表紙:マーケティングにおける人工知能の世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、用途別、技術別、エンドユーザー産業別、地域別分析、2023-2030年
市場調査レポート
商品コード
1315005

マーケティングにおける人工知能の世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、用途別、技術別、エンドユーザー産業別、地域別分析、2023-2030年

Global Artificial Intelligence In Marketing Market Size study & Forecast, by Component by Application, by Technology, by End User Industry and Regional Analysis, 2023-2030


出版日
ページ情報
英文
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
マーケティングにおける人工知能の世界市場規模調査&予測:コンポーネント別、用途別、技術別、エンドユーザー産業別、地域別分析、2023-2030年
出版日: 2023年07月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場は、2022年にはおよそ126億4,000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて26.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。

マーケティングにおける人工知能(AI)市場とは、マーケティング活動やプロセスを強化・自動化するために、機械学習、自然言語処理、予測分析などの先進技術を利用することを指します。顧客データの分析、消費者行動の予測、マーケティングキャンペーンのパーソナライズ、顧客体験の最適化、全体的なマーケティング効果の改善など、AIアルゴリズムやモデルの適用が含まれ、最終的には企業がデータ主導の意思決定を行い、顧客エンゲージメントとコンバージョンを促進できるようにします。マーケティングにおける人工知能(AI)市場は、AI技術への投資の増加、デジタルマーケティングへの支出の増加、顧客にカスタマイズされたエクスペリエンスを提供するためのデジタルプラットフォームにおけるAIの採用増加などの要因によって牽引されています。

マーケティングにおける人工知能(AI)には、機械学習、データ分析、自然言語処理、その他のAIツールの使用が含まれ、タスクの自動化、データからの洞察の獲得、マーケティングキャンペーンのパーソナライズ、顧客ターゲティングの改善、全体的なマーケティング効果の向上が含まれます。NetBase Quid via AI Index Reportによると、2020年の人工知能への世界企業の年間投資額は1,251億5,000万米ドル、2021年は1,764億7,000万米ドルでした。さらに、デジタル広告活動への投資の増加は、マーケティングにAI技術を統合するための肥沃な土壌を提供しています。データを分析し、プロセスを自動化し、パーソナライズされた体験を提供するAIの能力が、マーケティング業界での採用と成長を後押ししています。Statistaによると、2021年のデジタル広告への世界支出は5,225億米ドルで、2026年には8,358億2,000万米ドルに達すると予測されています。このように、デジタル・マーケティングへの支出の増加が市場の成長を牽引しています。それとともに、例えばeコマースプラットフォームでの論理的な提案など、顧客にカスタマイズされた体験を与えるためのデジタルプラットフォームでのAIの採用が増加しています。Googleレスポンシブ検索広告は、Googleによるオンライン広告プラットフォームであるGoogle広告内のテキスト広告フォーマットです。これは、広告主が最適なカスタマイズのための複数の見出しと説明を持つ動的な広告を作成することができます。この機能により、起業家は場所や予算の制約、その他の関連要因に基づいて広告を調整できるようになります。このように、AI技術への投資が増加し、デジタルプラットフォームでのAI採用が増加していることが、市場の成長を後押ししています。加えて、マーケティングオートメーションの採用が増加し、マーケティングにおける高度な分析と予測モデリングの動向が高まっていることも、市場成長に有利な機会を生み出しています。しかし、データのプライバシーとセキュリティの懸念は、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を妨げる可能性があります。

マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、テクノロジー企業、新興企業、研究機関、ベンチャーキャピタルの強固なネットワークにより、2022年の市場を独占しました。このような環境が、マーケティング分野を含むAI技術の開発と採用を促進しています。アジア太平洋地域は、急速な技術進歩、ビジネス意識の高まり、AIを活用したマーケティングソリューションの採用により、予測期間中に最も急速に成長する地域と考えられており、この地域の成長に影響を与える主な要因となっています。

本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 市場スナップショット
  • 世界市場・セグメント別市場推計・予測、2020-2030年
    • マーケティングにおける人工知能(AI)市場:地域別、2020-2030年
    • マーケティングにおける人工知能(AI)市場:コンポーネント別、2020-2030年
    • マーケティングにおける人工知能(AI)市場:用途別、2020-2030年
    • マーケティングにおける人工知能(AI)市場:技術別、2020-2030年
    • マーケティングにおける人工知能(AI)市場:エンドユーザー産業別、2020-2030年
  • 主要動向
  • 調査手法
  • 調査想定

第2章 マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:定義と範囲

  • 調査目的
  • 市場の定義と範囲
    • 産業の進化
    • 調査範囲
  • 調査対象年
  • 通貨換算レート

第3章 マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場力学

  • マーケティングにおける人工知能(AI)市場のインパクト分析(2020年~2030年)
    • 市場促進要因
      • AI技術への投資の増加
      • デジタルプラットフォームにおけるAI導入の増加
      • デジタルマーケティングへの投資の増加
    • 市場の課題
      • データプライバシーとセキュリティへの懸念。
    • 市場機会
      • マーケティングオートメーションの採用増加。
      • マーケティングにおける高度な分析と予測モデリングの傾向の高まり。

第4章 マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:産業分析

  • ポーターの5フォースモデル
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ポーターの5フォース影響分析
  • PEST分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 環境
    • 法律
  • 主な投資機会
  • 主要成功戦略
  • COVID-19影響分析
  • 破壊的動向
  • 業界専門家の視点
  • アナリストの結論・提言

第5章 マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:コンポーネント別

  • 市場スナップショット
  • マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:コンポーネント別、実績 - ポテンシャル分析
  • マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:コンポーネント別、推定・予測、2020-2030年
  • マーケティングにおける人工知能(AI)市場、サブセグメント別分析
    • ソフトウェア
    • サービス

第6章 マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:用途別

  • 市場スナップショット
  • マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:用途別、実績-潜在能力分析
  • マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:用途別、推定・予測2020-2030年
  • マーケティングにおける人工知能(AI)市場、サブセグメント別分析
    • ソーシャルメディア広告
    • 検索エンジンマーケティング
    • バーチャルアシスタント
    • コンテンツキュレーション
    • セールス&マーケティング・オートメーション
    • 分析プラットフォーム
    • その他

第7章 マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:技術別

  • 市場スナップショット
  • マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:技術別、実績、潜在能力分析
  • マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:技術別、推定・予測2020-2030年
  • マーケティングにおける人工知能(AI)市場、サブセグメント別分析
    • 機械学習
    • 自然言語処理
    • コンピュータビジョン
    • その他

第8章 マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:エンドユーザー産業別

  • 市場スナップショット
  • マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:エンドユーザー産業別、実績-潜在能力分析
  • マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場:エンドユーザー産業別、推定・予測、2020年~2030年
  • マーケティングにおける人工知能(AI)市場、サブセグメント分析
    • BFSI
    • 小売
    • 消費財
    • メディア&エンターテインメント
    • IT・通信
    • その他

第9章 マーケティングにおける人工知能(AI)の世界市場、地域分析

  • 主要国
  • 主な新興国
  • マーケティングにおける人工知能(AI)市場、地域別市場スナップショット
  • 北米
    • 米国
      • コンポーネントの推定・予測、2020-2030年
      • アプリケーションの推定・予測、2020-2030年
      • テクノロジー別の推定・予測、2020-2030年
      • エンドユーザー産業の推定・予測、2020~2030年
    • カナダ
  • マーケティングにおける欧州人工知能(AI)市場スナップショット
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州
  • アジア太平洋のマーケティングにおける人工知能(AI)市場スナップショット
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカのマーケティングにおける人工知能(AI)市場スナップショット
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 競合情報

  • 主要企業のSWOT分析
  • 主要市場戦略
  • 企業プロファイル
    • Amazon.com, Inc.
      • 主要情報
      • 概要
      • 財務(データの入手可能性によります)
      • 製品概要
      • 最近の動向
    • Baidu, Inc.
    • Google LLC
    • Intel Corporation
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • NVIDIA Corporation
    • Oracle Corporation
    • Salesforce, Inc.
    • Twitter, Inc.

第11章 調査プロセス

  • 調査プロセス
    • データマイニング
    • 分析
    • 市場推定
    • 検証
    • 出版
  • 調査属性
  • 調査前提
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , report scope
  • TABLE 2. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by Region 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 3. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 4. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 5. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 6. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by End User Industry 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 7. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 8. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 9. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 10. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 11. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 12. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 13. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 14. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 15. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 16. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by region, estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 17. U.S. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 18. U.S. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 19. U.S. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 20. Canada Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 21. Canada Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 22. Canada Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 23. UK Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 24. UK Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 25. UK Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 26. Germany Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 27. Germany Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 28. Germany Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 29. France Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 30. France Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 31. France Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 32. Italy Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 33. Italy Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 34. Italy Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 35. Spain Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 36. Spain Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 37. Spain Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 38. RoE Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 39. RoE Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 40. RoE Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 41. China Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 42. China Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 43. China Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 44. India Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 45. India Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 46. India Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 47. Japan Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 48. Japan Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 49. Japan Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 50. South Korea Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 51. South Korea Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 52. South Korea Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 53. Australia Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 54. Australia Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 55. Australia Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 56. RoAPAC Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 57. RoAPAC Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 58. RoAPAC Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 59. Brazil Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 60. Brazil Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 61. Brazil Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 62. Mexico Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 63. Mexico Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 64. Mexico Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 65. RoLA Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 66. RoLA Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 67. RoLA Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 68. Saudi Arabia Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 69. South Africa Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 70. RoMEA Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market estimates & forecasts by segment 2020-2030 (USD Billion)
  • TABLE 71. List of secondary sources, used in the study of global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
  • TABLE 72. List of primary sources, used in the study of global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
  • TABLE 73. Years considered for the study
  • TABLE 74. Exchange rates considered

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

LIST OF FIGURES

  • FIG 1. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , research methodology
  • FIG 2. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , Market estimation techniques
  • FIG 3. Global Market size estimates & forecast methods
  • FIG 4. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , key trends 2022
  • FIG 5. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , growth prospects 2023-2030
  • FIG 6. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , porters 5 force model
  • FIG 7. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , pest analysis
  • FIG 8. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , value chain analysis
  • FIG 9. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 10. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 11. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 12. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 13. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by segment, 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 14. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , regional snapshot 2020 & 2030
  • FIG 15. North America Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 16. Europe Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 17. Asia pacific Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 18. Latin America Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)
  • FIG 19. Middle East & Africa Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market 2020 & 2030 (USD Billion)

List of tables and figures are dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable

目次

Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market is valued approximately at USD 12.64 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 26.6% over the forecast period 2023-2030. The artificial intelligence (AI) in marketing market refers to the use of advanced technologies, such as machine learning, natural language processing, and predictive analytics, to enhance and automate marketing activities and processes. It involves the application of AI algorithms and models to analyze customer data, predict consumer behavior, personalize marketing campaigns, optimize customer experiences, and improve overall marketing effectiveness, ultimately enabling businesses to make data-driven decisions and drive customer engagement and conversions. The Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market is being driven by factors such as increasing investment in AI technology, rising spending on digital marketing and increasing adoption of AI on digital platforms for giving customize experience to customers.

Artificial Intelligence (AI) In Marketing involves the use of machine learning, data analysis, natural language processing, and other AI tools to automate tasks, gain insights from data, personalize marketing campaigns, improve customer targeting, and enhance overall marketing effectiveness. According to NetBase Quid via AI Index Report, Annual global corporate investment in artificial intelligence in 2020 was, USD 125.15 billion and in 2021 was USD 176.47. Further, the increasing investment in digital advertising activities has provided a fertile ground for the integration of AI technologies in marketing. AI's ability to analyze data, automate processes, and deliver personalized experiences has driven its adoption and growth in the marketing industry. According to Statista, in year 2021 the global spending on digital advertisement stood at USD 522.5 billion which is projected to reach at USD 835.82 billion by year 2026. Thus rising spending on digital marketing is driving the market growth. Along with that increasing adoption of AI on digital platforms for giving customize experience to customers such as logical suggestion on e-commerce platforms for instance, Google Responsive Search Ads is a text ad format within Google Ads, an online advertising platform by Google. It allows advertisers to create dynamic ads with multiple headlines and descriptions for optimal customization. This feature empowers entrepreneurs to tailor their ads based on location, budget constraints, and other relevant factors. Thus, increasing investment in AI technology and increasing adoption of AI on digital platforms are. fueling the market growth. In addition to increasing adoption of marketing automation and increasing trend of advanced analytics & predictive modeling in marketing is create lucrative opportunities for the market growth. However, the data privacy and security concerns may hinders the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the robust network of technology companies, startups, research institutions, and venture capital funding. This conducive environment fosters the development and adoption of AI technologies, including in the marketing sector. Asia Pacific is considered as the fastest growing region during the forecasted period due to rapid technology advancement and increasing business awareness and adoption of AI-powered marketing solutions are key factors influencing growth in this region.

Major market player included in this report are:

  • Amazon.com, Inc.
  • Baidu, Inc.
  • Google LLC
  • Intel Corporation
  • International Business Machines Corporation
  • Microsoft Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • Oracle Corporation
  • Salesforce, Inc.
  • Twitter, Inc.

Recent Developments in the Market:

  • In February 2023, Bain & Company and OpenAI have partnered to help businesses harness the power of AI. The Coca-Cola Company intends to leverage this collaboration to develop personalized advertising content through OpenAI's ChatGPT and DALL-E platforms.

Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Report Scope:

  • Historical Data: 2020 - 2021
  • Base Year for Estimatio: 2022
  • Forecast period: 2023-2030
  • Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
  • Segments Covered: Component, Application, Technology, End User Industry, Region
  • Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
  • Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component:

  • Software
  • Services

By Application:

  • Social Media Advertising
  • Search Engine Marketing
  • Virtual Assistant
  • Content Curation
  • Sales & Marketing Automation
  • Analytics Platform
  • Others

By Technology:

  • Machine Learning
  • Natural Language Processing
  • Computer Vision
  • Others

By End User Industry:

  • BFSI
  • Retail
  • Consumer Goods
  • Media & Entertainment
  • IT & Telecommunications
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Rest of Middle East & Africa

Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary

  • 1.1. Market Snapshot
  • 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.1. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, by region, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.2. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.3. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.4. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, by Technology, 2020-2030 (USD Billion)
    • 1.2.5. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, by End User Industry, 2020-2030 (USD Billion)
  • 1.3. Key Trends
  • 1.4. Estimation Methodology
  • 1.5. Research Assumption

Chapter 2. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Definition and Scope

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Market Definition & Scope
    • 2.2.1. Industry Evolution
    • 2.2.2. Scope of the Study
  • 2.3. Years Considered for the Study
  • 2.4. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Dynamics

  • 3.1. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Impact Analysis (2020-2030)
    • 3.1.1. Market Drivers
      • 3.1.1.1. Increasing investment in AI technology.
      • 3.1.1.2. Increasing adoption of AI on digital platform.
      • 3.1.1.3. Rising investment on digital marketing
    • 3.1.2. Market Challenges
      • 3.1.2.1. Data Privacy and Security Concerns.
    • 3.1.3. Market Opportunities
      • 3.1.3.1. Increasing adoption of marketing automation.
      • 3.1.3.2. Increasing trend of advanced analytics & predictive modeling in marketing.

