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市場調査レポート
商品コード
1290498
ジャンプスターターの世界市場規模調査&予測、製品別、バッテリー別、車両別(乗用車、小型商用車、大型商用車)、地域別分析、2023-2030年Global Jump Starter Market Size study & Forecast, by Product By Battery By Vehicle (Passenger Cars, Light Commercial Vehicle, Heavy Commercial Vehicle ) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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ジャンプスターターの世界市場規模調査&予測、製品別、バッテリー別、車両別(乗用車、小型商用車、大型商用車)、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年06月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ジャンプスターターは、ジャンプパックやバッテリーブースターとも呼ばれ、バッテリー上がりの車両をジャンプスタートさせるために使用される機器です。
基本的にはポータブルバッテリーで、自動車のバッテリーに一時的に電力を供給し、エンジンを始動させるために使用されます。ジャンプスターター市場は、老朽化した自動車の増加や自動車の販売台数の増加などの要因で拡大しています。ジャンプスターターには通常、ジャンパーケーブルが付属しており、これを使用してジャンプスターターと車両のバッテリーを接続します。ジャンプスターターがバッテリーに電力を供給すると、エンジンを始動させるのに十分な電力が供給されます。エンジンが始動すると、オルタネーターがバッテリーを充電します。この数十年の間に、オルタネーターの普及率は徐々に高まっています。
Statistaによると、米国の乗用車と軽トラックは、2022年に平均年齢が12.2歳になったそうです。この数字は、2022年の12.1年からわずかに増加したことを表しています。さらに、中・東欧地域の乗用車の平均年齢2021年には、リトアニアが最も高齢化した乗用車を記録し、平均で17歳になっています。一方、スロベニアでは、平均12年落ちの車を所有していました。スペースの増加を促進するもう一つの重要な要素は、自動車の販売台数の増加です。Statistaによると、2021年の世界の自動車販売台数は約6,670万台、2022年の世界の自動車販売台数は約6,720万台とされています。また、インドでは2021年、過去最高の380万台の乗用車と商用車が販売されました。翌年には約80万台増加しました。また、ジャンパーケーブルの携帯需要の増加や、自動車用ジャンプスターターの技術進歩の高まりは、予測期間中、市場に有利な成長見通しを生み出すでしょう。しかし、ジャンプスターターのコストが高いため、2023年から2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害することになります。
ジャンプスターターの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカです。アジア太平洋は、同地域の自動車台数の増加により、2022年の市場を独占しました。Statistaによると、2022年にアジア太平洋地域で販売されると予測される3,750万台の乗用車のうち、2,360万台以上が中国で販売されています。比較的に、そして2021年には約3,457万台の乗用車の販売を登録しました。北米は、同市場における主要な市場プレイヤーの技術的進歩の高まりなどの要因によって、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Jump Starter Market is valued approximately USD xx billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xxx% over the forecast period 2023-2030. A jump starter, also known as a jump pack or a battery booster, is a device that is used to jump-start a vehicle that has a dead battery. It is essentially a portable battery that can be used to provide a temporary boost of power to a vehicle's battery, allowing the engine to start. The Jump Starter market is expanding because of factors such as increasing number of aging vehicles and growing number of sales of automobiles. Jump starters typically come equipped with a set of jumper cables, which are used to connect the jump starter to the vehicle's battery. The jump starter then provides a burst of power to the battery, which is enough to start the engine. Once the engine is running, the alternator takes over and recharges the battery. Its prevalence has progressively increased during the last few decades.
According to the Statista, Passenger cars and light trucks in the United States had an average age of 12.2 years in 2022. This figure represents a slight increase from 12.1 years in 2022 Furthermore, Average age of passenger cars in the Central and Eastern Europe region 2021, Lithuania recorded the most aging passenger car fleet - 17 years old on average. On the other hand, the average resident of Slovenia owned a car that was 12 years old. Another important component driving space increase is growing number of sales of automobiles. As per Statista, approximately 66.7 million vehicles sold globally in 2021 to approximately 67.2 million vehicles sold globally in 2022. In addition, in India in 2021, a record 3.8 million passenger and commercial automobiles were sold. The next year, this number grew by nearly 0.8 million units. Also increasing the demand for carrying jumper cable and rising technological advancement in automotive jump starter would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, the high cost of Jump Starter stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Jump Starter Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market in 2022 owing to the increasing number of automobiles in the region. According to the Statista, over 23.6 million of the 37.5 million passenger cars predicted to be sold in the Asia-Pacific region in 2022 were sold in China. Comparatively, and registered a sale of about 34.57 million passenger automobiles in 2021. North America is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as rising technological advancement by key market players in the market space.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.