市場調査レポート
商品コード
1258056
GMOラベル食品の世界市場規模調査・予測:種類別、流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年Global GMO Label Food Market Size study & Forecast, by Types by Distribution Channels and Regional Analysis, 2022-2029 |
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GMOラベル食品の世界市場規模調査・予測:種類別、流通チャネル別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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消費者にとっての最大の変化は、遺伝子組み換え作物を意味する「GMO」という言葉がなくなることです。
消費者は、表示義務のおかげで、自分が避けたい種類の食品を認識し、避けることができるようになります。倫理的、宗教的な理由から、遺伝子組み換え技術によってもたらされた可能性のある特定の食品の摂取を控えたいと思うアメリカ人もいるかもしれません。
食品の安全性、品質、クリーンラベルに焦点を当てた組織は、社会全体の目標や要求を反映して急速に発展してきました。食品安全規制の主な推進者は、消費者やその他の非営利団体です。例えば、「全米バイオエンジニアリング食品開示基準」では、2016年7月に「バイオエンジニアリング」が施された特定の食品または原材料について、全米での開示基準を作成することが米国農務省に義務付けられました。消費者は、GMOラベルに関連して、製品の成分リスト、出所、製造手順、輸送、保管、安全性試験に関する追加の詳細を求めています。さらに、クリーンラベルの食品を採用することへの注目度の高まりは、市場の需要にプラスの影響を及ぼしています。Statistaによると、2021年、クリーンラベル食品部門の価値は約131億5,000万米ドルと推定され、2026年には206億4,000万米ドルに達すると予測されています。それに伴い、厳格なGMOルールを施行する規制の大幅な増加や、健康的な食用品に対する顧客の意識の高まりから、様々な食品メーカーがGMOタグへの対応に力を入れ始めています。グリーン・アメリカンズ、オーガニック消費者協会など、消費者の知識を積極的に広め、非遺伝子組み換え表示義務化規制のために戦っている数多くの非政府団体は、消費者の意識を反映しています。飲食品分野での非遺伝子組み換え製品の発売の増加や、市場関係者による戦略的な取り組みの増加は、予測される数年間における市場の拡大に寄与する要因となっています。しかし、GMOラベル付き食品の虚偽の主張は、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害します。
GMO Labeled Foodの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、世界のその他の地域を含みます。欧州が収益面で市場を独占しています。食品全体を基準にするところもありますが、ほとんどの義務的な表示規則は、食品の任意の1つの構成要素に含まれる遺伝子組み換え作物の割合に基づきます。0.9%レベルは、EU、サウジアラビア、トルコ、オーストラリアなど、最も規制が厳しい国で使用されています。アジア太平洋は最も成長著しい地域です。韓国ではGMOラベル基準が高く、3%未満は事故とみなされます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global GMO Label Food Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2029. For consumers, the biggest change is the elimination of the term "GMO," which means genetically modified organisms. Consumers will be able to recognize and avoid the sorts of food goods they want to avoid thanks to mandatory labelling. Some Americans might desire to refrain from consuming specific foods that could be introduced through GM techniques for ethical or religious reasons.
Organizations focused on food safety, quality, and clean labelling have grown quickly, reflecting the goals and demands of society as a whole. The main proponents of food safety regulations are consumers and other nonprofit groups. For instance, the Nationwide Bioengineered Food Disclosure Standard mandated the USDA create a national disclosure standard for certain food items or ingredients that have been "bioengineered" in July 2016. Consumers are asking for additional details regarding a product's component list, provenance, manufacturing procedure, transportation, storage, and safety testing in relation to GMO labelling. Moreover, the rising focus on adopting clean label food products is positively influencing the market demand. According to Statista, in 2021, it was estimated that the clean-label food products sector worth around USD 13.15 billion, which is projected to reach USD 20.64 billion by 2026. Accordingly, various food producers have begun focusing on responding to GMO tagging as a result of the significant increase in the number of regulations enforcing strict GMO rules and rising customers awareness for healthy edible items. Numerous non-governmental groups that are actively promoting consumer knowledge and battling for non-GMO obligatory labelling regulations, such as the Green Americans, Organic Consumers Association, and others, reflect consumer awareness. The rise in non-GMO product releases from the sector of food and beverages, as well as rising number of strategic initiatives by the market players are factors that are contributing to the market's expansion over the forecasting years. However, the False Claiming of GMO Labeled Food stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global GMO Labeled Food Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Europe dominated the market in terms of revenue, while some base the amount on the overall food item, most mandatory labelling rules are based on the percentage of GMOs in any one component of a food product. The 0.9% level is used by countries with the strictest regulations, such as the European Union, Saudi Arabia, Turkey, and Australia. The Asia-Pacific is the fastest-growing region. The GMO labelling criterion is higher in South Korea, where anything less than 3% is regarded as accidental.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.