Chapter 4. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market: Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
  • 4.2. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.3. PEST Analysis
    • 4.3.1. Political
    • 4.3.2. Economic
    • 4.3.3. Social
    • 4.3.4. Technological
    • 4.3.5. Environmental
    • 4.3.6. Legal
  • 4.4. Top investment opportunity
  • 4.5. Top winning strategies
  • 4.6. COVID-19 Impact Analysis
  • 4.7. Disruptive Trends
  • 4.8. Industry Expert Perspective
  • 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, by Component

  • 5.1. Market Snapshot
  • 5.2. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by Component, Performance - Potential Analysis
  • 5.3. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion)
  • 5.4. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , Sub Segment Analysis
    • 5.4.1. Software
    • 5.4.2. Services

Chapter 6. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, by Application

  • 6.1. Market Snapshot
  • 6.2. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by Application, Performance - Potential Analysis
  • 6.3. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion)
  • 6.4. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , Sub Segment Analysis
    • 6.4.1. Social Media Advertising
    • 6.4.2. Search Engine Marketing
    • 6.4.3. Virtual Assistant
    • 6.4.4. Content Curation
    • 6.4.5. Sales & Marketing Automation
    • 6.4.6. Analytics Platform
    • 6.4.7. Others

Chapter 7. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, by Technology

  • 7.1. Market Snapshot
  • 7.2. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by Technology, Performance - Potential Analysis
  • 7.3. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion)
  • 7.4. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , Sub Segment Analysis
    • 7.4.1. Machine Learning
    • 7.4.2. Natural Language Processing
    • 7.4.3. Computer Vision
    • 7.4.4. Others

Chapter 8. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, by End User Industry

  • 8.1. Market Snapshot
  • 8.2. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market by End User Industry, Performance - Potential Analysis
  • 8.3. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Estimates & Forecasts by End User Industry 2020-2030 (USD Billion)
  • 8.4. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , Sub Segment Analysis
    • 8.4.1. BFSI
    • 8.4.2. Retail
    • 8.4.3. Consumer Goods
    • 8.4.4. Media & Entertainment
    • 8.4.5. IT & Telecommunications
    • 8.4.6. Others

Chapter 9. Global Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market, Regional Analysis

  • 9.1. Top Leading Countries
  • 9.2. Top Emerging Countries
  • 9.3. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market , Regional Market Snapshot
  • 9.4. North America Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.4.1. U.S. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
      • 9.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.3. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
      • 9.4.1.4. End User Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
    • 9.4.2. Canada Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
  • 9.5. Europe Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Snapshot
    • 9.5.1. U.K. Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.5.2. Germany Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.5.3. France Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.5.4. Spain Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.5.5. Italy Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.5.6. Rest of Europe Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
  • 9.6. Asia-Pacific Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Snapshot
    • 9.6.1. China Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.6.2. India Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.6.3. Japan Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.6.4. Australia Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.6.5. South Korea Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.6.6. Rest of Asia Pacific Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
  • 9.7. Latin America Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market Snapshot
    • 9.7.1. Brazil Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.7.2. Mexico Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
  • 9.8. Middle East & Africa Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.8.1. Saudi Arabia Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.8.2. South Africa Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market
    • 9.8.3. Rest of Middle East & Africa Artificial Intelligence (AI) In Marketing Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
    • 10.1.1. Company 1
    • 10.1.2. Company 2
    • 10.1.3. Company 3
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. Amazon.com, Inc.
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Recent Developments
    • 10.3.2. Baidu, Inc.
    • 10.3.3. Google LLC
    • 10.3.4. Intel Corporation
    • 10.3.5. International Business Machines Corporation
    • 10.3.6. Microsoft Corporation
    • 10.3.7. NVIDIA Corporation
    • 10.3.8. Oracle Corporation
    • 10.3.9. Salesforce, Inc.
    • 10.3.10. Twitter, Inc.

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
  • 11.3. Research Assumption