市場調査レポート
商品コード
1235991
女性用ウォッチの世界市場規模調査・予測:製品タイプ別(機械式、スマート、その他)、流通チャネル別(直販、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、専門店、オンライン販売、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Women's Watch Market Size study & Forecast, by Product Types (Mechanical, Smart, Other) by Distribution Channels (Direct Sales, Hypermarkets/ Supermarkets, Specialty Stores, Online retailing, Others) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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女性用ウォッチの世界市場規模調査・予測:製品タイプ別(機械式、スマート、その他)、流通チャネル別(直販、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、専門店、オンライン販売、その他)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年03月06日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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女性用ウォッチは、女性が持ち運んだり身につけたりすることを目的とした携帯用時計です。
男性用の時計に比べ、女性用の時計は一般的に薄く、小さいです。女性の労働人口の増加、可処分所得の増加、製品の入手のしやすさ、ファッションとしてのウォッチの普及などが、市場成長に大きな影響を与えています。
女性用フィットネスウォッチの急速な台頭は、全世界で市場成長の触媒として作用しています。フィットネスウォッチは、生理周期の追跡、心拍数の分析、歩行追跡、スマートフォンとの接続、その他の高度なアプリケーションなど、さまざまな機能を提供し、女性用スマートウォッチの売上を高めています。例えば、2018年3月、Fitbitは、ユーザーの月経周期と、それが痙攣や頭痛を含む健康の他の側面にどのように影響するかを追跡する技術を搭載した女性向けスマートウォッチVersaを発表しました。同様に、2018年11月、Mevofitは「女性専用」のフィットネストラッカーSlim、Slim+HRの発売を宣言しました。この製品は、プレミアムでスリムなデザイン、ラウンドエッジの曲面ガラス、現代の女性の好みに合わせてシームレスなダイヤモンドカットに合わせたストラップの斜めの溝など、女性に焦点を当てた特徴を備えています。そのため、女性の間でフィットネスウォッチの需要が急増しており、市場の成長を大きく後押ししています。さらに、先進技術開発への投資の増加や、革新的でカスタマイズされたデザインの増加が、予測される年月の間に様々な有利な機会をもたらしています。しかし、偽造品の存在は、2022-2029年の予測期間を通じて、市場成長の妨げとなっています。
女性用ウォッチの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、技術的な進歩に対する投資の増加、主要な市場プレイヤーの増加により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、可処分所得の増加、人口の増加、女性のスマートウォッチの普及といった要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Women's Watch Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. Watch is a portable timepiece intended to be carried or worn by women. These Women are generally thinner and smaller compared to men watches. The increasing number of females working population, increase in disposable income, easy availability of the product coupled with the growing use of watches as a fashion trend are playing a significant role in market growth.
The rapid emergence of women's fitness watches is acting as a catalyzing factor for market growth across the globe. The fitness watches offer various features such as track on menstrual cycle, analyze heartbeat rate, walk tracking, connecting with smartphones and other advanced applications which has raised the sales of women's smartwatches. For instance, in March 2018, Fitbit unveiled its female-focused Versa smartwatch which is equipped with technology to track a user's menstrual cycle and how it affects other aspects of their health including cramps or headaches. Similarly, in November 2018, Mevofit declared the launch of the 'Women's only' fitness trackers Slim, Slim +HR. The product includes feminine-focused characteristics, including a premium, slim design, curved glass with round edges, and a diagonal groove on the strap that matches a seamless diamond cut to fit the tastes of contemporary ladies. Thereby, the surge in demand for fitness watches among women is bolstering the market growth at a substantial rate. Moreover, rising investment in the development of advanced technology, as well as the increase in innovative and customized designs are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the presence of counterfeit products is challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Women's Watch Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the growing investment on technological advancements, along with rising number of leading market players. Whereas, the Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the increasing disposable income, rising population, as well as growing trend of smartwatches among women in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: