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市場調査レポート
商品コード
1269683
品質管理システム(QMS)の世界市場規模調査&予測、企業規模別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年Global Quality Management System Market Size study & Forecast, by Enterprise Size by End-user and Regional Analysis, 2022-2029 |
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カスタマイズ可能
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品質管理システム(QMS)の世界市場規模調査&予測、企業規模別、エンドユーザー別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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品質管理システム(QMS)とは、品質方針と目標を達成するためのプロセス、手順、責任を文書化した正式なシステムです。
QMSは、計画、設計、開発、生産、配送など、製品またはサービスの品質に影響を与える企業運営のすべての側面を管理するために設計されています。QMSは、顧客や規制当局の要求事項を満たし、有効性と効率性を継続的に高めるために、組織の業務を調整・指揮するのに役立ちます。QMSは通常、一連の品質基準、ガイドライン、ツールを含み、組織が品質文化を確立し維持するのに役立つ。品質マネジメントシステムの最も有名な規格は、品質管理システム(QMS)の仕様を概説した国際規格であるISO 9001:2015です。市場の成長は、品質管理とコンプライアンスに対する需要の急増、顧客満足度の向上、自動化の導入の増加、効果的なリスク管理の必要性の高まりなどの要因によってもたらされます。
また、インダストリー4.0の出現は、市場需要に寄与する重要な役割を担っています。QMSソリューションは、製品やサービスの品質向上、無駄の削減、規制要件の遵守など、この新しいデジタル環境における組織の業務管理と最適化を支援します。例えば、2021年7月、インド政府は、先進製造業、モノのインターネット(IoT)、ブロックチェーン、サイバーフィジカルシステム、人工知能を含むインダストリー4.0を推進するためのいくつかの国家政策を開始しました。これらの取り組みの目的は、インダストリー4.0の分野での技術革新を促進することです。さらに、国際ロボット連盟(IFR)は、2021年時点で、全世界で出荷されたロボットの台数は486,800台近くになると報告しています。さらに、クラウドベースのソリューションの採用が増加し、サプライチェーン管理の重要性が高まっていることから、予測期間中にさまざまな有利な機会がもたらされるでしょう。しかし、クラウドベースのプラットフォームに関わるセキュリティの脅威は、2022年から2029年の予測期間を通じて、市場の成長に影響を与えています。
品質管理システム(QMS)の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他世界の地域です。北米は、顧客満足度の向上、研究開発投資の増加、政府の取り組みや政策の実施により、売上高で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、主要な市場参入企業による技術開発の進展や、自動化の動向などにより、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Quality Management System (QMS) Market is valued at approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. A quality management system (QMS) is a formal system that documents processes, procedures, and responsibilities to meet quality policies and objectives. A QMS is designed to manage all aspects of a company's operations that impact the quality of its products or services, including planning, design, development, production, and delivery. It helps in coordinating and directing an organization's operations to satisfy customer and regulatory requirements and continuously enhance effectiveness and efficiency. A QMS typically includes a set of quality standards, guidelines, and tools that help organizations to establish and maintain a culture of quality. The most well-known standard of quality management systems is ISO 9001:2015, an international standard outlining the specifications for quality management systems (QMS). The market growth is driven by factors such as surging demand for quality control and compliance, rising emphasis on customer satisfaction, increasing adoption of automation, and growing need for effective risk management.
In addition, the emergence of Industry 4.0 is playing a vital role that is contributing towards the market demand. QMS solutions assist organizations to manage and optimize their operations in this new digital environment by improving the quality of their products and services, reduce waste, and comply with regulatory requirements. For instance, in July 2021, the Government of India initiated several national policies to promote Industry 4.0 that includes Advanced manufacturing, the Internet of Things (IoT), Blockchain, Cyber-Physical Systems, and Artificial Intelligence. The aim of these initiatives is to promote technological innovations in the field of Industry 4.0. Further, The International Federation of Robotics (IFR) reported that as of 2021, there were nearly 486,800 units of robots shipped globally. Moreover, the rising adoption of cloud-based solutions, as well as the growing significance of supply chain management are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the security threats involved in cloud-based platforms are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Quality Management System (QMS) Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing focus on customer satisfaction, growing R&D investments, along with rising government initiatives and implementation of several policies. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the rising technological developments by the key market players, as well as the growing trend of automation in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.