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市場調査レポート
商品コード
1300828
自動車用ドアラッチの世界市場規模調査・予測:ロックタイプ別、用途別、車両タイプ別、販売チャネル別、地域別分析、2023-2030年Global Car Door Latch Market Size study & Forecast, by Lock Type By Application By Vehicle Type By Sales Channel (Original Equipment Manufacturer, Aftermarket) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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自動車用ドアラッチの世界市場規模調査・予測:ロックタイプ別、用途別、車両タイプ別、販売チャネル別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年06月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の自動車用ドアラッチ市場は、2022年に約69億7,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.80%以上の堅調な成長率で成長すると予測されています。
自動車用ドアラッチは、金属製のフックまたはレバーを使用して自動車のドアを閉位置に固定する機構です。車体上のストライカープレートと係合し、ドアを確実に閉める。ハンドルやボタンを使って車内または車外から手動で開けることができます。自動車用ドアラッチ市場は、自動車需要の増加や電気自動車の増加などの要因により拡大しています。ラッチ機構は車体のストライカープレートと係合し、ドアが不意に開くのを防ぐ。ドア閉鎖の完全性を維持するため、振動や衝撃を含む様々な力に耐えられるように設計されています。さらに、ラッチには、セキュリティを強化するために、ドアの手動または電子ロック・アンロックを可能にするロック機構が組み込まれている場合があります。その重要性はここ数十年の間に徐々に高まっています。
Statistaによると、世界の自動車販売台数は2021年の約6,670万台から2022年には約6,720万台に増加しました。全体を通して。さらに、2022年の世界最大の自動車ブランド・ランキングでは、約11.5%の市場シェアを持つトヨタがトップだっています。市場成長を牽引するもう一つの重要な要素は、電気自動車の増加です。Statistaによると、2022年半ばの時点で推定2,000万台だった世界の電気自動車保有台数は、2025年までに7,700万台になると予想されています。その年の世界の電気乗用車は、世界の保有台数の約1.5%を占めています。さらに2021年には、中国のプラグイン電気自動車保有台数は約1,410万台に達します。2位の米国では、同年、バッテリー電気自動車とプラグインハイブリッド電気自動車が約296万台使用されていました。また、急速な都市化と自動車用ドアラッチの技術進歩の高まりは、予測期間中、市場に有利な成長見通しをもたらすと思われます。しかし、自動車用ドアラッチのコストが高いため、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長が阻害されます。
自動車用ドアラッチの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカなどです。アジア太平洋は、自動車産業における主要メーカーの存在感が増していることから、2022年の市場を独占しました。Statistaによると、中国は2022年に最大の商用車市場となり、330万台以上の商用車が販売されました。日本では2022年に約75万3,000台の商用車が販売されました。また、アジア太平洋地域は、市場空間におけるインドや中国などの国々での車両登録台数の増加などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Car Door Latch Market is valued approximately at USD 6.97 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.80% over the forecast period 2023-2030. A car door latch is a mechanism that secures a vehicle's door in a closed position using a metal hook or lever. It engages with a striker plate on the car's body to keep the door securely shut. It can be opened manually from inside or outside the car using handles or buttons. The Car Door Latch market is expanding because of factors such as increasing demand for automobiles and growing number of electric vehicles. The latch mechanism engages with a striker plate on the car's body, preventing the doors from opening unintentionally. It is designed to withstand various forces, including vibrations and impacts, to maintain the integrity of the door closure. Additionally, the latch may incorporate locking mechanisms that allow for manual or electronic locking and unlocking of the doors for added security. Its importance has progressively increased during the last few decades.
According to the Statista, Worldwide car sales grew to around 67.2 million automobiles in 2022, up from around 66.7 million units in 2021. Throughout. Furthermore, in 2022, the ranking of the world's largest car brands was topped by Toyota with a market share of around 11.5%. Another important component driving the market growth is increase in the number of electric vehicles. As per Statista, it is expected that there will be 77 million passenger vehicles in the global electric vehicle fleet by 2025, up from an estimated 20 million units as of mid-year 2022. That year, global electric passenger vehicles represented around 1.5% of the global fleet. In addition, in 2021, China's plug-in electric vehicle fleet reached around 14.1 million units. The second-ranked United States had approximately 2.96 million battery-electric vehicles and plug-in hybrid electric vehicles in use that same year. Also, rapid Urbanization and rising technological advancement in Car Door Latch would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high cost of Car Door Latch stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Car Door Latch Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia-Pacific dominated the market in 2022 owing to the increasing presence of major manufacturers in the automotive industry. According to the Statista, China was the largest commercial vehicle market in 2022, with over 3.3 million commercial cars sold. In 2022, roughly 753 thousand commercial cars were sold in Japan. And, Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as rising number of vehicle registrations in countries such as India and China in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: