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市場調査レポート
商品コード
1389237
ビジュアル検索の世界市場規模調査&予測、オファリング別、業界別、地域別分析、2023~2030年Global Visual Search Market Size study & Forecast, by Offering (Image Search, Search Recommendation), by Industry Vertical (Consumer Goods, Retail, Automotive, Healthcare, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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ビジュアル検索の世界市場規模調査&予測、オファリング別、業界別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年10月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ビジュアル検索とは、テキストベースのビジュアル検索ではなく、画像を入力クエリとして情報を検索する技術です。
コンピュータビジョンと人工知能を活用して画像の内容を分析・理解し、その画像の視覚的属性に基づいて関連する結果を検索します。ビジュアル検索市場が拡大している背景には、eコマース・プラットフォームの増加や、AIおよび機械学習に対する需要の高まりといった要因があります。ビジュアル検索は、ユーザーが直感的かつ効率的な方法で類似画像、製品、コンテンツを見つけることを可能にし、物理的世界とデジタル世界のギャップを埋める。その結果、ビジュアル検索の需要は、予測期間2023~2030年の間に国際市場で徐々に増加しています。
ビジュアル検索は、パーソナライズされたレコメンデーションと統合することができます。画像検索に基づいてユーザーの好みを分析し、eコマース・プラットフォームは顧客のスタイルや好みに合わせた提案を行うことができます。Statistaによると、2023年のeコマース・ソフトウェア・プラットフォームはWooCommerceが世界トップで、市場シェアは39%だっています。Squarespace Online Storesが14.95%、Woo Themesが14.67%で2位と3位だっています。さらに、2021年の世界の小売eコマース売上高は約5兆2,000億米ドルで、2026年には約8兆1,000億米ドルに達します。ビジュアル検索市場を牽引するもう1つの重要な要因は、AIと機械学習に対する需要の高まりです。機械学習アルゴリズムは、学習された表現を使用して画像間の類似性を計算することができます。ユーザーが画像クエリを入力すると、システムはクエリ画像の特徴とデータベース内の特徴を比較し、最も視覚的に類似した結果を見つける。さらに、Statistaによると、2021年には、人工知能と機械学習の最も重要な応用例として、顧客体験の向上が57%に上るといわれています。これらの技術を活用することで、さまざまな業務が進展する可能性があります。さらに、ビジュアル検索エンジンに対する需要の高まりや、インターネットやスマートフォンの普及率の向上は、予測期間中に市場に有利な成長機会をもたらすと予想されます。しかし、高い運用コストと適切な技術インフラの不足が、2023~2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害することになります。
世界のビジュアル検索市場の調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカが含まれます。北米は、ビジュアル検索エンジンのアプリケーションの増加と地域における技術進歩の増加により、2022年に市場を独占しました。この地域の支配的な業績は、ビジュアル検索の全体的な需要を促進すると予想されます。さらに、アジア太平洋は、eコマース用途のためのビジュアル検索エンジンソリューションの採用増加などの要因により、予測期間中に最も速く成長すると予想されています。
この調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Visual Search Market is valued at approximately USD xx billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xx% over the forecast period 2023-2030. Visual search is a technology that allows users to search for information using images as the input query, rather than text-based keywords. It involves utilizing computer vision and artificial intelligence to analyze and understand the content of images, and then retrieve relevant results based on the visual attributes of those images. The Visual Search market is expanding because of factors such as the rising number of e-commerce platforms and growing demand for AI and machine learning Visual search enables users to find similar images, products, or content in an intuitive and efficient manner, bridging the gap between the physical and digital worlds. As a result, the demand for Visual Search has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030.
Visual search can be integrated with personalized recommendations. It analyzes user preferences based on their image searches, e-commerce platforms can offer tailored suggestions that align with the customer's style and preferences. According to Statista, WooCommerce was the worldwide leading e-commerce software platform in 2023, with a market share of 39%. Squarespace Online Stores and Woo Themes ranked second and third, with shares of 14.95 and 14.67%, respectively. Furthermore, in 2021, the global retail e-commerce sales account for approximately USD 5.2 trillion and reach about USD 8.1 trillion by 2026. Another important factor that drives the Visual Search market is the increasing demand for AI and machine learning. Machine learning algorithms can calculate the similarity between images using learned representations. When a user inputs an image query, the system compares the features of the query image with those in its database to find the most visually similar results. In addition, as per Statista, in 2021, with a substantial 57% of cases, the foremost applications of artificial intelligence and machine learning involve enhancing customer experiences. The utilization of these technologies has the potential to drive progress across a range of business operations. Moreover, growing demand for visual search engines and increasing penetration of the internet and smartphones are anticipated to create lucrative growth opportunities for the market over the forecast period. However, high operational cost and a lack of adequate technological infrastructure are going to impede overall market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Visual Search Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the rising application of visual search engines and increasing technological advancements in the region. The region's dominant performance is anticipated to propel the overall demand for Visual Search. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow fastest during the forecast period, owing to factors such as increased adoption of visual search engine solutions for e-commerce applications in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: