市場調査レポート
商品コード
1363823
シングルサインオンの世界市場規模調査・予測、タイプ別、展開形態別、組織規模別、業種別、地域別分析、2023~2030年Global Single Sign-on Market Size study & Forecast, by Type By Deployment Mode By Organization Size By Industry Vertical and Regional Analysis, 2023-2030 |
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シングルサインオンの世界市場規模調査・予測、タイプ別、展開形態別、組織規模別、業種別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年10月04日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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シングルサインオン(SSO)は、ユーザーが一度認証すれば、再度認証情報を入力することなく、複数のアプリケーションやシステムにアクセスできるようにする仕組みです。
ユーザーは、ユーザー名とパスワード、または生体認証のような他の認証方法のような、単一のログイン認証情報を使用して、さまざまなアプリケーションやサービスにログインすることができます。シングルサインオン市場は、クラウド採用の増加や中小企業の増加などの要因によって拡大しています。シングルサインオンによって、ユーザーのIDプロバイダーと、ユーザーがアクセスしたいサービスプロバイダーとの間に信頼関係が確立されます。その重要性は、2023~2030年の予測期間中に徐々に高まっています。
Statistaによると、2022年、クラウドインフラサービス市場で最も人気のあるベンダー、Amazon Web Servicesが市場全体の32%を占め、次いでMicrosoft Azureが23%、Google Cloudがそれぞれ10%のシェアを占める。これら3つのクラウドベンダーを合わせると、世界全体の支出額の約65%を占めることになります。さらに、2022年には、企業データの60%以上がクラウドに保存されるようになると予想されています。これは、企業がビジネスの俊敏性を高めるだけでなく、セキュリティと信頼性を向上させるために、リソースをクラウド環境に移行する傾向が強まっているためです。シングルサインオン市場を牽引するもう一つの重要な要因は、中小企業の増加です。シングルサインオンを導入する中小企業の数は、ITランドスケープの複雑さ、相互運用性の要件、コストへの配慮、エコシステム内のコラボレーションと標準化のレベルなどの要因によって決まる。また、Statistaによると、2021年には全世界で約3億3,299万社の中小企業が存在すると推定され、中小企業が最も多い大陸はアジアでした。さらに、ソーシャル・メディア・プラットフォームの増加や、銀行業種における集中型セッションへの需要の高まりは、予測期間中、市場に有利な成長機会をもたらすと予想されます。しかし、データ漏洩に関連するリスクは、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
シングルサインオンの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、大規模なシングルサインオンベンダーの存在と、この地域の中堅および大企業からのシングルサインオンシステムの需要の増加により、2022年の市場を独占しました。さらに、アジア太平洋は、この地域のBFSI、通信、医療、教育などの多くの産業におけるシングルサインオンソリューションの需要の増加などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
この調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Single sign-on (SSO) is a mechanism that allows users to authenticate themselves once and gain access to multiple applications or systems without needing to provide their credentials again. It enables users to log in to various applications and services using a single set of login credentials, such as a username and password or other authentication methods like biometrics. The Single Sign-on market is expanding because of factors such as rising adoption of cloud and increasing number SME's. it establishes a trust relationship between the user's identity provider and the service providers that the user wants to access. Its importance has progressively increased during the forecast period 2023-2030.
According to Statista, in 2022, the most popular vendor in the cloud infrastructure services market, Amazon Web Services, accounts 32% of the entire market, followed by Microsoft Azure with 23% market share, and Google Cloud with 10% respectively. Together, these three cloud vendors account for about 65% of total global spending. Furthermore, in 2022, over 60% of all corporate data is stored in the cloud as companies increasingly shift their resources into cloud environments in the hope of improving security and reliability next to advancing business agility. Another important factor that drives the Single Sign-on market is increasing number of SME's. As the number of SMEs implementing Single sign-on depends on factors such as the complexity of the IT landscape, interoperability requirements, cost considerations, and the level of collaboration and standardization within the ecosystem. In addition, as per Statista, there were estimated to be approximately 332.99 million SMEs worldwide in 2021, the continent with the most SMEs was Asia. Moreover, the growing number of social media platforms and increasing demand for centralized session in banking industry is anticipated to create a lucrative growth opportunity for the market over the forecast period. However, the risk associated to data breach stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Single Sign-on Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the presence of a large pool of single sign-on vendors and the increasing demand of single sign-on systems from medium and large enterprises in this region. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as increasing demand of single sign-on solutions in a number of industries, such as BFSI, telecommunication, medical, and education in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.