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市場調査レポート
商品コード
1279825
金採掘の世界市場規模の調査・予測、採掘方法別(ハードロック採掘、プレーサー採掘)、エンドユーザー別(投資、宝飾品、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Gold Mining Market Size study & Forecast, by Mining Method (Hardrock Mining, Placer Mining), by End User (Investment, Jewellery, Others), and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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金採掘の世界市場規模の調査・予測、採掘方法別(ハードロック採掘、プレーサー採掘)、エンドユーザー別(投資、宝飾品、その他)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月15日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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金鉱から金を取り出すために、さまざまな採掘方法が用いられるのが「金採掘」です。
金を採掘する方法には、「プレーサー採掘」と「ハードロック採掘」があります。前者は初期の採掘者が使っていたものです。ハードコアマイニングは、地下トンネルから金を抽出するために使用されます。世界の金採掘の成長は、主に金の需要の増加と様々な産業におけるその使用によってもたらされます。多くの人々が宝飾品という形で金に投資しており、人々は金を信頼できる長期的な投資源とみなしています。また、中央銀行にとって金の埋蔵量は需要をコントロールするために重要です。さらに、金は技術分野でも使用されており、工業用金属として使用されていますが、主にテクノロジー分野の80%を占めるエレクトロニクス分野が需要を牽引しています。金採掘市場の成長を促すもう一つの要因は、金宝飾品の需要の増加です。発展途上国の中央銀行は、ドルやユーロ以外の金の保有量を増やしています。
Statistaが発表した数字によると、2022年の世界の高級宝飾品市場は約280億ユーロにのぼっています。しかし、採掘コストがこの産業の抑制要因となって、金採掘市場の成長を抑制しています。金採掘のコストは前年比で増加しており、例えば、2021年第1四半期には採掘コストが5%上昇しました。当社にとって有益な成長機会は、より優れた採掘ツールの開発である可能性があります。ゴールドマイニングのツールや機器の進歩は、処理プラント、ドリル、爆発物、トラック、それはまた、自動化されたロボットを含むことができます。また、自動化されたロボットを導入することも可能です。ワールド・ゴールド・カウンシル(WGC)の報告書によると、金採掘業は17の持続可能な開発目標すべてに貢献し、遵守しているとのことです。何世紀にもわたり、金は最大の投資対象であると考えられており、金に対する需要は、どのような出来事や大流行にも関係なく常に高いものです。そのため、今後も金の需要や価格は常に変動します。金の需要が高いため、金の宝飾品は常にその価値を維持し、いつでも清算することができるのです。Capital.comによると、金の需要は前年比10%増で、投資量は約1,107トンに達しています。
世界の金採掘市場の調査対象となった主な地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他世界の地域です。アジア太平洋地域は、中国での生産量が最も多いため、売上高で市場を独占しています。Statistaによると、中国の金採掘は2022年に約330メトリクスの金を生産しました。アジア太平洋は、中国とオーストラリアが世界最大の金生産国であることなどの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。2022年のオーストラリアでの金生産量は320トンで、これは第2位の生産者です。したがって、2022年の3100トンのうち、650トンは中国とオーストラリアによって生産され、アジア太平洋は金生産の面で成長し、支配的な地域となっています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Gold Mining Market is valued at approximately USD xx billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than x% over the forecast period 2022-2029. Gold Mining is a process in which different mining methods are used for extracting gold from gold mines. The two methods for mining gold are Placer Mining and Hardrock Mining. The former was used by early miners. Hardcore mining is used for extracting gold from underground tunnels. The growth of Global Gold Mining is mainly driven by the increase in demand for gold and its usage in various industries. A lot of people are investing in Gold in the form of jewellery and people consider it a reliable and long-term source of investment. Gold reserves are also important for Central Bank to control demand moreover, Gold is also used in the Technological sector, it has been used as an industrial metal but mainly demand is driven by the electronics sector which accounts for a major part of the technology sector which is 80%. The other factor which is driving the growth of the gold mining market is the increasing demand for Gold Jewellery. The central bank of developing countries is increasing their holdings in the form of gold other than dollars and euros.
According to figures released by Statista, the global luxury jewellery market amounted to approx 28 billion euros in 2022. However, the cost of mining acts as the restraint factor for this industry which restricts the growth of the Gold Mining Market. The cost of Gold Mining is increasing on a YoY basis, for instance, the cost of mining went up by 5% in Quarter 1, 2021. The profitable growth opportunity for the firm can be the development of better mining tools. The advances in Gold Mining tools and equipment's include processing plants, drills, explosives, trucks, and it can also include automated robots. It will cause less harm to the environment nearby and it will improve accuracy as well. As per the report by World Gold Council (WGC), the gold mining industry is contributing and following all 17 Sustainable Development Goals. For centuries, it has been observed that Gold has been considered the biggest way of investment and the demand for gold is always high regardless of any occurrence or pandemic. So, in future, the demand, and the price of gold will always fluctuate. Gold jewellery will always hold its value because of the high demand for gold it can be liquidated anytime. As per Capital.com, demand for gold has been rising by 10% on a YoY basis, the investment has reached around 1,107 tons.
The key regions considered for the Global Gold Mining Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the largest production in China. As per Statista, China's gold mines produced around 330 metrics tons of gold in 2022. Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as China and Australia being the largest producers of Gold in the world. The gold production in Australia is 320 metrics tons in 2022 which is the second largest producer, so out of 3100 metrics tons in 2022, 650 tons is produced by China and Australia which makes Asia Pacific the growing and dominating region in terms of gold production.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.