市場調査レポート
商品コード
1210938
テレビの世界市場規模調査・予測:タイプ別(スマートテレビ、LCD・プラズマ・LEDテレビ、ブラウン管(CRT)・リアプロジェクションテレビ)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別分析、2022-2029年Global Television Market Size study & Forecast, by Type (Smart TV, LCD, Plasma, & LED TVs, Cathode-Ray Tube (CRT) & Rear-Projection TVs), by Distribution Channel (Offline, Online) and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
テレビの世界市場規模調査・予測:タイプ別(スマートテレビ、LCD・プラズマ・LEDテレビ、ブラウン管(CRT)・リアプロジェクションテレビ)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月25日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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テレビの世界市場は、2021年に約2,591億6000万米ドルとなり、予測期間2022-2029年には10.10%を超える健全な成長率で成長すると予測されています。
市場の主な促進要因は、スマートテレビの普及、都市化の進展、可処分所得の増加で、予測期間中の市場の成長を後押ししています。COVID-19の蔓延を食い止めるため、世界中の多くの政府によってロックダウン命令が発令されました。
Statistaによると、英国ではスマートTVの普及率が大幅に増加し、その割合も増加しています。2014年の普及率はわずか11%でしたが、2021年には67%に増加します。それに伴い、世界の一人当たりの国民所得も上昇しています。世界銀行によると、2016年の世界の純国民所得は8,423ドルと算出され、2019年には9,276ドルにまで増加しています。しかし、テレビの原材料価格の変動は、2022年から2029年の予測期間を通じて、市場の成長を阻害します。
テレビの世界市場調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。アジア太平洋は2021年に世界市場の主導権を握っており、予測期間を通じて最も早いCAGRで成長するため、その地位を維持すると予測されます。この拡大は、中国、日本、インドなどの発展途上国からのスマートテレビに対する需要増加の結果です。テレビ市場に影響を与えるその他の重要な変数としては、中流階級の人口増加や可処分所得の増加が挙げられます。中東・アフリカ地域は、スマートテレビの導入が進んでいることから、2022年から2029年にかけて大きな成長を遂げると予測されています。高速インターネットと組み合わせた高画質なオンラインコンテンツへの顧客嗜好の高まりが、スマートHDの需要増を後押しし、同地域の市場拡大を後押ししています。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
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List of figures
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Global Television Market is valued approximately USD 259.16 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 10.10% over the forecast period 2022-2029.
The major driving factors for the market are penetration of smart TVs, increasing urbanization, and rise in disposable incomes is driving the growth for the market over the forecast period. Lockdown orders were enacted by numerous governments throughout the world to halt the spread of COVID-19.
According to Statista, The penetration of smart TVs has increased significantly and with the increasing rate in the United Kingdom. As the penetration percentage in 2014 was only 11% and the number has increased up to 67% in the years 2021. Along with this, the rise in world's net national income per capita. According to the World Bank, in 2016, the World's Net National Income was calculated to USD 8,423 which has increased up to USD 9,276 in 2019. However, fluctuation in prices of raw material of Television stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Television Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Asia Pacific was in charge of the global market in 2021 and is anticipated to keep that position as it grows at the quickest CAGR throughout the projected period. This expansion is the result of growing demand for smart TVs coming from developing nations like China, Japan, and India. Other significant variables influencing the market for televisions are the growing middle-class population and increased disposable income. Middle East and Africa are anticipated to have significant growth between 2022 and 2029 as a result of the region's increasing adoption of smart TVs. Growing customer preference for online content with high-quality graphics combined with high-speed internet is fueling an increase in demand for smart HD, which is propelling market expansion in this area.
Major market players included in this report are:
Samsung Electronics Co. Ltd.
Sony Corp.
LG Electronics Inc.
Toshiba Corp.
Haier Electronics Group Co., Ltd.
VIZIO, Inc.
Videocon Industries Ltd.
Sansui Electric Co. Ltd.
Xiaomi
Hisense
Recent Developments in the Market:
Global Television Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Type, Distribution Channel, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Type:
Smart TV
LCD, Plasma, & LED TVs
Cathode-Ray Tube (CRT) & Rear-Projection TVs
By Distribution Channel:
Offline
Online
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World