市場調査レポート
商品コード
1258110
食品包装フィルムの世界市場規模調査&予測、タイプ別、材料別、用途別、地域別分析、2022-2029年Global Food Packaging Films Market Size study & Forecast, by Type by Material, by Application and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
食品包装フィルムの世界市場規模調査&予測、タイプ別、材料別、用途別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月10日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
さまざまな食品を有害な菌から守り、保存するために、薄い高分子材料の包装フィルムが使用されています。
食品包装に使用されるフィルムは、味、色、香り、栄養素の損失を防ぎつつ、製品の機能的品質を保持します。チーズ、スナック菓子、クッキー、乳製品、液体および半固体食品、ベーカリーアイテム、肉、その他の乾燥食品などの食品は、それらが包装に使用される製品の一つです。食品包装には、ポリエチレン、ポリプロピレン、ポリエチレンテレフタレート、ポリ塩化ビニル、ポリアミド、エチレンビニルアルコールなどからなるプラスチックシートが多く使われています。市場を牽引する主な要因は、コンビニエンス食品への需要の高まり、生鮮食品の保存期間を延ばすための革新的なパッケージングソリューション、配向性フィルムへの需要の高まりです。一人当たりの可処分所得の増加や人口の増加に伴い、市場の拡大が予想されます。パッケージングされた食品は、漏れやバリアから保護されます。さらに、包装は食品の品質を保ちながら、感染症や汚染物質を防ぐことができます。これらの利点が市場の成長を促進しています。また、保存期間が長いため、フィンガーフード、チョコレート、スナック、飲食品などのコンビニエンスフードの人気が高まっていることも、業界の成長を後押ししている理由のひとつです。また、座りがちなライフスタイルのため、すぐに食べられるスナックの需要が高まっており、食品包装フィルム市場の成長に好影響を与えると予測されます。
コンビニエンスフードは、携帯に便利で賞味期限が長く、すぐに食べられることから人気があります。スナック、フィンガーフード、チョコレート、飲食品などがこれにあたります。これらの食品は、すぐに食べられる包装で温かい状態で提供されることが多いため、準備にかかる時間は最小限に抑えられます。すぐに食べられるスナックの需要の増加は、コンビニエンス・フードの人気の上昇につながります。したがって、コンビニエンスフードの需要の高まりは、市場に有利な需要を生み出すと予想されます。Statistaによると、2019年のコンビニエンスフード市場は82億4,000万米ドル、2022年には202億8,000万米ドルに達し、2025年には398億1,000万米ドルに達すると予測されています。さらに、環境に優しいパッケージングソリューションの技術革新の高まりは、予測期間中に市場に有利な機会を生み出すと予測されています。しかし、代替品の入手が可能であるため、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を抑制する可能性があります。
食品包装フィルムの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。北米は、READY TO EAT食品への需要の高まりと、同地域におけるパッケージ食品市場の拡大により、市場シェアで世界的に優位な地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、人口の多さ、コンビニエンス食品の需要の増加、包装食品の需要の増加、包装用の安価な原材料の入手などの要因から、予測期間中に高い成長率を示すと予想され、アジア太平洋地域の食品包装フィルム市場にとって有利な成長見通しを生み出すでしょう。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、産業の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Food Packaging Films Market is valued approximately USD XXX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. A thin polymeric material packaging film is used to protect various foods from hazardous bacteria and preserve it. Films used in food packaging preserve the product's functional qualities while preventing the loss of flavor, color, aroma, and nutrients. Food items like cheese, snacks, cookies, dairy products, liquid and semi-solid foods, bakery items, meat, and other dry foods are among the products they are used to package. Food packaging often uses plastic sheets composed of polyethylene, polypropylene, polyethylene terephthalate, polyvinylchloride, polyamide, and ethylene vinyl alcohol. The key factor driving market is rising demand for convenience food products, innovative packaging solutions for extended shelf life of fresh food and growing demand for oriented films. The market is anticipated to increase in response to rising per-capita disposable income and rising population. Food that is packaged is protected from leaks and barriers. Additionally, packaging preserves food quality while preventing infections and contaminants. These advantages are promoting market growth. Another reason boosting the industry's growth is the rising popularity of convenience foods such finger food, chocolate, snacks, and beverages because of their longer shelf lives. In addition, ready-to-eat snacks are in high demand due to sedentary lifestyles, which is projected to have a positive impact on the growth of the food packaging films market.
Convenience food is popular as it is convenient to carry, has a long shelf life, and is therefore ready to eat. Snacks, finger foods, chocolate, beverages, etc. are among these products. These foods require minimal preparation time because they are frequently served hot in ready-to-eat packaging. Increasing demand for ready-to-eat snacks will lead to an increase in the popularity of convenience food. Thus, the rising demand for convenience food is anticipated to create the lucrative demand for the market. According to Statista, in 2019 the convenience food market is valued USD 8.24 billion; in 2022 the number reached USD 20.28 billion and it is anticipated to reach USD 39.81 billion by 2025. Additionally, growing innovations in eco-friendly packaging solution is anticipated to create the lucrative opportunity for the market during forecast period. However, availability of substitute may stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Food Packaging Films Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America is the dominating region across the world in terms of market share, owing to the rising demand for ready to eat food and rising packaged food market in the region. Whereas, Asia Pacific is also anticipated to exhibit highest growth rate over the forecast period, owing to factors such as large population, rising demand for convenience food products, growing packaged food demand, and availability of cheap raw materials for packaging would create lucrative growth prospects for the Food Packaging Films market across Asia Pacific region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.