control and Prevention (CDC) has released data showing that stressful lifestyle choices, rising pollution levels, and environmental variables are all contributing to the rise in asthma cases in the United States. The need for air purifiers is anticipated to increase due to the growing number of individuals suffering from ailments linked to respiratory issues. Regulations have a significant effect on UV air purifiers. The production, promotion, and retailing of UV air purifier goods are governed by several national and international rules. The International Standard Organisation certifies and sets standards for air purification products, including UV air purifiers. Measurements for assessing the UV lamps used in air purifiers are provided by ISO 15727:2020. To increase their market penetration, UV air purifier manufacturers use a variety of tactics, such as joint ventures, mergers, acquisitions, new product development, and geographic expansions. By launching online portals, major businesses are attempting to strengthen their online distribution channel presence.For instance, in November 2022 Havells India released the Meditate air purifier, which features UV-C and UV-A lamps. The goods can be bought on the Amazon website.com. . However, the high cost of UV Air Purifier stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global UV Air Purifier Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022, accounting for the largest revenue share due in large part to the region's large consumer base. The Asia Pacific area accounted for more than half of the world's population. The UN estimates that over 60% of the world's population resides in Asia Pacific. Asia Pacific's manufacturing and industrial sector sectors contribute significantly to the global sector. The region's well-established major firms and sizable consumer base are credited with holding the largest market share.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: