市場調査レポート
商品コード
1236071
ボール紙の世界市場規模調査&予測、素材別(バージン、リサイクル)、エンドユーザー別(飲食品、パーソナルケア&コスメティック、産業、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Containerboard Market Size study & Forecast, by Material (Virgin, Recycled), by End-user (Food & Beverage, Personal Care & Cosmetics, Industrial, Others) and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ボール紙の世界市場規模調査&予測、素材別(バージン、リサイクル)、エンドユーザー別(飲食品、パーソナルケア&コスメティック、産業、その他)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界のボール紙市場は、2021年に約1,266億6,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には2.4%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
ボール紙ケース材(CCM)は、軽量であること、グラム数が多いこと、適応性があることなどの品質により広く使用されている包装材料の一種で、ボール紙です。ボール紙とライナーボード(見開き)は、その基本構成要素(フルート紙)です。加工食品や包装食品への需要の高まり、環境問題への取り組みの増加、急速な工業化などが、全世界の市場需要を規定する主な要因となっています。
eコマースによる出荷の増加は、世界市場成長の主要な促進要因として作用しています。Statistaによると、2021年、世界中の小売eコマースの売上高は5兆2110億米ドルと推定され、2026年には8兆1480億米ドルに達すると予測されています。したがって、eコマース部門全体でパッケージングに対するニーズが高まっていることが、推定年数における市場成長に直接関連しています。さらに、持続可能なパッケージングソリューションの台頭や、主要な市場関係者によるイニシアティブの高まりは、予測期間中に様々な有利な機会をもたらしています。しかし、代替パッケージングソリューションの利用可能性と天然資源の使用に関する政府による規制は、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長に課題しています。
ボール紙の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他地域です。アジア太平洋は、既製品やパッケージ食品・飲食品への志向の高まり、労働人口の増加、急速な工業化により、収益面で市場を独占し、最も高いCAGRで成長すると予測されます。一方、北米は、化粧品・パーソナルケア市場の開拓や、持続可能なパッケージング製品の使用に対する関心の高まりなどの要因により、予測期間中に最も高い成長率で成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Containerboard Market is valued at approximately USD 126.66 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 2.4% over the forecast period 2022-2029. Corrugated case material (CCM), is a type of packaging material that is extensively used due to its qualities, which include being lightweight, having a high grammage, and being adaptable, containerboard. Corrugated medium and linerboard (facing) are its two basic components (fluted paper). The surging demand for processed and packaged foods, increasing initiatives for environmental concerns, coupled with rapid industrialization are the primary factors that are stipulating the market demand across the globe.
The rising shipments through e-commerce are acting as a key driving factor for global market growth. According to Statista, in 2021, it is estimated that retail e-commerce sales around the world were estimated to account for USD 5,211 billion, which is projected to grow and reach USD 8,148 billion by the year 2026. Therefore, the growing need for packaging across the e-commerce sector is directly associated with market growth in the estimated years. Moreover, rising emergence of sustainable packaging solutions, as well as the growing initiatives by key market players are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, availability of alternative packaging solutions and regulations by government on the use of natural resources are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Containerboard Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. The Asia Pacific dominated the market in terms of revenue and is expected to grow with the highest CAGR owing to the rising inclination towards ready-to-make and packaged foods & beverages, increasing working population, along with rapid industrialization activities. Whereas, North America is expected to grow with the highest growth rate during the forecast period, owing to factors such as the development of the cosmetics & personal care market and growing focus on the usage of sustainable products for packaging in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: