|
市場調査レポート
商品コード
1355699
サッカーの世界市場規模調査&予測、タイプ別、製造プロセス、流通チャネル別、地域分析、2023~2030年Global Football Market Size study & Forecast, by Type (Training ball, Match ball, Others), By Manufacturing Process (Hand Stitched, Machine Stitched, Thermally Bonded), By Distribution Channel (Online, Offline) and Regional Analysis, 2023-2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
サッカーの世界市場規模調査&予測、タイプ別、製造プロセス、流通チャネル別、地域分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年09月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
サッカーの世界市場は、2022年に約31億1,848万米ドルと評価され、予測期間2023~2030年には18.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
世界の一部ではサッカーとしても知られるサッカーは、11人ずつの2チームで球状のボールを使ってプレーする人気のチームスポーツです。世界で最も広くプレーされ、観戦されているスポーツであり、世界中にファンがいます。サッカー市場は、アウトドアスポーツの認知度向上やサッカークラブの増加などの要因により拡大しています。プロサッカーは、国内および国際レベルでリーグとトーナメントに組織されています。最も権威のある国際大会には、4年ごとに開催されるFIFAワールドカップやUEFA欧州選手権などがあります。クラブレベルでは、イングランドのプレミアリーグ、スペインのリーガ・エスパニョーラ、ドイツのブンデスリーガなどのリーグが広く支持されています。
Statistaによると、スポーツ&アウトドア市場は2023年に840億2,000万米ドルに達すると予測され、2023年から2027年にかけて年率9.48%の成長が見込まれます。さらに、米国では2021年に、6歳以上でアウトドア・スポーツをする人の割合が約53.9%に達しました。スペースを牽引するもうひとつの重要な要素は、サッカークラブ数の増加です。Statistaによると、2021年には世界中のプロサッカークラブは4,415と推定され、そのうち656がブラジルを本拠地としています。また、2021年9月には、FCバイエルン・ミュンヘンが32万人以上の会員を擁し、世界で最も多くのパートナーを持つサッカークラブとなっています。このドイツのクラブは、ポルトガルのSLベンフィカとスペインのFCバルセロナをそれぞれ3万人、9万人以上上回っています。また、国際レベルでのサッカー振興に向けた政府の取り組みが活発化していることや、女性のサッカー参加が増加していることも、予測期間中、市場に有利な成長見通しをもたらすと思われます。しかし、バーチャルゲームの動向は、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
サッカーの世界市場調査において考慮された主要地域は以下の通りである:アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東&アフリカ。欧州は、2022年に市場を独占したが、これはクラブレベルのサッカーで新興選手が増加していることと、同地域のサッカークラブ数が増加していることによる。Statistaによると、2022年の中間企業価値が最も高い欧州サッカーチームはレアル・マドリーで約34億3,000万米ドル、僅差でマンチェスター・ユナイテッドが31億1,000万米ドル、FCバルセロナが30億米ドル超で3位となっています。さらに、アジア太平洋は、戦略的パートナーシップの数の増加や、市場空間における草の根レベルでのサッカー振興のための政府や非営利団体の積極的な参加などの要因により、予測期間中に大きく成長することが期待されています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Football Market is valued at approximately USD 3118.48 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 18.3% over the forecast period 2023-2030. Football, also known as soccer in some parts of the world, is a popular team sport played with a spherical ball between two teams of 11 players each. It is the most widely played and watched sport in the world, with a global following. The Football market is expanding because of factors such as increasing awareness of outdoor sports and growing number of football clubs. Professional football is organized into leagues and tournaments at both domestic and international levels. Some of the most prestigious international tournaments include the FIFA World Cup, held every four years, and the UEFA European Championship. At the club level, leagues such as the English Premier League, La Liga in Spain, and the Bundesliga in Germany are widely followed.
According to Statista, the Sports & Outdoor market is estimated to reach up to USD 84.02 billion in 2023 and is expected to show an annual growth rate of 9.48% in between 2023 to 2027. resulting in a projected market value of up to USD 120.70 billion by 2027. Furthermore, in 2021, in the United States, the share of people aged six years and above doing outdoor sports amounted to approximately 53.9%. Another important component driving space is growing number of football clubs. As per Statista, in 2021 Professional soccer clubs around the world estimated 4,415, out of which 656 were based in Brazil. In addition, in September 2021, FC Bayern Munich is the football club with the most partners worldwide with over 320 thousand members. The German club outnumbered SL Benfica of Portugal and FC Barcelona of Spain by more than 30 thousand and 90 thousand members respectively. Also, rising government initiatives to promote football at international levels and growing women's participation in football would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, growing trend of virtual games stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Football Market study include: Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Europe dominated the market in 2022 owing to the increasing number of emerging players at club level football and rising number of football clubs in the region. According to Statista, the European football team with the highest midpoint enterprise value in 2022 was Real Madrid, with approximately USD 3.43 billion, followed closely by Manchester United with USD 3.11 billion, and FC Barcelona in third place with over USD 3 billion. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as increase in the number of strategic partnerships and active participation of government and nonprofit organizations to promote football at grassroots levels in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: