市場調査レポート
商品コード
1236027
ハーブ美容製品の世界市場規模調査&予測、製品別(スキンケア、ヘアケア、フレグランス)、エンドユース別(男性、女性)、流通チャネル別(ハイパーマーケット、薬局・ドラッグストア、eコマース)、地域別分析、2022-2029年Global Herbal Beauty Products Market Size study & Forecast, by Product (Skin Care, Hair Care, Fragrance), By End use (Men, Women), By Distribution Channel (Hypermarkets, Pharmacy & Drug stores, E-commerce) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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ハーブ美容製品の世界市場規模調査&予測、製品別(スキンケア、ヘアケア、フレグランス)、エンドユース別(男性、女性)、流通チャネル別(ハイパーマーケット、薬局・ドラッグストア、eコマース)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年03月06日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のハーブ美容製品市場は、2021年に約868億8,000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には5.2%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
さまざまな皮膚疾患の治療に使用されるハーブの要素は、他の化粧品成分と組み合わされてハーブ美容製品が作られます。さらに、ハーブ植物から抽出された生物活性成分には、抗酸化物質、ビタミン、エッセンシャルオイル、タンニン、アルカロイド、色素、炭水化物、テルペノイドなどが含まれており、これらは皮膚や身体などのケアを目的とした化粧品に応用されています。さらに、アロエベラ、アザディラクタインディカ、クルクマロンガ、ココナッツオイル、ヒマワリオイル、ダウカスカロタ、イチョウ葉、ローソニアイネルミス、ツバキ、アコルスカラムス、アリウムサティブ、アルピニアガランガル、アベナサティバ、エキナセアプルプレア、セセラアジアティカのようなハーブ美容製品に用いられる植物がいくつかあります。消費者の間でハーブ製品が受け入れられ、化学物質を含まない美容製品への需要が高まっていることが、市場成長を促進する主な要因となっています。
長年にわたり、化学物質を含まない美容製品の採用が大幅に増加し、世界のハーバルビューティー製品市場の強い需要を生み出しています。例えば、Statistaによると、2021年の自然化粧品とパーソナルケアの世界市場規模は350億米ドルと推定され、さらに2031年には590億米ドルに成長すると予想されています。また、ビーガン&クルーエルティフリー化粧品の台頭と、ソーシャルメディアや美容ブログが消費者に与える影響の拡大は、予測期間中、市場に有利な成長機会をもたらすと考えられます。しかし、ハーバルビューティー製品に関連する高コストが、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなります。
ハーブ美容製品の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、その他です。北米は、ブランド製品の優位性、クリーンラベル製品への需要の増加、天然成分ベースの皮膚製品に対する消費者の増加により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、一人当たりの可処分所得の増加や、ハーブや天然化粧品の人気の高まりなどの要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Herbal Beauty Products Market is valued at approximately USD 86.88 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.2 % over the forecast period 2022-2029. Herbal elements that are used to treat a variety of skin conditions are combined with other cosmetic ingredients to create Herbal Beauty Products. Moreover, bioactive ingredients sourced from herbal plants contain antioxidants, vitamins, essential oils, tannins, alkaloids, dyes, carbohydrates, and terpenoids, which have application in cosmetics products for care of skin, body, and its other parts. Furthermore, Aloe vera, Azadirachta indica, Curcuma longa, Coconut oil, Sunflower oil, Daucus carota, Ginkgo biloba, Lawsonia inermis, Camellia sinensis, Acorus calamus, Allium sativum, Alpinia galangal, Avena sativa, Echinacea purpurea, and Centella Asiatica are a few of the plants used in Herbal Beauty Products. The increasing acceptance of herbal products among consumers and growing demand for chemical-free beauty products are key factors driving the market growth.
Over the years the adoption of chemical-free beauty products have significantly increased creating strong demand for Global Herbal Beauty Products Market. For instance - as per Statista -in 2021, the global market value for natural cosmetics and personal care was estimated at USD 35 billion, and it is further projected to grow to USD 59 billion by the year 2031. Also, the rising emergence of vegan & Cruelty-Free Cosmetic products coupled with the growing influence of social media and beauty blogs on the consumer would create lucrative growth opportunities for the market over the forecast period. However, the high cost associated with Herbal Beauty Products hinders the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Herbal Beauty Products Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of branded products and increasing demand for clean label products and rising consumer towards natural ingredients-based skin products in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising per capita disposable income coupled with the growing popularity of herbal and natural cosmetics products in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: