市場調査レポート
商品コード
1462837
胃内バルーンの世界市場規模調査・予測:製品タイプ別、投与方法別、充填材料別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年Global Intragastric Balloon Market Size Study & Forecast, by Product Type, By Administration, By Filling Material, By End-user, and Regional Analysis, 2023-2030 |
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胃内バルーンの世界市場規模調査・予測:製品タイプ別、投与方法別、充填材料別、エンドユーザー別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2024年04月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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胃内バルーンの世界市場は、2022年に約3,920万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には13.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
胃内バルーンは、肥満に悩む人の減量を支援するために設計された医療機器です。口から胃に挿入され、滅菌生理食塩水で満たされた柔らかいシリコン製のバルーンが満腹感をもたらし、食事摂取量を減らします。処置は低侵襲で、一時的に内視鏡が行われます。また、バルーンはより健康的な食習慣とライフスタイルの変化を促し、ヘルスケアの監督下での支援措置として機能します。低侵襲治療の採用の増加、胃内バルーンの承認の増加、医療費の高騰は、世界中の市場需要を推進している最も顕著な要因です。米国立生物工学情報センター(NCBI)が2023年1月に発表した調査によると、胃内バルーンは肥満の危機に対処する低侵襲ソリューションとして浮上しています。米国と欧州市場では複数の胃内バルーンが承認されており、その基準はBMIが米国で30~35kg/m2、欧州で27~35kg/m2とさまざまです。
また、胃内バルーン留置の需要は、外科手術に代わる方法と比較して安全性が高く、費用対効果も高いことから高まっています。世界保健機関(WHO)によると、2022年現在、肥満の世界的有病率は気になるレベルに達しており、世界中で約8人に1人が肥満と共存しています。成人の肥満率は1990年以降2倍以上に、思春期の肥満率は同期間に4倍に増加しています。18歳以上の成人のうち、約25億人が太りすぎと分類され、8億9,000万人が肥満のカテゴリーに入る。これは成人の43%が太りすぎで、16%が肥満と共存していることになります。さらに、5歳未満で太りすぎの子どもは3,700万人、5歳から19歳の子ども・青少年は3億9,000万人以上が太りすぎで、そのうち1億6,000万人が肥満と共存しています。これらの統計は、年齢層を超えて肥満の流行に対処し、それと闘うための世界の取り組みが緊急に必要であることを強調しています。胃内バルーンは肥満治療に広く利用され、効果的な結果をもたらしています。したがって、世界の肥満の有病率の増加は、市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。肥満は、心血管疾患、糖尿病、脳卒中、高血圧、特定のがんなどの様々な非伝染性疾患と関連しており、世界中の政府が肥満管理に関する意識を高めるよう促しています。このような啓発キャンペーンは、胃内バルーンの採用を促進すると予想されます。また、バルーン技術の進歩に加え、ライフスタイルに重点を置いた体重管理が重視されるようになったことで、今後数年間はさまざまなビジネスチャンスが見込まれます。しかし、胃内バルーン手技に関連する合併症やリスク、償還不足が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなっています。
胃内バルーンの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、肥満の蔓延、熟練した専門家の存在、減量治療の大幅な採用により、2022年の市場を独占しました。さらに、胃内バルーンの人気上昇と採用が地域の成長をさらに後押ししています。アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。患者人口の拡大、新技術に関するヘルスケア専門家や患者の意識の高まり、さまざまな減量プログラムの導入が、同地域全体の市場需要を大きく後押ししています。例えば、2020年7月、Allurion Technologies, Inc.は、Elipse-胃バルーン減量プログラムの導入を通じてアジアでの存在感をを拡大したと発表しました。
この調査目的は、近年の異なるセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Intragastric Balloon Market is valued at approximately USD 39.2 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 13.9% over the forecast period 2023-2030. The intragastric balloon is a medical device designed to aid in weight loss for individuals struggling with obesity. It is a soft silicone balloon inserted into the stomach through the mouth and filled with a sterile saline solution, creating a sensation of fullness, and reducing food intake. The procedure is minimally invasive and temporarily administered endoscopically. Also, the balloon encourages healthier eating habits and lifestyle changes, serving as a supportive measure under healthcare supervision. The rise in adoption of minimally invasive treatment, increasing approval for intragastric balloon, and soaring healthcare expenditure are the most prominent factors that are propelling the market demand across the globe. According to a study published by the National Center for Biotechnology Information (NCBI) in January 2023, intragastric balloons emerge as a minimally invasive solution in addressing the obesity crisis. The United States and European markets have approved multiple intragastric balloons, with criteria varying from a BMI of 30 to 35 kg/m^2 in the U.S. to 27 to 35 kg/m^2 in Europe.
In addition, the demand for intragastric balloon placement is rising due to its safety and cost-effectiveness compared to surgical alternatives. According tothe World Health Organization's (WHO),as of 2022, the global prevalence of obesity has reached concerning levels, with approximately 1 in 8 individuals worldwide living with obesity. The rates of adult obesity have more than doubled since 1990, while adolescent obesity has quadrupled during the same period. Among adults aged 18 years and older, around 2.5 billion were classified as overweight, with a staggering 890 million falling into the category of obesity. This represents 43% of adults being overweight and 16% living with obesity. Moreover, there were 37 million overweight children under the age of 5, and over 390 million children and adolescents aged 5-19 years were overweight, including 160 million who were living with obesity. These statistics highlight the urgent need for global efforts to address and combat the obesity epidemic across age groups.. Intragastric balloons are extensively utilized for obesity treatment, delivering effective outcomes. Accordingly, the rise in prevalence of obesity globally is anticipated to positively influence the market growth. Obesity is associated with various non-communicable diseases like cardiovascular diseases, diabetes, stroke, hypertension, and certain cancers, prompting governments worldwide to raise awareness about obesity management. This awareness campaign is expected to fuel the adoption of intragastric balloons. Moreover, the rise the advancements in balloon technology, as well as the growing emphasis on lifestyle-focused weight management presents various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the complications and risks related to intragastric balloon procedure, along with the lack of reimbursement are hindering the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Intragastric Balloon Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the widespread prevalence of obesity, the presence of skilled professionals, and significant adoption of weight loss treatments. Additionally, the rising popularity and adoption of the intragastric balloon further bolster regional growth Whereas Asia Pacific is expected to grow at the highest CAGR over the forecast years. The expanding patient population, growing awareness among healthcare professionals and patients regarding new technologies, and the introduction of various weight loss programs are significantly propelling the market demand across the region. For instance. in July 2020, Allurion Technologies, Inc. announced that the company has extended its presence in Asia through the introduction of the Elipse- a Gastric Balloon weight loss program.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: