市場調査レポート
商品コード
1235977
妊娠トラッキング・産後ケアアプリの世界市場規模調査・予測:用途別(産前、産後)、デバイス別(スマートフォン、タブレット)、プラットフォーム別(Android、iOS)、地域分析、2022-2029年Global Pregnancy Tracking and Postpartum Care Apps Market Size study & Forecast, by Application (Pre-partum, Post-partum), by Device (Smartphones, Tablets), by Platform (Android, iOS) and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
妊娠トラッキング・産後ケアアプリの世界市場規模調査・予測:用途別(産前、産後)、デバイス別(スマートフォン、タブレット)、プラットフォーム別(Android、iOS)、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年03月06日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
世界の妊娠トラッキング・産後ケアアプリ市場は、2021年に約1億8,245万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には19.1 %以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
iOSデバイス向けの妊娠トラッキング・産後ケアアプリは、子宮収縮トラッカー、症状トラッカー、胎児・乳児発育トラッカー、妊婦のソーシャルネットワーキング、情報コンテンツなどを提供できます。また、産後ケア用途は、出産の各段階を理解し、出産後のケア方法を理解するための学習メディアツールです。女性のスマートフォン利用率の向上、女性特有の問題に対応した用途の増加、女性人口のヘルスケア需要の高まりが、市場成長を促進する主な要因となっています。
長年にわたり、女性の間でスマートフォンの普及が著しく、世界の妊娠トラッキング・産後ケアアプリ市場に強い需要を生み出しています。例えば、GSMA(Groupe Speciale Mobile Association)のThe Mobile Gender Gap Report 2021によると、2019年、インドでは約14%の女性成人がスマートフォンを所有しており、さらにこの割合は25%に増加しました。また、デジタルヘルスケアに対する意識の高まりや、女性の間で産後うつ病の有病率が高まっていることも、予測期間中、市場に有利な成長見通しをもたらすでしょう。例えば- 産後うつ病機構の2019年のデータによると、カナダの新米母親の約23%が出産後に不安や絶望の兆候を示しました。さらに、出産後、10人に1人の女性が産後うつ病を経験し、7人に1人と推定する研究もあります。しかし、データのプライバシーに関する懸念が、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を妨げています。
妊娠トラッキング・産後ケアアプリの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、ブランド製品の優位性、スマートフォン所有率の上昇、インターネット普及率の向上と同地域のヘルスケア支出の増加により、収益面で市場を独占しています。一方、アジア太平洋地域は、女性の妊娠関連合併症の増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。また、可処分所得の増加、研究開発活動の活発化、フェムテックスタートアップの存在、デジタルインフラの進歩により、同地域の市場は予測期間中に有利な成長見通しを立てるでしょう。
本調査の目的は、近年における様々な分野・国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢などの詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Pregnancy Tracking and Postpartum Care Apps Market is valued approximately USD 182.45 million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 19.1 % over the forecast period 2022-2029. Pregnancy tracking and post-partum care apps for iOS devices can provide a contraction tracker, symptom tracker, foetal & infant development tracker, pregnant female social networking, and informational content. Moreover, the Postpartum Care application is a learning media tool that helps moms comprehend each stage of childbirth and how to take care of themselves throughout it. The growing smartphone usage among women and increasing number of applications catering to specific issues of women as well as rising healthcare demands of the women population are key factors driving the market growth.
Over the years the adoption of smartphone among women population has significantly increased creating strong demand for Global Pregnancy Tracking and Postpartum Care Apps Market. For instance - as per the Groupe Speciale Mobile Association (GSMA)'s The Mobile Gender Gap Report 2021 - in 2019, in India around 14% female adult owned smartphone, and further this percentage increased to 25%. Also, rising awareness of digital healthcare and growing prevalence of post-partum depression amongst females would create lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. For instance - According to postpartum depression Organization's 2019 data, around 23% of Canadian new mothers showed signs of anxiety or despair after giving birth. Additionally, after giving birth, one in ten women experiences postpartum depression, with some studies estimating one in seven. However, concern over data privacy hinders the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Pregnancy Tracking and Postpartum Care Apps Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the dominance of branded products and the rising smartphone ownership rates and enhanced internet coverage coupled with growing healthcare spending in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with a highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising incidence of pregnancy-related complications in women. In addition, rising disposable income and growing R&D activities and presence of FemTech startups, advances in digital infrastructure in the region would create lucrative growth prospectus for the market over the projected period.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: