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市場調査レポート
商品コード
1269734
アップサイクル食品の世界市場規模調査&予測、製品タイプ別、供給元別、流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年Global Upcycled food products Market Size study & Forecast, by Type, By Source, By Distribution channel, and Regional Analysis, 2022-2029 |
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アップサイクル食品の世界市場規模調査&予測、製品タイプ別、供給元別、流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のアップサイクル食品市場は、2021年に約537億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には6.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
廃棄された食材からアップサイクルされた食品。これらの食材は、不完全な農産物、食料品店やレストランからの余剰食品、または食品加工からの製品別である可能性があります。これらの食材は廃棄される代わりに、新しい革新的な食品に再利用され、食品廃棄物を減らし、持続可能な新しい食の選択肢を生み出します。アップサイクル食品の例としては、使用済みの醸造用穀物から作られたグラノーラバー、余った野菜から作られた野菜チップ、廃棄されたコーヒーチェリーから作られたコーヒー粉などがあります。アップサイクルは、廃棄物を埋立地から転換し、食品を作るための新たな資源の必要性を減らすことで、食品産業が環境に与える影響を軽減する方法です。市場の需要は主に、消費者が食品廃棄物が環境に与える悪影響について認識を深めていることなどの要因によってもたらされます。アップサイクルは、企業の社会的責任と相まって、食品廃棄物やそれに伴う環境への影響を軽減するのに役立ちます。
また、アップサイクル食品の多くは、ホールフードや天然素材から作られており、従来の加工食品に比べて砂糖や塩分の含有量が少ないため、健康志向の消費者にアピールでき、市場成長の大きな原動力となっています。Global Wellness Instituteによると、世界のウェルネス分野は2019年に4兆9,000億米ドルと推定された後、COVID-19の流行の影響が広がった結果、2020年には4兆4,000億米ドルに減少しており、したがって、今度は、これらの要因が世界市場におけるアップサイクル食品の需要をエスカレートさせると思われます。さらに、アップサイクルは、企業にとって創造的かつ革新的な製品提供の機会を提供し、市場で際立つユニークで異なる食品を生み出すだけでなく、発展途上国と先進国の両方で、食品廃棄物の収集、分離、アップサイクル技術の開発のための政府の活動や支出の増加により、中小規模の食品廃棄物アップサイクル事業の成長が、今後数年間の市場成長に有利な機会を示しています。しかし、従来の食品との競合が、2022-2029年の予測期間における市場の成長を制限しています。
アップサイクル食品の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他の地域です。北米は、eコマースやオンライン食料品ショッピングの開拓により、消費者がより多くの種類の再利用食品にアクセスしやすくなったことから、収益面で市場を独占しています。一方、欧州は予測期間中に最も高い成長率で成長すると予想されています。ドイツ、フランス、英国などのいくつかの国が大きな成長の可能性を示していることがその要因です。この地域は、持続可能性と食品廃棄物の削減を強く意識しており、アップサイクル食品の需要を促進しているため、予測期間中の市場成長は急拡大しています。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Upcycled food products Market is valued at approximately USD 53.7 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.2% over the forecast period 2022-2029. Upcycled food products from waste ingredients. These ingredients could be imperfect produce, surplus food from grocery stores or restaurants, or byproducts from food processing. Instead of being discarded, these ingredients are repurposed into new and innovative food products, reducing food waste and creating new sustainable food options. Examples of upcycled food products include granola bars made from spent brewing grains, vegetable chips made from surplus produce, and coffee flour made from discarded coffee cherries. Upcycling is a way to reduce the environmental impact of the food industry by diverting waste from landfills and reducing the need for new resources to create food. The market demand is primarily driven by the factors such as consumers are becoming increasingly aware of the negative impact of food waste on the environment. Upcycling helps to reduce food waste and its associated environmental impact, coupled with Corporate Social Responsibility.
In addition, many upcycled food products are made from whole foods, natural ingredients, and have lower sugar and salt content than traditional processed foods, which appeals to health-conscious consumers and is acting as a major driving factor for market growth. According to Global Wellness Institute, the global wellness sector was estimated at USD 4.9 trillion in 2019 before falling to USD 4.4 trillion in 2020 as a result of the widespread effects of the COVID-19 epidemic, thus, in turn, these factors are likely to escalate the demand for upcycled food products in the global market. Furthermore, Upcycling presents an opportunity for companies to be creative and innovative with their product offerings, creating unique and different food products that stand out in the market, as well as Increasing government activities and expenditures in both developing and developed countries for the development of food waste collection, separation, and upcycling technologies have resulted in a growth in small and medium-sized food waste upcycling businesses are presenting lucrative opportunities for market growth over the forthcoming years. However, competition from traditional food goods is restricting the market growth over the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Upcycled food products Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the development of e-commerce and online grocery shopping, which has facilitated consumers' access to a larger selection of repurposed food goods. Whereas, Europe is also expected to grow at the highest growth rate over the forecasting period. Factors such as several countries such as Germany, France, and the UK show significant growth potential. The region's strong focus on sustainability and food waste reduction is driving demand for upcycled food products are burgeoning the market growth in the forecasting years.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.