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市場調査レポート
商品コード
1389143
デジタル糖尿病管理の世界市場規模調査&予測、タイプ別、製品別、地域別分析、2023-2030年Global Digital Diabetes Management Market Size study & Forecast, by Type, by Product and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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デジタル糖尿病管理の世界市場規模調査&予測、タイプ別、製品別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年10月30日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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デジタル糖尿病管理とは、モバイルアプリ、ウェアラブルデバイス、その他のデジタルツールなどのデジタル技術を使用して、糖尿病患者の状態を監視、管理、改善することを指します。
糖尿病は、インスリンの分泌不足またはインスリンを効果的に使用できないことによる高血糖を特徴とする慢性代謝疾患です。デジタル糖尿病管理ソリューションは、血糖値、投薬、身体活動、食事を追跡・分析するためのツールやリソースを提供することで、糖尿病患者がセルフケアに積極的に参加できるようにすることを目的としています。市場成長を促進する主な要因は、糖尿病有病率の上昇、糖尿病管理のためのクラウドベースの企業ソリューションの採用拡大、糖尿病ケア機器における人工知能の出現、糖尿病管理のためのデジタルプラットフォームの普及とモバイルアプリの採用の増加であり、これらは予測期間中の市場成長をサポートすると予想されます。
さらに、糖尿病の世界の有病率は、主に座りがちなライフスタイル、不健康な食生活、高齢化によって着実に増加しています。糖尿病患者数が増加の一途をたどる中、効率的で拡張性の高い糖尿病管理ソリューションへのニーズが高まっています。例えば、国際糖尿病連合(IDF)によると、2019年には20~79歳の成人が4億6,300万人近く糖尿病を患っています。また、2045年には約7億人に達すると予測されています。その結果、糖尿病の有病率の増加が市場の成長をサポートすると予想されます。さらに、糖尿病に関連する医療支出の増加とe-ヘルスの採用の増加は、予測期間中に市場に有利な機会を創出すると予測されます。しかし、新興経済諸国での低採用とデータセキュリティが、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長を阻害します。
デジタル糖尿病管理の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、糖尿病有病率の上昇、認知度と患者エンゲージメントの向上、ヘルスケアとインフラの成長、遠隔患者モニタリングへの注目の高まり、および支援的な償還政策により、2022年の市場を独占しました。一方、アジア太平洋地域は、eヘルス導入の増加、糖尿病有病率の増加、ヘルスケア意識の高まり、医療費の増加、遠隔医療と遠隔モニタリングの導入の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Digital diabetes management refers to using digital technologies, such as mobile apps, wearable devices, and other digital tools, to help individuals with diabetes monitor, manage, and improve their condition. Diabetes is a chronic metabolic disorder characterized by high blood sugar levels due to either inadequate insulin production or the body's inability to use insulin effectively. Digital diabetes management solutions aim to empower patients with diabetes to take an active role in their self-care by providing tools and resources to track and analyze their blood glucose levels, medication, physical activity, and diet. The key factors driving the market growth are the rising prevalence of diabetes, growing adoption of cloud-based enterprise solutions for diabetes management, the advent of artificial intelligence in diabetes care devices, and increasing penetration of digital platforms and adoption of mobile apps for diabetes management that anticipated to support the market growth during forecast period.
Moreover, the global prevalence of diabetes has been increasing steadily, primarily due to sedentary lifestyles, unhealthy diets, and an aging population. As the number of people with diabetes continues to rise, there is a growing need for efficient and scalable diabetes management solutions. For instance, as per the International Diabetic Federation (IDF), in 2019, there were nearly 463 million adults aged between 20-79 years were suffering from diabetes. Also, the amount is anticipated to reach around 700 million by 2045. As a result, the growing prevalence of diabetes is anticipated to support market growth. Additionally, increasing diabetes-related health expenditure and rising adoption of e-health are anticipated to create a lucrative opportunity for the market during the forecast period. However, the low adoption in developing economies and data security stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Digital Diabetes Management Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the rising prevalence of diabetes, increasing awareness and patient engagement, growing healthcare and infrastructure, increasing focus on remote patient monitoring, and supportive reimbursement policies. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the growing adoption of e-health, increasing prevalence of diabetes, rising healthcare awareness, increasing healthcare expenditure, and growing adoption of telemedicine and remote monitoring.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: